Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda v6 xedos 2.l Mam problem z alternatorem

12 Sty 2009 12:06 5247 11
  • Poziom 9  
    Witam forumowiczów.
    Mam problem z moim samochodem mam Mazdę xedos v6
    2.L Kupiłem alternator po regeneracji po wymianie okazało się że się świeci kontrolka ładowania ,napięcie ładowania wynosi przy wolnych obrotach i bez urządzeń pobierających prąd 15,3 a przy włączonych wynosi 12,2 przy większych obrotach rośnie wartość do ok 15 ,03
    I tu przechodzę do pytania, dlaczego kontrolka się świeci i czy wartość ładowania jest poprawna ..?
    I czy pasuję alternator z mazdy 323 f, 626 do mazdy xedos ?
    [3.12.2020, webinar] Zagadnienia pomiarowe w nowoczesnej inżynierii materiałowej. Zarejestruj się
  • Poziom 29  
    Najprawdopodobniej uszkodzony regulator napięcia . Różnie podają właściwe wartości alternatora!powinno być 13.4V-14.4V. Powyżej 15V to napewno wskazuje na uszkodzenie alternatora! Sprawć regulator!
  • Poziom 9  
    Dziękuję za poradę .
    Najgorsze jest to że męczyłem się na tym mrozie cztery godziny i muszę to jeszcze raz zrobić :shii:
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    w instrukcji od mazdy 323 piszą że zakres napięcia alternatora to14.1-14.7 na biegu jałowym przy prętkości obrotowej silnika 2500...3000 obr/min a jeżeli jest większe to regulator do wymiany w maździe 323 moc alternatora 60-65A, przy max. napięciu 14V daje to moc 840 lub 910 W
  • Poziom 9  
    A jak można sprawdzić przed założeniem alternatora czy jest dobry ?
  • spec od auto-elektro
    Za wiele nie napisałeś , ale jeżeli alternator po regeneracji to do zakładu gdzie był regenerowany przy okazji sprawdzą , po drugie alternatory nie są zamienne bo mają inne podłączenia.P
  • Poziom 17  
    a może go porostu źle podłączyłeś i dlatego masz takie ładowanie!
  • Poziom 9  
    żadnej filozofii nie ma z podłączeniem alternatora jest jedna kostka która idzie do alternatora i masa na śrubkę .Nie idzie się pomylić ..
  • Poziom 17  
    a na ile pinów jest ta kostka ??

    Dodano po 4 [minuty]:

    a na ile pinów jest ta kostka ?? sprawdź czy na starym alternatorze jest opis tej kostki i na tym który masz teraz (kostka może taka sama ale w zależności od regulatora masz inne podłączenia) kostkę każdy wpiąć może:D
  • Poziom 9  
    Witam . Chciałbym przeprosić za to że tak długo nie odpisywałem ale jakoś tak wyszło .
    Dziękuję za porady jakie od was uzyskałem .
    Ogólnie okazało się że alternator był dobry i regulator też .
    Jak się dowiedziałem ?
    Kupiłem drugi alternator i problem był ten sam .
    Po długim namyślę pojechałem do elektryka i okazało sie że przewód jeden był uszkodzony ten od kostki co do alternatora idzie .Elektryknie wiedział że jest uszkodzony tylko nie wiedział w którym miejscu i zrobił obejście i wszystko teraz jest ok :-)
    czemu nie pojechałem wcześniej do elektryka ? bo mieszkam w uk i nie miałem zielonego pojęcia gdzie jest jakiś elektryk no i chciałem zaoszczędzić .kwota jaką zapłaciłem elektrykowi to 40f a ile ja alternatorów kupiłem ho ho szkoda gadać
    Nie róbcie takich błędów jak ja jedzcie do fachowca i nie traćcie czasu i pieniędzy.

    Czemu się uparłem sam to zrobić ponieważ przed wymianą kontrolka sie nie świeciła a po założeniu nowego alternatora się świeciła i byłem święcie przekonany że to wina alternatora lub regulatora
    To była moja wina pewnie jak wyjmowałem alternator to uszkodziłem niechcący jakiś kabelek :-(((((
    ps .Mazdę sprzedałem ,po co grata trzymać :-)
  • Poziom 11  
    a jeśli chcesz wiedzieć to zaraz za akumulatorem jest taka kostka czarna z czterema przewodami, która odpowiada właśnie za tą kontrolkę od ładowania i często gęsto przewody w niej śniedzieją i szlak trafia przejście.Przechodziłem to :D
  • Poziom 2  
    Mam podobny problem. Te dwa przewody dochodzące do kostki alternatora z których rejonów zaczynają swoje istnienie???a jaśniej skąd one wychodzą??bo nie mogę odnaleźć startu tych przewodów..