Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes 300, 1991rok-sterowanie alarmem z pilota

15 Sty 2009 16:37 1521 10
  • Poziom 16  
    Witam. Samochód z fabrycznym zamkiem pneumatycznym i alarmem. Alarm załącza się po zamknięciu samochodu kluczykiem. Zamontowałem sterownik centralnego zamka na pilot. Drzwi zamykają się i otwierają poprawnie z pilota jak i z kluczyka. Problem w tym że alarm uaktywnia się tylko po zamknięciu z kluczyka, z pilota niestety nie. Sprawdzałem w drzwiach, z zamka wychodzą trzy przewody i nic więcej. Wpięcie sterownika zrobiłem wg. załączonego schematu. Czy ma ktoś z kolegów forumowiczów jakieś informacje na ten temat, ewentualnie schemat. Bardzo proszę o poradę.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 28  
    Po pierwsze: nie ten dział.
    Po drugie: sprawdź czym dokładnie włączany jest alarm.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    nie widzę schematu, zamki sterujesz z niebieskiego przewodu, podaj co za alarm.
  • Spec od Mercedesów
    A dokładny schemat podłączenia (prosty interfejs na dwóch przekaźnikach) był na elektrodzie - i to nie raz.
  • Poziom 16  
    Dziękuję za zainteresowanie. Z tego co zdążyłem sprawdzić to alarm musi być uaktywniany tylko i wyłącznie niebieskim przewodem sterującym pompę centralnego zamka. Tam pojawia się przy załączaniu plus i wyłączaniu minus. Nie ma tam innych przewodów które mogłyby sterować alarmem. Co do alarmu to jeszcze go nie zlokalizowałem(auto sąsiada i nie zawsze jest dostępne). Ale musi to być faktycznie jakaś prosta konstrukcja reagująca na czujniki drzwiowe i podpięta pod klakson. Czy może w takim razie mieć istotny wpływ czas impulsu przy zamykaniu i otwieraniu?
  • Poziom 16  
    To pozostaje mi tylko poeksperymentować z czasami, tylko że sterownik centralnego ma tylko dwa czasy impulsu regulowane zworą. Coś pokombinuje i dam znać jaki efekt. Na razie dziękuję wszystkim za wszelkie informacje.
  • Poziom 28  
    3 sekundy muszą wystarczyć.
  • Pomocny post
    Spec od Mercedesów
    Jeżeli to jest faktycznie alarm fabryczny (po rozszyfrowaniu wyposażenia wg numeru VIN pojawi się opcja EDW) to jest on rzeczywiście załączany poprzez obrót klucza. Z tego powodu jest nic nie warty: istnieje wiele sposobów na przekręcenie wkładki zamka bez użycia oryginalnego kluczyka :D
    Jeżeli faktycznie chcesz się tym bawić, to alarm jest uzbrajany poprzez osobny mikrowyłącznik znajdujący się bezpośrednio na bębenku zamka. Jego wtyczka powinna się znajdować w zaślepce widocznej po otwarciu drzwi, nad zatrzaskiem zamka. Płaska, duża plastikowa zaślepka w kształcie koła z "dzyndzlem"
    Sterownik jest pod nogami pasażera - duża szara skrzynka z napisem "Becker"
  • Poziom 16  
    Dziękuje za konkretną podpowiedz i poradę Gerri, jak tylko będę miał dostęp do auta to zaraz to sprawdzę.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 16  
    Jeszcze raz podziękowania Gerri. Faktycznie mikrowyłącznik jest zamontowany w zamku. Po małych przeróbkach wszystko działa jak należy. Pozdrawiam.
    Temat zamykam.