Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Vito 639 - problem ze stacyjką

12 Sty 2009 10:08 20953 21
  • Poziom 10  
    Mój problem dotyczy stacyjki FBS3 w Mercedesie Vito 639 z 2004 roku. Podczas prób uruchamiania w temperaturach poniżej 2 stopni stacyjka nie da się obrócić, są to zazwyczaj nieregularne sytuacje. Jednego razu wszystko jest ok drugiego zaś trzeba odczekać kilka minut. Akumulator jest nowy, baterie w pilocie również. Dzieje się to samo na dwóch kluczykach. Elektroniczna blokada kierownicy chyba tutaj nie odgrywa dużej roli, bo kluczyk nie chce za pierwszym razem załapać. Więc pozostaje klucz i stacyjka EZS.
    W temperaturach powyżej -3 stopni stacyjka działa bez zarzutu.
    Macie jakieś pomysły co to może być i w jaki sposób pozbyć się takiej usterki?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Spec od Mercedesów
    zarazek napisał:
    Elektroniczna blokada kierownicy chyba tutaj nie odgrywa dużej roli, bo kluczyk nie chce za pierwszym razem załapać.


    Odgrywa (i to dużą).
    Po wsadzeniu kluczyka w stacyjkę idzie rozkaz do blokady "zwolnij kierownicę". Jak rozkaz zostanie przez blokadę wykonany, do stacyjki wraca sygnał umożliwiający dalsze obrócenie klucza.
  • Poziom 10  
    Jest jakiś sposób żeby sprawdzić czy to na pewno blokada kierownicy?
  • Poziom 13  
    Witam.
    Najprościej i bez sprzętu.................podgrzej(nie za ostro) opalarką stacyjkę lub blokadę-najczęściej przynosi efekt.
  • Poziom 2  
    Witam, mam podobny problem .Stacyjki nie da się przekręcić , w ogóle brak zasialnia na elementy typu: oświetlenie wewnętrzne po otwarciu drzwi. Świeci się tylko panel LCD przy zegarze. Akumulator jest nowy . nie mam pojęcia gdzie szukać awarii ?
  • Poziom 10  
    Mi pomogło przeprogramowanie stacyjki. Poszukaj na pewnym serwisie aukcyjnym. Są tam oferty
  • Poziom 2  
    Okazało się ,że stacyjka jest OK. Zniknęło napięcie na zasilaniu blokady kierownicy i dlatego stacyjka nie przyjmowała kluczyka. Po podaniu bezpośrednio z akumulatora +12V na zasilanie blokady (1 przewód od góry), "brzęknięcie" się od razu pojawiło , kluczyk dał się przekręcić , ale nie ma możliwości uruchomienia silnika, kontrolki się nie świecą. Szukam teraz, gdzie zniknęło napięcie na blokadzie. Nigdzie nie ma schematów bezpieczników i przekaźników do VITO 109. Może alarm zaszwankował ?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Spec od Mercedesów
    Raczej nie polecam rozwiązania problemu braku napięcia na blokadzie poprzez połączenie stałego plusa. Otóż to napięcie jest odcinane po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu w celu wyeliminowania przypadkowego zadziałania blokady w czasie jazdy.
  • Poziom 2  
    Podłączenie napięcie na "krótko" miało tylko służyć sprawdzeniu sprawności stacyjki. Na pewno takie rozwiązanie na stałe - to szaleństwo, zgodnie z ostrzeżeniem od Gerri. Może ktoś posiada wiedzę jaki bezpiecznik odpowiada za brak napięcia na blokadzie kierownicy , oświetleniu wewnętrznym , kontrolkach deski rozdzielczej... , może jakiś przekaźnik . Proszę o porady.
  • Poziom 10  
    qlusekz napisał:
    Witam.
    Najprościej i bez sprzętu.................podgrzej(nie za ostro) opalarką stacyjkę lub blokadę-najczęściej przynosi efekt.


    Witam.
    ten sposób działa jak podgrzewam stacyjkę albo ją wyciągam na noc do domu rano wkładam i pali.Czy to wtedy bedzie wina stacyjki i czy mozna kupic uzywana i wsadzic
  • Poziom 18  
    kucza napisał:
    qlusekz napisał:
    Witam.
    Najprościej i bez sprzętu.................podgrzej(nie za ostro) opalarką stacyjkę lub blokadę-najczęściej przynosi efekt.


    Witam.
    ten sposób działa jak podgrzewam stacyjkę albo ją wyciągam na noc do domu rano wkładam i pali.Czy to wtedy bedzie wina stacyjki i czy mozna kupic uzywana i wsadzic

    Niestety inną używaną stacyjka nie odpalisz samochodu tylko narozrabiasz w aucie pozostaje naprawa stacji lub wymiana na nową
  • Poziom 9  
    Witam,
    przez pewien czas udawało mi się odpalać tak jak proponował kolega qlusekz podgrzewając stacyjkę, jednak na dłuższą metę jest to męczące, a i temperatura potrzebna coraz wyższa( ostatnio wkładałem ją już do piekarnika na 120stopni). Czy istnieje sposób na naprawę tej stacyjki w domowych warunkach, czy tylko wymiana na nową?
  • Poziom 2  
    Witam

    Potrzebny programator, lutownica i trochę umiejętności. Trzeba wyczytać wsad z niedomagającego procesora znajdującego się w stacyjce i wgrać na nowy.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 23  
    Witam !
    Czy udało się rozwiązać problem z tym VITO ? , mam taki sam przypadek , po włożeniu kluczyka do stacyjki żadnej reakcji, blokada się nie uruchamia oraz nie można przekręcić kluczyka , stało to się z dnia na dzień , wieczorem samochód został normalnie wyłączony a rano już nie można go było uruchomić. Nie próbowałem grzać stacyjki ani blokady. Przy wyjmowaniu kluczyka zapala się wyświetlacz stanu kilometrów. Proszę kolegów o porady.
  • Poziom 2  
    Witam

    Trzeba coś wykluczyć, musisz zacząć najlepiej od kluczyka, ewentualnie do weryfikacji usterki niedomagającego procesora w stacyjce można podgrzać suszarką. Ale podejrzewam że masz popękane przyciski w pilocie, (standardowa usterka) zbiera się tam kurz i wilgoć powodując zakłócenia pracy kluczyka i często doprowadza do wyskoczenia z systemu zmiennego kodu immobilizera. Więc najpierw sprawdził bym klucz, wyciągnął płytkę i wyczyścił i sprawdził cewkę z przodu obok diody podczerwieni.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 23  
    Witam !
    Zapomniałem dodać że na drugim kluczyku jest to samo.
  • Poziom 2  
    Więc zostaje stacyjka bądź rygiel (blokada kierownicy), też lubią się psuć ale bardziej od strony mechanicznej. Można kupić używkę i przełożyć elektronikę ale najpierw podgrzej porządnie stacyjkę suszarką do włosów ok 10 min. nie koniecznie opalarką byś nie spowodował przypadkiem pożaru w samochodzie ;). Rozumiem że w samochodzie nie robiłeś kompletnie nic z elektryką, jakieś nowo zamontowane radyjko lub wyładowany akumulator ?
  • Poziom 23  
    Witam!
    Problem został rozwiązany , po sprawdzeniu wszystkich elementów winowajcą okazała się blokada kierownicy. Po jej demontażu znalazłem na elektronice wypalone luty przy zasilaniu silnika blokady. Po ich przelutowaniu samochód pali i wszystko jest ok.
  • Poziom 18  
    SOMIR napisał:
    .... Zniknęło napięcie na zasilaniu blokady kierownicy i dlatego stacyjka nie przyjmowała kluczyka. Po podaniu bezpośrednio z akumulatora +12V na zasilanie blokady (1 przewód od góry), "brzęknięcie" się od razu pojawiło....

    czy poratuje ktoś schematem skąd dokładnie idzie zasilanie na rygiel ?
  • Spec od Mercedesów
    Nie mam schematu pod ręką, ale zasilanie idzie ze stacyjki. Działa to tak: w pozycji "0" stacyjki (możliwość wyjęcia klucza) ten styk jest zwarty i zasilanie przechodzi. Wsadzamy kluczyk, zostaje on rozpoznany i blokada się odbezpiecza. Do stacyjki wraca sygnał o odbezpieczeniu umożliwiający przekręcenie kluczyka. Kluczyk przekręcamy (w domyśle: chcemy jechać) i w tym momencie styk w stacyjce zasilający blokadę zostaje rozwarty. Mamy pewność, że blokada (nie mając zasilania) nie załączy się w czasie jazdy. Chyba teraz znajdziesz ten kabel samodzielnie?
  • Poziom 18  
    OK. Dziękuje. Opis dokładniejszy niż schemat.
  • Poziom 2  
    Witam
    Mam pytanie do Gerri w podobnej sprawie ale nie jestem pewien czy jeszcze jest na forum.

    Mam problem ze stacyjaka (tak mysle) bo podlaczeniu radia jak przekrece kluczyk to radio sie wlaczy ale nie za kazdym razem a moj elektryk powiedzial ze na 90 % to jest wina modulu SAM. I rowniez kluczyk czasami nie da sie przekrecic. Sory za pisownie ale komp jest angielsko jezyczny.

    Jaka jest twoja opinia w tym temacie