Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z komunikacją sonda sterownik -dla Twardzieli!!!

miniek77 14 Sty 2009 18:57 1563 13
  • #1 14 Sty 2009 18:57
    miniek77
    Poziom 9  

    Normalnie masakra, od dwóch dni wyrywam sobie z głowy włosy. Na kablu sygnałowym sondy jest cały czas 2,8 V , na masie od sondy też ta sama wartość ( sonda normalnie wpięta, zero błędów w sterowniku) Po odpięciu sygnałowego i daniu normalnej masy na sondę , wskazania z lambdy prawidłowe (0-1V) . Na kablu z kompa nadal 2,8V. Kable sprawdzone od samej sondy do sterownika , masy również OK. Zresztą przy kompie te same wartości. Diagnoza-sterownik, dziś założony drugi- to samo!Wszystko działa, auto hula, tylko trochę skokowo , druga sonda napięcia w normie , po odpięciu normalka ( na masie masa, a na sygnałowym 0V) Kto by się tego podjął w okręgu Katowicki lub Krakowskim? Bo mi już ręce opadają. POzdrawiam:cry: Auto Subaru impreza WRX 2007r

    0 13
  • #2 14 Sty 2009 19:23
    T.I.R.
    Poziom 13  

    Zgaduje bo za malo danych moze to jakis czujnik NOx ?? Napisz jaki to silnik , co sie dzieje ze szukasz wlasnie w okolicy sondy ?

    Pozdrawiam T.I.R.

    0
  • #3 14 Sty 2009 20:57
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 14 Sty 2009 21:02
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 14 Sty 2009 21:27
    miniek77
    Poziom 9  

    elektronika6 napisał:
    masz kolego system który pracuje z przesuniętym potencjałem masy
    Możesz uściślić? W aucie jest normalna sonda , typowa dla aut japońskich czyli niebieski, biały i dwa czarne. Masę dawałem już na krótko, powodowało to tylko zanik napięcia (2.8V) na białym kablu(czyli masie sondy) , na sygnale nadal wisiało 2,8V. Następnie do auta pozostawiłem tylko wpiętą grzałkę, masę dałem na krótko, to na sygnale pojawia się normalny zakres (0-1 v) Objaw, auto nie ciągnie równo, na analizatorze na wolnych obrotach ubogo, na średnich bogato, na wysokich w miarę. Sterowanie leży całkowicie. System to DENSO, w aucie 2,5 turbo Subaru Impreza WRX z 2007 r, wersja USA, ale po zapięciu sterownika od wersji EU to samo. Normalnie masakra.

    0
  • #6 14 Sty 2009 22:30
    fil2006
    Poziom 26  

    Ma jakies to bledy w sterowaniu?
    I schemat potrzebny musisz sprawdzic wiazke .
    I nie jest powiedziane ze sterownik wywalilo

    Dodano po 1 [minuty]:

    aha zmieniales sterownik sory

    Dodano po 1 [minuty]:

    a ile tych sond tam ma ?

    0
  • #7 14 Sty 2009 22:34
    miniek77
    Poziom 9  

    Sonda jedna przed katem, a druga za . Normalny OBD2 , błędów brak. Na linii drugiej sondy wszystko ok, czyli żadnych dziwnych napięć , wszystko działa.

    0
  • #8 14 Sty 2009 22:35
    fil2006
    Poziom 26  

    a takie same wtyczki tych sond?

    0
  • #9 14 Sty 2009 22:41
    miniek77
    Poziom 9  

    Takie same, podmianka nic nie daje, problem leży w pierwszym banku.

    0
  • #10 14 Sty 2009 22:57
    fil2006
    Poziom 26  

    wiesz wtyczki te same ale tylnia sonda dziala inaczej niz przednia to nie to samo ,czy ktos nie zamontowal drugiej tylnej do przodu ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    czy to jezdzilo ok facetowi i padlo czy takie kupil?

    Dodano po 3 [minuty]:

    sprawdz numery na tych sondach jak sa takie same to jest zle nie moga byc takie same ,o ile pamietam subaru stare kiedys robilem 2002,najlepiej zadzwon do serwisu niech ci powiedza powinni miec dane

    0
  • #11 14 Sty 2009 23:01
    miniek77
    Poziom 9  

    Tych nie zamieniałem, przednią dałem tylko drugą, zamienić wtyczek też się nie da, bo nie starczą kable w żaden sposób. Ale dobrze kombinujesz, kurde może chłopaki coś wymyślicie, bo mi to już sił brak. Aha auto kupione tydzień temu, a poprzedni właściciel wyjmował silnik by wymienić uszczelkę pod głowicą, więc szedłem trochę tym tropem. Wszystko na miejscu tak jak ma być.

    0
  • #12 14 Sty 2009 23:11
    fil2006
    Poziom 26  

    jak robil silnik moze byc problem mechaniczny ,zobacz na swiece jak wygladaja , sondy glosi od roznych zeczy ,zobacz ile oleju w silniku ,czy nie lyka plynu ,czy nie ma lewego powietrza ,czy jakies podcisnienie nie zamienione

    Dodano po 1 [minuty]:

    poza tym piszesz ze zero bledow to czemu sie czepiasz sondy ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    rozumie ze ma dwie sondy z przodu bo to boxer i dwie z tylu >?

    0
  • #13 14 Sty 2009 23:35
    miniek77
    Poziom 9  

    Mechanika odpada, sonda też jest ok, tylko niestety nie steruje wtryskiem, analiza spalin wyszła kiepsko, a na sygnałowym cały czas 2,8V. Stawiałem na masy, ale przekopałem wszystkie. Boxer, ale sondy ma tylko dwie, kolektory się schodzą. w jeden i dopiero jest sonda.

    0
  • #14 15 Sty 2009 02:42
    fil2006
    Poziom 26  

    nie byl bym pewien ze mechanika ok i jak nie steruje wtryskiem podobno jezdzi ,jak jest problem z spalaniem to rozlaczy sonde bo nie ma sensu jej praca i te pomiary nie maja sensu ,moze wtrysk leje ,czujnik temp sie zawiesil , jaka temp pokazuje testerem ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    a wogule czym to badasz to auto z 2007 o ile pisales ,wypnij cos zapal i zobacz czy tester nie klamie

    Dodano po 14 [minuty]:

    a poza tym jak 2007 to zadzwon do serwisu czy jakiegos updejta nie ma na sterownik

    0