Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Cisnienie turbiny egr w peugeot 807 2,2 hdi

mased2003 16 Sty 2009 12:16 7204 5
  • #1 16 Sty 2009 12:16
    mased2003
    Poziom 1  

    Witam, potrzebuje pomocy diagnoza komputera pokazała ze turbina przeładowuje cisnienie ( cos tam tez z egr) wchodzi samochod w tryb awaryjny i pali sie czek - jazda po miescie ok ale na trasie powraca

    0 5
  • #2 16 Sty 2009 12:38
    fil2006
    Poziom 27  

    sprawdz podczas jazdy cisnienie doladowania max jakies 2.2 do 2.4 bar

    Dodano po 45 [sekundy]:

    i czy przewody podcisnieniowe nie pozamieniane z zaworka egr do zaworka turba

    Dodano po 12 [minuty]:

    to jak przeladowywuje to sprawa geometri lozyska turbiny tam sie zaciera trzeba wyjac turbo i sprobowac to oczyscic czasami sie da czasami nie zlec to mechanikowi

    Dodano po 55 [sekundy]:

    tylko warunek ze wszystkie podcisnienia ok i nic nie pozamieniane zeby niepotrzebnie nie wyciagac t .

    0
  • #3 16 Sty 2009 18:37
    golax
    Poziom 15  

    Witam w tym silniku jeśli elektrozawór sterujący turbiną jest uszkodzony i nie steruje to turbina jest cały czas wysterowana na maksimum (przeładowuje) jeśli dochodzi do elektrozaworu podciśnienie i przewód idący do turbiny jest szczelny to nie zostaje nic innego niż wymiana elektrozaworu. Pozdrawiam

    1
  • #4 16 Sty 2009 19:47
    fil2006
    Poziom 27  

    elektrozawory zmienili ,problem podejrzewam w turbinie bo jest pewnie ze zmienna geometria i przyblokowana jest na pierscieniu czy jak to sie fachowo nazywa na lozysku ktore reguluje lopatkami zmiennej geometii

    0
  • #5 17 Sty 2009 22:37
    golax
    Poziom 15  

    To nie zostaje nic innego jak wyciągnąc turbinę. Pozdrawiam

    0
  • #6 18 Sty 2009 14:20
    kybernetes
    Poziom 39  

    Zanim wyciagniesz turbine sprawdz funkcjonowanie ukladu zmiennej geometrii kanalow dolotowych (SWIRL). Uszkodzenie tego ukladu skutkuje defektem w sterowniku "zbyt wysokie cisnienie doladowania". Charakteystyczne dla tej usterki jest twoje spostrzezenie ze defekt wystepuje przy duzym obciazeniu na trasie.

    Pozdrawiam

    0