Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Instalacjia SAT w domku jednorodzinnym - prosze o pomoc

Imperator74 15 Jan 2009 11:54 5795 16
    Imperator74
    Level 11  
    Witam,
    Mam pytanie dot. podłączenia instalacji satelitarnej w domku. Wprowadzam się za miesiąc do domku jednorodzinnego gdzie będę miał TV SAT (Cyfra + lub N).
    Otóż instalację mam rozłożoną w następujący sposób (w załączeniu zdjęcie z dokładną lokalizacja i rozmieszczeniem). Liczba kresek na zdjęciu odpowiada liczbie kabli.
    W garderobie zrobiłem miejsce gdzie pod regipsem zbiegają się wszystkie kable do TV SAT.
    Z tego co czytałem a niestety jestem laikiem dowiedziałem się ze do podłączenia wszystkich kabli potrzebny będzie cyt. „multiswitch”.
    Proszę o radę jaki multiswitch wybrać do takiej instalacji z nazwą modelu. Nadmienię ze w miejscu połączeń kabli znajduje sie gniazdko 230V
    Ponadto mam pytanie o zasadność montażu anteny tzw. Rozsiewczej skoro z SAT będę miał programy typu TVP1,TVP2, TV Wrocław, etc. Jedynie nie będzie Polsatu ale bez tego mogę się obejść.
    Najbardziej zależy mi na oglądaniu SAT w salonie i pokoju C (sypialni). Nie chcę pomijać istotnych kwestii ale chyba będzie konieczność zakupu do tych dwóch pokoi 2 tunerów. Może są inne rozwiązania?
    Dziękuje za konstruktywne uwagi i poświecenie chwili na objaśnienie przedmiotowego problemu
    Pozdrawiam wszystkich zainteresowanych
    FlyBoy
    Level 28  
    Witam
    Wystarczy Ci multiswitch MSR-504 Terra, dostępny w Dipolu i każdym dobrym sklepie.
    Żeby oglądać na każdym z telewizorów inny kanał potrzebujesz czterech dekoderów i splittera(jeżeli zdecydujesz się na Cyfrę+), do rozdzielenia uprawnień do odbioru. W przypadku 'N' i Polsatu najprościej pisząc uprawnień rozdzielić się nie da.