Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

wyłaczenie pompki paliwa podczas pracy na lpg

rafalbazar 20 Sty 2009 11:11 7043 60
  • #31 20 Sty 2009 11:11
    calebzzz
    Poziom 12  

    Chyba proba odlaczenia pompy w jakimkolwiek nowszym samochodzie skonczy sie zapaleniem kontrolki MIL z kodem bledu informujacym o uszkodzeniu ukladu zasilania pompy. Do tego sekwencyjne instalacje w momencie kiedy przeginamy bez naszej swiadomosci przelaczaja samochod na benzyne dla bezpieczenstwa silnika. (Jesli czas wtrysku LPG przekroczy 25-30ms)

    Nie rozumiem jaka z tego plynie oszczednosc mam 2 samochod z wielopunktem oba przejechaly po 300kkm i nie mialem problemow z pompa paliwa.
    Po co za 2 grosze pradu robic sobie problem z jakimis chorymi przelaczniczkami i stwarzac problematyczne sytuacje kiedy autem jedzie obca osoba i mota sie z zeby odpalic.

  • #32 20 Sty 2009 15:09
    slimax
    Poziom 17  

    Musze przyznać racje calebzzz z nowszymi samochodami które kontrolują układ PB i w tym że faktycznie gdy sekwencja jest tak ustawiona żeby "podkradać" PB w razie niewydolności reduktora (czyli np. alaska do silnika powyżej 90KM), może być problem.
    Ale można też tak ustawić sterownik np. STAG 300 żeby w razie kłopotów na LPG poprostu przełączył zasilanie samochodu na PB, a nie tylko pojedyncze wtryski.

  • #33 20 Sty 2009 15:32
    Grzesiek_Slosarczyk
    Poziom 20  

    Witam. Taki wyłącznik założyłem w Astrze kombi dwa lata temu ponieważ pompka zaczęła coraz głośniej pracować a na nową nie miałem kasy, użyłem przekaźnik 12V zasila go napięcie z przekaźnika sterującego pracą elektrozaworu( oczywiście należy do instalacji gazowej), jeszcze nie było sytuacji żeby samochód nie chciał zapalić albo gasł temu że pompka nie pracuje jak przełączono go gaz. Niestety musisz dokładnie sprawdzić w jaki sposób jest zasilana ta pompka i czy nie ma jakiś czujników przepływu paliwa.

  • #34 20 Sty 2009 21:53
    razmus
    Poziom 11  

    Z tymi pompkami to temat rzeka.Ja również sądzę,że nie ma potrzeby odcinać tej nieszczęsnej pompki.Teza o jakiś oszczędnościach energii mnie nie przekonuje(ileż można by znależć w samochodzie układów do odłączenia po przejściu na LPG,a zresztą sam przekażnik odcinający tą pompkę również pobiera prąd,może jakiś ręczny wyłącznik zrobić,tak będzie jeszcze oszczędniej)Po drugie po co niepotrzebnie dodawać jeszcze jeden przekażnik do całkiej sporej ich kolekcji w samochodzie(czym prostsze,tym bardziej odporne na awarię)Patrząc z kolei z drugiej strony to w większości nieco starszych samochodów,jeśli odłączymy tą pompkę to nic się nie stanie(to chłodzenie wtrysków przez benzynę,to trochę przesada,przecież w większości jednopunktów obudowa jest wręcz podgrzewana i nic się nie dzieje).Czyli odłączać czy nie oto jest pytanie.

  • #35 07 Wrz 2009 16:12
    kazek1561
    Poziom 11  

    Ja miałem przypadek, gdy przy jeżdzie na lpg rozszczelniło się połączenie między wtryskiwaczem paliwa a listwą paliwową. Etylina zanim ją wyczułem dokładnie opryskała komorę silnika, na szczęście natymsię skończyło. Teraz planuję rozłączenie pompy paliwa przy zasilaniu na LPG (Honda Civic 1.4i 16v 1997 190kkm na lpg 160kkm). Może ktoś podpowie jak to zrobic?
    kazek1561

  • #36 07 Wrz 2009 16:47
    slodky
    Poziom 18  

    slimax napisał:

    Zupełnie inna sytuacja jest w przypadku wtrysku bezpośrtedniego gdzie wtryskiwacze mogą się przegrzać bo ich koncówki są w komorze spalania, tyle że w takich silnikach gazu raczej się nie zakłada z tego własnie powodu.


    Zakłada się gaz do takiego typu wtrysku przy czym w moim odczuciu jest to zupełnie nieopłacalna inwestycja gdyż dla schłodzenia wtrysków samochód podczas pracy na gazie spala co któryś cykl paliwo. Proporcja benzyna gaz to około 40:60 w całkowitym bilansie w którego skład wchodzi rozgrzewanie samochodu do momentu przełączenia na gaz i już sama jazda na gazie ze schładzaniem wtrysków benzynowych

  • #37 07 Wrz 2009 16:59
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #38 07 Wrz 2009 21:58
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    [quote="slodky"]

    slimax napisał:

    tatata.... Proporcja benzyna gaz to około 40:60 w całkowitym bilansie w którego skład wchodzi rozgrzewanie samochodu do momentu przełączenia na gaz i już sama jazda na gazie ze schładzaniem wtrysków benzynowych

    ....... i mam wrażenie że pracujesz u takiego experat na błoniu, gdzie koledzy z golfa VR6 i vectry SRI v6 są nagminnie dołowani.

    Stag ze śrubą .dobre.
    Instalacje z wtryskiem ciekłej fazy lotnego gazu.
    A Ty Motronik jeszcze piszesz tu komiksy?

  • #39 08 Wrz 2009 01:11
    slodky
    Poziom 18  

    Motronic napisał:
    slodky napisał:
    gdyż dla schłodzenia wtrysków samochód podczas pracy na gazie spala co któryś cykl paliwo.

    Oooo a co to za instalacja? Jakaś 6 generacja czy Stag ze śrubą?
    Tarnów...mam nadzieję, że nie jesteś z Czakramu.



    I. Widzę że kolega nawet Oczytany nie jest...a gdzie tam do praktyki.
    II. Tak Tarnów ...ale jestem z fundacji murarzy Yetiego...

  • #40 08 Wrz 2009 07:20
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #41 08 Wrz 2009 15:42
    slodky
    Poziom 18  

    no to małe masz umiejętności skoro tylko pompki umiesz wymieniać... a tak w sumie to zastanów się czy brak paliwa w zbiorniku i spalenie pompy jest winą monterów gazu czy użytkownika pojazdu któremu szkoda zatankować paliwa za 20PLN w miesiącu(pomijam tutaj samochody z sekwencyjnym wtryskiem gazu gdzie jest trochę większe zapotrzebowanie na paliwo)

  • #42 08 Wrz 2009 16:54
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #43 08 Wrz 2009 17:12
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Mało jest zatankowac za 20zł w miesiącu raczej w tygodniu.
    Sekwencja lubi Benzynkę.

  • #44 09 Wrz 2009 00:05
    slodky
    Poziom 18  

    romoo napisał:
    Mało jest zatankowac za 20zł w miesiącu raczej w tygodniu.
    Sekwencja lubi Benzynkę.



    Kilka linijek wyżej napisałem że pomijam samochody z wtryskiem gdzie zapotrzebowanie na benzynę jest trochę większe choćby ze względu na rozgrzewanie silnika.

    Jeżeli chcesz się wybić kolego romoo i jeszcze "dogryźć" to fajnie byłoby abyś nauczył się czytać lub interpretować "wypowiedzi" innych

  • #45 09 Wrz 2009 07:23
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    slodky- tu co jakiś czas powraca ten temat- jako osobny
    lub przy okazji spalenia,zatrcia pompki paliwa.
    Zresztą jak masz sekwencje a nie -staga ze śrubką= to i na beznynkę stać.

  • #46 09 Wrz 2009 07:29
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #47 09 Wrz 2009 10:32
    bartek_j
    Poziom 35  

    Niektóre sekwencje (jak np stag 4/200/300) przełączają część wtryskiwaczy na benzynę gdy ciśnienie gazu spada poniżej jakiegoś tam poziomu. Dzieje się tak np przy kiepskim reduktorze, za małym przekroju miedziaka ze zbiornika do reduktora, zasyfiałym filtrze itp itd. Takie działanie powoduje ukrycie problemu, kosztem zużycia benzynki.
    Z tego powodu warto czasem stestować sekwencję przy "pełnym bucie" odpiętej pompie benzynowej.

    A odcięcie pompki to oczywiście podstawa ;)

    Z tym, że nawet odcięta pompka tez czasem pada..

  • #48 09 Wrz 2009 12:22
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Akurat to o czym piszesz można deaktywować.
    BRC jest gorsze

    Ale z innej beczki.
    Jest praktyką że zakłada sie za słabe reduktory co jest bardzo wkurzające, bo pan pytaa:
    Czy da sie to naprawić,
    Da,
    A co trzeba wymienić,
    Reduktor,
    A co to jest?
    A to tutaj 250 zł nowy.
    Niemożliwe przecież 4 miesiące jeżdze na tym gazie
    I wcześniej nie było problemu,
    Nie
    UHU , Już uwieże , może noga była lżejsza........


    Większość aut ma ten problem + syfy Valteki do pary.
    Bo więszość gazowników ładuje Alaski z podkręconym ciśnieniem i masz babo placek.
    Ciśnienie spada do 0,5bar i cyrko gotowy.

  • #49 09 Wrz 2009 16:19
    bartek_j
    Poziom 35  

    Czasem, szczególnie jak temp na zewnątrz niższa niż 10 C wystarczy zatankować gaz co ma za dużo butanu w stosunku do propanu i ten sam problem.

  • #50 09 Wrz 2009 19:01
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Jak masz na reduktorze ciśnienie 1bar a przełączanie przy 20'C to problem jest marginalny.

  • #51 09 Wrz 2009 23:18
    bartek_j
    Poziom 35  

    Nie zawsze.
    1. Jakosc gazu
    2. Jakosc reduktora
    3. zapas mocy reduktora
    4. Temperatura w obiegu grzania reduktora
    Zalezy od powyzszych czynnikow.

  • #52 10 Wrz 2009 11:57
    slodky
    Poziom 18  

    Cytat:
    O czym ty opowiadasz, fazę rozgrzewania silnika, kiedy silnik spala Pb traktujemy jako jazdę na benzynie. Co to przechodzenia instalacji LPG do chwilowej pracy na Pb ( jezeli rzeczywiście tak jest) to sądzę, że nie jest to po to aby schłodzić wtryskiwacze a puścić trochę mieszanki na zawory.


    I. Opowiadam o tym że przy instalacji sekwencyjnej jest większe zużycie paliwa choćby ze względu na rozgrzewanie silnika do momentu przełączenia
    II. Drugiej części twej wypowiedzi nie będę komentował gdyż sam nie wiesz co piszesz...

  • #53 10 Wrz 2009 14:01
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #54 10 Wrz 2009 18:44
    slodky
    Poziom 18  

    Motronic napisał:
    Jak może być większe zużycie paliwa przez to, to jest faza jazdy na etylinie i jest tak traktowana, jak by instalacja LPG nie istniała.



    Kilka ostatnich wypowiedzi w tym moja dotyczyło tego iż niektórym szkoda 20PLN na zatankowanie benzyny - by nie spalić pompy - której przy instalacjach mieszalnikowych nie zużywa się tak dużo jak przy wtryskach gazu gdzie istnieje proces nagrzewania silnika niezbędny do przełączenia na LPG. Kolega romoo zarzucił mi że przy sekwencji to za mało ale nie doczytał że o tym napisałem już na początku. Teraz ty kolego Motronik piszesz o fazach jazdy na benzynie i o tym że jest to traktowane jakby gazu wogóle nie było - oczywiście że tak tylko tu chodzi o większe zużycie benzyny niż za 20 PLN w miesiącu gdy mamy wtrysk gazu... Proponuje Ci przeczytać ten wątek od początku ze zrozumieniem a później ewentualnie "poprawiać "innych.

  • #55 10 Wrz 2009 18:56
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    ok slodky rozumiem co masz na myśli.
    Ale nasówa się następne pytanie. Za ile wyjeżdżają gazu że im szkoda 20 zł na PB za 60zł 100zł. Ty jesteś gazownikiem to odpowiedz.

    Ja jeżdże 6 dni w tygodniu polonezem i średnio tygodniowo idzie 70l Gazu.
    Nie mój polonez ale pali 11l przy jedzie w miejscu, PB nie widział od zimy.

  • #56 10 Wrz 2009 19:29
    rozpuszczalnik
    Poziom 17  

    Jak na jazdę po garażu to dużo. Od dziesięciu lat nie nie tankowałem benzyny.Poczytajcie na forum Audi. A pompa, nie "pąpa", musi się przegrzać jak jest mało paliwa, które ją chłodzi.

  • #57 10 Wrz 2009 20:09
    gimak
    Poziom 37  

    Kolego romoo, dla informacji, przy przebiegu 81 tys.km na sekwencji, zatankowałem 6182 litry gazy za 12194 zł i 373 litry benzyny na rozpałkę i ewentualny dojazd do stacji benzynowej za 1570 zł.

  • #60 11 Wrz 2009 19:16
    gimak
    Poziom 37  

    romoo napisał:
    A jak to liczysz?

    Po prostu wszystko piszę, od czasu do czasu zsumuję i policzę zużycie od tankowania do tankowania i narastające. Interesuje mnie tylko narastające. Porównuję z ciekawości zużycie średnie od tankowania do tankowania pokazywane przez komputer pokładowy z wyliczonym z tankowania gazu (rozbieżności są tak duże i zmienne, że nie nadają się do żadnej sensownej analizy). To już trzeci samochód dla którego prowadzę taką statystykę.