Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Silnik głośny na wyższych obrotach i zmniejszenie mocy

przemo33 13 Jan 2009 14:12 4322 8
  • #1
    przemo33
    Level 13  
    Witam
    Mam pytanko

    Otoz wymienialem w swojej RENAULT LAGUNIE II 1,8 16v 2001r. silnik wraz ze skrzynia z anglika 2004r. 45tys. km(skrzynie dlatego ze w 2004 byla zmiana i ta z 2001 nie pasowala, musieli tez zamienic wybierak bo w nowej skrzyni byl na linki a zeby zmienic wybierak musieli przeciac rure wydech, ktora potem skrecili na opaske z cybantami)
    Rozrzad tez był wymieniany wraz z pompa.

    A teraz przejdzmy do sedna
    Silnik który kupilem jeszcze w angilku pracowal ok.

    silnik ogolnie cicho pracuje , ale przy jezdzie powyzej 3,0 –3,5 tys obrotow jest glosno w samochodzie, glosniej niz na tym starym silniku (slychac prace silnika)
    Dodatkowo odczuwalny jest spadek mocy/

    Co moze byc nie tak??

    Dzieki z gory
    Pozdrawiam
    Przemo
  • #2
    dzidej
    Level 2  
    Sprawdź czy wszyskie zawory chodzą.. ja miałem podobny problem gdy jeden z zaworów się "zapiekł" i nie chodził. Spadek mocy był na poziomie około 25%. Sprawdził bym też czy na pewno rozrząd jest dobrze ustawiony...
  • #3
    przemo33
    Level 13  
    A czy przestawionym rozrzadzie pracowalby rowno na wolnych obrotach??

    I jak sprawdzic czy wszystkie zawory chodza?

    Pozdr
  • #4
    dragoq31
    Level 16  
    Witam:)

    zwykle sie wypowiadam na działach audio ale tutaj coś zasugeruje:)
    Kolega Dzidej ma rację trzeba sprawdzić kwestie zaworów...
    odkręcić pokrywę i sprawdzić czy wszystkie "klepia" ale jeżeli to nie pomoże warto sprawdzić Szczelność na poziomie pierścieni i zaworów... Odkręcić kurek od dolewania oleju w dobrze oświetlonym pomieszczeniu a potem stopniowo dodawać "gazu" i przy około 60-70% zakresu obrotów silnika zobaczyć czy są przedmuchy na poziomie pierścieni i zaworów... jeżeli takowe są to przez korek bedzie wydobywał się dym... Łatwo jest to pomylić z mgiełką smarującą ukł rozrządu... :) ew można podpiąć silnik do manometru.
    Pozdrawiam :)
  • #5
    plaster180
    Level 13  
    kolego sprawdż rozrząd , jak jest żle ustawiony to będzie silnik dudnił w kolektorze dolotowym i nie miał mocy przy przyspieszaniu ...ja na to stawiam napisz jak dojdziesz co było....
  • #6
    przemo33
    Level 13  
    Ale jaby rozrzad byl przestawiony toby nie chodzil chyba rowno na wolnych i by chyba ciezko odpalal.

    U mnie skyhac glosniej w czasie jazdy na luzie jest ok , wkreca sie etc.

    Pozdr
  • #7
    koza149
    Level 12  
    Witam, mechanikiem nie jestem ale mialem podobny problem. Dudnienie moze byc spowodowane zaworami ale tez popychaczami a moze ktorys walek rozrzadu sie sklepal ....?
  • #8
    szakkkalll
    Level 16  
    ja bym sprawdził na wstępie szczelność tłumika który był przecięty, a drugą rzeczą czy sprzęgło się nie ślizga.
  • #9
    przemo33
    Level 13  
    Witam

    Sprawa sie wyjasnila

    Spadek mocy byl spowodowany uszkodzona jedna z cewek zaplonowych

    Natomiast halas uszkodzana lapa (poduszka) silnika

    Pozdr