Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golfs licznik problem.

Gangster 01 Kwi 2004 21:03 1323 7
  • #1 01 Kwi 2004 21:03
    Gangster
    Poziom 10  

    panowie co to moze byc:
    Wykrecilem licznik od golfa IV firmy VDO. wyciagnolem wskazowki, tarcze, i jeden silniczek od predkosciomierza. Wylutowalem pamiec 93c66 i ja szczytalem. Wlutowalem pamiec, silniczek, wlozylem tarcze, wskazowki (jednym slowem skrecilem licznik). Podlonczylem do samochodu, i wskazowki zaczely przekrecac sie do poz. 0. Wszystkie sie zatrzymaly z wyj. tej od predkosciomierza. Zaczela lekko drgac!! Po chwili przestala. Pomyslalem, ze to normalne i odpalilem silnik. I ku mojemu zdziwieniu wskazowka zaczela ponownie drgac! Dzieje sie to zawsze jak przekrece na zaplon. Ciekawy jest objaw z obrotomiedzem. Zaczyna dopiero wtedu pokazywac obroty jak wskazowka od predkosciomierza przestanie drgac. Trwa to ok 10s. Obroty pokazuje normalnie, predkosc tez, ale to drganie mnie dobija; co to moze byc za przyczyna. Jest to mocno denerwujace. Prosze pomozcie. Podczas jazdy zadnych zlych objawow nie ma. Wszysko lutowalem lutownica oporowa, wiec zadne pole elektmagnetyczne nie dzialalo na zadne urzadzenie.

    0 7
  • #2 01 Kwi 2004 23:13
    autosuper
    Poziom 24  

    Mogles uszkodzic silniczek przy sciaganiu wskazowki . Nie pamietam jaki jest rodzaj silniczka w tym liczniku ale niektore rozbieraja sie na dwie czesci sa na zatrzaskach , moze przy zdejmowaniu wskazowki , silniczek wyskoczyl z ktoregos zaczepu i wskazowka blokuje sie minimalnie o cos co powoduje tego typu efekty.

    0
  • #3 02 Kwi 2004 02:12
    Gangster
    Poziom 10  

    moze to byc to, bo wyskoczyly mi dwa zatrzaski, ale nie jestem pewien, bo jak by tak to nie powinla (chyba) po chwili drgac.

    0
  • #4 02 Kwi 2004 09:47
    autosuper
    Poziom 24  

    To napewno to , zloz zatrzaski , chyba ze juz zlozyles je przy montazu , jesli tak to napewno wyleciala taka blaszka lub podobny element w srodku silniczka i nie lezy na swoim miejscu , musisz jeszcze raz rozebrac licznik rozpolowic silniczek , i poskladac go jak sie nalezy , ale zacznij od sprawdzenia zatrzaskow .

    0
  • #5 06 Kwi 2004 19:05
    Gangster
    Poziom 10  

    OK rozkrecilem ponownie licznik, wyjolem silniczek od predkosciomierza ale nie widzialem, zeby cos chaczylo.
    W tym silniczku jest taka zebatka, a na igle jest naciagnieta sprezynka. Czy ona ma byc skrecona o caly obrot??
    Czy ma byc tylko wlozona bez naciagania?

    0
  • #6 06 Kwi 2004 22:37
    autosuper
    Poziom 24  

    Ta sprezynka ma byc zalozona tak zeby wskazowka mogla sie swobodnie cofac do pkt zerowego , napisz co to za producent licznika podejrzewam ze motometer , jesli to trw to bede mial taki silniczek wrazie czego to ci pomoge . Przy montowaniu calosci pamietaj ze wskazowke musisz nasadzic na igle nie za gleboko , ja zawsze robie to tak ze zostawiam wszystkie wskazowki nawet nieco wyzej jak oryginal , wtedy jest pewnosc ze wskazowka nie bedzie o nic haczyla zarowno o tarcze jak i o obudowe silniczek w miejsu nasady wskazowki . Sproboj jeszcze raz wszystko zmontowac , po montazu zrob test licznika vag-iem jesli masz lub przy uzyciu przelacznika do resetowania dzennego przebiegu i stacyjki , ( ta opcja jest tylko w niektorych licznikach) . Podczas testu obserwuj wskazowke predkosciomierza przy wychyla sie do maksymalnego polozenia bez drgania i zaciec . Napisz jak zlozysz co jest grane . Pozdr.

    0
  • #7 07 Kwi 2004 18:42
    Gangster
    Poziom 10  

    Amoze to byc jakis blad??
    Grzies zrobilem zwarcie i wyskoczyl taki blad?

    0
  • #8 07 Kwi 2004 22:01
    kajetanCES
    Poziom 16  

    Stary numer jak słońce. Też to przerabiałem przy pierwszym liczniku który rozebrałem. Dokładnie obejrzyj te "silniczki". Trzeba utrafić przy składaniu w tzw. punkt zerowy.

    0