Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane 1.6, 75km Przerywa, dusi się

16 Sty 2009 18:14 11031 5
  • Poziom 10  
    Witam!!

    Wiem, że na ten temat napisano wiele, ale niestety nie znalazłem konkretnej odpowiedzi.
    Moja Meganka od 2 miesięcy podczas jazdy przerywa dusi się, aż strach nią jeździć.
    Mam w niej silnik 1.6 75 km. Rocznik 1998
    Szukałem dużo po Internecie i właściwie wszystko już przetestowałem.
    Auto zawsze odpala za pierwszym razem nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy ciepły, podczas dodawania gazu na biegu jałowym, również nic się nie dzieje, dopiero podczas jazdy, najczęściej w fazie przyspieszania auto zaczyna przerywać( nie ma znaczenia czy na lpg czy na benzynie), wygląda to tak jakby został odcinany zapłon, bo nawet obrotomierz zaczyna opadać. Wymieniłem już świece na NGK przewody WN na Beru, podmieniałem cewki, sprawdziłem wężyk od podciśnienia, wyczyściłem czujnik położenia wału i nic nie daje rezultatu. Byłem dzisiaj na diagnostyce, wyświetlił się jeden błąd „czujnik dolotowy w kolektorze ssącym”- czyli właśnie to podciśnienie, ale elektryk powiedział, że takie objawy nie są od tego. Czy ktoś wie jaką powinien mieć rezystancje czujnik położenia wału, albo w jaki sposób można go wykluczyć na 100%, może to on jest temu winien? Proszę o jakieś wasze sugestie.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 11  
    Witam.sprawdż katalizator. prawdopodobnie zapchany
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 18  
    Witam.Sprawdzałeś sondę sambda?
  • Poziom 18  
    Piszesz , że autko zapala wiec rezystancaj czujnika bedzie oki około 1 K Ohmów a dla 100% sprawdzenia czujnika przydałby Ci sie oscyloskop by sprawdzic przebieg z niego. Ewantualnie sprawdz instalacje z czujnika obrotów pod kontem przywarć do masy. Być moze , wilgoś dostała sie do wiązek bądz tez jakieś przetarte przewody.
  • Poziom 30  
    prawie napewno musisz wyregulowac zawory. w mojej 1.4 byly identyczne objawy. NA luzie moglem gazowac i bylo super lecz po wlaczeniu 1 biego silnik tracil moc. Dopiero po szybkiej zmianie biegow gdy przy 45 km/h moglem zapiac 5 bieg powoli sie rozpedzal, ale tylko do 80km/h. Czasem tez potrafil zgasnac tak jakby nie dostawal paliwa. Zaciekawil mnie stukot 1 zaworu....wyregulowalem wszystkie, wszystkie kostki od sterowania rozlaczylem i popsiukalem wd -40. Dzialo sie to miesiac temu - od tamtej chwili jest juz doskonale. Tydzien temu wymienilem tez profilaktycznie kable WN, swiece, kopulke i palec rozdzielacza, ale to tylko dlatego, ze uznalem ze juz pora :-)
  • Poziom 10  
    Witam ponownie, dziękuję za wszystkie podpowiedzi. Sprawdziłem czujnik ciśnienia bezwzględnego był dobry( aby go sprawdzić wystarczy zwykły woltomierz taki z marketu za 15 zł. wystarczy zmierzyć napięcie miedzy kablem sygnałowym a masą, w zależności od obrotów napięcie rośnie jest od 1.7 V do 4.7V), czujnik położenia wału również był dobry( jego rezystancja wynosi ok 240 ohm), sonda lambda również dobra, regulacja zaworów niestety też nic nie pomogła, po długiej walce poddałem się i zaprowadziłem samochód do elektryka, który niestety stwierdził, że komputer jest uszkodzony. Miał rację po wymianie na inny i po zainicjowaniu go wszystko wróciło do normy, auto nie przerywa, nie dusi się jest tak jak być powinno