Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat Toledo 1.9 TDI 81KW ASV - Okopcenie Turbiny

13 Jan 2009 21:06 11449 10
  • Level 2  
    Witam, mam problem z samochodem. Zapalając silnik, powyżej 2 tyś obrotów silnik pracuje nie równo i kopci na czrno. Czasami potrafi zgasnąc. Po chwili gdy odpale ponownie pracuje normalnie. Przy szybkości 110km na czwartym biegu traci moc. Odzyskuje ją po ponownym odpaleniu. Po podłaczeniu pod komputer, wskazuje błąd jako nadciśnienie doładowania. Sprawdzałem przepływke, zawór regulacji ciśnienia na podszybiu - nie pomogło.Czyszcząc turbine, która była pokryta czarnym nalotem, ustapiło wszytsko. Komputer nie pokazywał żadnego błedu. Po przejechaniu około 2000 tyś km, problem się powtórzył. Problem ten się powtarza za każdym razem po czyszczeniu turbiny i przejechaniu nastepnych około 2000tyś km. Proszę o pomoc, z góry dziękuje!
  • Level 34  
    w jaki sposób sprawdzałeś N75 ? podmień go na próbę z elektrozaworem od EGR czyli N18 - są bliźniacze,
    mam też nadzieję, że turbinę wyjmowałeś i czyściłeś jej zmienną geometrię łopatek po rozebraniu jej gorącej części a nie zamoczyłeś tylko w nafcie.
  • Level 2  
    Zawór podmieniałem od drugiego samochodu sprawnego, a turbina byla czyszczona dokladnie. Czy może byc to zawór na silniku EGR czy coś związane z zapłonem lub pompą paliwową? Czy też coś uszkodzone w silniku?
  • Level 12  
    Sprawdź czujnik ciśnienia doładowania, może on źle podaje ciśnienie. Druga sprawa to możliwe że kierownice w turbinie mają za duży luz i czyszczenie nie pomaga.
  • Level 12  
    skoro po czyszczeniu jest ok i znowy po 2tys jest to samo tzn ze turbinka zabija sie sadza ktora jest przyczyna zlego spalania, moze koncowki wtryskow leja, nie kopci przypadkiem na czarno????i co tzn ze turbina byla czyszczona dokladnie????zawor EGR pracuje na biegu jalowym, jaka masz temp paliwa na rozgrzanym silniku
  • Level 18  
    Gruszkę sterującą sprawdzić proponuję

    btw - w miarę dobrze wyczyszczona GT17 wygląda tak : http://kaczor.vwgolf.pl/gt17/2.jpg , zaś na niewiele pomogło , ośkę urwało miesiąc później ;)
  • Level 2  
    Wtryski były sprawdzone, kopci tylko wtedy gdy okapca się sadzą turbina. Turbina była wymyta do bialego, luzu na ośce nie ma. Zmieniłem druga turbinę i to samo sie powtórzyło. Mam pytanie co to jest gruszka sterująca??
    Zmagam sie z tym problem od początku jak go kupiłem.
  • Level 2  
    Witam na forum!
    Mam identyczny problem z seatem 1.9tdi silnik asv. Błąd przeładowania turbiny na kompie. Turbina była czyszczona dwukrotnie przez "mechaników". Nie ma luzów. Po jej oczyszczeniu i przejechaniu ok 2tys km problem wraca. Pare razy przy zimnym silniku-zgasł. Zabrałem się osobiście za problem. Zacząłem od zaworu recyrkulacji spalin. Takiej ilości nalotu nie spodziewałem się. Opis rozbiórki i czyszczenia znalazłem na forum passata. Autko zaczęło być bardziej wyczulone na pedał gazu-wkręca na obroty. Nie gasi silnika, natomiast po zdjęciu pedału gazu, przy zimnym silniku słychać w okolicy 1200obr turkotanie klapki. Pytanie czy może to być zawór EGR steruący powyższym?
  • Level 34  
    Jeśli dobrze rozumiem to wnętrze obudowy zaworu EGR było zawalone syfem, a jeśli chodzi o te terkotanie klapki to chodzi o klapę gaszącą (w takim przypadku będzie szwankować albo sama klapka albo zawór N239 nią sterujący a nie ten N18 od EGR), bo nie bardzo rozumiem ?

    Dodano po 55 [minuty]:

    Z przykrością muszę stwierdzić, że od dziś większość ogólnie dostępnych for przeszło na tryb rejestracji więc i wcześniej zamieszczone linki przestaną działać, czemu tak się stało - to już nie do mnie pytanie. Teraz trzeba się rejestrować by uzyskać odpowiedź. Forum Sgaf i golfa chyba działało najdłużej na free i za to im dzięki.

    Dodano po 21 [minuty]:

    jeśli chodzi o podciśnienia to powinny one biec tak :
    Seat Toledo 1.9 TDI 81KW ASV - Okopcenie Turbiny

    każdy mechanik na podstawie tego schematu powinien podpiąć Ci właściwie Twoje wężyki podciśnienia.

    Jeśli zmienna geometria w turbinie ponownie zawala Ci się nagarem po 2000 RPM to niestety ale albo leją Ci wtryski albo stosujesz PSJ czyli Powolny Styl Jazdy. Silnik TDI musi co jakiś czas dostać konkretnie w dupę by przepalić nagar w turbinie. To trochę fajne bo niewiele silników lubi jak się je trochę pogoni. Aczkolwiek tylko wtedy jeśli silnik będzie już rozgrzany.
  • Level 2  
    Witam!
    Dzięki za odpowiedź. Dokładnie wnętrze zaworu EGR było okopcone. Klapka poruszająca się w jego wnętrzu ciężko chodziła, tłoczek kleił się i także był zawalony syfem. Na chwilę obecną po przeczyszczeniu klapka lekko śmiga. Natomiast odnosze wrażenie faktycznie że ona terkocze przy zdjęciu gazu w okolicy 1200obr.
  • Level 34  
    Nie powinna, jeśli masz z nią problemy (tą klapą gaszącą podczas jazdy to odepnij od N239 wtyczkę, błąd wywali po podpięciu Vaga i silnik będzie telepał przy gaszeniu ale przynajmniej nie będzie jej domykał podczas jazdy) albo lepiej odepnij wężyk podciśnienia, który idzie od N239 do klapy - wtedy nie będzie błędu w sterowniku silnika.

    Dodano po 6 [minuty]:

    z klapą jest taki problem, że jeśli się będzie przymykać w trakcie jazdy to silnik będzie się dusił, kopcił na biało-szaro i pedał gazu nie będzie reagował, silnik nie będzie wchodził na obroty a Vag nawet nie pokaże żadnego błędu.