Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wspomaganie Fabia 1.4 MPI 2000r !

11 Sty 2009 22:04 19287 40
  • Poziom 9  
    Witam serdecznie kolegow i kolezanki.
    Mam problem ze wspomaganiem w Fabi. 2 miesiace temu zostal wymieniony czujnik skretu w ASO. Teraz po nocy na dworze padlo wspomaganie ( pali sie kontrolka ) i wspomaganie nie dziala i do tego 2 dni pozniej rozladowal sie akumulator ktory naladowalam ale dalej jest to samo.
    Po podlaczeniu w ASO pod komputer wskazalo blad w postaci " niezrozumialy sygnal na zacisku 30"
    Mechanik poruszal kostkami na pompie oraz przecial izolacje na wiazce a nastepnie przetarl przewody szmata.
    Jak to wszystko nie pomoglo stwierdzil, ze padla pompa wspomagania.
    Dodam jeszcze ze podczas pracy silnika wskazywalo napiecie 8v (chyba na pompie) a przy zgaszonym silniku napiecie bylo 12,1v.
    Czy faktycznie padla pompa czy moze byc jeszcze inna przyczyna?
    Wyglada na to ,ze przy rozruchu jest za male napiecie na pompe -spada do 8v

    Ps dodam jeszcze, ze dzien przed padnieciem wspomagania przy dolewaniu plynu do spryskiwacza rozlam mi sie on czesciowo na zewnatrz.
    czy jakby padla pompa to na pompie byloby zasilanie 12v czy 8v podczas pracy silnika?
    moze pompa jest ok tylko zasilanie jest za male zeby ja uruchomic
    Bardzo prosze o pomoc
    dziekuje

    Poprawiłem tytuł![mod="Pawel wawa"]
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    przetarli szmata wiazke i twierdza ze jest ok
    skad moze sie brac spadek po rorzruchu silnika z 12v na 8v?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    ale akumulator zostal naladowany i nic to nie momoglo
    prosze o pomoc
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    akumulator ma 2 lata i 2 miesiace temu byl testowany w serwisie na wydruku jest ze byl ok
    Dodam, ze po rozruchu przy pracy silnika caly czas jest 8v
    Z jakiego napiecia sie uruchamia ta pompa z akumulatora czy alternatora?
    dziekuje
  • Poziom 1  
    częsta przyczyna to brak masy między silnikiem a nadwoziem lub słaby prąd ładowania uszkodzony alternator
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    lampka akumulatora gasnie podczas pracy silnika
    Czy mozna w jakis sposob (wymuszony poza pojazdem) sprawdzic ta pompe?
    Mam wrazenie , ze w aso nie przylozyli sie do znalezienia usterki i stwierdzili na odwal, ze to pompa!
  • Poziom 18  
    Trzeba by było na stykach przy pompie sprawdzić napięcie pod obciążeniem, jeśli będzie ok, to coś musiało ugnić w pompie , tam często dostje się woda i te pompki padają, gdyby ugniła instalacja na podłuznicy tak jak koledzy wcześniej sugeowali to by nie było wogóle komulikacji z pompą bo tamtędy idzie do pompy tylko linia transmisjii danych can.
  • Poziom 13  
    przy tych objawach potwierdzam możliwość zgnicia wiązki co w tym roczniku jest typowe przy tych objawach . należy zdjąć izolację w okolicy kolanka na podłużnicy i zobaczyć czy przewody są spuchnięte lub mają zmienioną barwę izolacji . jeśli tak to naprawa wiąże się z wymianą przewodów na odcinku 30 - 40 cm .

    Brawo za fachowe i dokładne przedstawienie problemu !
  • Poziom 9  
    piter_ok1
    Pokazuje niezrozumialy sygnal na zacisku 30
    Najpierw w ASO po podlaczeniu do komputera powiedzieli, ze to blad instalacji a pozniej ze pompa padla.
    Caly czas nurtuje mnie ten spadek napiecia podczas pracy silnika! Czy nawet gdyby pompa padla nie powinno dochodzic 12v? Podobno przy 8v nie zalaczy sie wspomaganie. Co o tym myslicie? Moze znajdzie sie ktos komu wykazywalo taki sam blad?
    dziekuje

    Dodano po 3 [minuty]:

    piter_ok1
    Jestem kobieta ale slyszalam rozmowe mechanikow i mowili miedzy soba, ze zacisk 30 ma cos wspolnego z grubym przewodem ktory idzie bezposrednio z akumulatora wlasnie ta wiazka. Wiec chyba jednak idzie przewod zasilajacy a nie tylko ten do komunikacji
  • Poziom 18  
    jak ugniły ścieżki w pompie to przy próbie startu silnika pompy może wystapić objaw spadku napiecia odczytywanego przez sterownik w pompie i nie wystartuje, tak jak wcześniej pisałem najprościej sprawdzic pod obciążeniem napięcie na zaciskach we wtyczce bezpośrednio przy pompie, jak spadnie do tych 8v to szukać problemu w instalacji doprowadzającej prąd do pompy, a nawet problem może tkwic w słabym aku tak jak wcześniej koledzy pisali, jeśli nie spadnie to pompa na złom.

    Co do tego co dopisałaś później, do pompy ida dwa grube kable, jeden masowy bezpośrednio przykręcony do karoserii i drugi idący bezpośrednio do bezpiecznika płytkowego na akumulatorze, a w wiązce na podłużnicy która była sprawdzana idą tylko 2 cieniutkie kabelki lini can ale jeśli jest komunikacja z pompą to na 100% są całe i nie jest to przyczyna twojego problemu. Przydało by się sprawdzić także jakie napięcie w aucie wykrywa sterownik instalacji elektrycznej "bornet"(kanał 09) bo jeśli on wykazuje za niskie napięcie w instalacji to także nie pozwoli uruchomic pompy wspomagania.
  • Poziom 35  
    Zmierzyc spadek napiecia pomiedzy plusem aku a 30 tej pompy i bedzie jasne.
    Na moje to tak jak juz pisano kabel po drodze ugnity. Najlprosciej chyba polozyc nowy obok.
  • Poziom 9  
    piter_ok1
    A mozesz mi wyjasnic co ma wspolnego z tym wszystkim akumulator?
  • Poziom 13  
    poza canem idzie jeszcze 15 i na niej też trzeba sprawdzić czy jest pełne napięcie zasilania - obstawiam że nie ma
  • Poziom 9  
    koledzy a od czego jest ten przewod 15?
    Bardzo prosze o wyjasnienie co wspolnego ze wspomaganiem ma akumulator
    dziekuje
  • Poziom 18  
    Przewód 15 to +12volt po stacyjce, a gdy jest słaby akumulator to sterownik nie pozwoli uruchomić silnika pompy.
  • Poziom 9  
    moze faktycznie to wina akumulatora
    ale jak pisalam 2 miesiace temu byl sprawdzany w ASO i byl ok. Ma 2 lata
  • Poziom 13  
    sprawa akumulatora ma sie tak do tego że jeśli byłby słaby to auto raczej by nie zapalało . natomiast może nie mieć odpowiedniego napięcia ładowania aby sterownik zezwolił na obciążenie silnikiem pompy . nic na razie nie wiemy o napięciach tak że tutaj trudno gdybać . i nie czepiając sie o słówka stan akumulatora nie ma znaczenia dla wspomagania tylko napięcie na nim panujące ...
  • Poziom 9  
    czy znacie moze jakis dobry warsztat , ktory moglby sie tym zajac w obrebie miast Radom, Lublin, Warszawa?
  • Poziom 9  
    czy ma ktos jeszcze teorie w tej sprawie?
  • Poziom 26  
    krok 1 naładowac bateria ,akumulator lub załzyc inny 100 procent sprawny.
    2 wykasowac pamiec usterek w wspomaganiu ukladu kierownicy .
    3uruchomic silnik i sprawdzic czy wspomaganie dziala.
    jesli nie dziala i glosi blad .
    1 zmierzyc napiecie na przewodzie 30 do pompy wspomagania na wtyczce ,nie miernikiem tylko mocna prubowka musi swiecic tak jak na akumulatorze bezposrednio .
    2jesli jest ok sprawdzic tez 15 i przewod masowy .
    3mozna tez sprawdzic 2 przewody can ma byc po 2.5 volt.
    4jesli wszystko ok wymienic pompe wspomagania .

    Dodano po 4 [minuty]:

    aha zwrocic szczegulna uwage na wtyczki zwlaszcza ta wieksza gdzie jest zasilanie i masa czy nie sa pekniete lub uszkodzone ,na uszczelki gumowe na przewodach w wtyczce jesli uszkodzone tamtedy woda sie dostaje do pompy i sterownika wspomagania i przy wymianie na nowe moze ponownie ulec zniszczeniu nowa pompa.
    Jest to bardzo czeste uszkodzenie w vw i skodzie zwlaszcza gdy po naprawach blacharskich uszkodzone wtyczki nie sa wymienione na nowe .Nowa wtyczka 13 zlotych ta wieksza .

    Dodano po 3 [minuty]:

    i nie probowac naprawiac tego urzadzenia bo sie nie da ,niejeden madrala joz prubowal strata czasu i pieniedzy poza tym bardzo niebezpieczna sprawa kiedy podczas jazdy wspomaganie raz dziala a raz nie .lepiej kiedy nie dziala caly czas .
    pozdrawiam
  • Poziom 9  
    fil2006
    aczy konieczne jest wykasowanie bledu?
    bez tego wspomaganie nie bedzie dzialac?
  • Poziom 26  
    Pisałaś że był blad wiec domniemam ze masz jakis tester lub kogos z testerem .nie pamietam teraz czy w skodzie po wymianie bateri trzeba

    Dodano po 47 [sekundy]:

    jesli ten sam blad i wszystko co napisalem sprawdzone to pompa wsp.do wymiany
  • Poziom 19  
    Błąd trzeba wykasować. I sprawdzić czy się wykasował.
  • Poziom 10  
    zgadzam sie z kolegami powyzszych postów ja mialem fabie 2002 i przewody byly zgnite a co do komputera to wspomaganie moze dzialac nawet z bledami w pamieci a jezeli zgnije wiazka elektryczna to takie wlasnie bledy min. za maly prad na zacisku 30 moga wyskoczyc bo komp nie komunikuje sie w pelni. ile osob na tym forum oszukal juz komputer
  • Poziom 26  
    to tez ma napisane aby sprawdzic napiecie zasilania najlepiej mocna probowka
  • Poziom 11  
    Cytat:
    krok 1 naładowac bateria ,akumulator lub załzyc inny 100 procent sprawny.
    2 wykasowac pamiec usterek w wspomaganiu ukladu kierownicy .
    3uruchomic silnik i sprawdzic czy wspomaganie dziala.
    jesli nie dziala i glosi blad .
    1 zmierzyc napiecie na przewodzie 30 do pompy wspomagania na wtyczce ,nie miernikiem tylko mocna prubowka musi swiecic tak jak na akumulatorze bezposrednio .
    2jesli jest ok sprawdzic tez 15 i przewod masowy .
    3mozna tez sprawdzic 2 przewody can ma byc po 2.5 volt.
    4jesli wszystko ok wymienic pompe wspomagania .


    Dobra mam wspomaganie KOYO w Polo 9n z 2002 i na przewodach can przy pompie wspomagania mam napięcie około 06V czy to oznacza że kable w wiązce zgniły? A dodam że wspomaganie nie działa, świeci się kontrolka wspomagani na desce a komputer wywalił u mechanika błąd sterownika pompy.