Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brak MOCY w skodzie OCTAVII.

gracjan1982 21 Sty 2009 16:56 15153 46
  • #31 21 Sty 2009 16:56
    gracjan1982
    Poziom 9  

    co do silnika to jest AGR 060 990.........

    Z samego rana było wszystko ok, jak jechałem do pracy skoda jechala jak zazwyczaj z pełną mocą...niestety po pracy , wszystko wrócilo, czyli brak mocy........:(..Wczesniej pisales, że gdyby był uszkodzony zawór N 109 obroty przy zapalaniu byłyby na poziomie 2000........ u mnie obroty przy zapaleniu na sekude wskocza do 2000 i od razu po sekundzie są normalne czyli 960-1000..........już sam nie wiem do kogo mam jechac-kto może pomóc zlikwidować tą usterke..., bo jak widać, zaden mechanik nie ma pomysłu, wszyscy mówią .." idz na komputer VAG"......no jak widac komputer wykazał zawór odcinający dopływ paliwa N 109......czyli trzeba wymienić......

  • #32 21 Sty 2009 20:40
    Sztomel
    Poziom 34  

    coś się tak uparł na wymianę N109, nie wymieniaj bo to nic Ci nie da, skoro wskakują te wysokie obroty przy odpalaniu a następnie schodzą do normalnych to wystarczy go wykręcić, rozebrać tak jak na pokazanej na pierwszej stronie fotce i dokładnie wypłukać w benzynie ekstrakcyjnej, przedmuchać i zamontować ponownie w pompie paliwa, to że komputer go wykazał nie znaczy, że nadaje się do wymiany,
    skoro masz silnik o oznaczeniu AGR to przynajmniej nie musisz demontować turbosprężarki aby czyścić jej zmienną geometrię łopatek bo nie masz tam takiej turbiny tylko zwykłą turbinę z zaworem upustowym wastegate - nie daj się czasem jakiemuś mechanikowi naciągnąć na regenerację turbosprężarki lub na jej czyszczenie bo ona tego nie wymaga tak jak te ze zmienną geometrią łopatek,
    czytając Twoje odpowiedzi wnioskuję, że raczej sam nie będziesz w stanie sprawdzić wszystkich wężyków ciśnieniowych, elektrozaworu N75 itp. więc proponuję abyś zalogował się na forum Skody, Audi lub Golfa i w grupie regionalnej z woj. łódzkiego znajdziesz kogoś z laptopem i programem diagnostycznym VAG-COM (bo jest ich tam sporo w Twojej okolicy), który będzie Ci to w stanie zdiagnozować dynamicznie za groszową kwotę a przynajmniej wyleczy Ci to autko z tego "notlaufu" i tak zrób bo inaczej będziesz jeździł od mechanika do mechanika i tracił tylko niepotrzebnie kasę z niewiadomo jakim skutkiem.

  • #33 21 Sty 2009 20:49
    gracjan1982
    Poziom 9  

    hmm, wszystko się zgadza co piszesz, tylko wczoraj byłem na badaniu VAGiem.......i nic innego nie wyykazało jak N109.... to serwis skody Machudera w Łęczycy.......więc chyba dobrze zdiagnozowali.......nie wiem czy jest sens szukać kogoś znow do diagnozowania, skoro w serwisie ASo Skody tak stwierdzili to chyba mają racje.........już sam nie wiem.....słyszałem też o jakimś filtrze w baku paliwa, czy to możliwe ze to może byc przyczyną? pozdro

  • #34 21 Sty 2009 20:59
    Sztomel
    Poziom 34  

    skoro to serwis z Łęczycy to lepiej niech idą do diabła (w Łęczycy to Boruta urzęduje) !
    tacy są obeznani to dlaczego nie wyczyścili N109 - no ale czego się spodziewać skoro nie wiedzą gdzie się on znajduje,
    skoro piszesz, że : "skoro tak stwierdzili to chyba mają rację" to po co ja się tutaj produkuję skoro i tak wolisz słuchać tych niedorajdów,
    "filtr w baku" - a ja słyszałem, że w bagażniku jest koło zapasowe i ponoć też się kręci podczas jazdy.

  • #35 21 Sty 2009 21:04
    gracjan1982
    Poziom 9  

    w serwisie powiedzieli, ze jesli to zawór N 109 to oni tego nie zrobią, bo jesli jest w pompie to za duzo rozkrecania itp.......

  • Pomocny post
    #36 22 Sty 2009 00:00
    Sztomel
    Poziom 34  

    gracjan1982 napisał:
    w serwisie powiedzieli, ze jesli to zawór N 109 to oni tego nie zrobią, bo jesli jest w pompie to za duzo rozkrecania itp.......


    czysty horror jak się takie rzeczy słyszy od ponoć "wykwalifikowanych" serwisantów, takie stwierdzenie jak "jeśli jest w pompie" to mnie normalnie rozbraja no i to drugie "za dużo rozkręcania" 8-O

    nic tylko takich fajtłapów od razu wieszać powinni;
    gdyby nawet mieli pompę wtryskową wykręcać i rozebrać na detale to od tego te debile przecież są, od tego są, od tego są oni - jak mawiał Kononowicz z Białegostoku :D

  • #37 23 Sty 2009 16:08
    gracjan1982
    Poziom 9  

    Sztomel napisał:

    Cytat:
    coś się tak uparł na wymianę N109 (...) wystarczy go wykręcić, rozebrać tak jak na pokazanej na pierwszej stronie fotce i dokładnie wypłukać w benzynie ekstrakcyjnej, przedmuchać i zamontować ponownie w pompie paliwa, to że komputer go wykazał nie znaczy, że nadaje się do wymiany,


    DZIEKI wielkiee Sztomel,,,,,, zawór N 109 zostal dobrze wypłukany, przedmuchany i wszystko wróciło do normy, moja skoda ma taką moc jak dawniej, a nawet jeszcze silniejsza jest........wreszcie się doczekałem:):):)
    Jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc:):):):)

  • #38 13 Mar 2009 14:45
    livid
    Poziom 9  

    czesc gdzie ci to zrobili jestem z łodzi i mam ten sam problem z tym ze silnik nie wskakuje na 2000 obrotow, tylko 120km/h przeladowanie turbiny brak mocy. tylanczam i wlanczam silnik i wszystko jest ok az znowu osiagne 120km/h toze jednak to cos innego niz zapchane n 109.
    mechaniku z czestochowy jak uwazasz?

    Dodano po 50 [sekundy]:

    moj mejl rsinczak(malpa)wp.pl lub 660-661-053

  • #39 13 Mar 2009 14:58
    Sztomel
    Poziom 34  

    livid, Twoim problemem nie jest N109, w Twoim przypadku jest trochę:D więcej możliwości, na początek znowu się powtórzę i zaproponuję - diagnoza Vagiem - tylko to jest najrozsądniejsze - chyba, że wolisz zamiast 50 (lub mniej złotych za diagnozę) wydać na "kontrolną" diagnostykę metodą prób i błędów (wymiana łańcuszkiem kolejnych podzespołów).
    A najpierw to podaj czy masz silnik o oznaczeniu AGR czy o innym, bo dobrze na początek odpuścić sobie łopatki zmiennej geometrii turbiny jak się okaże, że ich nie masz. Jak Ci się nie chce szukać postów wskazujących pole numerowe silnika to przejrzyj moje ostatnich parę postów z profilu a znajdziesz fotki jakich Ci trzeba.

  • #40 13 Mar 2009 16:27
    livid
    Poziom 9  

    Jak pomysle sobie ze mam jechac do servisu i patrzec na tych de....
    w serwisie znaja jeden sposob naprawy tego typu przypadlosci TYMIANA TURBINY ale ok pojad zebic diagnostyke co mam kazac im zrobic?
    rodzaj silnika podam ci jak wroce do domu jestem teraz w work
    cos mi sie kojarzy ze avs.

    Dodano po 1 [godziny] 6 [minuty]:

    silnik ASV

  • #41 13 Mar 2009 16:29
    Sztomel
    Poziom 34  

    livid napisał:
    cos mi sie kojarzy ze avs.


    no może ASV jeśli 110 KM :wink:
    każdy inny od AGR ma zmienną geometrię łopatek więc wchodzi w grę również możliwość ich zapieczenia w turbinie i powód przechodzenia sterownika silnika w tryb pracy awaryjnej (pozostaje jeszcze nietypowy silnik o mocy 90 KM na pompowtryskach o oznaczeniu ANU ale z tego co pamiętam to jego w Skodach nie montowano),
    szanuj swój portfel livid i nie jedź na diagnostykę do serwisu bo Cię zedrą z kasy - polecam zalogowanie się na forach Seata, Skody, Audi i Golfa bo problem dotyczy wszystkich ich tych samych silników i poproś z grupy regionalnej kogoś a z pewnością do Ciebie podjedzie i zrobi Ci diagnozę dynamiczną za friko. Po co przepłacać !

  • #42 13 Mar 2009 18:37
    livid
    Poziom 9  

    sprawdzilem dzis taka opcje nie rozpedzalem sie do 120km/h zeby przeladowac turbine
    na 3 doszedlem do 3200obrotow ten sam efetk-przeladowanie

  • #43 13 Mar 2009 18:45
    Sztomel
    Poziom 34  

    zrób to samo tylko z podpiętym vagiem z włączonym logiem - trójka lub 4 bieg i pełny pedał w odłogę od 1500 obrotów aż do trybu awaryjnego lub 4500 obrotów i wkjel logi po ich przekonwertowaniu w Exelu - instrukcja jest np. na forum AKP lub www.a4-klub. pl (trzeba się rejestrować - ale warto).

  • #44 13 Mar 2009 20:38
    livid
    Poziom 9  

    umowilem sie na niedziele podjedzie koleszka podlaczy kompa przejedziemy sie. wyniki wkleje na forum. pozdrawiam

  • #46 15 Mar 2009 22:58
    livid
    Poziom 9  

    zrobilem dzis badanie kompem
    ale... auto jezdzi normaliniekreci 4500obrotow i smiga 180

    Koleszka powiedzial ze wedlug kompa autko to niezla pszczółka
    zalecił zmiane biegow przy 3000/3500 obrotow
    nie ukrywam ze troche mulilem i zmiane robielm 2200/2400
    wiec mogl sie troche zamulic

    co sadzicie?

  • #47 22 Mar 2009 16:12
    livid
    Poziom 9  

    mam 2 zaproszenia do programu wiosna ze skoda jesli ktos jest z lodzi to zapraszam