Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik głośny na wyższych obrotach i zmniejszenie mocy

przemo33 13 Sty 2009 14:12 2711 8
  • #1 13 Sty 2009 14:12
    przemo33
    Poziom 13  

    Witam
    Mam pytanko

    Otoz wymienialem w swojej RENAULT LAGUNIE II 1,8 16v 2001r. silnik wraz ze skrzynia z anglika 2004r. 45tys. km(skrzynie dlatego ze w 2004 byla zmiana i ta z 2001 nie pasowala, musieli tez zamienic wybierak bo w nowej skrzyni byl na linki a zeby zmienic wybierak musieli przeciac rure wydech, ktora potem skrecili na opaske z cybantami)
    Rozrzad tez był wymieniany wraz z pompa.

    A teraz przejdzmy do sedna
    Silnik który kupilem jeszcze w angilku pracowal ok.

    silnik ogolnie cicho pracuje , ale przy jezdzie powyzej 3,0 –3,5 tys obrotow jest glosno w samochodzie, glosniej niz na tym starym silniku (slychac prace silnika)
    Dodatkowo odczuwalny jest spadek mocy/

    Co moze byc nie tak??

    Dzieki z gory
    Pozdrawiam
    Przemo

    0 8
  • #2 13 Sty 2009 14:41
    dzidej
    Poziom 2  

    Sprawdź czy wszyskie zawory chodzą.. ja miałem podobny problem gdy jeden z zaworów się "zapiekł" i nie chodził. Spadek mocy był na poziomie około 25%. Sprawdził bym też czy na pewno rozrząd jest dobrze ustawiony...

    0
  • #3 13 Sty 2009 14:54
    przemo33
    Poziom 13  

    A czy przestawionym rozrzadzie pracowalby rowno na wolnych obrotach??

    I jak sprawdzic czy wszystkie zawory chodza?

    Pozdr

    0
  • #4 13 Sty 2009 15:43
    dragoq31
    Poziom 16  

    Witam:)

    zwykle sie wypowiadam na działach audio ale tutaj coś zasugeruje:)
    Kolega Dzidej ma rację trzeba sprawdzić kwestie zaworów...
    odkręcić pokrywę i sprawdzić czy wszystkie "klepia" ale jeżeli to nie pomoże warto sprawdzić Szczelność na poziomie pierścieni i zaworów... Odkręcić kurek od dolewania oleju w dobrze oświetlonym pomieszczeniu a potem stopniowo dodawać "gazu" i przy około 60-70% zakresu obrotów silnika zobaczyć czy są przedmuchy na poziomie pierścieni i zaworów... jeżeli takowe są to przez korek bedzie wydobywał się dym... Łatwo jest to pomylić z mgiełką smarującą ukł rozrządu... :) ew można podpiąć silnik do manometru.
    Pozdrawiam :)

    0
  • #5 13 Sty 2009 19:16
    plaster180
    Poziom 12  

    kolego sprawdż rozrząd , jak jest żle ustawiony to będzie silnik dudnił w kolektorze dolotowym i nie miał mocy przy przyspieszaniu ...ja na to stawiam napisz jak dojdziesz co było....

    0
  • #6 14 Sty 2009 08:25
    przemo33
    Poziom 13  

    Ale jaby rozrzad byl przestawiony toby nie chodzil chyba rowno na wolnych i by chyba ciezko odpalal.

    U mnie skyhac glosniej w czasie jazdy na luzie jest ok , wkreca sie etc.

    Pozdr

    1
  • #7 14 Sty 2009 08:50
    koza149
    Poziom 12  

    Witam, mechanikiem nie jestem ale mialem podobny problem. Dudnienie moze byc spowodowane zaworami ale tez popychaczami a moze ktorys walek rozrzadu sie sklepal ....?

    0
  • #8 14 Sty 2009 11:13
    szakkkalll
    Poziom 15  

    ja bym sprawdził na wstępie szczelność tłumika który był przecięty, a drugą rzeczą czy sprzęgło się nie ślizga.

    0
  • #9 01 Lut 2009 22:23
    przemo33
    Poziom 13  

    Witam

    Sprawa sie wyjasnila

    Spadek mocy byl spowodowany uszkodzona jedna z cewek zaplonowych

    Natomiast halas uszkodzana lapa (poduszka) silnika

    Pozdr

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo