Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daewoo Lanos- słabe ogrzewanie 1.5 16V

czuczu2205 14 Sty 2009 10:43 23873 17
  • #1 14 Sty 2009 10:43
    czuczu2205
    Poziom 9  

    Witam wszystkich. Problem tkwi w tym, że w Lanosie mam słabe ogrzewanie. Próbowałem rozwiązać ten problem wymieniając płyn chłodzący, termostat. U mojego brata w Lanosie okazało się, że inaczej były podłączone przewody do chłodzenia U mnie mimo tej zmiany nadal ogrzewanie jest słabe. Ze strony pasażera daje się odczuć w małym stopniu ciepło natomiast od strony kierowcy tego ciepła praktycznie nie ma. Zauważyłem jeszcze, że przy większych obrotach ciepło jest trochę większe. Zakryta jest chłodnica. Przy obiegu zamkniętym to ciepło jest o wiele większe ale za to szyby są zaparowane Może miał ktoś podobny problem? Będę wdzięczny za radę. Pozdrawiam czuczu.

    2 17
  • Sklep HeluKabel
  • #2 14 Sty 2009 11:20
    szakkkalll
    Poziom 15  

    pewnie linka ci się poluzowała na pokrętle od temperatury i nie otwiera zaworku na nagrzewnicy do końca, w lanosie to standard, lub linka od sterowania klapkami. Jak miałem lanosa to też miałem taki problem, aż któregoś dnia linki w ogóle się zerwały, a żeby je wymienić trzeba się trochę nagimnastykować.

    3
  • #3 18 Sty 2009 09:12
    ralf8484
    Poziom 12  

    witam ja mama prawie taki sam problem w lanosie tylko u mnie silnik nie nagrzewa sie optymalnie ma ok. 60 stopni C wymieniłem to samo co czuczu2205 i nadal słabo grzeje i bardzo długo sie nagrzewa

    2
  • Sklep HeluKabel
  • #4 18 Sty 2009 09:18
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Pozakładajcie Panowie porządne termostaty, nie jakieś g..na.
    A autor postu jeszcze dodatkowo powinien sprawdzić w/g wskazówek szakkkalll sterowania. No i obaj pytający muszą dobrze odpowietrzyć układy chłodzenia.

    0
  • #5 18 Sty 2009 09:22
    ralf8484
    Poziom 12  

    linki ogrzewania wymieniłem a układ jest odpowietrzony dlatego już nie mam pomysłówco jest nie tak

    3
  • #6 18 Sty 2009 09:36
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    To teraz trzeba się popatrzeć na nagrzewnicę, czy nie zakamieniona i na pompę wody czy wystarczająco wydajna.

    0
  • Pomocny post
    #7 18 Sty 2009 11:00
    ralf8484
    Poziom 12  

    pompa wymieniona to zostaje chyba tylko nagrzewnica

    2
  • #8 18 Sty 2009 14:44
    czuczu2205
    Poziom 9  

    Witam Ostatnio jeszcze zauważyłem,że przewody które idą do nagrzewnicy jeden jest ciepły a drugi gorący czym może być to spowodowane
    Dziękuję za odpowiedzi

    2
  • #9 19 Sty 2009 03:09
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    czuczu2205 napisał:
    Witam Ostatnio jeszcze zauważyłem,że przewody które idą do nagrzewnicy jeden jest ciepły a drugi gorący czym może być to spowodowane
    Dziękuję za odpowiedzi


    To jest bardzo dobry objaw! Tak ma być, ciepło z silnika idzie do nagrzewnicy(gorący przewód) tam zostaje oddane i płyn już ostudzony(ciepły przewód) wędruje z powrotem do układu chłodzenia.

    Dodano po 25 [minuty]:

    Powinieneś dobrze się przypatrzeć czy powietrze ma swobodny przepływ przez tunele. Ja nadal obstawiam klapkę.

    1
  • #10 19 Sty 2009 07:48
    gimak
    Poziom 37  

    Gdyby nie było odbioru ciepłego powietrza z nagrzewnicy to oba przewody do nagrzewnicy byłyby mniej więcej jednakowo ciepłe. Opisany przypadek (wyraźna różnica temperatur przewodów wskazuje na niepełny przepływ cieczy przez nagrzewnicę, prawdopodobnie dławi go pęcherz powietrza w obwodzie nagrzewnicy.

    0
  • #11 27 Sty 2009 13:11
    czuczu2205
    Poziom 9  

    Rozrząd był wymieniany z pompą wodna a jeszcze co zauważyłem,że na wolnych obrotach jest zimne powietrze a np przy 2000 obr powietrze jest cieplejsze
    Pozdrawiam

    1
  • #12 27 Sty 2009 13:48
    robokop
    Moderator Samochody

    Masz może instalację LPG ?

    2
  • #13 27 Sty 2009 14:56
    czuczu2205
    Poziom 9  

    Mam instalacje gazowa była już jak kupiłem auto od czego mam zacząć???????

    0
  • #14 27 Sty 2009 15:07
    robokop
    Moderator Samochody

    Prawdopodobnie masz złe ( o zbyt małym świetle) trójniki którymi jest wpięte podgrzewanie reduktora, większość szpeców wcina się właśnie w w obwód ogrzewania.

    3
  • #15 27 Sty 2009 19:30
    ralf8484
    Poziom 12  

    a umnie silnik łapie temperaturem po przejechaniu ok.10 km. i nie osiąga normalnej tylko 60-70 stopni i niemam juz pomysłów na to by szybciej sie grzał

    4
  • #16 27 Sty 2009 21:27
    czuczu2205
    Poziom 9  

    Panowie czy możecie mi przesłać jakiś rysunek jak ma być podłączony gaz do ogrzewania z góry dzięki

    7
  • #17 28 Sty 2009 22:25
    Heniek1234
    Poziom 15  

    witam. odpal samochód, niech się zagrzeje, zduś przewód zasilający obieg wody do parownika gazu. w tym momencie cały obieg powinnien iść przez nagrzewnicę i sprawdź czy jest różnica w wydajności ciepła w samochodzie. jeżeli wydajność ciepła jest minimalnie lepsza masz uszkodzoną nagrzewnicę, jest po prostu zakamieniona. miałem takie przypadki dołanczałem drugą nagrzewnicę odpinając do prowadzenia na grodzi samochodu. powodzenia.

    0
  • #18 22 Mar 2009 16:41
    czuczu2205
    Poziom 9  

    Witam wszystkich autko już grzeje zrobiłem czyszczenie nagrzewniczki cilitem na kamień i rdze wlałem 1 litr do nagrzewniczki poczekałem 3 godzinki wypukałem wodą wlałem płyn i co się okazało grzeje :)

    Wszystkim dziękuję zamykam temat

    0