Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PLC Fatek
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Akumulator 12 V i prostownik.

Grisza011 11 Sty 2009 21:13 21919 19
  • #1 11 Sty 2009 21:13
    Grisza011
    Poziom 10  

Wiem że podobne tematy były już wałkowane dziesiątki ,jeśli nie setki razy, przeczytałem sporo wątków a jednak nadal mam parę wątpliwości.
    Nie jestem elektrykiem ani elektronikiem a potrzebuję fachowej porady.

Chcę kupić prostownik do akumulatora samochodowego ( Renault Scenic 1.9 dCi) - mój akumulator to Banner Uni Bull 69 Ah, 520 A prąd rozruchu, bezobsługowy.

Poczytałem tutaj i w autoświecie i jestem w kropce...

Na tej stronie jest opisany test prostowników : http://www.auto-swiat.pl/poradnik_artykuly,ar...jesz_baterie_naprawde_do_pelna,Artykul-19565/

Według tego artykułu , 12 V akumulator pod koniec ładowania powinien mieć napięcie od 15.9 do 16.2 V ???

Zawsze myślałem że jak 12 V akumulator to maxymalnie powinien mieć 12 V.

Druga sprawa -opisali chyba z 10 prostowników.

Wyszło na to ze nie ma idealnego na rynku.
    Bo idealny powinien ładować akumulator do napiecia 15. 9- 16.2 V. , mieć zabezpieczenie przed zwarciem i przed odwrotnym połączeniem - i to nie w postaci bezpiecznika tylko w postać jakiegoś układu który umożliwiłby dalszą pracę prostownika po zmianie podłaczenia klem na prawidłowe.
    Co więcej ten prostownik powinien wyłączać się samoczynnie po max naładowaniu akumulatora , żeby nie dopóścić do przeładowania. W teście najlepsze oceny uzyskał Norauto NX 3000 - ale niestety końcowe napięcie akumulatora tylko 14.4 V a powninno być około 16- tu V.

Czy znacie lepszy prostownik dostępny w sprzedaży?
    No i jeszcze jedna ważna sprawa -żeby tym prostownikiem można było ładować także bezobsługowy akumulator .
    Byłem dzisiaj w sklepie i oglądałem Einhell 10 (tez był w teście auto-świata ) ale doczytałem się w instrukcji: