Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nakamichi CD400 rozładowuje akumulator jak podłączyć

coxo 12 Sty 2009 13:40 2284 8
  • #1 12 Sty 2009 13:40
    coxo
    Poziom 9  

    Moje naka (CD-400) tez zjada ok. 0.39A nawet z wyjetym panelem, niestety nie wiem jak je podlaczyc tak zeby bylo uruchamiane przy przekreceniu kluczyka.Poprzednio mialem Mazde i tam wszystko bylo ok.Na razie mam +12 i IGN zwarte razem.Patrzylem w instrukcjach do auta i nie wiem czy sie nie myle ale tam chyba niema przewodu pod ktory nalezy podlaczyc IGN.Dodam ze kostka z auta jest oryginalna.
    Auto - Audi A4 1.8 1997, mam je od niedawna i dopiero po ok 6 dniach uzytkowania jak zapomnialem wylaczyc radia aku mi padl.Od tego momentu zdycha mi co noc i musze na kable odpalac.Nie wiem czemu tak sie dzieje...Ma ktos moze jakis pomysl? Moze aku zostal uszkodzony.

    Zauwazylem tez jeszcze jedna rzecz, mianowicie podczas calej zabawy z wyciagnaniem bezpiecznikow, pobor wynosil 1.56A kiedy zostawialem niedomkniete drzwi zeby kuknac na miernik :|

    0 8
  • #2 12 Sty 2009 18:33
    Ireneo
    Poziom 40  

    ja kdrzwi niedomknięte to normalka że jest pobór sterowanie lampką posufitową działa a jezeli chodzi o radio to niektóre modele niekoniecznie nakamichi muszą być podlaczone po zapłonie.W takim audi to raczej powinien być ten przewód ale napięcie na nim niknie dopiero po WYJĘCIU klucz ze stacyjki,jezeli nie masz to dociągnij ale najpierw na krótko zmierz pobór

    0
  • #3 12 Sty 2009 23:49
    coxo
    Poziom 9  

    Z tego co udalo mi sie znalezc oprocz jednej kostki z 4 parami przewodow glosnikowych, jest jeszcze druga kostka z czterema przewodami:

    5-Switched positive supply(B+) for antenna amplifier
    6-Illumination(terminal 58d)
    7-Terminal 30
    8-Ground(GND)(terminal 31)

    reszta pinow jest wolna

    I do tego jest jeszcze jeden kabelek luzem ktory wyglada na oryginalny, wrzuce foto jutro to moze sprawa sie wyjasni.

    W uzyciu mam 7 i 8, bo nie wydaje mi sie ACC nalezy podlaczyc do 5 - choc moge nie miec racji.

    I jeszcze na koniec wkleje co znalazlem na stronie studio24:

    Cytat:
    Przy podłączaniu zwrócić uwagę na to, aby styk +12V ACC był podłączony faktycznie po stacyjce. Jeżeli oba plusy podłączymy do zasilania na stałe to będzie się rozładowywał akumulator.
    :|:|

    0
  • #4 13 Sty 2009 00:17
    SlaweK
    Poziom 43  

    Minimum logiki i przemyślenia tego co robisz a zrozumiesz gdzie jest problem. Widzę że nie chcesz myśleć i wyciągać wniosków z pomiarów a tylko żeby ktoś poprowadził za rączkę i pokazał paluszkiem. A przecież masz już wszystko na tacy podane.

    SławeK

    0
  • #5 13 Sty 2009 00:42
    coxo
    Poziom 9  

    Panie Slawku.Prosze zrozumiec ze sie na tym nie znam tak dobrze jak Pan, wiec dlatego sie pytam, inaczej bym tutaj nie zagladal.

    Prosze mi uwierzyc ze co dla niektorych jest oczywiste dla innych moze byc bardziej zagadkowe.
    Jezeli jest to tak razace to prosze o usuniecie tematu.

    0
  • #6 13 Sty 2009 01:32
    SlaweK
    Poziom 43  

    Dobrze, ale pytaj dokładnie o to czego nie rozumiesz bo ja nie wiem czego Ty nie wiesz. A w przypadku pomiaru prądu który za akumulatorem rozgałezia się to należy mierzyć i odłączać przez wyjmowanie bezpieczników (co w niektórych autach jest niebezpieczne, ryzyko unieruchomienia auta). Tak znajdziesz gałąź która pobiera prąd za duży. Potem patrzysz do dokumentacji co jest zasilane przez dany bezpiecznik i eliminujesz znów elementy aż znajdziesz co potwierdzasz pomiarem na samym odbiorniku. Powiem tak, 50mA to jeszcze jakoś ujdzie z alarmem na akumulatorze, 30mA to dobrze, kilka bardzo dobrze, więcej niż 50mA to należy się zastanowić a 100 to już napewno źle, zależnie od auta bo niektóre mają taką urodę. Pomiar należy wykonywać na wyłączonych wszystkich odbiornikach, tak jak auto stoi i nie zapomnieć o oświetleniu kabiny i wyłączeniu wszystkiego co możliwe.
    A co do plusów to ACC-kl.15- plus po kluczyku a BUP-BAT-Kl.30 to plus który ma być cały czas do podtrzymania pamięci. 6-Illumination(terminal 58d)-ILL- plus pojawiający się po włączeniu świateł do podświetlania radia a ANT- wyjście plusa z radia pojawiąjące się po jego włączeniu, służy do zasilania wzmacniacza antenowego, sterowania anteną automatyczną i ewentualnie włączenia wzmacniacza.

    SławeK

    0
  • #7 13 Sty 2009 11:21
    coxo
    Poziom 9  

    Dlugo nie musialem szukac, poniewaz po wyciagnieciu bezpiecznika odpowiedzialnego za radio pobor spadl do 0.02A, natomiast z wlozonym bezpiecznikiem i zdjetym panelem 0.39A.

    Z reszta wczoraj wyjalem bezpiecznik na noc i dzis bez problemu odpalilem.Wiec wyglada na to ze radio nie moze byc podlaczone w ten sposob.Ten cytat ktory wkleilem w poprzednim poscie ze strony studio24 odnosil sie wlasnie do radia Nakamichi - zapomnialem o tym napomniec.

    Zrodlo problemu namierzone i teraz moje pytanie.Czy mam wyciagac co wieczor bezpiecznik, czy tez jak kolega Ireneo zasugerowal, doprowadzic przewod ze stacyjki i podlaczyc go pod ACC+ w radiu? Czy moze jest jeszcze inny sposob?

    Chcialbym jeszcze wrocic do kabla o ktorym wczesniej wspomnialem, tego co jest luzem.Przy wyjetym kluczyku nie ma tam zadnego napiecia, a przy wlaczonym zaplonie jest 0.45V.Do czego on moze sluzyc?
    Dodam jeszcze ze jest on brazowo-szary:

    Nakamichi CD400 rozładowuje akumulator jak podłączyć

    0
  • Pomocny post
    #8 13 Sty 2009 12:16
    SlaweK
    Poziom 43  

    A lubisz wyjmować bezpieczniki ?

    Chyba logiczne jest że należy podłączyć to jak powinno a nie razem plusy jak większość partaczy robi i mieć spokój. Przecież nie zostawiasz auta na noc z kluczykami. Kłopot polega na tym że różne auta mają trochę różnie stacyjkę zbudowaną, jedne mają pozycję kluczyka ACC a inne wyłączają tego plusa po wyjęciu kluczyka i chyba Twoje Audi tak robi.
    A co do tej wtyczki to wygląda jak masa ale głowy nie dam, zasada, nie wiesz co to na pewniaka to nie podłączaj, zaizoluj i zostaw jak było.

    SławeK

    0
  • #9 13 Sty 2009 13:29
    coxo
    Poziom 9  

    Wiec bede musial poprosic kogos doswiadczonego zeby mi przewod od stacyjki doprowadzic pomogl, bo sam pewnie za wiele nie zdzialam.

    Szkoda ze jest to utrudnione a A4, w mojej starej mazdzie bylo bez problemow, wszystkie przewody jak trzeba, ale coz.

    A ta wtyczka to nie masa bo sprawdzalem, ale zostawie ja w spokoju, chyba tak bedzie najlepiej.

    A na koniec dzieki wielki za pomoc i za cierpliwosc!

    Pozdrawiam

    0