Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat ducato 2,5 TDi - niedogrzany i falujace obroty

larry123 14 Sty 2009 00:32 6102 2
  • #1 14 Sty 2009 00:32
    larry123
    Poziom 2  

    witam serdecznie i błagam o pomoc

    otóż mam fiata ducato z silnikiem 2,5 TDi 115- 116 KM (świeca promieniowa) problemów związanych z tym silnikiem mam 3 tj

    1. Jak jest zimny nie chce zapalać, problem rozwiazany

    2. Drugi problem to już po uruchomieniu silnik podczas jazdy nie może osiągnąć temperatury roboczej trzyma w okolicach 65-70 stopni (termostat nowy i sprawny) na postoju jest podobnie grzanie na wolnych obrotach nie daje efektu mogole nie puszcza cieplej wody na chłodnice (po około 10 minutach grzania na podwyższonych obrotach temp osiąga wymarzone 90 stopni puszcza wodę na chłodnice wentylatory sie normalnie włączają ) ale wystarczy ruszyć z miejsca i zaraz jest niecałe 70 stopni

    3. i ostatni problem najmniej dla mnie zrozumiały po zapaleniu silnika w miarę rozgrzewania zaczyna tak jakby poszarpywać aż całą karoserie wprawia w nieprzyjemne drgania od których można dostać mdłości... Problem sie nasila wraz ze wzrostem temperatury silnika

    autko jest po dużym przeglądzie tzn.Wszystkie pylny eksploatacyjne wymienione wszystkie paski klinowe wymienione wszystkie filtry wymienione wymieniony pasek rozrządu
    dziś bylem na badaniu technicznym diagnosta stwierdził ze spaliny sa w normie (wyszło 2.04 a norma około 3 ) natomiast zwrócił uwagę na to bujanie szoferka

    jeszcze z moich uwag autko nie kopci po odpaleniu dosłownie 2-3 sek. idzie jasna chmurka i potem jest w normie no i przy pełnym dodaniu gazu psuci czarnego dymka ale widziałem już ze niektóre osobówki bardziej dymią ;)

    0 2
  • Relpol
  • #2 14 Sty 2009 01:31
    szajbus181
    Poziom 15  

    Kolego moja rada jest taka
    Spróbuj pojechać do warsztatu i podłączyć się pod niego następnie sprawdz jak zachowuję sie czujnik temperatury to jest pierwsza rzecz jaką możesz zrobić. Powodem tych dolegliwości może być zapchany układ chłodzenia co jest częstym przypadkiem w tych autkach wiec spróbuj wlać do obiegu butelkę octu to powinno pomuc. Dodatkowo sprawdz tak jak mówiłem czujnik temperatury płynu chłodzącego i czujnik temp powietrza. Powodem tego może być błąd ECU źle odczytuje dane z czujników. Spróbuj najpierw tego jeśli nic nie pomorze to pomyślimy coś dalej! Pozdrawiam

    Dodano po 5 [minuty]:

    A co do świec żarowych wykręć je i sprawdź pod napięcięm z akumulatora czy dobrze grzeją. Sprawdź równierz przekaźnik świec żarowych i jakie jest napięcie na stykach zaraz po przekręceniu zapłonu napięcie powinno miec 12V ale wydaje mi się że winę ponosi czujnik temp płynu chłodzącego i to go własnie boli.

    0
  • Relpol
  • #3 14 Sty 2009 16:29
    larry123
    Poziom 2  

    chcialem powiedziec ze ten silnik nie jest wyposażony w swiece zarowe ani ECU (jedyne sterowanie jakie wystepuje to sterownik od swiecy plomieniowej)

    po calym dniu walki samochodzik juz odpala przyczyna byl ten smieszny elektro magnes od wyprzedzenia konta wtrysku

    pozostaja nadal 2 kolejne problemy z niedogrzaniem i falowaniem na wolnych

    co do niedogrzania nie sadze ze jest cos zapchane bo w takim przypadku bylby raczej przegrzany i gotowal wode...

    0