Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel astra 17 TD ISUZU akumlator

danek112 15 Sty 2009 15:57 17470 21
  • #1 15 Sty 2009 15:57
    danek112
    Poziom 8  

    Witam.
    Postanowiłem założyć nowy temat,jest wiele podobnych ale mój jest dość dziwny.Mam opel astra 1,7 TD ISUZU 1995 . Jezdziłem nim jakiś 1 miesiąc bez problemów aż pewnego dnia padł akumulator.Pomyślałem ze był stary wiec zakupiłem nowy i wszystko było ok lecz po 3 tygodniach padł nowy akumulator.Oddałem go do reklamacji gdzie po tygodniowych sprawdzeniach stwierdzono ze jest on sprawny.Zacząłem więc od pomiarów,ładowanie ok 14,4 ,upływ prądu podczas postoju 004A a po otwarciu drzwi 024A.poczysciłem dodatkowo klemy,naładowałem akumulator i codziennie sprawdzałem miernikiem.przez całe 3 tygodnie(zaznaczam ze codziennie jadę do pracy 5km)ładowanie w granicach 14,4 jedyne co zauważyłem to spadek napięcia.Po naładowaniu akumulatora napięcie w stanie spoczynku wynosiło ok 12,9 i z dna na dzien spada,po 1 tygodniu jest to 12,4 ni wtedy słychać już ze aku ledwo kreci.Nie mam pojęcia co morze powodować taki spadek napięcia ze dokładnie po 12 dniach aku jest już tak słaby(zdarzyło mi się to już 8 razy tylko co 10 12 dni przerzucam akumlatory oba z CENTRY I NIBY OBA SPRAWNE )jeżeli ktoś miał podobny przypadek proszę o pomoc.Pozdrawiam

  • Fibaro
  • #2 15 Sty 2009 16:15
    niuniu36

    Poziom 27  

    witam sprawdz alternator odkręć regulator,tw nim są szczotki zobacz czy w ogóle są a najlepiej wymień cały regler i powinno być ok

  • #3 15 Sty 2009 17:37
    viper555
    spec od auto-elektro

    Jakbyś wiedział co to za alternator to chyba byś tak nie pisał.P

  • #4 15 Sty 2009 23:20
    danek112
    Poziom 8  

    viper555 napisał:
    Jakbyś wiedział co to za alternator to chyba byś tak nie pisał.P
    a co ma być z tym alternatorem są felerne w tych silnikach albo co bo nie jarze troszkę o co ci chodzi

  • Fibaro
  • #5 15 Sty 2009 23:31
    darcus
    Poziom 9  

    czy te 0,04A jest po włączeniu alarmu? miałem taki przypadek że alarm pożerał bateryjkę i potrzebował na to parę dni ,okazało się że winą jest syrenka alarmu

  • #6 16 Sty 2009 08:02
    viper555
    spec od auto-elektro

    Danek 112 to nie do Ciebie tylko kolegi niuniu 36.P

  • #7 17 Sty 2009 13:25
    danek112
    Poziom 8  

    viper555 napisał:
    Danek 112 to nie do Ciebie tylko kolegi niuniu 36.P
    jest komputer w oplu astra 17 td isuzu bo mechanik mi powiedział ze nie ma ja już sam nie wiem ,czy szukać innego mechanika bo się nie znał albo w tych autach naprawdę nie ma

  • #8 17 Sty 2009 14:23
    berlingo
    Poziom 21  

    kolego winę za niedoładowanie akumlatora w tych silnikach ponosi dogrzewanie silnika, świece żarowe pracują do temperatury ok 60 c płynu chłodzacego to nie żart jeżeli jezdzisz na krótkich odcinkach to altek nie doładuje akumlatora ,albo doładowywać akumlator albo dogrzewanie zrobić na przycisk w tym śilniku kompa nie ma jest tylko sterownik świec żarowych z prawej strony nóg pasażera pod tapicerką pozdrawiam

  • #9 07 Lut 2009 20:28
    AdamJas
    Poziom 9  

    Berlingo, czy możesz napisac coś więcej na temat, dogrzewania? A w zasadzie interesuje mnie, co dokładnie trzeba zrobić, by załozyć taki guzik od dogrzewania. Może jakiś manual gdzieś, ktoś ma? Proszę o pomoc.

  • #10 07 Lut 2009 23:05
    berlingo
    Poziom 21  

    to zależy czy masz 1 przewodowy czujnik temperatury nie mylić z czujnikiem na zegar na szafie czy dwu przewodowy ja mam jedno przewodowy i odcinam czujnik i dałem przycisk od masy do kabla idącego do czujnika po odpaleniu trzeba trzymać przycisk od 1 min do 5 min przy dużych mrozach jak puszcze przycisk to od razu widać ile prądu pobierają świece tym sposobem oszczędzam alternator a ten czujnik po rozebraniu sekcja zwłok [piłka do metalu] okazał się zwykłym bimetalicznym włącznikiem który odłącza masę po przekroczeniu 60 C płynu chłodzącego pzdrawiam isuzowców

  • #11 09 Lut 2009 19:26
    AdamJas
    Poziom 9  

    Jest wiele informacji na temat "wykasowania" nieszczęsnego dogrzewania, niestety nie ma jednej konkretnej. Przyznaję się że jestem raczej laikiem w dziedzinie elektroniki, ale czy to w serwisie OPLA, czy w "wywołanym" warsztacie elek. nie bardzo wiedzieli jak, co i do czego z tym dogrzewaniem. Wręcz muszę powiedzieć iż w serwisie, jak im powiedziałem o dogrzewaniu - popukali się po głowie, powiedzieli że absolutnie nie ma czegoś takiego. Więc tak sobie pomyślałem, że może by tak jakiś manual zrobić. Zrobiłem kilka fotek, to może uda się przy Waszej pomocy coś mądrego sklecić na moim przykładzie. No chyba że już coś takiego jest, to proszę o linka.

  • Fibaro
  • #12 10 Lut 2009 20:40
    berlingo
    Poziom 21  

    kolego napisz jaki masz czujnik temperatury ten na termostacie prawdopodobnie 2 przewodowy sprawdz jak się zachowuje podczas nagrzewania oporność bo w moim combo 1;7 d isuzu bez turbo jest trochę inaczej 1 przewodowy wtedy pomyślimy jak oszukać ten układ by wyłączyć wcześniej dogrzewanie

  • #13 11 Lut 2009 00:41
    agran
    Poziom 11  

    Witam. Na forum drążyłem temat osprzętu i czujników do tego silnika w poście "Opel Corsa 1.7D 98r - identyfikacja czujników" - poczytaj. Tak jak pisze "berlingo" można w prosty sposób skrócić grzanie świec podając na chwilę przez dodatkowy przycisk "masę" do przewodu tego czujnika i już wyłączy się napięcie grzania. W pobliżu tego czujnika jest złączka i tam najłatwiej się wpiąć. Sprawdzałem osobiście działa nie trzeba czekać na 60 C. Pozdrawiam

  • #14 12 Lut 2009 13:12
    AdamJas
    Poziom 9  

    No i się zaczeło, porozbierałem autko i dalej nic nie wiem :( Więc po kolei...

    Rozkręcanie zaczęło się od zdięcia osłony przy nogach, po prawej stronie. Tam gdzie wielu radziło mi szukać "przekażnika świec" znalazłem coś takiego:
    opel astra 17 TD ISUZU akumlator

    Następnie, wyjąłem akumulator i po kilku chwilach, z prawej strony bloku silnika (patrząc na śilnik od przodu) odkryłem 2 czujniki, jeden z dwoma kabelkami (na foto z nr 1) i drugi, bardziej w głębi, z jednym przewodem (na foto z numerem 2)
    opel astra 17 TD ISUZU akumlator

    Czujnik numer 1, to dwa przewody - czerwono/biały i drugi niebieski
    Czujnik numer 2, to jeden kabelek - niebieski z zielonym paskiem

    Będąc u elektryka, kilka razy wspominał coś o automacie świec i wskazywał na to "ustroistwo" :
    opel astra 17 TD ISUZU akumlator
    Jest to zamontowane zaraz obok akumularora, na foto zaznaczone strzałką:
    opel astra 17 TD ISUZU akumlator

    A teraz moja pokorna prośba, czy na podstawie tych danych, może ktoś mi podpowiedzieć, jak zlikwidować - bądź zmodyfikować owe nieszczęsne dogrzewanie śilnika? Przynajmniej w takim stopniu, by można było jechać tym autem do kiosku po gazety, lub piekarni po bułki, bez obawy ze pod piekarnią już nie zapali.
    Dodam że Astra to 1.7 DTI Isuzu; rocznik 2000; 2/3 drzwiowa; wersia ECO.

  • #15 12 Lut 2009 14:33
    viper555
    spec od auto-elektro

    Czarna skrzynka z przedziału pasażera to centralka centralnego zamka- w starych oplach tam był sterownik, to metalowe to owszem przekaźnik lub moduł świec żarowych ale on otrzymuje dane z sterownika silnika.P

  • #16 12 Lut 2009 14:54
    707067
    Usunięty  
  • #17 12 Lut 2009 20:10
    berlingo
    Poziom 21  

    za dogrzewane odpowiada czujnik z dwoma kabelkami zmierz oporność tego czujnika zimny silnik ,ciepły ,gorący,oraz czy jest połaczony do masy pozdawiam

  • #18 13 Lut 2009 23:31
    AdamJas
    Poziom 9  

    No to pomierzyłem, nie mam pewności na ile poprawnie dokonałem pomiaru, więc postaram się wszystko napisać co robiłem.

    Po pierwsze, odłączyłem przewody i na zimnym silniku, multimetrem sprawdziłem oporność czujnika temp. silnika - wyszło mi 6.6Ω (multimetr nastawiłem na 20K Ω)
    Po drugie, odpaliłem silnik i poczekałem 7 minut, w tym czasie zagrzał się na tyle że świece przestały "dogrzewać", a ładowanie wzrosło do 14V. znowu wyjąłem wtyczkę i teraz oporność czujnika wynosiła 1.2Ω (mult. 20KΩ)
    Po trzecie, wybrałem się na zakupy, i po powrocie "dawałem w palnik" ile się tylko dało, temperatura silnika wynosiła około 90°C (wskazanie z licznika) Znowu odpiąłem czujnik, (faktycznie musiało być z 90°, bo parzyło łapy jak nie wiem co) i multimetr (ustawiony oczywiście na 20KΩ) wskazywał 0.26Ω.
    Wniosek, czym większa temp. silnika, tym wartość na mierniku mniejsza.

    Zrobiłem też i czwarty pomiar, tym razem czarną sondę multimetra przyłożyłem do masy, a czerwoną do wtyczki czujnika, na przewodzie niebieskim, miernik wskazywał 1 (czyli brak połączenia w obwodzie), a w biało czerwonym 0.00 Wniosek- czerwonobiały jest podłączony do masy.

    Jeżeli coś zrobiłem źle, proszę o instrukcję poprawnego pomiaru, a jeżeli dziwnym trafem zrobiłem dobrze, proszę o dalsze instrukcje, jak "ulepszyć" proceś dogrzewania w Isuzu.

    (zamieszczam małe foto multimetra, tak by było jasne, czym dokonałem pomiaru, strzałkami zaznaczyłem nastaw pokrętła gdzie robiłem pomiary i gdzie podłączyłem sondy)
    opel astra 17 TD ISUZU akumlator

  • #19 14 Lut 2009 00:17
    berlingo
    Poziom 21  

    moja rada niebieski kabelek do masy i koniec dogrzewania świec pozdrawiam

  • #20 14 Lut 2009 10:33
    AdamJas
    Poziom 9  

    No to jestem w szoku, tyle pomiarów, a tu tylko niebieski do masy :) Diś postaram się zmasować nibieskiego i dam znać wieczorem co i jak. Ale wstępnie, już dziękuję. (boję się tylko, by komputer nie wariował i nie wyświetlał błędu, ale to się okaże)

  • #21 21 Lut 2009 10:20
    AdamJas
    Poziom 9  

    No i się za wcześnie ucieszyłem. Zrobiłem tak:
    Do tego niebieskiego przewodu "wkręciłem" jeden koniec dodatkowego kabelka, a drugi koniec dokładki, do masy na akumulatorze. Podpiołem multimetr na aku. i przekręciłem stacyjkę na "zapłon". Miernik pokazywał, że świece żarowe zaczęły pracować (spadek napięcia), ale kontrolka świec żarowych (spiralka) nawet na sekundę się nie zapaliła. Dodam że u mnie dziś jest -6tsC. Dodatkowo, kontrolka komputera centralnego, nie zgasła. Czyli wskazywała na awarię jakiegoś zespołu (pop. błąd). Ale co najciekawsze, to po okolo 5sek. włączył się wentylator na hłodnicy! I tu zakończyłem tę modyfikację, odpiołem "dokładkę" od masy, znowu zapłon i tym razem wzystko było OK. To znaczy fabrycznie, bez błędu na komputerze, ale dalej z dogrzewaniem. Zastanowił mnie ten wentylator. Już wcześniej się włączał, podczas problemu z rozładowanym aku. Czy moje kłopoty nie są związane z zepsutym czujnikiem temp.? Czy można samemu wymienić owy czujnik? To znaczy, czy nie wypłynie mi tamtędy, płyn hłodniczy, jak go wykręce?

    11.03.2009

    Czy ktoś mi pomoże?

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo