Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czym zrobić szczelinę w transformatorze impulsowym?

11 Sty 2009 20:07 1779 10
  • Poziom 13  
    Witam. Jestem w trakcie projektowania zasilacza impulsowego typu flyback i muszę zrobić szczelinę w transformatorze w środkowej kolumnie (0,7mm). Transformator to EE90. Jakim narzędziem można to zrobić? Da się dokładnie wyciąć te 0,7mm? próbowałem pilnikiem ale idzie to jak krew z nosa. Szlifierką nie chcę ryzykować... Może da się kupić gotowe transformatory z podobną szczeliną. Jestem w tym początkujący więc proszę o wyrozumiałość. :)

Pozdrawiam
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 36  
    Najostrożniej będzie chyba papierem ściernym, wodnym, ziarnistość około 200. Tylko trochę cierpliwości i trzeba zadbać o to, by zachować prostopadłość, np. owijając środkową kolumnę taśmą i szlifować do jej krawędzi.
  • Poziom 13  
    Można gdzieś kupić gotowy taki rdzeń? szukałem ale nie znalazłem nigdzie. Jak uda mi się ten zrobić bez problemów to wrzucę go na forum. Muszę zrobić 10 szt. na polibudę więc szlifowanie 10 sztuk to trochę karkołomne. :)
    Jednak jutro spróbuję swoich sił. :)
  • Poziom 28  
    A nie możesz zrobić szczeliny na trzech kolumnach i przeliczyć od nowa trafo?
  • Poziom 42  
    Szczelina na wszystkich kolumnach jest dopuszczalna w przypadku dławika a nie "transformatora" flyback.

Martwi mnie coś innego - co to za rdzeń "EE90"? Jaki są jego wymiary - bo nijak do niczego typowego to nie przystaje. Jeśli to jest duży rdzeń, to skąd pomysł na flyback?
  • Poziom 13  
    Szczelina ma być tylko na środkowej kolumnie a nie na wszystkich. Z tym rdzeniem się pomyliłem. Jest to: E20/10/6.