Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kąt wtrysku w VW 1Y VagCom

starter55 02 Lut 2009 10:24 34918 75
  • #31
    inwerter
    Poziom 11  
    Oryginalne świece u mnie to Beru 0 100 226 173 449.Foto mojego sterownika świec,EGR,czujnika piezo i cho..era wie czego jeszczeKąt wtrysku w VW 1Y VagComNie mam dostępu na bieżąco do VAG,czy kol. @Starter zdobyłeś jakieś inf. na temat ustawiania kąta w tym modelu?
  • Relpol przekaźniki
  • #32
    zwirek1
    Poziom 29  
    Witam
    Panowie ja mam jeszcze ciekawiej bo mam aaz-a z 97r z pół elektroniczną pompą a sterownik mam o oznaczeniu 166 i też jestem ciekaw jak ugryźć temat z ustawieniem konta wtrysku po wymianie rozrządu .
    Autko po wymianie osłabło .
    Pzdr
  • #33
    Sztomel
    Poziom 34  
    zwirek1 napisał:
    Witam
    Panowie ja mam jeszcze ciekawiej bo mam aaz-a z 97r z pół elektroniczną pompą a sterownik mam o oznaczeniu 166 i też jestem ciekaw jak ugryźć temat z ustawieniem konta wtrysku po wymianie rozrządu .
    Autko po wymianie osłabło .
    Pzdr


    takich danych to chyba nawet ETKA już nie ogarnia, ludzie ! Co się dzieje, czy ktoś ma link do w miarę prawdziwych danych - dodam, że ostatnio nie jest czyny link do konkretnej strony a mianowicie www.bitnet.ro/vw ma ktoś link do jakichś porządnych danych ?
  • #34
    inwerter
    Poziom 11  
    Zapomniałem napisac silnik1Y+pompaBOSCH+elektroniczny przestawiacz kąta wtrysku montowany był głównie w SEAT IBIZA (opinia 3-go pompiarza).Swoją drogą pompy i silniki od TDI/SDI nie mają tajemnic..a tu trochę mechaniki trochę elektroniki=kłopot.
  • Relpol przekaźniki
  • #35
    starter55
    Poziom 24  
    Witam
    Ten problem probuje rozwiązac szukając danych poprostu nie w naszym jezyku
    Na podstawie tego pliku i po diagnozie znam błedy i mowiąc ze zawor N18 nie ma bezposredniego wpływu to moja pomyłka , jednak ma...

    nadal szukam konkretnych danych kąta wtrysku w tym silniku

    W pliku błedy w tym silniku i opis naprawy , jesli ktos ma to z vag1551 po naszemu to niech wrzuci ( jesli cos przetlumaczyc w tym pliku to słuze pomocą).
  • #36
    ciuqu
    Poziom 34  
    A czy ktoś z was wie jak użyć samego czujnika kąta wtrysku do pomiaru początku tłoczenia (jaki to typ czujnika i jak działa). Mam ten silnik ale bez modułu i nic nie podpięte.

    Pozdrawiam
  • #37
    inwerter
    Poziom 11  
    Kol.ciuqu zrobiłem mini-stroboskop-LED i spróbuje podpiąc się pod czujnik miedzy rurkami do wtrysków (pewnie jakiś piezo robiący impuls przy wys. ciśnieniu),co wyszło jutro napiszę.
  • #38
    jaco292
    Poziom 9  
    z postow wynika ze ten silnik to AEF, pompa lukasa początek wtrysku ustawia sie statycznie (czyli przestawiajac kolo na pompie wtryskowej)
    potrzeba do tego drobnych przyrządów
    - plytke do zablokowania walka rozrzadu
    -kolek blokujacy piaste pompy wtryskowej
    - checi:)

    wczesniej jak mialem przestawiony kat slabo palil na cieplym silniku a na mrozie -1stopni bardzo ciezko.
    po ustawieniu cyka jak zegarek..
    mail jaco292(malpa)o2.pl
  • #39
    starter55
    Poziom 24  
    jaco292 napisał:

    potrzeba do tego drobnych przyrządów
    - plytke do zablokowania walka rozrzadu
    -kolek blokujacy piaste pompy wtryskowej


    mozesz kolego napisac cos o tej płytce??
    jakis szkic...
  • #40
    inwerter
    Poziom 11  
    Ta płytka to nic innego jak kawałek płaskownika o gr 4.5mm pod którym powinno się dopasowac blaszki (luz z jednej strony na pół), mechanicy dopasowują rękojeśc klucza płaskiego i jest ok.Do blokowania pompy wiertło chyba 6.mm i wszystko.
  • #41
    jaco292
    Poziom 9  
    dokladnie jak napisal kolega powyzej...
    mam opis czynnosci w PDF jak potrzeba to podesle...

    podaj tlko maila ....
  • #42
    starter55
    Poziom 24  
    Ja sobie poradzilem z tym problemem
    Przestawienie kola na pompie o 1mm po zaznaczeniu kola względem jego mocowania dało wysmienity efekt.
    Pompe przestawialem dwuktrotnie bez zegara o 1mm w kazdą ze stron
    Pełen sukces !!
  • #43
    Mirek.tok
    Poziom 19  
    Dane do kąta wtrysku sa w ESI troniku Boscha w karcie regulacji pompy wg nr0 460 ... ... (do wszystkich pomp z piastką bezklinową -tą na 3 śruby)
  • #44
    starter55
    Poziom 24  
    Mirek.tok napisał:
    Dane do kąta wtrysku sa w ESI troniku Boscha w karcie regulacji pompy wg nr0 460 ... ... (do wszystkich pomp z piastką bezklinową -tą na 3 śruby)


    Proponuje wrzucić tutaj skan tych danych, jesli posiadasz ESI
    Temat ma bardzo dużo wyświetleń i napewno sie komuś przydadzą te dane regulacyjne.
    Mi sie udało dobrze ustawić tą pompę bez tych danych i bez zegara :D
  • #45
    Mirek.tok
    Poziom 19  
    Bardzo mi przykro ,ale do kazdej pompy (nr boscha) jest inna karta prób i jest ich za duzo -mogę podać jak będe znać nr.(tylko bosch) Jesli nikt nie ruszał piastki napędowej (śruba centralna) to wystarczy tylko zakołkować.
  • #46
    mick
    Poziom 15  
    Ja posiadam silnik 1Y auto wyprodukowane pod koniec 1994r. dopiero przed paroma dniami dowiedziałem się że mogę się połączyć ze sterownikiem pompy wtryskowej (pompa Bosch). Wcześniej próbowałem ale tylko z modułem 00 i myślałem że w tym modelu nie ma komputera...
    Kąt wtrysku w mojej pompie ustawia się mechanicznie na kole pompy, są tam 3 śruby które należy poluzować i można delikatnie przesunąć koło w jedną lub w drugą stronę. Ja to ustawiłem na słuch i chodzi w miarę dobrze, chociaż przy dużych mrozach kiepsko pali... ale przebieg mam 371 tyś :)
  • #47
    Mirek.tok
    Poziom 19  
    Takie ustawianie jest niedoładne,Te trzy sruby sa po to żeby można było ustawić pasek(naprężenie) przy zakołkowanej pompie (to jest ustawienie zapłonu).Piastka jest ustawiana przy regulacji pompy na stole probierczym.
  • #48
    mick
    Poziom 15  
    A ja myślałem że to jest zmiana kąta wtrysku, a co do napinania paska to po co jest napinacz paska rozrządu ze wskaźnikiem napięcia?
  • #49
    Mirek.tok
    Poziom 19  
    Chodzi o to ,żeby pasek mógł się naciągnąć między kołem pompy a wałem korbowym( gdy jest włożony kołek w pompe a nie poluzowane 3 śruby to koło nie ma jak się przesunąć),a wartość napięcia sprawdzasz na rolce napinającej.
  • #50
    mick
    Poziom 15  
    Dzięki za wyjaśnienia. Ale tak na moją logikę, jeśli moje autko jest warte na dzień dzisiejszy góra 4tyś to nie wiem czy warto jechać do mechanika, który będzie demontował pompę i ustawiał... mechanik musi zarobić. Natomiast takie amatorskie ustawienie pompy trwa parę minut, nic nie kosztuje, a w moim przypadku auto jeździ już po tym 3 rok.
    Nie twierdzę, że tak należy robić ale trzeba kalkulować czy warto dokładać i ile do starego auta!
  • #51
    Mirek.tok
    Poziom 19  
    Po co demontować! Ustawić na znaki -wał korbowy (O) lub( I) wałek rozrządu na blokade i kołek w pompe i już ustawioneo Oczywiście jeśli nikt nie bawił sie przy pompie (wałek)
  • #52
    starter55
    Poziom 24  
    Mirek.tok napisał:
    Po co demontować! Ustawić na znaki -wał korbowy (O) lub( I) wałek rozrządu na blokade i kołek w pompe i już ustawioneo Oczywiście jeśli nikt nie bawił sie przy pompie (wałek)



    i tak było u mnie
    Z braku czasu oodalem auto do warsztatu na wymiane paska , potem sam sprawdziłem bylo wszystko na znakach a silnik zle palił
    :!: i po to założyłem ten temat :!:
    wiec nie pisz kolego ze przy tym silniku wystarczy wszystko ustawic na znaki i jest ok
    Myśle ze nie masz doswiadczenia na tym typie silnika z taką pompą i piszesz rutyniarsko o znakach , jak ten co mi wymieniał pasek !
    Przeczytaj cały temat z odnosnikami od kolegi Sztomel,
    Ja sie dużo o tym silniku dowiedziałem i mysle ze i tobie sie moje doswiadczenie na temat tego silnika i jego diagnozy tu przeze mnie opisane się przyda.
  • #53
    mick
    Poziom 15  
    @starter55 ja myślę że kolega Mirek.tok zna się bardzo dobrze na dieslach, ale jest to wiedza fachowa i warsztatowa "tak jak się powinno robić". Tacy jak my kombinują jakby tu tanio coś zrobić aby działało, fachowcy w warsztatach starają się zrobić wszystko zgodnie z zaleceniami producenta.

    Mam też inne pytanie, gdzie w silniku 1Y znajduje się czujnik temperatury odpowiedzialny za długość grzania świec żarowych?
  • #54
    starter55
    Poziom 24  
    mick napisał:
    @starter55 ja myślę że kolega Mirek.tok zna się bardzo dobrze na dieslach, ale jest to wiedza fachowa i warsztatowa "tak jak się powinno robić". Tacy jak my kombinują jakby tu tanio coś zrobić aby działało, fachowcy w warsztatach starają się zrobić wszystko zgodnie z zaleceniami producenta.


    Przeciez fachowcy ustawiali mi pasek w renomowanej stacji obsługii :D
    potem sprawdzali ponownie zdodnosc znaków ....

    Nie wiem jak ty kolego, ja jestem dyplomowanym mechanikiem , ale sie tym nie zajmuje zawodowo bo to brudna praca, chociaż nie powiedziane ze nie wróce do zawodu.

    mick napisał:
    Mam też inne pytanie, gdzie w silniku 1Y znajduje się czujnik temperatury odpowiedzialny za długość grzania świec żarowych?


    czujnik znajdz sobie sam na zdjęciu , jego wartosc jedynie jest sygnałem do załączenia przekaznika swiec zarowych
    Przekaznik 144 warunkuje długosc grzania świec w tym silniku i jest to kilka minut na wychłodzonym silniku
    Zresztą w tym temacie juz to było mówione wiec zaprzaszm do dokładnego czytania postów.
    Nie wiem czy wiesz ale od chwili otwarcia twojego samochodu od str. kierowcy swiece są wstepnie podgrzewane przy krańcówce to przewód brązowy+biały pasek za to odpowiada

    Kąt wtrysku w VW 1Y VagCom
  • #55
    Mirek.tok
    Poziom 19  
    Ja tylko zajmuje się pompami od 1983-moze to jeszcze za mało?

    Dodano po 42 [sekundy]:

    wiec milcze w tym temacie
  • #56
    mick
    Poziom 15  
    Mam problem, bo u mnie kontrolka grzania świec albo gaśnie od razu albo po góra 5 sek. dlatego podejrzewam, że czujnik temp. jest walnięty, ale nie wiem czy przekaźnik 144 jest całkiem sprawny. Z problemem sobie radze podgrzewając świece po kilka razy, jest to jednak obejście problemu, a nie jego rozwiązanie.

    starter55 napisał:

    Nie wiem czy wiesz ale od chwili otwarcia twojego samochodu od str. kierowcy swiece są wstepnie podgrzewane przy krańcówce to przewód brązowy+biały pasek za to odpowiada


    U mnie to nie działa, a to dlatego że mierzyłem pobór prądu z akumulatora i dopiero po przekręceniu kluczyka pobór prądu wzrasta z 0 do ok. 40A, ale jw. nie jestem pewien za mój przekaźnik 144.
  • #57
    starter55
    Poziom 24  
    Co do czujnika ... sprawdz jego dzialanie vagiem wiesz juz jak to zrobić ... wiec do dzieła
    Co do przekażnika , po prostu do wyjmij zdejmij osłone i sprawdz go wzrokowo zwracając uwage na scieżki i podzespoły lub podmien z kims kto ma taki przekażnik...
    Co do grzania świec to tylko demontaż jednej po drugiej i sprawdzeniu na stole (życze powodzenia przy pierwszej za pompą :D )
    Co do wstepnego podgrzewania , to przekaznik 144 (t.j. zespół sterujący) daje sygnał na główny przekażnik świec u mnie 075 (zmieniony na nowy) i ten załącza świece, normalnie powinien on miec 3 grube styki i jeden styk cienki - własnie ten cienki ma połączenie z 144 i steruje tym grzaniem po otwarciu drzwi.
  • #58
    starter55
    Poziom 24  
    To po przestawieniu pompy o 1 mm mialem problem z głowy na rok, znow jest problem z uruchomieniem silnika gdy postoi na mrozie :cry:

    Auto trzymam w cieplym garazu,
    filtr wymieniony, swiece sprawne, brak zapowietrzenia w przewodach

    Posiada ktos opis ustawienia pompy dotyczącej tego silnika?
  • #59
    mick
    Poziom 15  
    Sprawdź czy działa przyspieszacz zapłonu, odkręć i oczyść klemy w akumulatorze czasem pomaga.

    U mnie się trochę wyjaśniło, miałem sporo problemów ze sterowaniem świec, a okazało się że w przekaźniku prądowym był zimny lut!
    Podpiąłem też diodę świecącą bezpośrednio pod świece żarowe i trochę się zdziwiłem ponieważ kontrolka świec żarowych świeci inaczej niż są zasilane świece i rzeczywiście czasem podczas otwarcia drzwi grzeją świece ale nie zawsze.

    W Październiku wymieniłem świece na polskie Iskry i co ciekawe autko pali bardzo dobrze nawet przy -15 stopni. Najlepsze jest to że przy dużych mrozach zapala chętniej niż przy 0 stopni.
  • #60
    arbgre
    Poziom 14  
    Ten silnik przy wymianie paska rozrządu wymaga ściśle zachowanej procedury dokręcania kolejnych elementów układu napędowego paska rozrządu , co następuje wał korbowy na OT koło pompy na blokadzie (śruby poluzowane ) koło rozrządu poluzowane na stożku bez wyczuwalnego przechylania się na boki .Napinamy pasek do wartości wymaganej następnie lekko dokręcamy zablokowany jeszcze wałek rozrządu i dokręcamy śruby koła pompy wtryskowej , usuwamy blokady i ponownie dokręcamy w/w elementy odpowiednim momentem (Nm) . Cieszmy się z dobrze wykonanej pracy .