Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Fiesta - podłączenie nowych zegarów z obrotomierzem

fido 13 Jan 2009 21:07 3582 9
  • #1
    fido
    Level 26  
    Witam
    Wujek ma Forda Fiestę '92 1.3i wtrysk jednopunktowy, załatwił sobie licznik do samochodu z obrotomierzem o symbolu DIU7A, 89FB 10848 BB ale nie wie jak i gdzie go podłączyć. Ma kostkę która składa się z 15 pinów. Od jednej strony jest 6 pinów i są wszystkie zajęte od drugiej strony jest 9 pinów i tak 4 zajęte 3 wolne (bez przewodów) 1 zajęty 1 wolny. Nie jestem pewien czy czasami te załatwione zegary nie są od Diesla. Pomóżcie w podłączeniu tego sprzętu.
  • Helpful post
    #2
    Gerri
    Mercedes specialist
    Trochę zawile to opisujesz. Spróbuj zajrzeć na

    http://www.fiestaklubpolska.pl/forum/

    Temat był omawiany. Ja zakładałem do swojej 1,1 z 93 roku obrotomierz i nie było specjalnych problemów.
    A obrotomierz z diesela ma inny zakres obrotów niż benzynka
  • Helpful post
    #3
    AREK_GDYNIA
    Level 18  
    Zakladalem niedawno klientowi. Do wtyczki w zegarach musisz dolozyc jeden pin (zobacz po sciezkach ktory idzie do obrotomierza). Laczysz go z kablem wychodzacym z modulu zaplonowego do cewki. Chyba zielony z zoltym? Sprawdz kolor ,bo moge sie mylic.
  • #4
    fido
    Level 26  
    AREK_GDYNIA wrote:
    Zakladalem niedawno klientowi. Do wtyczki w zegarach musisz dolozyc jeden pin (zobacz po sciezkach ktory idzie do obrotomierza). Laczysz go z kablem wychodzacym z modulu zaplonowego do cewki. Chyba zielony z zoltym? Sprawdz kolor ,bo moge sie mylic.

    Czy ten moduł zapłonowy to taka czarna puszka na podszybiu ?
  • Helpful post
    #5
    AREK_GDYNIA
    Level 18  
    fido wrote:
    AREK_GDYNIA wrote:
    Zakladalem niedawno klientowi. Do wtyczki w zegarach musisz dolozyc jeden pin (zobacz po sciezkach ktory idzie do obrotomierza). Laczysz go z kablem wychodzacym z modulu zaplonowego do cewki. Chyba zielony z zoltym? Sprawdz kolor ,bo moge sie mylic.

    Czy ten moduł zapłonowy to taka czarna puszka na podszybiu ?
    Tak ,to jest modul.
  • #6
    fido
    Level 26  
    AREK_GDYNIA wrote:
    fido wrote:
    AREK_GDYNIA wrote:
    Zakladalem niedawno klientowi. Do wtyczki w zegarach musisz dolozyc jeden pin (zobacz po sciezkach ktory idzie do obrotomierza). Laczysz go z kablem wychodzacym z modulu zaplonowego do cewki. Chyba zielony z zoltym? Sprawdz kolor ,bo moge sie mylic.

    Czy ten moduł zapłonowy to taka czarna puszka na podszybiu ?
    Tak ,to jest modul.

    Witam
    zegary zostały podłączone, ale jest problem bo obrotomierz pokazuje o połowę wartości czy może ktoś się już spotkał z takim czymś ?
  • Helpful post
    #7
    m.jarek1
    Level 18  
    Opołowe zamało impulsów.Może deska od zapłonu z pojedynczą cewką zapłonową a ty masz dwie podwujne (albo na odwród)
  • #8
    fido
    Level 26  
    m.jarek1 wrote:
    Opołowe zamało impulsów.Może deska od zapłonu z pojedynczą cewką zapłonową a ty masz dwie podwujne (albo na odwród)

    no tak ale jak rozwiązac problem ?
  • Helpful post
    #9
    m.jarek1
    Level 18  
    Niestety niejestem elektronikiem ale przerabiali obrotki z 125p do malucha .Trzeba na układzie obrotka coś zmienić żeby czytał inne impulsy.
  • #10
    fido
    Level 26  
    Ok sprawa załatwiona. Został wymieniony rezystor R7 na większy i z obrotami jest OK.