Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

podciagniecie CAN na potrzeby Concert 2 CD w Audi B5 polift.

darulez 16 Sty 2009 23:18 21121 21
  • #1 16 Sty 2009 23:18
    darulez
    Poziom 2  

    Witam,
    auto to B5 rocznikowo 2001 z nowymi zegarami (z tzw. pol FISem). W instalacji podobno istnieje CANL i CANH, jest przy liczniku w szarej kostce (bodajze pin 5 i 6)

    Radio Concert CD ma takowa wtyczke
    podciagniecie CAN na potrzeby Concert 2 CD w Audi B5 polift.

    natomiast obceny CHorus 1 taka
    podciagniecie CAN na potrzeby Concert 2 CD w Audi B5 polift..


    Pyatnie
    -czy moze ktos juz probowal wyprowadzic przewody CAN spod licznika do kostki radia i podzieli sie rezultatem czy radio bedzie miało pełną funckjonalnosc jak przy zastosowaniu CAN BUS adaptera?

    -do czega sluza w Chorusie piny DATA i EMA. (nie ma ich w COncert II CD)

    0 21
  • #2 17 Sty 2009 06:25
    Spacewalker
    Poziom 32  

    jak masz 1/2 FIS to nic tam nie zobaczysz. Musi byc cały FIS wtedy podłaczasz sie do radio BEZ CAN do duzej kostki (to srodkowe złacze z radia) A jak masz szafe bez CAn wtedy masz 3 kostki i małą podłaczasz do malej w radio. To po pierwsze, a po drugie szafa z CAn ma nniebieska i zielona wtyczke, pierwsze słysze o szarej

    0
  • #3 17 Sty 2009 13:49
    darulez
    Poziom 2  

    Nie zależy mi na wyswietlaniu na FISie , bo nie mam pełnego
    Chodzi o wł / wył radia po przekreceniu kluczyka, nie gasnieciu co godzine oraz działaniu podświetlenia ( bez spinania na krotko kablem )

    znalazlem na forum A4 że :


    podciagniecie CAN na potrzeby Concert 2 CD w Audi B5 polift.

    Licznik z 1/2 FIS

    Midline-instrument cluster


    A - Green 32-pin multi-pin connector
    B - Blue 32-pin multi-pin connector
    C - Discontinued
    D - Black 4-pin multi-pin connector for remote clock (not connected in US)

    Czyli posiada on tylko dwa gniazda Zielone i Niebieskie.

    Blue 32-pin multi-pin
    connector
    for basic functions:


    1 - Terminal 15
    2 - Brake pad wear
    3 - Tachometer output 1
    4 - not occupied
    5 - Tank sensor
    6 - Tank warning OBD 2
    7 - Terminal 31 (sensor Ground (GND))
    8 - Coolant temperature
    9 - Terminal 31 (load Ground (GND))
    10 - Oil pressure 2 (high)
    11 - RPM signal
    12 - A/C shut-off
    13 - E-Gas/glow plug control
    14 - Level control
    15 - Terminal 58d
    16 - Trailer turn signal
    17 - High beam
    18 - Left turn signal
    19 - not occupied
    20 - Terminal 58s
    21 - Driver door contact
    22 - Low coolant
    23 - Terminal 30
    24 - Terminal 31 (load Ground (GND))
    25 - Consumption signal
    26 - Right parking light
    27 - Left parking light
    28 - Tachometer input
    29 - Brake
    30 - S-contact
    31 - Tachometer output 2
    32 - ESP/ASR

    Green 32-pin multi-pin
    connector
    for auxiliary functions:


    1 - Door contact (all doors)
    2 - Transponder 1
    3 - not occupied
    4 - not occupied
    5 - W-wire
    6 - Tailgate
    7 - Right turn signal
    8 - External buzzer
    9 - External gong
    10 - Airbag
    11 - Stand-still time output
    12 - Terminal 61
    13 - Parking brake/BRAKE
    14 - CHECK
    15 - Oil level/oil temperature
    16 - not occupied
    17 - Transponder 2
    18 - CAN high speed (powertrain) (high +)
    19 - CAN high speed (powertrain) (low -)
    20 - CAN high speed (powertrain) (screen)
    21 - ABS
    22 - CAN low speed (comfort) (high +)
    23 - CAN low speed (comfort) (low -)
    24 - CAN low speed (comfort) (screen)
    25 - Engine lid
    26 - not occupied
    27 - Belt buckle
    28 - K-wire
    29 - Outside temperature -input
    30 - not occupied
    31 - Selector range display
    32 - not occupied

    W liczniku z pelnym FIS
    ( VDO ) gniazdo C jest ułożone pionowo


    Highline-instrument cluster
    A - Green 32-pin multi-pin connector
    B - Blue 32-pin multi-pin connector
    C - Gray 32-pin multi-pin connector
    D - Black 4-pin multi-pin connector for remote clock (not connected in US)

    Czyli posiada on trzy 32 pinowe gniazda

    Blue 32-pin multi-pin
    connector
    for basic functions:


    1 - Terminal 15
    2 - Brake pad wear
    3 - Tachometer output 1
    4 - not occupied
    5 - Tank sensor
    6 - Tank warning OBD 2
    7 - Terminal 31 (sensor Ground (GND))
    8 - Coolant temperature
    9 - Terminal 31 (load Ground (GND))
    10 - Oil pressure 2 (high)
    11 - RPM signal
    12 - A/C shut-off
    13 - E-Gas/glow plug control
    14 - Level control
    15 - Terminal 58d
    16 - Trailer turn signal
    17 - High beam
    18 - Left turn signal
    19 - not occupied
    20 - Terminal 58s
    21 - Driver door contact
    22 - Low coolant
    23 - Terminal 30
    24 - Terminal 31 (load Ground (GND))
    25 - Consumption signal
    26 - Right parking light
    27 - Left parking light
    28 - Tachometer input
    29 - Brake
    30 - S-contact
    31 - Tachometer output 2
    32 - ESP/ASR

    Green 32-pin multi-pin
    connector
    for auxiliary functions:

    1 - Door contact (all doors)
    2 - Transponder 1
    3 - not occupied
    4 - not occupied
    5 - W-wire
    6 - Tailgate
    7 - Right turn signal
    8 - External buzzer
    9 - External gong
    10 - Airbag
    11 - Stand-still time output
    12 - Terminal 61
    13 - Parking brake/BRAKE
    14 - CHECK
    15 - Oil level/oil temperature
    16 - not occupied
    17 - Transponder 2
    18 - CAN high speed (powertrain) (high +)
    19 - CAN high speed (powertrain) (low -)
    20 - CAN high speed (powertrain) (screen)
    21 - ABS
    22 - CAN low speed (comfort) (high +)
    23 - CAN low speed (comfort) (low -)
    24 - CAN low speed (comfort) (screen)
    25 - Engine lid
    26 - not occupied
    27 - Belt buckle
    28 - K-wire
    29 - Outside temperature -input
    30 - not occupied
    31 - Selector range display
    32 - not occupied

    Gray 32-pin multi-pin
    connector
    for multi-function display


    1 - Menu selection switch (menu)
    2 - Menu selection switch (out A)
    3 - Menu selection switch (out B)
    4 - Menu selection switch (Enter)
    5 - CAN high speed display (high +)
    6 - CAN high speed display (low -)
    7 - CAN high speed display (screen)
    8 - Passenger door contact
    9 - Right rear door contact
    10 - Left rear door contact
    11 - Enable
    12 - Clock
    13 - Data
    14 - Brake light
    15 - Windshield washer fluid level
    16 - Rear lights/low beams
    17 - Left board computer
    18 - Right board computer
    19 - Board computer, reset
    20 - not occupied
    21 - not occupied
    22 - not occupied
    23 - Button branch 1 navigation
    24 - Button branch 2 navigation
    25 - Button branch Telematic
    26 - not occupied
    27 - not occupied
    28 - not occupied
    29 - not occupied
    30 - not occupied
    31 - not occupied
    32 - not occupied


    Czyli w nie pełnym fisie tez istnieja piny dla CANa. teraz pytanie ktore użyć?


    ---------------
    EDIT

    Can dziala tylko z licznikami VDO D12 (pelny fis). Z licznikami JAEGER (bez szarej koistki) nie dziala

    0
  • #4 07 Lut 2009 01:51
    teodor2424
    Poziom 11  

    A ja myślę że można podciągnąć CAN H i L pod kostkę Green 32-pin pod piny 22 i 23.

    Według schematu instalacji radia w AUDI te właśnie piny CAN są podłączane do radia gdy Models without auto-check system.

    Gdy podłaczymy CAN pod szarą kostkę (jak jest w zegarach) to korzystają z tych pinów oprócz radia takie urządzenia jak muliti funkcyjna kierownica oraz oryginalny system telefonu.

    Warto spróbować :)

    0
  • #5 08 Lut 2009 19:43
    DrIVeR_2
    Poziom 11  

    Ja chce spróbować ale przy Audi A8/97r. Licznik D33 (kostki -czerwona,żółta,zielona) z Chorus 2. Tylko prosiłbym o opis pinów bo niewiem za co się złapać.

    0
  • #6 11 Lut 2009 19:06
    teodor2424
    Poziom 11  

    Multi-pin connector for basic functions, 26-pin, yellow -A

    1 - Tank sender signal
    2 - Tank sender earth
    3 - Door contact, driver's side
    4 - Ignition key terminal 86s
    5 - Hydraulic system/brake fluid level
    6 - Belt switch
    7 - Washer fluid level
    8 - Right-hand parking light
    9 - On-board computer, left rocker
    10 - On-board computer, right rocker
    11 - On-board computer reset
    12 - Temperature sender earth
    13 - Tank sender (reserve fuel contact)



    14 - Ambient temperature sensor/air conditioner
    15 - Diesel (glow plug relay
    16 - (Buzzer "ON")
    17 - Temperature sender
    18 - Cooling water level
    19 - Brake light
    20 - Reversing light/dipped beam
    21 - Left-hand parking light
    22 - Fan, speed 3
    23 - Oil temperature (earth)
    24 - Oil temperature
    25 - Ambient temperature sensor earth
    26 - Air-conditioner compressor "OFF"



    → Multi-pin connector for basic functions 26-pin, red-B

    1 - Tailgate
    2 - Door contact, passenger's side
    3 - Door contact, rear left
    4 - Door contact, rear right
    5 - Tank level (for OBD II)
    6 - Vacant
    7 - Oil pressure 1.2 bar
    8 - Vacant
    9 - Gear indicator
    10 - Vacant
    11 - Auxiliary heater (radio input)
    12 - Hydraulic system pressure
    13 - Service life signal as of ABS system 5.3
    vacant with ABS system 5.0



    14 - Navigation enable
    15 - Navigation clock
    16 - Navigation data
    17 - Summer/winter
    18 - Rev counter signal
    19 - Consumption signal
    20 - Auxiliary heater
    21 - Vacant
    22 - Speed signal (output 2)
    23 - Speed signal (output 1)
    24 - Speed signal (sender)
    25 - Brake pad
    26 - K wire



    → Multi-pin connector for basic functions 26-pin, green - C

    1 - Vacant
    2 - Vacant
    3 - Vacant
    4 - Vacant
    5 - Vacant
    6 - Airbag
    7 - ABS
    8 - Door lock (output)
    9 - Left turn signal
    10 - Vacant
    11 - Vacant
    12 - Vacant
    13 - Vacant



    14 - Vacant
    15 - TCS
    16 - OBD II
    17 - Trailer turn signal
    18 - CAT/diesel
    19 - Main beam
    20 - Parking brake and brake warning (for brake fluid pressure and level)
    21 - Charge indicator
    22 - Right turn signal
    23 - Vacant
    24 - Immobilizer
    25 - Airbag (active)
    26 - ABS (Sila)



    Nie jestem pewien czy to ten licznik. Ale na pewno z A8 97r

    0
  • #7 11 Lut 2009 23:05
    DrIVeR_2
    Poziom 11  

    No to CANa niema, zdążyłem pomierzyć piny i też nigdzie 2.5V nie znalazłem. Ale dziękuje za opis może przyda sie do innych kombinacji.

    0
  • #8 08 Cze 2009 09:16
    wg79
    Poziom 1  

    witam
    może trochę za późno tą odpowiedź, ale komuś się może przyda. ja podłączyłem zegary 1/2fis (midline) z radiem concert II+ (jest to radio 2din) w AUDI 80 B4 (tu napewno nie ma CAN). u mnie działa to bez zarzutu. podłączyłem w liczniku zielone gniazdo 22 i 23 z opowiadającymi sygnałami w radiu i śmiga. nie wyłącza się po godzinie, wyłącza się i włącza z kluczykiem, podświetlenie działa po włączeniu świateł. szukam informacji jak wyświetlić info z radia na liczniku (w serwisówce Audi A6 jest napisane że ten licznik powinien to wyświetlić)

    nie wiem po co adapter CAN skoro licznik z cyfrowym zegarkiem i 1/2fis ma CAN (powinien mieć)

    0
  • #9 18 Lip 2009 14:38
    urbaniakadam
    Poziom 12  

    Czy kodowanie licznika zmieniałeś czy działało po podłączeniu ? jakie były to dokładnie zegary ?

    0
  • #10 21 Sie 2009 11:09
    morock
    Poziom 11  

    Mam audi 80 B4, zamontowałem do niego licznik od audi A6 z pełnym Fisem, po lifcie (białe podświetlenie) podłączyłem CAN H i CAN L do radia Concert CD z MP3.

    Komunikacja pomiędzy radiem i licznikiem działa (podświetlenie klawiszy, informacja o zapłonie i regulacja podświetlenia wyświetlacza zależna od światła zewnętrznego).

    Nie ma jednak na wyświetlaczu licznika RDS-u z radia. górna część wyświetlacza jest wygaszona. Czy ktoś ma jakieś sugiestie co mam zrobić? :|

    0
  • #11 22 Sie 2009 16:15
    urbaniakadam
    Poziom 12  

    Musisz zmienić kodowanie licznika Vagiem (adaptacja na kanałach 60,61,62). Konkretnie chyba wpisać wartość 17 w kanale 62.

    Channel 060: CAN-Databus Powertrain (Installation List)
    +00001 = Engine (Standard)
    +00002 = Automatic Transmission (Optional)
    +00004 = Brake (Standard)
    +00016 = Airbag (Standard)
    +01024 = Instrument Cluster (Standard)
    Channel 061: CAN-Databus Comfort (Installation List)
    +00001 = Central Electronics (Standard)
    +00002 = Comfort System (Standard)
    +00064 = Trailer (Optional)
    +00128 = Convertible Top (Optional)
    +00256 = Instrument Cluster (Standard)
    +00512 = Tire Pressure Control (Optional)
    +01024 = Steering Column Electronics (Standard)
    +02048 = Climate Control (Standard)
    +32768 = Auxiliary Heating (Optional)


    Channel 062: CAN-Databus Infotainment (Installation List)
    +00001 = Radio (Optional)
    +00002 = Telephone (Optional)
    +00004 = Navigation (Optional)
    +00008 = Telematics (Optional)
    +00016 = Intrument Cluster (Standard - only coded with 2nd Component)

    0
  • #12 22 Sie 2009 22:22
    morock
    Poziom 11  

    dzięki, na dniach go przekoduje, zobaczymy jaki będzie efekt :)


    dodano dnia 28.08.2009:

    wartość 17 w kanale 62 pomogła, teraz ładnie widzi mi RDS :D

    dziękuję urbaniakadam

    Jeszcze fajnie gdyby pokazywał które drzwi mam otwarte, ale to juz cyba nie możliwe, bo to licznik po lifcie z A6 więc tylko z can-a sygnały :/

    0
  • #13 06 Wrz 2009 15:41
    urbaniakadam
    Poziom 12  

    zeby drzwi wszystkie pokazywał to o ile się nie mylę trzeba podłączyć piny w szarej kostce
    8 - Passenger door contact
    9 - Right rear door contact
    10 - Left rear door contact

    0
  • #14 04 Mar 2010 23:39
    tomolowski
    Poziom 11  

    Witam,odgrzewam.
    Próbowalem podlączyć concert 2 do licznika jaeger rok 99r. po lifcie niestety nie ma komunikacji po can.

    0
  • #15 07 Mar 2010 12:21
    a8
    Poziom 2  

    tez to przerabiałem kiedyś ale nic z tego nie wynikło

    0
  • #16 07 Mar 2010 13:53
    tomolowski
    Poziom 11  

    Wychodzi na to że te liczniki komunikują się tylko analogowo ze starszymi radiami.

    0
  • #17 30 Maj 2010 21:03
    bipi555
    Poziom 9  

    Witam wszystkich , poczytałem trochę w tym temacie , ale bez efektu, posiadam A4 z 2004 roku, miałem tam nie oryginalne radio, wiec kupiłem prawie jak nowe radio chorus 2 , niestety nie miałem kabli do can i podświetlanie nie działało oraz wyłanczanie po kluczyku, kilka dni temu zakupiłem oryginalna kostkę z kabelkami i pinami pod licznik, podpiąłem wszystko tak jak powinno byc can H i can L w odpowiednie miejsca , ---efekt- podświetlanie zadziałało ale nadal nie działa wyłanczanie po kluczyku, i radio wyłancza się co godz, robiłem adaptacje VAG com na kanale 62 ,miałem tam wartość 0 , próbowałem zmieniać na 17 i 18 ale wszystko na nic, dalej to samo, i do tego mam jeszcze jeden problem dlaczego jak skanuje vag to nie mogć połączyć się z radiem w pozycji- 56 RADIO- , ??? pomoże ktoś rozwiązć te zagadkę ?

    Proszę poprawić swój post , tak aby był napisany w języku polskim - klawisz "Pisownia" [przed wysłaniem] pomoże. Reg. pkt 15. [damiancz]

    0
  • #18 31 Maj 2010 15:13
    DrIVeR_2
    Poziom 11  

    bipi555 napisał:
    dlaczego jak skanuje vag to nie moge polaczyc sie z radiem w pozycji- 56 RADIO- , ??? pomoże ktoś rozwiąć te zagadkę ?

    Chorus II diagnostyka na linii K.

    0
  • #19 02 Cze 2010 22:58
    bipi555
    Poziom 9  

    Nie kumam diagnostyki na linii K, ale tym się nie przejmuje że nie mogę zeskanować radia , najbardziej chodzi mi o wyłączenie po kluczyku.

    0
  • #20 03 Cze 2010 21:17
    Nawigator
    Poziom 33  

    Widocznie na magistrali CAN nie ma informacji o kluczyku bo radio oryginalne miało klasyczny pin zapłonu oddzielny. Musiałbyś zastosować kompletny adapter analog/can. Ustawianie Vagiem radia nic nie da bo nie ma ono takiej potrzebnej Ci opcji.
    http://de.openobd.org/audi/rns.htm#56_2
    Oczywiście pewności nie mam bo do CAN-u nie ma chyba mądrego na każdą okazję.

    N.

    0
  • #21 05 Cze 2010 10:13
    bipi555
    Poziom 9  

    wcześniejsze radio które było zamontowane VDO ,też nie działało na kluczyk, a podświetlenie było zrobione poprzez jakiś jeden kabelek ,który teraz zaizolowałem bo podświetlanie działa po tych dwóch kablach przewodach które podpiąłem pod licznik pin 19 i 20 , nie mam już na to pomysłu, może jest jeszcze taka opcja że radio jest skopane, będę musiał podmienić radio i zobaczyć efekt.

    1
  • #22 22 Lis 2010 18:57
    rezmac
    Poziom 11  

    Licznik Audi VDO D13 pełny fis na których pinach podłączany jest Can-L i Can-H dla radia Concert 2?

    0
  Szukaj w 5mln produktów