Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

GolfII 1.6+Pierburg 2EE+dziwne zac( )owanie silnika (obroty)

skygge 22 Lis 2008 01:03 100422 182
  • #151 22 Lis 2008 01:03
    konik
    Poziom 10  

    A'propos czujników temperatury. w schematach posiadanych przeze mnie niezależnie od modelu auta sa one dwupinowe (dwuprzewodowe, czyli czysta rezystancja)

  • #152 22 Lis 2008 16:52
    kloss72
    Poziom 15  

    U mnie cztery piny -zakładam ,że to czujnik temperatury ,bo niby co to może być?.Po odpięciu wolne obroty...nie są wolne :D
    GolfII 1.6+Pierburg 2EE+dziwne zac( )owanie silnika (obroty)GolfII 1.6+Pierburg 2EE+dziwne zac( )owanie silnika (obroty)
    Wtyka nieco nieostra ale w czasie prac robiłem na szybko telefonem.Cóż -w końcu to inna marka(MB).U mnie ogólnie duuuża poprawa.Minimalna nierównomierność obrotów(ale lambda trup -na tygodniu zmienię).Chciałem moc popróbować ale....u nas dziś nawet na trójce mu się driftu zachciewało mimo marnych 105KM/1300kg więc nic nie sprawdziłem -oblodzenie...Wydaje się ,że elastyka jest w normie.

  • #153 24 Lis 2008 20:40
    papciar
    Poziom 1  

    Niektorzy z was twierdza ze jezeli z gaznikiem jest co nie tak to bedzie tak samo zachowywal sie na gazie i na benzynie. Nieprawda, jedno nie ma nic wspolnego z drugim dlatego ze gaz LPG poprostu przelatuje tylko przez gaznik i mozna go ustawic osobno na reduktorze, natomiast benzyna musi zostac w gazniku zmieszana z powietrzem i to gaznik o tym decyduje jaka dawke zastosowac. Tak wiec jezeli samochod zachowuje sie wam tak samo na LPG i na benzynie to napewno nie jest to wina gaznika.

  • #154 25 Lis 2008 20:02
    kloss72
    Poziom 15  

    papciar napisał:
    Tak wiec jezeli samochod zachowuje sie wam tak samo na LPG i na benzynie to napewno nie jest to wina gaznika.

    A klepiąca na luzach przepustnica hę?Wszak to jej otwarcie "łączy" apetyt silnika z LPG.A jeżeli gaźnik 2ee ma uszkodzony siłownik drugiego przepustu podciśnieniowy?A właśnie -jak są uszkodzone podciśnienia to gaźnik może powodować problemy zarówno na Pb jak i na LPG.Chyba wiem o co Ci chodzi -"gaźnik tylko przepustnicą dla LPG"?Owszem -ale ta "przepustnica" musi być sprawna.A więc nie zasysać powietrza bokami ,nie "gdybać" na ośkach przepustnic(y) itp.Ogólnie trudno mówić w przypadku gaźników sterowanych elektronicznie o "takiej samości" dla Pb i LPG.Wszak inne podzespoły układu zasilania w gaźniku tym pracują na obu paliwach.Na LPG spora ich część jest pominięta.Owszem -da się część niedomagań gaźnika uciążliwych na Pb zniwelować ustawieniami instalacji gazowej przy użytkowaniu LPG ale nie wszystkie.W zwykłych(hehe -też potrafią być złożone) gaźnikach również np.uszkodzona przepustnica/podciśnienia będą rzutować na oba rodzaje zasilania.Sumując uważam ,że zbytnio upraszczasz.

  • #155 07 Gru 2008 09:12
    fikovr
    Poziom 10  

    Witam w sumie prawie nowy tu jestem ale chciałbym podzielić się czymś, sam mam golfine mk2 Madison tyle, że z silnikiem 1.8 po swapie bo poprzedni 1.6 był juz rozklekotany;) i tez miałem juz problem ze swoim pierburgiem. Pewnego cudownego wieczoru golfina zaczęła mi nie równo pracować, gasł na wolnych obrtach i jak wiekszość opisywanych objawów na forum, wyciągnąłem gaźnik z auta i na blaciku zacząłem sie w nim zagłębiać. Poczyściłem, oblukałem o co tylko...Nic! Włożyłem z powrotem do auta i przez pierwsze 200 km było dobrze i potem znowu to samo. Wreszcie po miesiącu dopiero przypadkiem zauważyłem ze pękł jeden z 3 przewodów dochodzących do elektrycznego regulatora (czego nie wiem:( ) sztukówka była i chodzi jak żyletka tak, że radzę też czasem sprawdzić kable i przewody bo swoje lata mają i może izolacja ładnie wyglada a w srodku rdzawy splot przewodu juz. Pozdrawiam wszystkich Golfiarzy.

  • #156 28 Gru 2008 08:58
    _prusak_
    Poziom 23  

    W tym gaźniku z racji że jest elektroniczny jazda na LPG jest również zależna od jego sprawności. Tylko w gaźniku "zwykłym" bez sterowania elektronicznego gaźnik to tylko element przelotowy nie mający większych zastosowań - oprócz dawkowania gazu.

  • #157 16 Sty 2009 17:43
    tajgerski
    Poziom 9  

    Witam Wszystkich w Nowym Roku !!
    Szukałem długo czegoś o gaźnikach i wreszcie....
    Mam MK2 1,6 RF na Pierburgu - na pewno 2E ...
    Mam LPG i na nim silnik pracuje ładnie, daje się ustawić skład mieszanki i fajnie się jeździ. Miał mixer na gaźniku, a teraz Blosa, a od pewnego czasu zaczął coraz gorzej pracować na paliwie.
    Sprawdziłem dopływ paliwa i raczej jest OK. Wciąż ma nie równe obroty - średnio koło 1100, ale co chwile się dławi. To chyba za uboga mieszanka czy za bogata - ale dochodzi do tego, że potrafi zgasnąć....
    Nie jestem laikiem w motoryzacji, ale w gaźnikach tak :(
    Proszę o radę - bo zamierzam wyjąć gaźnik - co dokładnie powinienem oglądnąć, wymienić wyczyścić !!!!
    Czy to wina któregoś czujnika ?? Czy któregoś elementu ruchomego ?? Może cały trzeba wymienić ??
    Dodam, że bawiąc się gazem - linką na wolnych obrotach na lpg - ma wyraźne opóźnienie z wchodzeniem na obroty. Nie jest to bardzo odczuwalne czy męczące w czasie jazdy, ale wiem że nie może tak być...

  • #158 22 Sty 2009 11:21
    thomasz_85
    Poziom 1  

    Witam, Ja mam podobny problem z moją Vectra A 1.8 (E18NVR) + LPG. Też mam gaźnik 2EE. Kiedy jest zimna to jest dobrze ale jak się rozgrzeje silnik to mi obroty skaczą do 1500 obrotów i tak trzymają lub falują między 1500 a 2000 obrotów. Autko jest w automacie i cały czas mi ciągnie. Spalanie na poziomie 12-14 litrów a ostatnio jak były dobre mrozy to po mieście mi wyszła 16,5 litra. Podstawa gaźnika jest nowa, główny nastawnik przepustnicy też jest sprawny. Czy jest sens kupować regenerowany gaźnik?

  • #159 28 Sty 2009 01:50
    tajgerski
    Poziom 9  

    Już go bez rad wyjąłem i wyczyściłem. Jutro sie okaże ile trzeba ustawiać czy poprawiać....

  • #160 28 Sty 2009 14:19
    _prusak_
    Poziom 23  

    Sprawdził kolega czujnik temperatury tzn, jego rezystancję przy silniku zimnym i ciepłym??

  • #161 28 Sty 2009 17:12
    tajgerski
    Poziom 9  

    _prusak_ napisał:
    Sprawdził kolega czujnik temperatury tzn, jego rezystancję przy silniku zimnym i ciepłym??


    Tylko niech mi ktoś jeszcze powie dokładnie gdzie ten czujnik..

    Poza tym złożyłem dzis gaźnik i autko całkiem inaczej i lepiej pracuje :)

    Gdyby mi ktoś jeszcze wytłumaczył które elementy regulują to ustrojstwo, jak i w którą stronę ??

  • #162 27 Cze 2009 21:12
    bajoo
    Poziom 10  

    witam
    mam problem chyba z gaźnikiem pierburg 2ee, samochód to audi 80 1.6 b 1991r. A problem jest następujący, gdy zapale silnik bez dodawania gazu to pracuje idealnie na wolnych obrotach, gdy dodam troche gazu i puszcze to silnik gaśnie, wtedy brakuje mu wolnych. co może być tego przyczyną. może to być wina nastawnika?? a i czasami ale to raz na jakiś czas podczas jazdy dławi mi się tak jakby paliwa nie dostawał. Proszę o pomoc.
    Pozdrawiam

  • #163 04 Sie 2009 23:22
    jpawelj
    Poziom 2  

    witam,z powrotem problem mi wystapil mam vw 2 1,6 z tym gaznikiem jak jest zimny i srednio nagrzany pracuje na 1 ts.obr. pozniej jak sie rozgrzeje to wariuja obroty,pomocy

  • #164 05 Sie 2009 12:53
    _prusak_
    Poziom 23  

    Tradycyjnie już na wstępie należy sprawdzić stan wężyków od podciśnień oraz sondę lambda.

  • #165 01 Wrz 2009 12:10
    Farus997
    Poziom 13  

    nie chce zaczynac nowego teamtu wiec napisze tutaj. Mam podobny problem. Tzn. w trakcie jazdy obroty potrafia mi sie zablokowac albo potrafia falowac. I gdy zgasze auto i odpale na nowo to wszystko jest ok. Kiedys tez mialem problem z nastawnikiem ale wtedy gdy zgasilem auto to po odpaleniu byly wysokie obroty. A teraz mam tak tyko w trakcie jazdy. Moje auto to golf II 1.6 91r.

  • #166 05 Paź 2009 22:30
    kamillotop
    Poziom 10  

    Farus997 napisał:
    nie chce zaczynac nowego teamtu wiec napisze tutaj. Mam podobny problem. Tzn. w trakcie jazdy obroty potrafia mi sie zablokowac albo potrafia falowac. I gdy zgasze auto i odpale na nowo to wszystko jest ok. Kiedys tez mialem problem z nastawnikiem ale wtedy gdy zgasilem auto to po odpaleniu byly wysokie obroty. A teraz mam tak tyko w trakcie jazdy. Moje auto to golf II 1.6 91r.


    Wyczysc go..

    konserwacja Pierburga:
    Link

  • #167 15 Paź 2009 22:49
    Momos
    Poziom 2  

    Witam Panowie (tudzież Panie) i od razu przejdę do setna sprawy mam VW golf 1.6 rocznik 90 z LPG. Z tego co już wiem silnik PN, gaźnik Pierburg (oznaczenia nie znam ) . Cały z nim problem to rożne OBROTY:

    - gdy silnik jest zimny startuje z minimalnego pułapu, cały czas falują od ok 200 do 1000

    - dalej np gdy dojeżdżam do świateł i wciskam sprzęgło zapalają się kontrolki i silnik gaśnie... nie ważne czy chce bieg zredukować czy podnieść wystarczy depnąć sprzęgło choinka na cyferblacie i engine stop

    - wrzeszczcie gdy silnik się nagrzeje, złapie trochę temperatury wszystko się normuje do czasu...

    - gdy temperatura dojdzie do optymalnej (po ok 20 min wskazówka łapie pion) obroty wzrastają do ok 2000-2300 i tak już trzyma...Czasem pomoże wyłączenie silnika a czasem po włączeniu dalej wkręca się ponad 2000 i tak trzyma...Włącza się dmuchawa pomimo, że wskaźnik temp trzyma pion i nie pnie się dalej...

    - ażeby dopomóc w diagnozie dodam, że przy odpalaniu miga mi dioda dotycząca oleju czasem dłużnej czasem krócej, stan oleju mam dobry bo często sprawdzam i dodam, że do tej pory miałem odłączoną wtyczkę zdjęcie nr 1 miejsce urządzenia nr 2 wtyczki, teraz bez różnicy czy jest wpięta czy wypięta...
    GolfII 1.6+Pierburg 2EE+dziwne zac( )owanie silnika (obroty) GolfII 1.6+Pierburg 2EE+dziwne zac( )owanie silnika (obroty)

    GolfII 1.6+Pierburg 2EE+dziwne zac( )owanie silnika (obroty) GolfII 1.6+Pierburg 2EE+dziwne zac( )owanie silnika (obroty)


    Szczerze to nie stać mnie na eksperymenty u mechaników w tym temacie jestem laikiem więc dobre porady NA PEWNO DOCENIĘ!!! Ciężko tak jeździć gdy własny VWej chcę zaparkować w każdym zderzaku jadącego przed nim... Raz jeszcze pozdrawiam i z góry dziękuje!

  • #168 16 Paź 2009 12:56
    Farus997
    Poziom 13  

    moze zobacz czy na innym nastawniku przepustnicy jest tak samo. Bo ja tez tak mialem. Wpieta czy wypieta wtyczka to i tak mial wys obroty. I zobacz jeszcze moze uszczelke pod gaznikiem czy jest cala.

  • #169 08 Lis 2009 16:39
    rafi24
    Poziom 1  

    Hey a może ktoś mi podpowie ponieważ się już poddałem. Golf II, silnik PN 1,6poj. Perburg 2EE, Odpali się na zimnym jest wszystko ok, a jak się zagrzeje jest też wporzo tylko się go zgasi na zagrzanym nie odpali (bardzo ciężko). Odczeka się około 20minut to jest ok. Dlaczego nie chce palić na zagrzanym.

  • #170 08 Lis 2009 20:47
    _prusak_
    Poziom 23  

    Najpierw proponuje sprawdzić czujnik temperatury. A czy spalanie jest w normie?? Czy jeśli wyłączy się zapłon to pedał gazu "wciska się" w podłogę samoistnie??

  • #171 10 Lis 2009 21:43
    _prusak_
    Poziom 23  

    => Momos proponuje:
    1. Sprawdzić czy gumowa podstawa gaźnika jest cała
    2. Sprawdzić stan wężyków od podciśnień.
    3. Sprawdzić czujnik temperatury. Dostępne są dane i ch-ka tego czujnika i bez problemu może kolega miernikiem zmierzyć tak ze trzy punkty charakterystyczne i porównać z wartością z wykresu czy wyniki pomiarów są zbliżone.
    4. Czy pedał gazu po zgaszeniu silnika wciska się samoistnie ??
    5. Napięcie na sondzie lambda.
    6. Jeśli będą sprawdzone te rzeczy i wszystko będzie ok to proponuje zrobić próbnik i podpiąć pod kompa w samochodzie w celu sczytania kodu błędów.

  • #172 18 Maj 2010 21:25
    sebek_sc
    Poziom 10  

    Witam, mam silniczek 1,3 w golfie gaźnik 2E. Mam problem ze zlokalizowaniem czujnika temperatury. W książce "Obsługa i naprawa" znalazłem info, że znajduje się na lewym kanale dolotowym kolektora, a dokładniej gdzie??
    GolfII 1.6+Pierburg 2EE+dziwne zac( )owanie silnika (obroty)

    Czy ten czujnik mógłby być odpowiedzialny za nieprawidłowe obroty (zawysokie)? Wydaje się jak gdyby ssanie się nie wyłączało (obroty 1200 - 2000obr/min). Czasami jednak (rzadko bo rzadko) zaraz po rozruchu obroty są prawidłowe - poniżej 1000obr/min po czy po krótkiej podróży wskakują niestety na 1200 - 2000obr/min. Przepustnica rozruchowa pracuje tzn. nawet po zamknięciu palcem po rozruchu otwiera się jednak obroty dalej są za wysokie (1200-2000). Oczywiście dodatkowo problem z odpalaniem, za pierwszym razem gaśnie pomimo tego że zawsze próbuje włączyć ssanie poprzez wciśniecie 3 razy pedału przyśpieszenia przed rozruchem.

  • #173 22 Cze 2010 10:48
    elephant21c
    Poziom 9  

    Witam!, mam od 2 miesięcy VW Jetta 1,6 B+G, objawy wszystkie wymienione na forum - falowanie obrotów, gaśnięcie silnika przy dojazdach do skrzyżowania, momentami wycie silnika na wciśniętym sprzęgle i samoczynne wciskanie pedału gazu. Może ktoś z Was poleci dobrego mechanika w Lublinie lub okolicy, bo ja sam jestem zielony jeśli chodzi o samochody :-( u Niedziałka mnie odesłali z kwitkiem, stwierdzili że nie mają takich części (mechanik zdiagnozował ponoć pękniętą membranę gaźnika) :-(
    Na IV biegu jest ok., ale po mieście się tak jeździć nie da...
    P.S. A tak w ogóle samoczynne wciskanie pedału gazu z czego wynika?

  • #174 29 Sie 2012 21:54
    Skura871
    Poziom 1  

    Witam, miałem tak samo czyli falujace obroty w granicach 500-1200 obr/min mi pomogło regulacja szczelin między tym białym plastikiem po lewej stronie przy membranie oraz przeczyszczenie gaznika problem terz poostal na benzynie gaz smiga bena nie.

  • #175 27 Wrz 2017 16:58
    nogiln
    Poziom 9  

    Witam, po przeczytaniu wszystkich postów nie znalazłem nic na temat urządzenia, które steruje klapką rozruchową, która w zależności o stopnia rozgrzania silnika otwiera się. Chodzi mi dokładnie o nastawnik przesłony powietrza. Wcześniej, gdy włączałem zapłon to było słychać charakterystyczne brzęczenie, teraz tego nie ma i samochód ciężko odpala i tylko po dodaniu gazu, gdy puszczę pedał gazu auto po chwili gaśnie. Sprawdziłem,czy dochodzi napięcie do tego nastawnika, nie dochodzi. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, są dobre. Co może być przyczyną, że nie mam napięcia?

  • #176 27 Wrz 2017 21:54
    _prusak_
    Poziom 23  

    Koledzy mam kompletny gaźnik. Czy jest ktoś zainteresowany?? Leży i się kurzy od trzech lat.

  • #178 27 Wrz 2017 23:08
    ociz
    Moderator Samochody

    nogiln napisał:
    Co może być przyczyną, że nie mam napięcia?

    Sterownik masz w podszybiu. Blisko niego są też złącza na których ma m.in. zasilanie, lubią one zgnić.
    nogiln napisał:
    Czy wszystko w nim działa?

    Po 3 latach nieużywania małe szanse.

  • #179 27 Wrz 2017 23:30
    _prusak_
    Poziom 23  

    Leży w suchym miejscu. Sprawdzę i dam znać. Miałem jakiś czas temu golfa 2 z tym gaźnikiem. Do końca działał poprawnie. Silnik 1,6 miał bardzo małe spalanie. Samochód nie do zajechania. Zima lato zapalał od strzału.
    Zabił go strzał w tył. Naprawa blacharska nieopłacalna. Ale samochód który we mnie wjechał rozkwasił sobie cały przód dość solidnie.

  • #180 28 Wrz 2017 17:21
    nogiln
    Poziom 9  

    Odłączyłem wszystkie złącza i na tym, gdzie jest mnóstwo pinow był zielony nalot i na pinach sterownika. Oczyscilem i nic nie pomogło. Od obudowy sterownika poprowadzona jest do błotnika masa ktora oczywiście jest urwana. Sprawdziłem miernikiem czy pomimo tego urwanego przewodu jest masa i tak też jest. Jak można sprawdzić sterownik czy wszystko w nim działa poprawnie?