Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

brak cieplej wody z bojlera c.o.

jacekwozniak 17 Sty 2009 18:49 76268 62
  • #31 17 Sty 2009 18:49
    jacekwozniak
    Poziom 11  

    Witam odpowiedz do jern3 ja też tak myślałem że jak woda ma wlot z dołu to aż tak szybko sie ona nie wymiesza z ciepłą wodą która jest w bojlerze,wynika to z praw fizyki ze ciepło zawsze sie unosi do góry,ale jak ta zimna woda wleci do bojlera to po chwili sie robi tak samo ciepła jak ta woda która juz jest w bojlerze.U mojej mamy jest centralne i ma podobny system podłączenia bojlera i zawsze jest dużo ciepłej wody.A bojlera mi nie grzeje z powrotu bo powrót na rurkach jest chłodny a wyjście gorące u mnie wężownica grzeje od góry do dołu czyli górna rurka wężownicy jest gorąca a dolna jest chłodna czyli jest dobrze.Ogólnie jeszcze do wszystkich forumowiczów bo jak zamontowałem tą pompkę to teraz prawie wcale jej nie używam bo jak była używana to wody ciepłej było jeszcze mniej jak zawsze.Prosze co odpowiedz Pozdrawiam.

  • Relpol
  • #32 17 Sty 2009 18:59
    tc
    Poziom 18  

    Aby zasobnik nie oddawał ciepła do CO proponuję do ładowania zasobnika zastosować pompkę i wysterować ją np. termostatem różnicowym takim jak do solara. U siebie prosty termostat wykonałem na układzie 741 z dwoma czujnikami termistorowymi, jeden na piecu drugi w zasobniku który załącza mi pompkę jeśli temperatura wody kotła jest wyższa niż w bojlerze. Aby nie następowało szybkie mieszanie wody podczas poboru w zależności od konstrukcji rura zasilająca wewnątrz zasobnika powinna być zagięta do dołu lub zaspawana od góry z otworem z boku, lub nad wyjściem zrobiony mały daszek sprawdź przez rewizję czy aby tak jest , może tu tkwi problem.

  • Relpol
  • #33 17 Sty 2009 19:07
    jacekwozniak
    Poziom 11  

    Witam Odpowiedz do agnieszka7874 popytałem teścia i zgadza sie ten problem istnieje od początku jak tylko było założone c.o. Na samym początku mówili że było to trochę lepiej ale nie dużo Proszę o odpowiedz Pozdrawiam

  • #34 17 Sty 2009 19:16
    Romulus7874
    Poziom 27  

    A używasz czasem tej grzałki?
    To weź nagrzej bojler z pieca ,zakręć zawór ten na wyjściu z boj. i dogrzej grzałką do temperatury jaką uznasz za wystarczającą.(masz jak zmierzyć temp?) I puść wodę jak zawsze. Jeśli poleci zaraz zimna to wina budowy i podłączenia bojlera oraz ciśnienia wodociągu(jakie masz ciśnienie?)
    Jeśli dłuuugo ciepła to piec nie nagrzewa wystarczająco.

    Prąd drogi ,ale ,,na żądanie ,raz można.
    Pozdrawiam
    Romek
    Ten zawór.brak cieplej wody z bojlera c.o.

  • #35 17 Sty 2009 19:57
    jacekwozniak
    Poziom 11  

    Witam z tą grzałka to jest dopiero zrobione.Jutro spróbuję podłączyć tę grzałkę ale po całym dniu palenia myślę ze chyba nie trzeba bo bojler jest cały gorący wiec woda musi być dobrze nagrzana,zaworu na wyjściu z bojlera to chyba nie posiadam,a temperaturę to jak będę miał 80*C to termostat mi rozłącza grzałkę i nie grzeje więcej.Ciśnienie z sieci mam typowe to znaczy że dokładnie nie wiem ile go tam jest bo nie mam zegara do pomiaru ciśnienia.A co do budowy bojlera to ja nie wiem on jest fabryczny z Domgosu wiec raczej powinien być dobry.Proszę o odpowiedz Pozdrawiam.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Witam odpowiedz do jern3 ja też tak myślałem że jak woda ma wlot z dołu to aż tak szybko sie ona nie wymiesza z ciepłą wodą która jest w bojlerze,wynika to z praw fizyki ze ciepło zawsze sie unosi do góry,ale jak ta zimna woda wleci do bojlera to po chwili sie robi tak samo ciepła jak ta woda która juz jest w bojlerze.U mojej mamy jest centralne i ma podobny system podłączenia bojlera i zawsze jest dużo ciepłej wody.A bojlera mi nie grzeje z powrotu bo powrót na rurkach jest chłodny a wyjście gorące u mnie wężownica grzeje od góry do dołu czyli górna rurka wężownicy jest gorąca a dolna jest chłodna czyli jest dobrze.Ogólnie jeszcze do wszystkich forumowiczów bo jak zamontowałem tą pompkę to teraz prawie wcale jej nie używam bo jak była używana to wody ciepłej było jeszcze mniej jak zawsze.Prosze co odpowiedz Pozdrawiam.

  • #36 17 Sty 2009 20:40
    630176
    Użytkownik usunął konto  
  • #37 17 Sty 2009 20:54
    jern3
    Poziom 10  

    U mnie jak przymknę centralne za zaworze czterodrożnym i zrobi się normalny obieg w bojlerze, to wężownica u dołu jest prawie tak samo gorąca jak u góry i u Ciebie też nie powinna być chłodna u dołu jak masz dobry obieg, chyba że tak dobrze twoja wężownica oddaje ciepło.

  • #38 17 Sty 2009 21:21
    Romulus7874
    Poziom 27  

    Niby TA rurka to zasilanie,ale czemu ocieplona?
    brak cieplej wody z bojlera c.o.
    Zawor bezp.i zw też dobrze,ale to ocieplenie???

    Pompkę masz zapewne prosto z gniazdka,i jak piec przygasał ,ganiała zimniejącą wodę.Studziła tą już ogrzaną.
    I jeszcze jedno: jeśli grzejniki w mieszkaniu są tylko-dobrze ciepłe,to w bojlerze nie ma co szukać gorącej wody.


    Ale ta rurka ze zdjęcia mnie ciekawi;nie będę spał przez nią...
    pzdr.

  • #39 17 Sty 2009 21:38
    630176
    Użytkownik usunął konto  
  • #40 17 Sty 2009 23:08
    jacekwozniak
    Poziom 11  

    Witam Serdecznie do agnieszka7874 ta rurka z ociepleniem to nie jest zasilanie,to jest ta sama rurka która sie łączy z weżownicą z górnym wejściem,a zasilanie jest obok tego przez ten biały wąż prosto z sieci tą ocieploną rurą idzie ciepło do kaloryferów i odpowietrznika,tą rurą idzie ciepła woda a ten zawór ktory zaznaczyłeś na wyjściu wężownicy to nie sądze aby on był od odcinania bojlera bo moim zdaniem on powinien byc na rurze ale doprowadzającej ciepłą wode do wężownicy czyli tej górnej którą idzie ciepła woda z pieca na wężownice i nie mam zaworu na krótki obieg czyli tylko bojler i piec a ten co zaznaczyłeś to chyba nie jest do tego obiegu,nie wiem dokladnie,może sie mylę.Tak a pompkę mam właśnie tylko z gniazdka ale zawsze jak przygasało i nie bylo potrzeby aby ona chodziła to była wyłączana.Jeszcze do użytkownika jerzykowski no właśnie teraz sie dopatrzyłem ze to jest zawór bezpośrednio do zasiłania bojlera bo ja przymykałem zawór główny który jest na rurze wody z sieci.Do użytkownika tc co do tej rurki w kotle to ona nie jest zaspawana pod kątem tylko wychodzi z bojlera lekko pod kątem jak przymknę zawór do połowy na zasilaniu to bede miał to samo jak bym miał ja zaspawana,co do bojlera to ja nawet bym tego nie przerobił bo tam nie ma dostepu przez taki mały otwór kryzy widocznie tak jak jest to także musi być dobrze Prosze o odpowiedz Pozdrawiam.

  • #41 18 Sty 2009 09:21
    Romulus7874
    Poziom 27  

    No tym zaworem brak cieplej wody z bojlera c.o. odetniesz bojler.Co prawda mógłby być na górnej rurze,ale zamknięcie go,powoduje brak krążenia w wężownicy boj.

    Co do tej ocieplonej rury ,to faktycznie teraz widzę co ona za jedna.

  • #42 18 Sty 2009 12:33
    WoŹnY
    Poziom 28  

    :arrow: jern3

    Co do przeciągania (przeregulowania) temperatury na kotle, to musisz po prostu z ustawieniami na sterowniku pokombinować. Nie znam Twojego sterownika dokładnie, ale pewnie masz do niego jakąś instrukcję, jeżeli nie to w necie na pewno się znajdzie. Sam miałem problem z tym na początku, sprawa jest naprawdę prosta i wymaga jednego dnia czasu na wyregulowanie. Należy dobrać odpowiednio czas przerwy i długość przedmuchu - z moich doświadczeń (palę głównie węglem) przedmuch 10s co 5 min wystarcza. W przypadku drzewa, które mocniej gazuje warto ustawić krótszą przerwę i krótszy czas przedmuchu (częściej i krócej). Najważniejszym czynnikiem jaki ma wpływ na przeregulowanie jest moc dmuchawy i zakres pracy ciągłej. Moc oczywiście ma wpływ na prędkość obrotową dmuchawy i powoduje tym samym mniejszą ilość tłoczonego powietrza do spalania, tym samym piec wolniej nabiera temperatury. Natomiast parametr oznaczony u mnie zakres pracy ciągłej to taki "bajer" który spowalnia dmuchawę tym bardziej im bliżej temp. zadanej ma piec. Gdy ustawię temperaturę na kotle 50stC to po wyłączeniu dmuchawy temperatura ta maksymalnie skoczy do 53stC po czym zacznie opadać. i w zasadzie piec "buja się" pomiędzy 49-53stC non stop. Ponadto aby w przypadku wygaśnięcia nie wychłodzić bojlera w ustawieniach serwisowych zadeklarowałem aby pompa obiegowa startowała w temp >= 48stC. Termostat w podgrzewaczu mam ustawiony na 50st. Zatem w zimie nie wyłączam, a woda grzeje się dużo szybciej, bo z jednej strony płaszcz wodny, a z drugiej dopomaga mu grzałka i przy wygaśnięciu nic mi tej wody nie wychładza, zaś "pałeczkę" za jej ogrzewanie przejmuje automatycznie grzałka.

  • #43 18 Sty 2009 14:37
    A-Mail
    Poziom 22  

    jacekwozniak napisał:
    .Zawór mam odkręcony na pół gwizdka ale to jest zawór od całej sieci wodnej,czyli ze doprowadzenie do bojlera nie ma oddzielnego zaworu,

    Niemasz zaworu odcinającego dopływ zimnej wody do bojlera a to co to jest?
    <img="https://obrazki.elektroda.pl/36_1232285547.jpg">
    Ps
    Jakoś obrazka wstawić nie mogę :(

  • #44 18 Sty 2009 15:43
    jern3
    Poziom 10  

    WoŹnY tyle co ja przesiedziałem godzin przy piecu i kombinowałem z ustawieniami na sterowniku to chyba nikt nie przesiedział. Obecnie mam ustawione na najniższe obroty na dmuchawie i przedmuch co 5 min. na 10 sek na węglu, podobnie jak u Ciebie, ale to też mało daje. Na drewnie przedmuch mam wyłączony i lepiej mi się sprawuje, problem jest większy z węglem. Z tego co piszesz to w Twoim przypadku bardzo dobrze to hula, tez tak bym chciał , na to wygląda że mam kiepski sterownik, bo zamiast zwalniać obroty, gdy dochodzi do temp. żądanej, to stopień przed żądaną temp. przyspiesza mi obroty na dmuchawie i nie mogę tego zmienić i pewnie to jest przyczyna przeciągnięć.
    A co do bojlera to mam problem taki ze grzeje mi go powrotem z układu C.O. i nikt nie możne dojść dlaczego tak się dzieje i gdzie został popełniony błąd. Mam zamiar obrócić bojler, bo jest źle założony, chodzi o wlot i wylot ciepłej i zimnej wody, ale z tego co mi fachowcy twierdzą, że to za bardzo nic nie zmieni.

  • #45 18 Sty 2009 20:18
    ecovector
    Poziom 14  

    Witam.
    Podgrzewacze tego typu przystosowane są do małego poboru wody np. tylko na umywalki. Usytuowanie wylotu ciepłej w połowie zbiornika powoduje szybki przepływ od wlotu do wylotu ( mechanika płynu) i szybkie ochłodzenie strumienia. W efekcie zamiast 140 l mamy tylko około 1/3 zawartości. Bywają bojlery z korkiem po przeciwnej stronie mocowania grzałki. Jeżeli w Twoim tak jest to spróbuj tam umieścić wylot ciepłej wody, a u góry daj odpowietrznik, wówczas woda będzie przepływała przez cały podgrzewacz.
    Pozdrawiam

  • #46 19 Sty 2009 14:27
    WoŹnY
    Poziom 28  

    :arrow: jern3

    Co do Twojego sterownika, to trochę poczytałem i wynika, że ma nawet więcej funkcji od mojego. Jakby co to skontaktuj się z producentem tego sterownika tj. firmą KOM-STER Pleszew i dowiedz się co może być przyczyną.

  • #47 19 Sty 2009 21:24
    jern3
    Poziom 10  

    Zadzwoniłem do KOM-STER i powiedziano mi że tak ma być, tak działa ten sterownik i nic w nim więcej nie ustawie.Tylko zasugerował że mogę mieć problemy z instalacja a nie ze sterownikiem i to tyle.Tylko że w instalacji nic nie mogę się dopatrzyć oprócz tego ze bojler grzeje mi powrotem i to może być przyczyną, ale dlaczego tak się dzieje, na to pytanie nikt nie zna konkretnej odpowiedzi.

  • #48 20 Sty 2009 14:40
    Broniu77
    Poziom 12  

    Chciałbym zamontować podgrzewacz wody u siebie w domu ale mam następujące dylematy.
    1)troche daleko od kotłowni do ostatniego punktu ciepłej wody(ok.15m
    2)jakimi rurkami w domu mam stalą myślałem o plastiku bo łatwe w montarzu
    3)jaki przekrój rur począwszy od pieca po bojler
    brak cieplej wody z bojlera c.o.
    brak cieplej wody z bojlera c.o.
    Proszę o opinie i podpowieć co zmienić lub inaczej zrobić
    z góry dziękuje

  • #49 01 Lut 2009 16:31
    mada
    Poziom 12  

    Na dołączonych zdjęciach nie podoba mi się sposób podłączenia dopływu gorącej wody do wężownicy, ponieważ nachylenie dopływu w dół od rury z gorącą wodą nie pozwala na swobodny grawitacyjny przepływ przez wężownicę. Bojler powinien wisieć wyżej, co chyba u ciebie nie jest możliwe, lub ujęcie dopływu do wężownicy powinno być dłuższe, ale z dołu do góry.

  • #50 08 Lut 2009 11:13
    Broniu77
    Poziom 12  

    Hmmm chyba zdjecie zrobiłem niezbyt dobre bo widze że złe masz spostrzeżenia.
    Bojler bedzie wisiał wyżej około 1.2m nad piecem i zasilanie do węzownicy bedzie tak jak na rysunku tuż przed zasuwą na piecu do góry ok 1.2m wtedy kolano i do bojlera

  • #51 06 Paź 2009 23:44
    kropciaaaa
    Poziom 1  

    witam....być może się powtórze z pytaniem...ale mam nadzieje że mimo to ktoś pomoże. Niedawno fachowiec podłączył mi bojler centralno - elektryczny pod piec Co...grzałka spisuje się dobrze...ale kiedy zrobiono próbe nagrzania wody przy pomocy pieca jest gorzej. Niezależnie od temperatury na piecu woda w bojlerze nie jest ani trochę ciepła..:/ Bojler jest poziomy i znajduje się poniżej zbiornika wyrównawczego z co....Jaka moze być przyczyna? w jakiej pozycji mają być zawory znajdujące się na wlocie i wylocie do bojlera....zakmnięte czy otwarte? i czy jedna z tych rur powinna być ciepła podczas ogrzewania piecem? Fachowiec ktory to robił zapewniał że wszystko bedzie działać...jednak tak nie jest:/

  • #52 06 Lip 2010 16:18
    Rafał Zgrzeba
    Poziom 9  

    Witam wszystkich.
    Mam również problem z ciepłą wodą z bojlera. W zeszłym roku kupiłem działkę POD. Na działce jest zamontowany hydrofor 25 l (w chwili obecnej nie pamiętam jaki i jakie ma parametry). Z wymienionym hydroforem, po zimie, miałem problemy - spadek ciśnienia oraz łapał gdzieś powietrze. Jednka po sprawdzeniu okazało się, że łapał powietrze z ręcznej pompy gdyż miałem tam również otwarty zawór. Problem ten wzeliminowalem. Moja małżonka postanoiwła, że zamontuje prysznic. Kupiłem bojler, który zamontował hydraulik. Po zakończeniu remontu łazienki okazało się, że nie leci w ogóle ciepła woda. Przypuszczam, że hydrofor jaki posiadam podaje zbyt małe ciśnienie na bojler (zbyt małe ciśnienie aby woda przedostała się przez zawór bezpieczeństwa). Jeżeli ktoś ma jakieś pomysły to proszę o pomoc.
    PS. W jednym z hipermarketow sprzedawca poradzil mi abym pominol ten zawor, ale wiaze sie to z niebezpieczenstwem.
    Pozdawiam.

  • #53 06 Lip 2010 21:52
    Romulus7874
    Poziom 27  

    A możesz dać foto tego zamontowanego "zaworu" ? Bo może odwrotnie zamontowany? Co to za hydraulik co nie sprawdził czy w ogóle leci woda.

    No ale rozumiem zimna woda jest. Ma ten hydrofor jakiś manometr?

  • #54 07 Lip 2010 11:54
    Rafał Zgrzeba
    Poziom 9  

    Dzisiaj będę na działce i zrobie zdjęcie. Hydraulik, o ile pamiętam, nie sprawdzał bojlera gdyż wówczas miałem problem z hydroforem, o którym napisałem. Bojler chyba nie ma manometru (kupiłem najtańszy, wiadomo, na działkę). Poza tym zimna woda leci na kran z pominięciem bojlera. Z bojlera winna lecieć tylko ciepła (oczywiście po podgrzaniu). Na początku myślałem, że woda do bojlera dociera. Wniosek taki wysnułem na podstawie tego, że po włączeniu grzania wskazówka na zegarze "rosła" ale mimo to woda z bojlera wogóle nie leci (przez kran). Myślałem, że bojlery mają zabezpieczenie przed grzaniem "na sucho" ale sprzedawca z hipermarketu powiedział, że grzeją nawet na sucho.
    Po wykonaniu zdjęć prześle je z prośbą o ewentualną interpretację. Dziękuję za odpowiedź Romulus7874. Pozdrawiam.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Przeczytałem dokładniej jeszcze raz twoją odpowiedź i zauważyłe, że chodziło ci o hydrofor, a nie bojler (manometr). Hydrofor manometr ma ale niesprawny. Kiedy szukałem przyczyny braku ciśnienia w hydroforze między innymi napompowałem go pompką do 3 atm, ale nie wiem czy to właściwe ciśnienie. Sprawdzę jeszcze szczelność całego hydrofora spryskując go wodą z płynem. Jeszcze raz pozdrawiam.

  • #55 07 Lip 2010 20:25
    Rafał Zgrzeba
    Poziom 9  

    Udałem się na działkę z aparatem. Kiedy zacząłem robić zdjęcia spojrzałem na układ zaworów i, szok, w pozycji otwartej zawór doprowadzający wodę do bojlera ale również otwarty odprowadzający wodę do całkowitego spustu. Tak więc hydrofor "chodził" przez cały czas, a woda spływała bezpośrednio do szamba. Zakręciłem ten zawór i, ... mam ciepłą wodę. Z tej radości wziąłem przysznic, a w domu parę browarów do meczu. Jedno mnie jeszcze zastanawia. Kiedy już woda napełni się do wszystkich mediówhydrofor zaczyna szaleć. Objawia się to tym, że silnik włącza się i wyłącza przez jakiś czas. Myślę, że może to być spowodowane tym, iż nowy dolnopłuk jeszcze nie jest wyrobiony i zamyka i otwiera dopływ. Chyba, że jakieś inne pomysły. Jeszcze raz dziękuję za odpowiedź, gdyby nie to podejrzewam, że kupił bym nowy hydrofor. Pozdrawiam.

  • #56 09 Lip 2010 07:30
    tc
    Poziom 18  

    jeśli hydrofor się często załącza to jest problem braku tzw. poduszki powietrznej w zbiorniku hydroforu. Zrób fotkę lub napisz jaki to jest typ

  • #57 11 Lip 2010 20:31
    Rafał Zgrzeba
    Poziom 9  

    Miałem szczęście. Przyjechali do mnie znajomi i będąc na działce kumpel powiedział mi, że jego ojciec zna się na hyroforach. Po konsultacji telefonicznej z jego ojcem wyregulowaliśmy nakrętkę, która reguluje ciśnienie wody, czy coś takiego. Po regulacji ciśnienie wody wreszcie jest na jako takim poziomie i przestał się załączać i wyłączać silnik. Myślę, że będzie już dobrze. Mimo wszystko jest prawdopodobieństwo dziurawej membrany. Dlatego planuję zmienić zbiornik na większy (50 l). Może masz jakieś propozycje po przystępnych cenach? Jeszcze raz dzięki za odpowiedź i zainteresowanie tematem. Pozdrawiam.

  • #58 28 Sie 2010 14:42
    Ewelina81
    Poziom 1  

    Witam.Ja mam bardzo podobny problem-proszę o pomoc!!!
    Mam bojler w piwnicy przy piecu-latem jak jest ciepło włączam bojler na prąd-ale wcale woda ciepła nie leci.(nawet jak wodę nagrzeje przez palenie w piecu)
    Dopiero jak w bojlerze woda ostygnie i odkręcę zawór z ciepłą wodą to woda leci,ale oczywiście już zimna.Wiec jak w bojlerze jest woda ciepła z to z kranów "zonk"nic nie leci!! Mój instalator nie wie o co chodzi-a dopiero co instalacja montowana była miesiąc temu.Pomocy!!

  • #59 28 Sie 2010 15:21
    wawrzeczko_t
    Specjalista - systemy grzewcze

    Twój instalator nie jest instalatorem.

  • #60 16 Lis 2010 17:48
    jern3
    Poziom 10  

    Witam po długiej przerwie.
    Problem rozwiązany przez założenie drugiej pompki i sterownika z obsługą C.W.U
    Teraz woda leci gorąca i nagrzanie całego zbiornika 140 l zajmuje około 1,5 h max. przy temp na piecu 70 stopni
    brak cieplej wody z bojlera c.o.
    dodatkowa pompka to ta na dole z boku pieca.
    brak cieplej wody z bojlera c.o.
    Temp w zbiorniku, zęby taką osiągnąć przy grawitacji czekałem cały dzień.
    brak cieplej wody z bojlera c.o.

    pozdrawiam