Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra 2.2 DTI pompa czy parafina

12 Sty 2009 11:02 26668 22
  • Poziom 10  
    Witam,

    Podłączyłem dziś Opel tech 2 na silniku widnieję takie błędy:
    CYTAT
    P1220
    P1345
    P0725
    P1335


    Przyznam się, że dla testu zanim podłączyłem Opel Techa odłączyłem z ciekawości na chwilę (na odpalenie) czujnik położenia wału żeby sprawdzić czy w tym silniku będzie palić bez niego czy nie.

    Samochód to Opel Vectra 2.2 DTI (Y22DTR) 2001rok.

    Problem jest tego typu, podczas jazdy zaczęło auto szarpać przy przyspieszaniu, ustało na jakiś czas więc pomyślałem jakiś syf może w baku czy coś, któregoś pięknego dnia pojechałem na zakupy wsiadam do auta ruszam i szarpie wrzuciłem na luz zgasło i już nie odpaliło. Próby odpalenia auta kończyły się zakasłaniem takim i zgaśnięciem po sekundzie. Auto na hol pod domem jeszcze próba i auto pali (masakra) kilka dni jazdy do pracy akurat te mrozy takie i wszystko działa jak ta lala. Lecz 3ciego dnia rano już nie odpaliło, zapaliło chodziło strasznie nierówno jak na 2 czy 3 cylindry i gasło. (wtedy w ramach testu odczepiłem czujnik położenia wału żeby zobaczyć czy coś to zmienia). Dnia dzisiejszego przy sczytaniu błędów auto znów odpaliło i chodzi jakby nigdy nic, wykasowałem po sczytaniu błędy. Nie wiem co dalej znając życie pojadę gdzieś w trasę i wrócę na holu. A może przy tych mrozach winą było zalane paliwo (oszczędności Tirowców) miałem też 20l letniego paliwa jeszcze które na pewno nie zawierało tych dodatków od mrozu, bo tego dowiedziałem się przy kupnie. Dolałem przy okazji dziś wynalazku który likwiduje odłożoną parafinę która się podobno wydziela w niskiej temperaturze.
    Gdzie szukać problemu co sprawdzić, czy już przesądzone, że pompa padła czy pada?
    Czy odłożona parafina mogła spowodować wykazanie takich błędów na kompie?

    Pozdrawiam
  • Moderator Samochody
    P1220 - Wartość rzeczywistego startu wtrysku poza wymaganym zakresem
    P1345 - Uszkodzenie czujnika położenia pompy wtryskowej
    P0725 - Nieprawidłowy sygnał z obwodu czujnika prędkości obrotowej silnika
    P1335 - Nieprawidłowy sygnał obrotów silnika dla sterownika pompy wtryskowej

    Co do przyczyny tych błędów niech się wypowie ktoś kto się na tym zna, ja bym się niepokoił tylko P1220... ale może to tylko efekt odpięcia tego czujnika.
  • Poziom 10  
    Witam,

    Jak już wspomniałem auto jeździło normalnie, dziś podleciałem na Orlen zatankowałem dolałem specyfiku pojeździłem trochę, i postanowiłem przycisnąć co nieco, wiec 2jka i do 4tyś złapał muła chceck się zapalił po chwili jednak checkengine zgasł i zaczął poszarpywać, za każdym razem gdy depnąłem bardziej zaczął szarpać i zaświecał się check. Przyjechałem do domu i na postoju po wciśniętym do końca gazie to samo 4tyś i kaput jakby wyciągnął kluczyk ze stacyjki. Do tej pory auto już jak odpali chodzi na wolnych obrotach z przerwami takimi czyli (działa działa 4sekundy przytknięcie i znów działa i tak w kółko) i oczywiście nie pozwala wkręcić się na obroty, po zresetowaniu wcześniejszym błędów oczywiście, sczytane błędy to:P1345 i P1220.
    Po świeżo zresetowanych błędach odpaleniu auta i sprawdzeniu zaraz po zapaleniu się checkengine ukazuje się tylko błąd P1220.

    Mogę nawet nagrać filmik podczas pracy i z objawami jak będzie taka potrzeba.

    Jakieś rady?
  • Moderator Samochody
    Jedź z tym do jakiegoś mądrego mechanika... P1220 to często bardzo kosztowny błąd - pompa wtryskowa do regeneracji.
  • Poziom 10  
    Wróciłem z garażu, wymontowałem tą elektronikę pompy wtryskowej, jutro wysyłam do speca niech naprawi, twierdzi po objawach, że ona jest problemem, zobaczymy jak wróci.

    Pozdrawiam, dam znać jak poskładam.
  • Moderator Samochody
    Zatartego nastawnika dawki nie naprawia się przez regenerację elektroniki - owszem można dać mocniejszy tranzystor i niby przez jakiś czas będzie ok. ale to jest usterka mechaniczna... jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi.
  • Poziom 10  
    No to teraz dopiero mam mętlik w głowie. Zobaczymy może ktoś jeszcze coś napisze...

    Tylko dziwi mnie jedna rzecz, że auto praktycznie wyczynia cuda gdy się zagrzeje dobrze, tak to pracowało i śmigało normalnie a jak pojeździłem trochę i przycisnąłem to tak jakby coś się przegrzewało, w przypadku uszkodzenia mechanicznego może działo by się tak cały czas. Zresztą domyślać to ja się mogę, nie znam się i tyle.
  • Poziom 2  
    kolega piszacy o zatartym tłoku przestawiacza ma racię należy wymontować i naprawic całą pompę wiem to bo na codzień naprawiam układ paliwowy,ciekawi mnie w jaki sposób bez komputera poradzisz sobie z ustawieniem dawki paliwa po zamontowaniu sterownika pompy
  • Poziom 10  
    Trochę się zmieniło, człowiek do którego wysłałem sterownik po sprawdzeniu stwierdził, że nie on jest przyczyną. Powiedział, że w tym przypadku trzeba naprawić pompę mechanika tu zawodzi. Wiec wysyłam mu wymontowaną pompę mają zregenerować i zamontować sterownik. Mam nadzieję, że jakoś to wszystko zostanie zgrane jedno z drugim.
    Czy może zabieg o którym piszesz jest możliwy dopiero na aucie?

    Pozdrawiam
  • Poziom 17  
    witam miałem podobne problemy co twoje jeździłem po mechanikach i nie wiedzieli o co chodzi. Wyszło na to że padła mi pompa od jazdy na rezerwie zasyfiła się resztkami z baku.oddałem pompę do regeneracji zrobili nieźle teraz śmiga ale opel w dieslu to porażka mój koszt naprawy to 1500zł z gwarancja na pół roku pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    A powiedz mi kolego od czego jeszcze prócz słabej jakosci paliwa siada pompa wtryskowa w oplu ?? A filtr teoretycznie powinien zbierac zanieczyszczenia. Mnie jak wyjeli bak i wylali reszte paliwa jakaś dziwna maź była nie jestem mechanik wiec mogę sie mylić.Ale mnie nie wygladało to na normalne paliwo.
  • Poziom 10  
    dopiero dziś otrzymałem pompę, oczywiście udało mi się obsadzić ją w aucie, tylko jest nie za dobrze.

    Diesel jak to diesel trzeba go odpowietrzyć, mam w układzie pompkę ręczną i jakoś dałem radę, odpaliłem auto
    poluzowałem wtryskiwacze żeby opuścić powietrza i auto jakoś chodzi.

    Dokładnie praca silnika wygląda tak:

    zapala normalnie trzyma ładnie wolne obroty lecz po lekkim dodaniu gazu jest tylko BUU schodzi deko niżej tak jakby ją tłumiło bardziej przez te dodanie gazu, natomiast jak wcisnę głębiej pedał, powiedzmy na połowę to się wkręci. Na samym początku musiałem dać pedał w podłogę
    i dopiero po 3-4 sekundach trzymania go na podłodze auto wkręciło się. Teraz się poprawiło i nie mam tylko tak między 1500-2500rpm, szczerze to nie wiem o co biega, może teraz w ogóle coś nie związane z pompą, w ogóle odczuwam jakby turbina się wzbudzała jakoś wcześniej albo to po prostu przez te głębsze wciskanie.
    EGR się zacina? czy to w ogóle inne objawy?
    help :)

    Pozdrawiam
  • Moderator Samochody
    Czy teraz są jakieś błędy? Jak ECU widzi położenie pedału przyspieszenia, płynnie się zmienia, nic nie przeskakuje?
  • Poziom 10  
    Sprawdzę błędy jak wrócę z pracy, rano na chwile wskoczyłem do garażu pyk pyk i pali wolne obroty są już prawie nie ma problemu, jedynie jak wcisnę pedał na 1mm to nie wchodzi na obroty tylko jest te przytłumienie każde następne głębsze wciśnięcie jest ok płynnie wkręca się na obroty, no chyba że to dzięki temu zimnemu silnikowi i pracy na ssaniu nie ma tego objawu. Dziwne żeby samo się naprawiło. Popatrzę jak wrócę, dodam jeszcze, że przed wyjęciem pompy było wszystko ok z tymi obrotami oczywiście :).

    Pozdrawiam

    EDIT:

    Wszystko działa, nie wiem czy problemem był EGR ale pierwsze co zrobiłem to go wyczyściłem, autko smiga żadnych błędów na razie nie rejestruje.

    Pozdrawiam
  • Poziom 17  
    Kolego powiedz mi odnośnie tej pompki w układzie zamontowałeś ją sam czy gdzieś tam jest? Jeśli tak to mogłbyś powiedzieć gdzie się znajduje?
  • Poziom 10  
    Witam,

    Pompkę założyłem przed filtrem paliwa jak na załączonym obrazku.
    Przeciąłem przewód który prowadził do filtra kupiłem dwie opaski i zamocowałem pompkę zgodnie z obiegiem oczywiście co jest ważne gdyż razem z pompką ręczną w środku znajduje się zaworek zwrotny.

    Pozdrawiam
    Opel Vectra 2.2 DTI pompa czy parafina
  • Poziom 2  
    stemar28 napisał:
    witam miałem podobne problemy co twoje jeździłem po mechanikach i nie wiedzieli o co chodzi. Wyszło na to że padła mi pompa od jazdy na rezerwie zasyfiła się resztkami z baku.oddałem pompę do regeneracji zrobili nieźle teraz śmiga ale opel w dieslu to porażka mój koszt naprawy to 1500zł z gwarancja na pół roku pozdrawiam


    Witaj, a możesz podać gdzie robiłeś pompkę? W sobotę moja AII z VP44 zdechła na środku ulicy :( Zapisany jest jeden błąd P1651 InjectionPump CAN Malfunction i jak dłużej pokręcę rozrusznikiem czasem wywala: P1630 Fuel-Injection Quantity Circuit High Input. Odpowietrzałem przelewami ale powietrza brak, więc podejrzewam niestety, że bez regeneracji się nie obejdzie. Sam pompy nie wyjmę więc szukam kogoś kumatego w okolicy Radomia, do kogo można wstawić autko i odebrać już "po zabiegu", bo ciężko wozić się na lawecie od warsztatu, do warsztatu :(
    Mógłby Kolega polecić kogoś w naszej okolicy?

    Pozdrawiam
    W.
  • Poziom 10  
    Sory, że dopiero teraz. Nadal aktualne? Poszukujesz?
  • Poziom 2  
    Dzięki, już po bólu. W końcu sam się za to wziąłem :). Pompę wysłałem do Śmietany (Kobiór), dostałem inną, regenerowaną mechanicznie i z nowym sterownikiem. Na razie klekocze :)

    Pozdrawiam
    W.
  • Poziom 17  
    Sorki ale nie było mnie troche na forum a pompę robiłem u chłopaków w zakrzewie dobrze i solidnie to dla tych na przyszłość dla innych co diesla posiadaja:)
  • Poziom 1  
    witam mógł bym prosić o adres tego Zakrzewia gdyż mi tez coś z pompa sie stało i mam Diesel i nie wiem co robić wiec bardzo bym prosił o kontakt tu czy na Pw pozdrawiam
  • Poziom 14  
    witam jak elektronika padła to naprawie.