Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

koło dwumasowe w touranie

dariuszdidzej 13 Jan 2009 11:13 16517 10
  • #1
    dariuszdidzej
    Level 10  
    witam posiadam tourana tdi 2.0
    przebieg około 300 tys
    ile może wytrzymać takie kolo dwumasowe
    jest na to jakiś kilometrarz?
    pozdrawiam
  • #2
    Spacewalker
    Level 33  
    na jednym forum wymieniali je po 60tys ale na gwarancji, ja mam 100 i nic na to nie wskazuje,. generalnie czepiali sie dwu-masy jak zaczelo trzęść silnikiem, ale to nie dwu-mas byl.
  • #3
    zbylo00
    Level 10  
    Z kołami dwu masowymi jest tak czasem że lubi się przegrzać i wtedy traci swoją podstawową cechę jaką jest idealne spasowanie z tarczą sprzęgła i dociskiem. Większość mechaników uważa że gdy auto szarpie przy ruszaniu a auto ma koło dwu masowe i jakiś nawet delikatny luzik na tym kole to wyrokują koło dwu masowe do wymiany. A przecież wystarczy ten cały zestaw ponownie przetoczyć tak żeby powierzchnia była idealnie równa i przylegająca do tarczy. Kolo masowe nowe to ogromny wydatek kaski którą oczywiście lepiej przeznaczyć na przyjemniejsze rzeczy. Ja tak miałem, koło dwu masowe miało jakieś 2 cm luzu po obwodzie w lewo ,prawo. Szarpało jak cholera przy ruszaniu z jedynki jaki i z dwójki nie można było płynnie jechać. Poszukałem w necie i znalazłem ludzi którzy potrafią to wszystko zregenerować, po zamontowaniu ponownie do auta chodzi ideał, a zrobiłem już przeszło 20 000 km. Nadmienię też że jeden z mechaników naciągnął mnie na zakup nowego docisku i sprzęgła firmy LUK ale to nic nie pomogło. Po zdemontowaniu całości wysłałem to wszystko do warsztatu ale z oryginalną starą tarczą i dociskiem do warsztatu i jak już mówiłem chodzi do dziś. Kosztowało 250 PLN.
    Szukajcie w necie pod nazwą : naprawa kół dwu masowych.
    Pozdrawiam
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    bandi21
    Level 30  
    Trwałość kola zależy od tego gdzie jeździsz i jak jeździsz.Miasto i delikatna jazda(wolno na wysokim biegu) nie służy.Co do regeneracji to firmy robią to na sztywno,czyli spawają obie części a potem obrabiają i wyważają.Nie polecam takich napraw bo układ nie ma po tym tłumienia drgań skrętnych.Dwa razy zrobiłem coś takiego i auta jeżdżą ale jak długo wytrzyma skrzynia nie wiadomo.Jest to modna naprawa wśród taksowkarzy którym ta przypadłość mocno doskwiera.
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    trans-serwis
    Level 39  
    zbylo00 zachowaj te świetne rady dla siebie bo to pierdoły jakich mało.
  • #8
    bandi21
    Level 30  
    http:/****
    U nich to robiłem.
    w samochodach y kołem dwumasowym nie ma miejsca na zamontowanie tarczy z tłumikiem.Jak dopasujesz kolo od innego auta to może się uda.W avensis D4D i mondeo tdci to jest nie do zrobienia. Co do skrzyni to najczęściej na skutek drgań siada przesuwka od piątki.To co pisze wynika z moich doświadczeń a nie jest gdzieś tam wyczytane.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Kolego owik zanim coś napiszesz to najpierw sprawdź.Na tym forum mamy sobie pomagać wiec wpisujmy sprawdzone informacje oparte na wiedzy jaka posiadamy.

    Moderated By robokop:

    Link skasowałem -regulamin pkt. 10.7

  • #9
    Spacewalker
    Level 33  
    Ktos gdzies cos uslyszal i tak poszlo. Nie wiem czy wymiana dwu-masy to droga inwestycja jak sie ma auto za 50tys. Zaraz zacza sie dyskusje ze mam diesla i ropa za droga, dlatego leje olej z frytek. Mam tez Touarega V10, tam w zasadzie jak cos poleci to zawsze x 2 wszystko, 2 turbinki, 2 filtry, 2 EGR-y, 10 pompowtrysków itp, naszczescie rozrząd jest na kołach i nie poleci tak szybko ;) .... Ale stac kogos, to i liczy sie z kosztami.
  • #10
    Sztomel
    Level 35  
    @bandi21, to co napisałeś jest prawdą ale zupełnie nie wiem co masz do kolegi @_Owik_, który również dał prawidłową odpowiedź, dwumasu się nie regeneruje bo nie jest rozbieralne,
    zamiast ZMS (zweimassenschwungrad) stosuje się zwykłe koła zamachowe - zwłaszcza w silnikach VW i do tego z silników G60 lub VR6 + stare sprzęgło aby mogło ono przenosić większy moment obrotowy (normalna modyfikacja przy tuningu silników TDI), czytając posty na niemieckich forach widać jak krótko ZMS żyją nawet w silnikach bez modyfikacji,
    można pospawać :D jeszcze się nie spotkałem z przypadkiem żeby skrzynka nie wytrzymała !
  • #11
    User removed account
    User removed account