Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kąt wtrysku w VW 1Y VagCom

starter55 15 Sty 2009 14:02 33484 75
  • #1 15 Sty 2009 14:02
    starter55
    Poziom 24  

    Witam
    Gdzie przeczytam wartość kąta wtrysku za pomocą vagcom w tym silniku ?

    Nie moge wejsć w silnik, łącze sie jedynie ze sterownikiem pompy i blokiem 001 i immo, brak bloków 000

    Auto Golf3 1996 silnik to 1.9 D 1Y (nie mylić z sdi)

    Pozdrawiam.

    0 29
  • #2 15 Sty 2009 14:23
    zębatka
    Poziom 12  

    koelgo moze chodzi ci o silnik 1z bo 1y to jest na mechanicznej pompie tam nie ma kompa:) a kat wtrysku ustawia sie w Basic setings grupa 000 kolumna 2 dla 1z wartosc powinna wynosic okolo 48-51 w zaleznosci od temp paliwa kolumna 9 dla pewnosci wchodzi w tdi timing i tam masz wykresik i wartosc kata powinna byc w srodku lini

    1
  • #3 15 Sty 2009 14:25
    CzarekJ
    Poziom 12  

    Opis Grupy 000 dla silników 1Z na przepływomierzu Boscha.

    1 - Obroty Silnika.
    2 - Kąt Wtrysku.
    3 - Pedał Gazu.
    4 - Dawka Paliwa.
    5 - Ciśnienie Turbo.
    6 - Ciśnienie Atmosferyczne.
    7 - Temp Płynu.
    8 - Temp Zasysanego Powietrza.
    9 - Temp Paliwa.
    10 - Przepływomierz.

    Na biegu jałowym (wartości jakie powinny być uzyskiwane):

    1. 39...42
    2. 50...65
    3. 0
    4. 15...30
    5. Ciśnienie w Dolocie.
    6. Ciśnienie Atmosferyczne.
    7. Temperatura Cieczy Chłodzącej.
    8. Temperatura Powietrza Atmosferyczna.
    9. Temperatura Paliwa.
    10. W zależności od wersji softu odpowiedni przepływomierz.

    Dane dla testu dynamicznego (właściwe jakie powinny być uzyskane):

    1. 130...190 (190 = 4000 RPM)
    2. 190...245
    3. 255 (pedał gazu 100 %)
    4. 160...172
    5. 200...235 (215 = 1,76 bar ciśnienie doładowania).
    6. Ciśnienie Atmosferyczne
    7. Temperatura Cieczy Chłodzącej.
    8. Temperatura Powietrza w Dolocie.
    9. Temperatura Paliwa.
    10. Wskazania w Zależności od Wersji Softu i Przepływomierza.


    Silnik 1Y nie posiada sterownika silnika i dziwi mnie że udało Ci się z czymkolwiek tam połączyć. Najprawdopodobniej posiadasz silnik 1Z lub AFN. Pytanie tylko czy jest tam przepływomierz Bosch czy Pierburg.

    0
  • #4 15 Sty 2009 17:51
    starter55
    Poziom 24  

    Silnik 1Y 1.9 diesel przebieg 160tyś

    Co prawda naszukałem sie opcji w vagcom połączenia sie z tym silnikiem wiec jesli bedziecie mieli okazje diagnozy takiego silnika to łączy sie z nim przez pompe

    nawet czytałem błędy w silniku :idea: po ustanowieniu połączenia
    interface własnej produkcji :D

    Problem tkwi w tym ze kilka tygodni temu zmieniany był pasek rozrządu jest na umownej gwarancji
    Rano jak jest silnik wyziębiony , grzeje swiece probuje wystartować i jeśli nie dodam przez kilka sekund gazu to silnik nie startuje i odrazu gaśnie (biały dym po uruchomieniu)
    Po uruchomieniu ciągle utrzymuje sie 950 obr/min nawet jak jest ciepły , ale o tym wiem , a to z kolei jeszcze lepiej wplywa na przyspieszenie zapłonu
    Świece nowe , przekażnik nowy
    Moim zdaniem to wina kąta wtrysku jednak mechanik zapewnia ze pasek i ustawienie jest ok i obwinia pompe wtryskiwacze itd...
    Jakies sugestie?

    0
  • #5 15 Sty 2009 18:33
    CzarekJ
    Poziom 12  

    A świstak siedzi i zawija w te sreberka i zawija ....

    W żadnym dostępnym mi katalogu nie znalazłem opisu świadczącego o tym, że w silniku 1Y był montowany fabrycznie sterownik pompy wtryskowej. Nie ma takiego sterownika ani w Audi ani w VW.
    Kolego podaj numer tego sterownika wg ETKA to może uwierzę. Powinien zaczynac się na 028, 030 lub 037.
    Prawdopodobnie był to silnik SDI w którym padł "dół" i ktoś założył blok z oznaczeniem od 1Y o ile jest to wykonalne.
    Podaj dokładny numer z bloku silnika to odpowiem, czy pochodzi z tego auta.
    Owszem można sobie dorobić własny interface i opracować technikę pomiaru np. przy użyciu przetwornika piezo, ale czy to ma aż taki sens?
    Być może użyłeś sygnału z czujnika położenia wału i czujnika wzniosu iglicy wtryskiwacza, ale takowe był w 1Z.
    Kolego postaraj się udowodnić, że w 1Y był sterownik silnika.

    0
  • #6 15 Sty 2009 18:40
    trans-serwis
    Poziom 39  

    To jest zwykły 1.9 d z pompą Lucasa i szczątkowym sterowaniem. Takie silniki były w VW Polo nie pamiętam oznaczenia. Można sie połączyć w VAG-u przez POMPA DIESLA ale tylko podgląd, nic nie ustawisz.

    0
  • #7 15 Sty 2009 18:43
    starter55
    Poziom 24  

    trans-serwis napisał:
    To jest zwykły 1.9 d z pompą Lucasa i szczątkowym sterowaniem. Takie silniki były w VW Polo nie pamiętam oznaczenia. Można sie połączyć w VAG-u przez POMPA DIESLA ale tylko podgląd, nic nie ustawisz.

    czy sprawdze ten kąt vagiem w tym silniku?

    Cytat:
    Prawdopodobnie był to silnik SDI w którym padł "dół" i ktoś założył blok z oznaczeniem od 1Y o ile jest to wykonalne.

    Kolego zastanów sie co piszesz bo tam nic nie było zmieniane i kombinowane

    silnik 1Y
    kasowałem błedy w silniku i osprzecie , nadal wywala mi błąd 01265

    0
  • #8 15 Sty 2009 18:50
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Sprawdzić chyba tak.
    Sprawdź zawór od przestawiania wtrysku taki z boku pompy pod gumowym kapturkiem z dwoma przewodami elektrycznymi.

    1
  • #9 15 Sty 2009 18:50
    CzarekJ
    Poziom 12  

    01265 - zawór cewki regulatora próżniowego EGR - N18

    0
  • #10 15 Sty 2009 18:59
    starter55
    Poziom 24  

    trans-serwis napisał:
    Sprawdzić chyba tak.
    Sprawdź zawór od przestawiania wtrysku taki z boku pompy pod gumowym kapturkiem z dwoma przewodami elektrycznymi.


    w jaki sposób? jakie bloki pomiarowe?

    w ustawienia basic nie moge wejsc, bo nie łącze sie z silnikiem tylo z pump diesel

    0
  • #11 15 Sty 2009 19:03
    CzarekJ
    Poziom 12  

    Kolega starter to chyba jest trochę przewrażliwiony. Czy aż tak wiele wymagam, prosząc o udowodnienie, że jest to silnik 1Y?
    Chciałem pomóc w szerszym zakresie, ale już nie bardzo mam na to ochotę.
    Ja Pana nie obrażam i nie życzę sobie, by ktoś obrażał mnie.
    W tym miejscu pozostaje mi tylko pogratulować Panu tak obszernej wiedzy.

    0
  • #12 15 Sty 2009 19:09
    polonez15
    Poziom 32  

    starter55 napisał:
    Silnik 1Y 1.9 diesel przebieg 160tyś

    Co prawda naszukałem sie opcji w vagcom połączenia sie z tym silnikiem wiec jesli bedziecie mieli okazje diagnozy takiego silnika to łączy sie z nim przez pompe

    nawet czytałem błędy w silniku :idea: po ustanowieniu połączenia
    interface własnej produkcji :D

    Problem tkwi w tym ze kilka tygodni temu zmieniany był pasek rozrządu jest na umownej gwarancji
    Rano jak jest silnik wyziębiony , grzeje swiece probuje wystartować i jeśli nie dodam przez kilka sekund gazu to silnik nie startuje i odrazu gaśnie (biały dym po uruchomieniu)
    Po uruchomieniu ciągle utrzymuje sie 950 obr/min nawet jak jest ciepły , ale o tym wiem , a to z kolei jeszcze lepiej wplywa na przyspieszenie zapłonu
    Świece nowe , przekażnik nowy
    Moim zdaniem to wina kąta wtrysku jednak mechanik zapewnia ze pasek i ustawienie jest ok i obwinia pompe wtryskiwacze itd...
    Jakies sugestie?




    Daj mi jakiś pomysł jak zczytać błędy silnika 1Y to Ci dam chyba Nobla;]

    0
  • #13 15 Sty 2009 19:34
    starter55
    Poziom 24  

    polonez15 napisał:


    Daj mi jakiś pomysł jak zczytać błędy silnika 1Y to Ci dam chyba Nobla;]


    poczytaj temat jak wejsc w połączenie a tego nobla nie chcem, dobrze bedzie jak sie przy okazji czegos dowiesz...


    kolego CzarekJ wcale sie nie gniewam i nie obrażam :D

    0
  • #14 15 Sty 2009 19:38
    trans-serwis
    Poziom 39  

    starter55 nie pouczaj wszyatkich bo to nie jest silnik 1Y, to może być AEF

    0
  • #15 15 Sty 2009 19:40
    starter55
    Poziom 24  

    to 1Y zaraz wkleje edytując tego posta foto z vin programu


    jest na zdjeciu

    [img]Kąt wtrysku w VW 1Y VagCom
    Kąt wtrysku w VW 1Y VagCom[/img]

    0
  • #16 15 Sty 2009 19:41
    enauto
    Poziom 29  

    starter55 napisał:
    Witam
    Gdzie przeczytam wartość kąta wtrysku za pomocą vagcom w tym silniku ?

    Nie moge wejsć w silnik, łącze sie jedynie ze sterownikiem pompy i blokiem 001 i immo, brak bloków 000

    Auto Golf3 1996 silnik to 1.9 D 1Y (nie mylić z sdi)

    Pozdrawiam.

    starter55 napisał:
    Silnik 1Y 1.9 diesel przebieg 160tyś

    Co prawda naszukałem sie opcji w vagcom połączenia sie z tym silnikiem wiec jesli bedziecie mieli okazje diagnozy takiego silnika to łączy sie z nim przez pompe
    nawet czytałem błędy w silniku
    :idea: po ustanowieniu połączenia
    interface własnej produkcji :D

    starter55 napisał:
    czy sprawdze ten kąt vagiem w tym silniku?
    silnik 1Y
    kasowałem błedy w silniku i osprzecie , nadal wywala mi błąd 01265

    starter55w napisał:
    jaki sposób? jakie bloki pomiarowe?
    w ustawienia basic nie moge wejsc, bo nie łącze sie z silnikiem tylo z pump diesel

    bez komentarza
    CzarekJ napisał:
    Kolega starter to chyba jest trochę przewrażliwiony. Czy aż tak wiele wymagam, prosząc o udowodnienie, że jest to silnik 1Y?
    Chciałem pomóc w szerszym zakresie, ale już nie bardzo mam na to ochotę.
    Ja Pana nie obrażam i nie życzę sobie, by ktoś obrażał mnie.
    W tym miejscu pozostaje mi tylko pogratulować Panu tak obszernej wiedzy.

    masz rację

    0
  • #17 15 Sty 2009 19:59
    Sztomel
    Poziom 34  

    koledzy nie kłóćcie się bo starter55 ma na wpół zelektronizowaną pompę wtryskową, którą zaczęli wkładać do tego silnika od 95 roku,
    będzie z nią kłopot a dlaczego to wklejam przykładowe tematy :

    http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=145361...previous&sid=bcbc53e89bafc25608b2f359895b5915

    http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2220631

    http://forum.vwgolf.pl/printview.php?t=81349&start=0&sid=33c5e153957e45a038e780f47c586e77

    wystarczy wpisać w wyszukiwarkę google na stronie forum.vwgolf.pl hasło "silnik 1Y" a lektury jest trochę na ten temat.

    0
  • #18 15 Sty 2009 19:59
    starter55
    Poziom 24  

    Widze ze dla niektorych to nowosc
    jutro zrzuce dla Was kilka skrinów z testu

    0
  • #19 15 Sty 2009 20:03
    trans-serwis
    Poziom 39  

    To są dane samochodu po numerze VIN i silnika jaki tam powinien być a jaki jest to już inna bajka.
    Zrób zdjęcie tej pompy to będziemy w domu, ale raczej mam rację w moim wcześniejszym poście.

    0
  • Pomocny post
    #20 15 Sty 2009 20:13
    Sztomel
    Poziom 34  

    starter55 skontaktuj się z kolegą Persil z forum.vwgolf.pl - on miał ten sam problem i pewnie już go rozwiązał.

    Dodano po 5 [minuty]:

    trans-serwis napisał:
    Zrób zdjęcie tej pompy to będziemy w domu


    fotki pompy są w 3 załączonym przeze mnie wyżej linku i siedzi tam sterownik o początkowym nr 028.....(też jest podany w jednym z tych linków).

    0
  • #21 15 Sty 2009 20:21
    starter55
    Poziom 24  

    Kolego @Sztomel dzieki bardzo za linki , widze ze trafiłem na limitowaną wersje vw :cry:
    masz ode mnie pomógł

    w jednym z linek z tamtego forum ktos wspomiał o przekazniku 144 :?:
    U mnie ten przekanik został wymieniony na inny , moze tu jest problem?


    Pozdrawiam.

    0
  • #22 16 Sty 2009 20:28
    starter55
    Poziom 24  

    Fotki które obiecałem
    silnik to 1Y mam tez tak na naklejce w ksiązce serwisowej

    Kąt wtrysku w VW 1Y VagCom

    Kąt wtrysku w VW 1Y VagCom

    Kąt wtrysku w VW 1Y VagCom

    0
  • Pomocny post
    #23 16 Sty 2009 20:30
    polonez15
    Poziom 32  

    w 1Y masz EGR?? no to ja już nie wiem czy wierzyć Tobie czy koncernie VAG...

    0
  • #24 16 Sty 2009 20:36
    starter55
    Poziom 24  

    polonez15 napisał:
    w 1Y masz EGR?? no to ja już nie wiem czy wierzyć Tobie czy koncernie VAG...


    tak jest tam
    dzisiaj nawet sprawdzałem połaczenie w kostce ale to sobie daruje nie wpływa znacząco na jakosc pracy w tym silniku

    po pierwszym podłączeniu jakies tydzen temu było wiecej błedów ale je wykasowałem i nie wróciły tylko ten jeden
    chcesz jeszcze test elementów wykonawczych zobaczyć ?

    Kąt wtrysku w VW 1Y VagCom

    Kąt wtrysku w VW 1Y VagCom

    Kąt wtrysku w VW 1Y VagCom

    0
  • #25 16 Sty 2009 21:21
    polonez15
    Poziom 32  

    Wiesz co dał bym sobię nogę pochlastać że to nie jest czysty 1Y, ale nie sprzeczam się więcej, potrzebne Tobie info masz w postach wyżej;] Pozdrawiam życzę powodzenia!!!

    0
  • #26 16 Sty 2009 22:51
    CzarekJ
    Poziom 12  

    Saugdiesel Direct Injection - 028906021 FJ - SDI
    Kąt wtrysku w VW 1Y VagCom

    0
  • #27 16 Sty 2009 23:06
    starter55
    Poziom 24  

    troche inne oznaczenie na końcu, ale ze strony gdzie sprawdzałem vin tez mi wychodziło ze to sdi a dzisiaj jak testowałem to sie potwierdziło
    Czyli kolega @Sztomel juz słyszał o takim temacie :idea:

    Kąt wtrysku w VW 1Y VagCom


    Temat z tym silnikiem w ustawieniu pompy nie jest popularny wiec są problemy, duzej tragedii nie ma z tym uruchamianiem, gorzej moze byc jak pan mechanik w ramach gwarancji za duzo poustawia...

    0
  • #28 19 Sty 2009 18:31
    polonez15
    Poziom 32  

    A więc tak... owy silnik który ma kolega, jest tzw. "szwajcarski", bo na ten kraj wychodziły 1Y z EGR i pompą Lucasa. Tak więc za wszystkie moje sprzeczności przepraszam, ale nikt nie jest encyklopedią...;]

    0
  • #29 01 Lut 2009 15:23
    inwerter
    Poziom 11  

    Witam kol.starter masz podobny problem jak ja golf 97/silnik 1y temat :http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=211169 ,wynalazek nie z tej ziemi,kilku mechaników/pompiarzy w ok.Krakowa rozłożyło ręce.Pompe ustawiłem na zegar 0.9mm (z braku danych)pali dobrze po podgrzaniu (swiece grzeją z 10s po zgaśnięciu kontrolki i kilka minut po zapaleniu silnika-ciekawe).W tym silnku brak czujnika położenia wału, więc nie wiem skąd procesor wie ile wysterowac zawór przestawiacza wtrysku?Szukam dalej danych o ustawieniach tej pompy Boscha w 1y.

    0
  • #30 01 Lut 2009 19:35
    starter55
    Poziom 24  

    Ja jestem bliski rozwiązania tego problemu i to nie jest jedynie kąt wtrysku

    Kolego @inwerter sprobuj przeczytac kody błedow tego silnika , normalnie nie połączysz sie vagiem ale zrob tak jak ja zrobiłem w tym temacie, wynik pomiaru napisz tutaj.

    Swiece zarowe grzeją sie ok 4 mni po uruchomieniu silnika , tez tak mam

    Jutro zastosuje szybkie swiece 4-ro sekundowe zobaczymy czy to cos zmieni z tymi 10ma sekundami po zgaszeniu kontrolki grzania.
    acha to tez warunkuje przekaznik, jesli jest inny niz 144 to tak napewno bedzie,

    0