Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kąt wtrysku w VW 1Y VagCom

starter55 31 Dec 2010 00:55 36217 75
  • #61
    starter55
    Level 24  
    kolego @arbgre posiadasz moze jakis opis ksiązkowy do tego silnika?

    chyba cos w tym jest co napisałes bo problem pojawił sie wlasnie po wymianie paska rozrządu :?:
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • #62
    mick
    Level 15  
    arbgre wrote:
    Ten silnik przy wymianie paska rozrządu wymaga ściśle zachowanej procedury dokręcania kolejnych elementów układu napędowego paska rozrządu , co następuje wał korbowy na OT koło pompy na blokadzie (śruby poluzowane ) koło rozrządu poluzowane na stożku bez wyczuwalnego przechylania się na boki .Napinamy pasek do wartości wymaganej następnie lekko dokręcamy zablokowany jeszcze wałek rozrządu i dokręcamy śruby koła pompy wtryskowej , usuwamy blokady i ponownie dokręcamy w/w elementy odpowiednim momentem (Nm) . Cieszmy się z dobrze wykonanej pracy .


    Ja wymieniałem chyba z 6 razy rozrząd w takich silnikach i nigdy nie luzowałem śrub.

    starter55 wrote:
    chyba cos w tym jest co napisałes bo problem pojawił sie wlasnie po wymianie paska rozrządu


    Z tego wynika, że rozrząd jest przestawiony na 100%.
    Popróbuj jeszcze ustawić koło pompy tak jak opisywaliśmy wcześniej jeśli to nic nie pomoże to do mechanika.
  • #63
    starter55
    Level 24  
    Rozrząd sprawdzilem,
    wczesniej z braku czasu robił go fachura w warsztacie, potem ponownie sprawdzil

    w tamtym roku lekko przestawilem pompe bylo dobrze i teraz znowu sie zle zapala

    chetnie poczytam cos o tym silniku , przypomne ze to jest limitowana wersja 1Y z pompą Lukas ... w tym rzecz ze malo literatury na jego temat

    Silnik ma 170 tys orginalny przebieg wiec zużycie raczej wykluczam , bo te silniki robią po 400 tys bez zająknięcia...
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • #64
    mick
    Level 15  
    Mój ma przejechane 390 tyś km. Nie wiem czy wiesz, że w tych autkach licznik się zeruje przy 300 000km wiem bo byłem tego świadkiem.
  • #65
    starter55
    Level 24  
    mick wrote:
    Mój ma przejechane 390 tyś km. Nie wiem czy wiesz, że w tych autkach licznik się zeruje przy 300 000km wiem bo byłem tego świadkiem.


    tak wiem o tym w wiekszosci MM licznikach G3 tak jest, w TRW juz kreci dalej ...
  • #66
    arbgre
    Level 14  
    mick wrote:
    arbgre wrote:
    Ten silnik przy wymianie paska rozrządu wymaga ściśle zachowanej procedury dokręcania kolejnych elementów układu napędowego paska rozrządu , co następuje wał korbowy na OT koło pompy na blokadzie (śruby poluzowane ) koło rozrządu poluzowane na stożku bez wyczuwalnego przechylania się na boki .Napinamy pasek do wartości wymaganej następnie lekko dokręcamy zablokowany jeszcze wałek rozrządu i dokręcamy śruby koła pompy wtryskowej , usuwamy blokady i ponownie dokręcamy w/w elementy odpowiednim momentem (Nm) . Cieszmy się z dobrze wykonanej pracy .


    Ja wymieniałem chyba z 6 razy rozrząd w takich silnikach i nigdy nie luzowałem śrub.

    starter55 wrote:
    chyba cos w tym jest co napisałes bo problem pojawił sie wlasnie po wymianie paska rozrządu



    Z tego wynika, że rozrząd jest przestawiony na 100%.
    Popróbuj jeszcze ustawić koło pompy tak jak opisywaliśmy wcześniej jeśli to nic nie pomoże to do mechanika.





    A ja poprawiałem takie może z .... 60 razy :)
  • #67
    User removed account
    User removed account  
  • #68
    madmax9871
    Level 10  
    Z tego co wiem te badziewne zestawy z Lukasem były też montowane w Polówkach i skodach Fabiach. Miałem kiedyś takie Polo z tą pompą i wyglądało to jak prymitywny SDI. Na ciężkie palenie na zimny lub ciepłym w tych silnikach pomagało odpięcie kostki od czujnika temperatury , który w polo był umieszczony na króćcu na głowicy ( na 4 piny) lub wlutowanie opornika na jeden z kabli wychodzących z kostki od czujnika bodajże koloru błękitnego. Bo w polo z tą pompą czas grzania świec żarowych i kąt wtrysku był ustawiany poprzez sygnał z czujnika temperatury. Może to dziwne ale wiem ze to pomaga i w 90% likwiduje problemy z paleniem. Nawet w serwisie Skody robią ten myk z opornikiem, a co jest ciekawostką ze jeżeli w polo 1.9 d z pompą lukas temperatura płynu chłodniczego będzie większa z tego co pamiętam niż 78 st C to sterownik świec żarowych się nie załączy i tym samym nie podgrzeje świec.... osobiście polecałbym przerobienie upierdliwego lukasa na zwykłego starego zaufanego BOSHA na linkę.
  • #69
    lulukasz81
    Level 2  
    Jaki opornik proponujecie wstawić?
  • #70
    sebam25
    Level 1  
    Chciałbym się dowiedzieć, co dokładnie oznaczają te wartości w Diesel Pump / Measuring Blocks / Group 001, bo wiem tylko że w pierwszym oknie są obroty silnika, a dalej?

    U mnie te parametry na zimnym silniku wyglądają nieco inaczej i nie wiem co oznaczają, a poza tym czy są prawidłowe.

    1 - 960/min
    2 - 5.60 ms
    3 - 40.0 %
    4 - 3.0

    Chodzi o silnik 1Y z pompą Bosch.
  • #71
    mick
    Level 15  
    W moim golfie zrobiłem odcięcie wyłącznikiem przekaźnika załączającego świece i zrobiłem kontrolkę LED żeby widzieć kiedy dokładnie załączone są świece. Jeśli widzę, że zbyt krótko świecą przekręcam stacyjkę jeszcze raz i czekam znów. Po odpaleniu auta odcinam działanie świec, aby oszczędzać akumulator.
    W tym aucie świece grzeją aż silnik osiągnie 70st C, co przy krótkich trasach i jeździe na światłach, szybko wykańcza akumulator.

    Niestety auto i tak źle pali, prawdopodobnie już pompa jest do regeneracji i wtryski pewnie też. Oleju silnik nie bierze więc z kompresją może nie jest tak źle. Nie opłaca się go już naprawiać więc chyba długo już nim nie pojeżdzę :(
  • #72
    malikowski85
    Level 2  
    hejka cos w tym musi byc mam golfa z 1994 silnik 1y 1.9d i za chiny nie moge sie polaczyc vagiem z tym silnikiem. kopci mi na niebiesko niemilosiernie na zimnym i twardo chodzi ale gdy pociagne ssanie czyli zwieksze dawke paliwa to kopcenie znika. jedyne co mi zostaje to ustawic recznie pompe ktos mi podpowie czy w strone silnika czy od silnika krecic pompa?? dzieki za pomoc
  • #73
    trans-serwis
    Level 39  
    malikowski85 wrote:
    hejka cos w tym musi byc mam golfa z 1994 silnik 1y 1.9d i za chiny nie moge sie polaczyc vagiem z tym silnikiem.
    Tam się trzeba połączyć pompą a nie z silnikiem.
  • #74
    malikowski85
    Level 2  
    hej tzn? jak z pompa ?? w vagu mam wejsc w diesel pump?? zapomnialem powiedziec ze posiadam wejscie 16 pin w tym golfie. kurde nie chce krecic na oko.
  • #75
    trans-serwis
    Level 39  
    malikowski85 wrote:
    w vagu mam wejsc w diesel pump??
    Tak.
  • #76
    starter55
    Level 24  
    Diesel pomp
    Wchodzisz w ta opcje lacząc sie vagiem

    No coż poraz kolejnemu uzytkownikowi pomoglem

    A na początku kazdy ślipia wywracał ze to niemożliwe