Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Texa PolandTexa Poland
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skaczące obroty silnika (Audi a4 1997 kombi skrzynia automat

11 Jan 2009 18:28 6972 14
  • Level 10  
    Witam szanownych grupowiczów

    Od niedawna jestem posiadaczem Audi A4 19tdi kombi w automacie.

    Nadmienię że w aucie była naprawiana skrzynia automatyczna wynieniono :

    filtr
    olej ATF
    zestaw uszczelnień
    zesttaw tarczek
    zestaw tłoczków
    zregenerowano converter


    problem polega na tym że jadąc ze stałą prędkością np. 80 km/h obroty co kilka sekund skaczą mniej wiecej o 200 obr. i potem spadają.
    Skrzynia prawidłowo zmienia biegi.
    W warsztacie powiedziano mi że trzeba wymienić komputer(sterownik) skrzyni biegów... koszt takiego sterownika to 1900 zl nowy.
    to trochę drogo, a jeżeli wymienię i okaże się że to nie był sterownik ....

    nie wiem co może być przyczyną wahania obrotów.

    proszę o odpowiedź
    pozdrawiam
    sokol2
  • Texa PolandTexa Poland

  • Level 27  
    podepnij auto pod komputer może pokaże co go boli albo jakiś bład,wtedy można myslec dalej
  • Level 10  
    Mam zamiar kupić VAG z oprogramowaniem koszt nie jest duży 99 zł i spróbuje sam podłączyć do komputera.
    Tylko nie wiem jak mam to sprawdzać, tzn. przy uruchomionym silniku itp.
    może masz jakiś opis ??

    Prawdopodobnie błąd tkwi w regulacji tak mi się wydaje. Tym bardziej że skrzynia była całkowicie wyremontowana.

    Koleś mówił że może też być w silniku jakiś nastawnik,

    Jak sądzisz opłaca się kupić VAG'a i samemu sprawdzić???


    sokol2
  • Level 20  
    Vaga zawsze się opłaca kopić.Jednak wiele dni minie zanim dojdziesz jak to robić. Jeśli niedawno kupiłeś A4 to polecam fora audi A4. Tam zawsze znajdzie się ktoś skory do pomocy(nie zawsze rozsądny).No i jeszcze jedna rzecz co to za silnik benzyna czy diesel.Po wzmiance o nastawniku rozumiem że diesel...
  • Texa PolandTexa Poland
  • Level 10  
    bardzo często przyczyną pływania obrotów w nowoczesnych silnikach jest zapowietrzony układ chłodzenia. Tworzą się korki powietrzne lub chwilowe strefy chłodnej cieczy chłodzącej, co czujniki natychmiast "widzą" jako silnik niedogrzany i wymuszają wyższe obroty, nawet dodatkowo wzbogacają mieszankę. po chwili wszystko się uspokaja. efekt jest jaj wyżej sokol2 napisał, a dodatkowo wzrasta zużycie paliwa. zacznij od odpowietrzenia, na spore wydatki zawsze jest czas
  • Level 20  
    marek_z_ustki może i masz rację,jednak nie w tym wypadku.Rocznik samochodu wskazuje na silnik 1Z lub AFN,są to stare i sprawdzone pierwsze konstrukcje silników doładowanych na pompie Vp37.Tak wiec zapowietrzony układ chłodzenia jest źle trafiony.
  • Level 10  
    Właśnie kupiłem VAG, czekam aż przyjdzie.

    Przed remontem skrzyni biegów ten problem nie występował, prawdopodobnie sterownik skrzyni został źle zaprogramowany.

    Zobaczę Polskim Vag'iem czy są jakieś błędy

    Tak się zastanawiam czy lepiej pojechać do Niemiec do serwisu niech sprawdzą.

    aha silnik to 1,9 DTI

    pozdro
  • Level 10  
    witam. Mam podobne objawy w pasku 1.9tdi 03r którego niedawno kupilem. Jezeli rozwiązałes jakos ten problem to napisz co bylo nie tak bo mi mechnaior juz chcial skrzynie rozbierac:/ a jakos nie usmiecha mi sie z 4tys wyskakiwac. bede wiedzial czego szukac bo narazie przymierzam sie do wymiany oleju (moze pomoze) pozdro
  • Level 11  
    kolego z tą wymianą oleju to sie wstrzymaj bo jeśli nie był nigdy wymieniany to możesz wymienić ale skrzynie. automaty muszą mieć wymieniany olej w systemtycznych przedziałach przebiegu w przeciwnym razie grozi to brakiem biegów. co do tego podnoszenia obrotów to sprawdził bym najpierw Vagiem a potem podejmował inne kroki. pozdrawiam

    Dodano po 9 [minuty]:

    kolego a czy przy większej prędkości też sie to objawia?? jadąc na przykład 120-140 km/h ??
  • Level 19  
    Z opisu wynika że jest błąd w pracy sprzęgła lockup. Możliwe przyczyny :
    1. Układ sterowania pracą ASB ( płyta sterująca - elektrozawór sterowania przepływu i zasilenia sprzęgła - wadliwe działanie )
    2. źle zregenerowany konwerter i następuje poślizg sprzęgła lockup
    3. źle wykonana adaptacja sterownika PCM - po wykonaniu naprawy skrzyni biegów ( chociaż to akurat najmniej prawdopodobne )

    Możliwe działania :
    wykonać testy : napoczątek odczytać błędy następnie wykonać testy pasywne czyli podczas jazdy przy różnych warunkach pogodowych i obciążeniowych samochodu.
    przedewszystkim zwrócić uwagę na poślizg sprzęgła lockup. Najlepiej zgrać plik i go przełać. wtedy będę mógł coś więcej powedzieć.
  • Level 11  
    myśle że to konwerter raczej nie będzie, szybciej coś z elektronikom i ustawieniami, ale mogę sie mylić,myśle ze szybciej coś z ustawieniami lub elektronikom, podobną sytuację ma w HONDZIE ODYSSEY. jeszcze do tego nie doszedłem z braku czasu.
  • Level 19  
    do dkamyk :
    naprawdę bez urazy, ale Twój ostatni post jest na zasadzie : polonez nie odpala to napewno cewka bo ja w bmw też to miałem.

    Skrzynia AG4 która jeździ w tej audi jest bardzo wrażliwa na poślizgi sprzęgła lockup. Jest to zmora nas mechaników zajmujących się automatami. Tak naprawdę regeneracja tych konwerterów w Polsce to jedna wielka loteria. Osobiście wolę regenerowane przez firmę sachs wniemczech i wtedy mam pewność że jest to dobrze wykonane.
    Oczywiście tak jak wcześniej pisałem najpierw trzeba wykonać wszelkie testy, a wtedy będzie wszystko ( lub przwie wszystko ) wiadome.
  • Level 10  
    Witam

    A więc.... pojechałem do mechanika na podłączenie autka do komputera. (posiadam interfejs z VAG'iem, ale VAG nie chciał się połączyć. Podobno nowe kompy nie chcą się łączyć, oki postanowiłem pojechać do mechaniora) Program jaki użył to jakiś BOSCH po teście silnika wyszedł błąd (dokładnie nie pamiętam coś 0222 - opis coś związane z podciśnieniem lub ciśnieniem. Dokładnie nie napiszę ponieważ gość zaraz go skasował i nie chciał za bardzo mi powiedzieć (ham pomyślałem). Przeprowadził też test skrzyni biegów - bez błędów.

    Faktycznie po wykasowaniu błędu autko jechało prawidłowo, jednak nie długo. Następnego dnia problem znowu się pojawił.
    umówiłem się z innym mechanikiem bardziej przyjaznym dla klientów.

    Jeśli jesteście w stanie stwierdzić co jest przyczyną to proszę o info.
  • Level 10  
    A więc wahania obrotów na pewno nie są spowodowane zaworem EGR N75. We wcześniejszej odpowiedzi mylnie napisałem błąd nie 0222 ale 023F - CIŚNIENIE W RURZE DOLOT. RÓŻNICA REGULACJI TO POZOSTAŁOŚĆ PO NIESPRAWNYM N75. byłem u mechanika i wyczyścił mi jakiś zawór, no i niestety auto zrobiło się mulaste jedzie do 2,5 tyś obr. potem to nie jedzie. Prawdopodobnie jest walnięty N75 ten elektoniczny.

    Natomiast jeśli chodzi o wahania obrotów jest to problem w samej skrzyni. Należałoby wymienić olej tylko na tego zalecanego przez serwis audi oraz wymiana filtra.

    Zakres wahań obrotów jest w przedziale od 50 do 90 km/h , powyżej wszystko jest okej.
  • Level 10  
    automix wrote:
    Z opisu wynika że jest błąd w pracy sprzęgła lockup. Możliwe przyczyny :
    1. Układ sterowania pracą ASB ( płyta sterująca - elektrozawór sterowania przepływu i zasilenia sprzęgła - wadliwe działanie )
    2. źle zregenerowany konwerter i następuje poślizg sprzęgła lockup
    3. źle wykonana adaptacja sterownika PCM - po wykonaniu naprawy skrzyni biegów ( chociaż to akurat najmniej prawdopodobne )

    Możliwe działania :
    wykonać testy : napoczątek odczytać błędy następnie wykonać testy pasywne czyli podczas jazdy przy różnych warunkach pogodowych i obciążeniowych samochodu.
    przedewszystkim zwrócić uwagę na poślizg sprzęgła lockup. Najlepiej zgrać plik i go przełać. wtedy będę mógł coś więcej powedzieć.


    automix testowałem przy okazji również skrzynię biegów i zero błędów.

    Nie testowałem skrzyni podczas jazdy gdyż mechanik nie miał laptopa. A mój interfejs Vag nie chce się połączyć.