Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

chwilowy zanik mocy - vw golf II

huhra 13 Jan 2009 10:27 1941 12
  • #1
    huhra
    Level 16  
    witam.
    jakiś czas temu już pojawił mi się raz taki objaw. jazda na 5-tce, ok. 4000 obr., ale myślałem że może jakiś syf gdzieś wpadł do gaźnika.

    a wczoraj ponownie. mianowicie: wyprzedzając na 4 biegu kręciłem obroty do 4-4.2 tys. no i stracił moc, nie zgasł ale nie reagował na wciskanie gazu. trwało to max. 5-7 sekund. i wróciło wszystko do normy.

    co może powodować tak stan?
  • #3
    huhra
    Level 16  
    no ale przy normalnej jeździe jest ok
  • #4
    plaster180
    Level 13  
    sprawdż pompę paliwa może jest mało wydajna..
  • #5
    huhra
    Level 16  
    pompa paliwa zmieniana na przełomie wrzesień-październik 2008 wiec jest w miarę nowa
  • #6
    m.marcin
    Level 17  
    Sprawdź jak masz ustawiony poziom paliwa w komorze pływakowej gaźnika. Może masz za niski a wtedy przy takich obciążeniach może poprostu brakować paliwa. Problem zanika tak jak opisałeś na parę sekund aż znowu komora się napełni. Przy niższych obciążeniach paliwa wystarcza dlatego wtedy problemu niema.
  • #7
    huhra
    Level 16  
    a jak mam to sprawdzić? gaźnik Pierburg 2E2
  • #8
    m.marcin
    Level 17  
    Sprawdzenie poziomu wiąże się z demontarzem górnej części gaźnika a następnie trzeba ją odwrócić o 180 stopni tak żeby pływak był widoczny od góry. NIestety nie pamiętam dokładnie ale chyba około 28-30 mm powinna być odległość denka pływaka od krawędzi gaźnika.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Niektóre z gaźników 2E2 miały jeszcze sitko w króćcu wlotowym paliwa do gaźnika - to też bym sprawdził, może tu jest coś przytkane.
  • #9
    huhra
    Level 16  
    aha rozumiem. zapomniałem tylko napisać a zapewne ma to istotne znaczenie ze auto jest zagazowane i wystąpienie tego objawu na gazie raczej chyba nie wiąże się poziomem paliwa w komorze
  • #10
    m.marcin
    Level 17  
    W tym wypadku jest pytanie o odpowiednią ilość gazu dostarczaną do silnika. Tu niestety pasuję bo w instalacji gazowej nie kręce ale polecam sprawdzić ustawienia powinno pomóc. Wiem że parownik trzeba co powien okres wymieniać - może tu jest przyczyna.
  • #11
    huhra
    Level 16  
    wszystkie membranki w parowniku, filtry itp były wymieniane w październiku 2008, na zaworze doprowadzającym gaz do parownika ma odkręcone nawet więcej niż normalnie powinien
  • #12
    m.marcin
    Level 17  
    Może właśnie dlatego że masz odkręcone więcej niż powinno być brakuje ci go przy wyższych obrotach ?
    Mimo wszystko podjechałbym sprawdzić ustawienie gazu bo uważam że raczej tutaj jest usterka.
  • #13
    huhra
    Level 16  
    aha, rozumiem, dzięki za podpowiedz