Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Accord 2005r, diesel -problem z ukladem paliwowym.

15 Sty 2009 22:23 4133 3
  • Poziom 14  
    Witam
    Accord 2005r, diesel.
    Popredniej zimy w styczniu komputer zapalal kontrolke swiec zarowych i ograniczal moc a po wizycie w serwisie wykryto nastepujace bledy:
    Code:
    P1065 - cisnienie na listwie wtryskowej jest mniejsze od wartosci oczekiwanej
    
    P16A2 - nieprawidlowe dzialanie wewnetrznego ukladu sterowania silnikiem

    Spuscilem wtedy ok. 100ml z filtra i pozniej nie bylo problemow. Zaznaczam, ze nie zwrocilem wtedy uwagi na temperature powietrza a moglo to byc wtedy istotne.

    Tydzien temu problem sie ponowil. Przed wyjazdem byly mrozy ok. -18C i wszystko gralo. Wyruszylem do Francji. W Polsce bylo ok. 0C. Zatankowalem do pelna w Lodzi (Verva diesel). Nastepnie dotankowalem w Boleslawcu (v-power diesel). W Niemczech zrobilo sie od -5C do -10C. 200km za granica zapalila sie kontrolka swiec zarowych. Prawdopodobnie jest to ten sam blad co wczesniej czyli niedostateczne cisnienie na listwie wtryskowej. Tryb awaryjny i obroty do 2000rpm. Odpalenie silnika od nowa resetuje ustawienia co wylacza kontrolke. Tak sie dzialo przez cale Niemcy. Przy kazdym wiekszym otwarciu przepustnicy kontrolka zapalala sie. Przy odpowiednio delikatnym przyspieszaniu dalo sie jechac ~110kmph. We Francji zaczelo byc jeszcze gorzej. Temperatura caly czas trzymala ok. -8C. Nawet przy delikatnym przyspieszaniu na trojce silnik zaczal przerywac. Pod gorke zostawala juz tylko jedynka bo nie dawal rady. W miedzyczasie tankowalem we Francji do pelna na Totalu te lepsza rope.

    Kiedy zrobilo sie cieplej ok. 5C, zatrztymalem sie na ok. 20min. Po tym temperatura sie utrzymywala powyzej 2C i problemu juz nie bylo.
    Zaznaczam, ze jechalem caly czas tylko z kilkunastominutowymi przerwami.
    Po wystapieniu problemu kilkakrotnie probowalem spuscic wode z filtra jednakze nic nie lecialo. Nawet jak juz bylo dobrze i temperatura wynosila 5C. Nie lecialo nic, ani woda, ani paliwo. Mozliwe, ze tylko kilka kropel splynelo.
    Na logike wymyslilem cos takiego. Mozliwe, ze zatankowalem lipne paliwo pod granica. Jak sie zrobilo mrozno, w filtrze zamarzla woda (czy to jest mozliwe skoro pod maska jest cieplo nawet jesli jest -10C?). Filtr sie zapchal i nie mogl przepuszczac odpowiedniej ilosci paliwa co wykrywal komputer i wlaczal tryb awaryjny. Przerywanie moglo oznaczac jeszcze wieksze zapchanie filtra. A jak sie zrobilo cieplo to woda sie skroplila i filtr zaczal przepuszczac normalnie. Byc moze to byla parafina.

    2 dni pozniej sprobowalem ponownie spuscic wode z filtra. Temperatura byla ok. 5C od kilku godzin wiec nie ma mozliwosci by woda byla zamarznieta. Problem w tym, ze po odkreceniu korka nic nie lecialo. Musialem kilkakrotnie uzyc pompki i wtedy cos zaczelo leciec ale cholernie wolno. W ciagu 5 min zlecialo ok. 30ml. Czy to normalne?

    Dzisiaj pojechalem w gory. Na poczatku temperatura ok. 6C. Przejechalem ok. 150km bez problemow. Na miejscu temperatura wynosila -4C. Samochod stal ok. 7h. Przy odpaleniu czuc bylo ze nie jest idealnie, tak jakby chwilowo braklo paliwa. Pozniej wszystko w porzadku. Przejechalem ok. 20km i znowu zapalila sie kontrolka. W trybie awaryjnym przejechalem ok. 50km az do momentu gdy zrobilo sie ok. 1C na zewnatrz. Zresetowalem silnik i jak reka odjal. Pozniej 100km i nic, deptalem ile wlezie i nic. Zadnego zajakniecia.
    Problem chyba jest z ukladem paliwowym bo gdzies sie zatyka. Z obserwacji wynika, ze problem pojawia sie przy ujemnych temperaturach czyli powinno to byc zwiazane z woda (z tego co wiem parafina przy -4C nie ma prawa sie wydzielic). Ale gdzie ta wode moze sie znajdowac? Skoro zapycha za kazdym razem jak temperatura spadnie ponizej zera to po skropleniu nadal musi tam siedziec. Wykluczam bym caly czas tankowal trefne paliwo bo to juz trzeci pelny bak wiec to praktycznie niemozliwe, tymbardziej ze ostatnim razem tankowalem w Andorze a tam na 100% paliwo jest bardzo dobrej jakosci.
    Gdzie szukac problemu? Filtr? Pompa? Przewody?
    Licze na jakiekolwiek pomysly, opinie.
    Pozdrawiam
  • Poziom 2  
    wymień filtr paliwa to najtańsze rozwiązanie
  • Poziom 36  
    jeśli wymiana filtra paliwa nie zadziała czeka Cię sprawdzenie filtra wstępnego w zbiorniku jest to z reguły sitko na przewodzie zasilającym

    Dodano po 1 [minuty]:

    jeśli wymiana filtra paliwa nie zadziała czeka Cię sprawdzenie filtra wstępnego w zbiorniku jest to z reguły sitko na przewodzie zasilającym.jeżeli będzie zaszlamiony wypłucz porządnie cały układ.
  • Poziom 11  
    Jak się zakończył ten temat?
    Co było przyczyną awarii?