Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Moduł zapłonowy CorsaA 1,2i BRAK ZAPŁONU nieregularnie.

AKuba 02 Kwi 2004 21:23 3019 12
  • #1 02 Kwi 2004 21:23
    AKuba
    Poziom 11  

    Czy może mi ktoś powiedzieć czy mozna sprawdzić jakoś moduł zapłonowy (mam 4rostykowy w podstawie cewki zapłonowej)?
    Sprawdzałem - nie ma iskry. Cewkę pomierzyłem i oporności są OK.

    Andrzej

    0 12
  • #2 02 Kwi 2004 23:02
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 06 Kwi 2004 14:45
    AKuba
    Poziom 11  

    Halla sprawdziłem diodą jest OK.
    Niezapala nieregularnie i chciałbym sprawdzić jakos moduł. Wyczytałem,że podobno próbnik (zaróweczkę) podpinając pod + cewki ,a drugim kabelkiem próbnika na przemian dotykając dwóch styków modułu powoduje przeskok iskry z cewki. Jeśli to prawda to których styków trzeba dotykać naprzemiennie? Czy dwa pozostałe styki modułu Corsy (moduł 4stykowy) to + cewki i - cewki(masa)? Ten mój moduł nie ma umasowienia obudowy (plastikowa). Coś czytałem,że umasowienie modułu jest ważne.

    0
  • #4 07 Kwi 2004 15:31
    [-wojas-]
    Poziom 19  

    jak chcesz sprawdzić czy wszystko działa to na początek odepnij cewkę od całej reszty i podepnij na krutko + do cewki a drugi przewód z cewki dotykaj do masy i powinny być iskry( tak można w prosty sposób sprawdzić czy z cewką wszystko jest ok )jak cewka jest dobra to sprawdz hala też odpinając go od wszystkiego i podłącz na krutko plusa i masę i małą żaróweczke do sygnału i plusa taraz gdy będziesz obracać wałem powinna żarówka zapalać się i gasnąć jak te elementy sprawdzisz to pozostaje tylko moduł kturego bez schematu i rozebrania raczej cięszko sprawdzić jeżeli mówisz że zapłon czasami jest a czasami niema

    0
  • #5 07 Kwi 2004 17:06
    zodiak318
    Poziom 34  

    Może już sprawdzałeś ale "brak zapłonu" może być spowodowany uszkodzeniem stacyjki. Jak nie możesz odpalić to zobacz czy wtedy jest napięcie na cewce ( +) . Jak pisano powyżej sprawdź czy cewka jest sprawna. A moduł możesz sprawdzić w ten sposób że na wejście modułu dotykasz i odłączasz przewód podpiętym do masy - cewka powinna dawać iskrę. Wejście modułu to te do którego podpięty jest przewód z halla dający impulsy masy (może być podłączony bezpośrednio a może przez "kompuer" auta - zależnie od rozwiązania).

    0
  • #6 07 Kwi 2004 21:53
    [-wojas-]
    Poziom 19  

    tak mi się jeszcze skojarzyło mówisz że nieregularnie występuje ci brak zapłonu mój kolega terz przychodził kiedyś domnie z takim problemem tylko że dotyczyło to ładowania kable i cała reszta sprawne a ładowanie jak chce to jest a jak nie to niema
    a przyczyna była tego bardzo prosta zaśniedziałe styki wystarczyło wszystko rozebrać przeczyścić i wszystko zaczeło działać jak nowe

    0
  • #7 08 Kwi 2004 18:06
    marpet3
    Poziom 11  

    W oplach często padają moduły zapłonu, żeby go w prosty sposób sprawdzić to podepnij żarówkę min. 40 W jedną stroną do + zasilania cewki a drugą na wyjście z modułu na uzwojenie pierwotne. Podczas obracania rozrusznikiem powinna migać żarówka jeśli tak jest tzn że moduł jest sprawny

    0
  • #8 09 Kwi 2004 14:15
    AKuba
    Poziom 11  

    A moduł możesz sprawdzić w ten sposób że na wejście modułu dotykasz i odłączasz przewód podpiętym do masy - cewka powinna dawać iskrę. Wejście modułu to te do którego podpięty jest przewód z halla dający impulsy masy (może być podłączony bezpośrednio a może przez "kompuer" auta - zależnie od rozwiązania).[/quote]


    Tzn mam problem z okresleniem właściwego przewodu (4 kabelki wchodzą domodułu, a sama obudowa jest plastikowa):
    1-do "ujemnego" zacisku cewki
    2-masa
    3-do "+" cewki
    4-do ECU (to chyba tym kabelkiem jest sterowany moduł)
    Tak więc w tym silniku 1,2i nie ma bezpośredniego połączenia Halla z Modułem.
    I którym kabelkiem mam podać (masę czy napiecie +12V?) i czy musi być i jak mocna żaróweczka tego próbnika?

    0
  • #9 09 Kwi 2004 21:20
    Artwin
    Poziom 16  

    Ludzie przecież w Oplu nie ma czujnika Halla tylko cewka dajnik o oporności 800 Ohm +/-50 .Ona też bardzo często się luzuje i telepie. Myślę jednak ,że to moduł.Na złomie 30zł.

    0
  • #10 09 Kwi 2004 23:27
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 10 Kwi 2004 10:55
    zodiak318
    Poziom 34  

    Witam, ta 4 co idzie do ECU (komp podaje impulsy masy na moduł). Sprawdzać najbezpieczniej woltomierzem, choć sądzę że dioda LED z opornikiem w szereg (ok. 1,5 k) nie powinna uszkodzić halla. Żarówki nie podłączaj!!! Wesołych Świąt :)

    0
  • #12 14 Kwi 2004 08:33
    AKuba
    Poziom 11  

    zodiak318 napisał:
    Witam, ta 4 co idzie do ECU (komp podaje impulsy masy na moduł). Sprawdzać najbezpieczniej woltomierzem, choć sądzę że dioda LED z opornikiem w szereg (ok. 1,5 k) nie powinna uszkodzić halla. Żarówki nie podłączaj!!! Wesołych Świąt :)



    Sorry, że przynudzam,ale jak mam podpiąć voltomierz? Ja rozumiem,że tą diodą z opornikiem 1,5k mam podać masę na styk idący z kompa do modułu, tak? Pisałeś,że nie powinna uszkodzić Halla - czy nie miałeś na myśli MODUŁU (ja chcę sprawdzić moduł)?

    0
  • #13 15 Kwi 2004 23:05
    NewUser
    Poziom 13  

    A czy kabel od cewki do paratu zaplonowego jest dobry? tzn. czy nie przydaloby sie go juz wymienic?

    0