Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

ASTRA II - Nawiew raz dziala raz nie :(

radosnywojownik 14 Jan 2009 17:04 15547 16
  • #1
    radosnywojownik
    Level 10  
    Witam.
    Mam problem, zaznaczam ze czytalem juz w innych postach o sytuacji w ktorej w astrze 2 nawiew dzialal tylko na 4 pozycji, ale u mnie po odpaleniu raz dziala raz nie. Nawet w trakcie jazdy jak sie go wylaczy to nie zawsze chce dmuchac po poponownym uruchomieniu. Zostawiony na np w pozycji 3 wlacza sie samoistnie po kilkunastu minutach drogi... Co moze byc tego przyczyna i jak ja usunac??
    Dzieki za pomoc
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    bartek_j
    Level 35  
    Kostka stacyjki, nie laczy styk 15A
    Wymienic, bo z tego styku tez jest wiatrakologia zasilana _. silnik sie moze przegrzac.
  • #3
    andrzej0769
    Level 19  
    Przełącznik dmuchawy,ale najbardziej prawdopodobnie wypalona kostka przy opornicy(masa).Dojście pod maską na podszybiu,pod filtrem pyłkowym.
  • #4
    radosnywojownik
    Level 10  
    Jak wymienić ta kostkę stacyjki i gdzie ją mogę znależć?

    Przełącznik to chyba nie, bo żadne dociskanie go, odciąganie itp ruchy nie powodują uruchomienia się wentylatora. Dodam, że w trakcie działania nie zdarzyło mi się żeby się samoczynnie wyłączył, tylko są problemy z jego uruchomieniem...
    Kosta przy opornicy te niewiele mi mówi :( Wiem, że silniczek jest w kanale powietrza za filtrem pyłkowym, za schowkiem pasażera... Da się tą awarie jakoś zdiagnoyować żeby nie wykładać kilkuset złotych na marne? (silniczek to kilkaset złotych a oporniki ok 100).
  • #5
    bartek_j
    Level 35  
    Kostka stacyjki jak sama nazwa wskazuje jest przy stacyjce. Pod tym czarnym plastikiem oslaniajacym. to nic innego jak odpowiedni przelacznik zespolony sterowany stacyjka...
  • #6
    radosnywojownik
    Level 10  
    Nie znam sie na tym, ale wydaje mi się że stacyjka nie ma tu nic do rzeczy. Zapłon działa bez problemu, nagrzewnica też, tylko czasami tego wentylatora ni daje się uruchomić :(
  • #7
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    No to se bartek pogadaliście
  • #8
    andrzej0769
    Level 19  
    Nic nie musisz dokupywać wystarczy wyczyścić styki opornicy i może wymienić wsuwki w kostce łączącej zasilanie.Wszystko znajduje się pod silniczkiem dmuchawy.
  • #9
    radosnywojownik
    Level 10  
    Panowie postawcie sie w mojej sytuacji, nie działa mi czasami wentylator nawiewu, a tu dostaje rade żeby rozbierać stacyjke i wymieniać w niej kostki... :(
    Zima jest i taka sytuacja nie może dłużej trwać...
  • #10
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    to jedź do kogoś kto to zrobi bo nie łapiesz problemu
  • #11
    enauto
    Level 29  
    andrzej0769 wrote:
    Przełącznik dmuchawy,ale najbardziej prawdopodobnie wypalona kostka przy opornicy(masa).Dojście pod maską na podszybiu,pod filtrem pyłkowym.

    Nie w tym aucie, w tym jest nad lewą stopą pasażera jak wyprostuje nogi (chciałem napisać wyciągnie ale się powstrzymałem). Najczęściej pali się styk masy.
  • #12
    radosnywojownik
    Level 10  
    Czyli mam rozumiec ze poszukiwania przyczyny najlepiej zaczac od rozebrania najnizej polozonego miejsca pod kieronica, tuż nad pedałami i poszukiwaniu tam czegoś co wygląda jak kostka? Jak dokładnie? Wyczyścić styki, zobaczyć czy będzie jakiś efekt i ew. kupić nową? To koszt ok 100zł, a w większości wypowiedzi na temat dmuchaw piszą że to jednak opornica zawodzi, a ona jest po prawej stronie za schowkiem i filtrem kabinowym...
  • #13
    enauto
    Level 29  
    Przecież napisałem, że nad stopą pasażera, za schowkiem, najlepiej wyjąć schowek a jeszcze lepiej daj to zrobić komuś kto się zna bo jeszcze coś popsujesz.
  • #14
    radosnywojownik
    Level 10  
    Heh, masz racje, przeoczylem slowko i dlatego tak dyiwne mi sie to wydawalo :) Jutro sprobuje to porozkrecac i poczyscic bo i tak musze zerknac na moj filtr kabinowy. Podobno astry 2 maja 2 rodzaje, wiec przed kupnem i wymiana dobrze byloby sie dowiedziec co w ogole mam kupic :) Pozdrawiam a jakby ktos mial jeszcze jakies ciekawe uwagi i porady jak to wszystko naprawic jak najmniejszym kosztem finansowym to bede wdzieczny. Dzieki
  • #15
    piotreknuk
    Level 11  
    sproboj kolego wyjac przekaznik od dmuchawy w skrzynce bezp. pod nogami kierowcy kiedys tez to przerabialem tylko w vektrze B przekaznik kosztowal mnie jakies 30 zeta
  • #17
    ociz
    Moderator of Cars
    Miałem niedawno taki przypadek, okazało się że w silniczku nazbierało się sporo robactwa i innego syfu tak że aż się szczotki blokowały, ale wyjęcie i rozebranie tego wentylatora nie jest zbyt proste tak żeby niczego nie uszkodzić, więc nie polecam kumuś bez doświadczenia.