Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Zasilacze UPS
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

wyłaczenie pompki paliwa podczas pracy na lpg

15 Sty 2009 15:15 7310 60
  • Poziom 10  
    witam ktoś m oze wie jak podłaczyc to w aucie zeby pompka sie wylaczala z chwila przelaczenia na lpg ???? za wszystkie podpowiedzi bardzo dziekuje.
  • Zasilacze UPS
  • Poziom 27  
    Najlepiej wstawić przekaznik w kabel zasilający tę papkę.I wysterować go tym napięciem które odcina prąd do wtryskiwaczy.Bo chyba w ten sposób odcina się pracę na benzynie.Tylko że potem przy przechodzeniu na bedynę będzie dłuższa przerwa zanim pąpka poda paliwo. Ale jest to lepsze, bo niepotrzebnie nie zużywa pąpki.I prądu.
  • Poziom 12  
    Czy paliwo może "stać" gdy silnik jest gorący??(w czasie pracy na gazie)
  • Poziom 10  
    ok ale o jaki przekaznik musze zapytac w sklepie ?
  • Poziom 16  
    podziwiam się z leniwstwa ludzi.bo temat jest na tyle stary,jak sandały Jezusa.
  • Poziom 10  
    szukałem i nic nie znalazłem
  • Poziom 16  
    rafalbazar napisał:
    szukałem i nic nie znalazłem
    szukałeś tu
  • Zasilacze UPS
  • Poziom 11  
    Pytaj o przekażnik rozwierny .
  • Poziom 10  
    Witam zasadniczo to zły pomysł odcinać pompę paliwa w samochodzie podczas pracy auta na gazie .
    w jednych autach miej zły w innych bardziej o jakim aucie jest mowa
  • Poziom 35  
    Bzdury piszesz kolego jankesos.
  • Poziom 15  
    a dlaczego chcesz odłączyc pompke paliwa?jak ma paśc to i tak padnie czy będzie podłączona czy odłączona(odłączona prędzej ! )
  • Poziom 17  
    Uwielbiam dyskusje na temat jak to padają pompki paliwa od nic nie robienia....
    Ciekaw jestem co robią dealerzy samochodów które czasem w salonie czekają 2 lata na kupca - czyżby utylizowali samochód co parę miesięcy i w jego miejsce produkowali ten sam stary model? W końcu w takim aucie zużycie liczy sie razy 10 :D
    A co z autami zaparkowanymi przez długi czas na osiedlach czy komisach samochodowych?
    Pordzewiałe hamulce - normalka, ale pompka paliwa zanurzona w benzynie która się bardziej starzeje niż ta która pracuje??
    Wniosek prosty a nawet banalny jak kupujecie pompkę paliwa patrzcie na datę produkcji tak jak przy zakupie opon, w końcu może się zdarzyć że traficie na pompkę która przeleżała 3 lata na półce przez co kompletnie sie zużyła!
    #@!$@#%@#%#$%#!!!

    Wracając do tematu to podejdź do pierwszego lepszego sklepu motoryzacyjnego i kup przekaźnik, podstawkę do niego, i kilka konektorów do tej podstawki.
    Ja zbudowałem z 2 tranzystorów, 2 rezystorów, diody i kondensatora układ opóźniający załączenie przekaźnika przez co przy instalacj 4 gen. przełącza się na gaz stopniowo pracując na obu paliwach i dopiero po 20sek wyłącza się pompa. Przy przejściu na benzynę pompa od razu się załącza, jest szarpnięcie ale trwa mniej niż 1sek i nie stanowi problemu.
    Mam odłączanie już w drugim aucie i w sumie ponad 40kkm na LPG, obie pompy czują się świetnie.
  • Poziom 16  
    jankesos napisał:
    Witam zasadniczo to zły pomysł odcinać pompę paliwa w samochodzie podczas pracy auta na gazie .
    widzę,że znasz się na pompach paliwa.temat jest stary,ale dotychczas nikt nie potrafił tego wytłumaczyć.może wytłumaczysz i tym samym postawisz kropke na tym temacie
  • Poziom 10  
    do kolegi bartek_j dlaczego bzdury


    virus123456 napisał:
    jankesos napisał:
    Witam zasadniczo to zły pomysł odcinać pompę paliwa w samochodzie podczas pracy auta na gazie .
    widzę,że znasz się na pompach paliwa.temat jest stary,ale dotychczas nikt nie potrafił tego wytłumaczyć.może wytłumaczysz i tym samym postawisz kropke na tym temacie


    witam jak już pisałem to zły pomysł bardziej lub mniej zależy w jakim aucie i nie mówię że niepracująca pompa się szybciej psuje bo to bzdura
    ale o niezasilaniu benzyną układu (listwy) podczas pracy silnika na gazie.
    Sterowniki nowych samochodów często korzystają z ciśnienia paliwa na listwie, sprawdzają ciągłość obwodów elektrycznych pompy a przepływające paliwo przez listwę chłodzi jej elementy.
    SPRAWA JEST INDYWIDUALNA DLA KAŻDEGO MODELU AUTA
    Poprę tą teorie przykładem Volwo V70 przy zaniskim ciśnieniu paliea sterownik przechodzi w tryb awaryjni i wyświetla check engine
  • Poziom 16  
    jankesos napisał:
    przepływające paliwo przez listwę chłodzi jej elementy.

    można bardziej dokładnie o jakie elementy chodzi?
    i co robić użytkownikom aut gdzie rurki powrotu niema?a zaworek jest tuż przy pompie w baku.poprostu w rampie jest ciśnienie i tyle.bezyna nie krąrzy.
    a jeżeli chodzi o VOLVO ,to tak czy innaczej bez emulatora ciśnienia nie będzie
  • Poziom 26  
    Ja nie widzę powodu do odcinania pompki paliwa, po za jednym... W starszych autach slychać pracę pompy w CB-radiach... Jak zabiegi z odkłócaniem pompy przy pomocy cewek i kondensatorow nie pomagają, a auto ma LPG, to najlepiej ja wyciąć.
  • Poziom 10  
    virus123456 napisał:
    jankesos napisał:
    przepływające paliwo przez listwę chłodzi jej elementy.

    można bardziej dokładnie o jakie elementy chodzi?
    i co robić użytkownikom aut gdzie rurki powrotu niema?a zaworek jest tuż przy pompie w baku.poprostu w rampie jest ciśnienie i tyle.bezyna nie krąrzy.
    a jeżeli chodzi o VOLVO ,to tak czy innaczej bez emulatora ciśnienia nie będzie


    TAK JAK PISAŁEM SPRAWA JEST INDYWIDUALNA DLA KAŻDEGO MODELU SAMOCHODU
    wszyscy chcą udowodnić że odcięcie pompy nie szkodzi a co szkodzi że pompa pracuje :?:
    Najczęstszym błędem jest jeżdżeni z minimalną ilością paliwa lub jej brakiem, wtedy pompa może zassać powietrze i chodzić na sucho .
    Najlepiej jeździć z 1/4 paliwa w baku i będzie ok
  • Poziom 16  
    jankesos napisał:


    TAK JAK PISAŁEM SPRAWA JEST INDYWIDUALNA DLA KAŻDEGO MODELU SAMOCHODU
    wszyscy chcą udowodnić że odcięcie pompy nie szkodzi a co szkodzi że pompa pracuje :?:
    Najczęstszym błędem jest jeżdżeni z minimalną ilością paliwa lub jej brakiem, wtedy pompa może zassać powietrze i chodzić na sucho .
    Najlepiej jeździć z 1/4 paliwa w baku i będzie ok

    a jednak odpowiedzi nadal nie ma.
    to,że bezyna w baku powinna być niezależnie od tego pompa chodzi czy nie,to każde dziecko wie.ale mnie chodzi o to,po co ma pompa pompować niepotrzebnie?
  • Poziom 10  
    virus123456 napisał:
    jankesos napisał:


    TAK JAK PISAŁEM SPRAWA JEST INDYWIDUALNA DLA KAŻDEGO MODELU SAMOCHODU
    wszyscy chcą udowodnić że odcięcie pompy nie szkodzi a co szkodzi że pompa pracuje :?:
    Najczęstszym błędem jest jeżdżeni z minimalną ilością paliwa lub jej brakiem, wtedy pompa może zassać powietrze i chodzić na sucho .
    Najlepiej jeździć z 1/4 paliwa w baku i będzie ok

    a jednak odpowiedzi nadal nie ma.
    to,że bezyna w baku powinna być niezależnie od tego pompa chodzi czy nie,to każde dziecko wie.ale mnie chodzi o to,po co ma pompa pompować niepotrzebnie?


    kolega chyba czytał nieuważnie czasem niezbędne , czasem bardziej potrzebne (sterownikom samochodowym nie ludziom za kierownicą)
    czasem mniej a czasami pewnie i wcale. Jak pisałem sprawa indywidualna dla każdego modelu auta, bez odpowiedniej wiedzy odcinając pompę można narobić więcej złego niż dobrego i na koniec myśląc twoim tokiem uczyńmy temat nierozwiązywalnym poco ma nie pracować [u]
  • Poziom 16  
    kazik111267 napisał:
    Paliwo chłodzi wtryskiwacze.

    bardziej śmiesznego tłumaczenia nie da się wymyślić
  • Poziom 15  
    a może ty kolego virus123456 podasz konkretne powody odłączania pompy paliwa
  • Poziom 16  
    aby zaoszczędzić na prądzie (który produkuje alternator),lożyskach i szczotkach pompy
  • Poziom 15  
    Alternator da tyle prądu na ile jest przewidziane konstrukcyjnie zapotrzebowanie w aucie (uwzględniając wszystkie odbiorniki prądu) alternator nie wie .że silnik pracuje na gazie więc jego " produkcja" się nie zmieni ,a łożyska i szczotki przy prawidłowej eksploatacji (zawsze paliwo w zbiorniku) są przewidziane na wiele wiele lat ,żaden konstruktor nie przewiduje ,że pompa z jakiegoś powodu będzie odłączana i jej żywotnośc może się z tego powodu wydłuży ,także te argumenty nie przemawiają za odłączeniem pompy paliwa. A przecież zdarza się dosyc często że i nie odłączone pompy padają w samochodach gdzie nie ma gazu.
  • Poziom 17  
    U mnie jest przewód powrotny paliwa a mimo to czy mam pompę wyłączoną czy włączoną, temperatura wtrysków jest ta sama, nie mam zielonego pojęcia w jaki to sposób ma paliwo chłodzić wtryski przepływając przez LISTWE A NIE PRZEZ WTRYSKI!
    Zupełnie inna sytuacja jest w przypadku wtrysku bezpośrtedniego gdzie wtryskiwacze mogą się przegrzać bo ich koncówki są w komorze spalania, tyle że w takich silnikach gazu raczej się nie zakłada z tego własnie powodu.
  • Poziom 16  
    art567 napisał:
    Alternator da tyle prądu na ile jest przewidziane konstrukcyjnie zapotrzebowanie w aucie .

    dokładnie tak jest.niezapominajmy jeszcze o tym,że im więcej wszystkiego mamy włączonego,tym wieksze jest obciąrzenie na silnik.
  • Poziom 15  
    ale to tez nie przemawia za odłączeniem pompy ,konstrukcyjnie jest ona wzięta pod uwagę jako odbiornik elektryczny tak jak oświetlenie i inne odbiorniki
  • Poziom 17  
    Konstrukcyjnie zasilacze ATX też są zaprojektowane żeby były cały czas podłączone do zasilania.
    Potem okazuje się że gdyby wszyscy urządzenia w trybie stand-by odłaczyli to możnaby wyłączyć jedną elektrownie.
    Następnie się okazuje że cała masa zasilaczy pada bo jednak nie są wybitną konstrukcją i dlatego że były zaprojektowane ale tak żeby przetrwały jakimś cudem gwarancje po zakończeniu której wybuchają pozostawiając końcowemu userowi problem - a sami konstruktorzy mają premie bo chciał nie chciał user musi pójść do sklepu i ponownie dać zarobić całej armii ludzików :D
  • Poziom 15  
    czy ma to jakiś związek z odłączaniem pompy paliwa?
  • Poziom 17  
    Według mnie jest to analogiczny przypadek.