Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

problem z uruchomieniem silnika opel astra 2.0 8V

17 Sty 2009 01:08 3465 8
  • Poziom 10  
    Witam. Ostatnio mam problemy z rozruchem silnika w astrze 2.0 8V (benzyna) z 92 roku. Problem pojawia się niezależnie od tego czy silnik jest zimny czy ciepły. Na początek podmieniłem czujnik położenia wału (na KTSie wykazywało uszkodzenie), potem wykryłem "dyskoteke" jak w nocy otwarłem maske, więc wymieniłem kopułke, palec, przewody i świece ( i tak już było na to czas, kopułka prawie wogole nie miała już styków). Wyczyściłem silniczek krokowy. Uszczelka pod głowicą odpada bo nie bierze oleju ani płynu chłodniczego. W środe jeszcze raz jade na KTSa może wykryje coś jeszcze. Ale może tutaj ktoś ma/miał podobny problem i go rozwiązał ? :) Ktoś ma jakieś pomysły ? Aha pompa paliwa sprawna, wtryskiwacze też sprawdzane i maja działać... :)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nic nie piszesz o napięciach w chwili rozruchu. Może czas zerknąć na rozrusznik?
  • Poziom 10  
    A jakie napięcia powinienem sprawdzić ? Rozrusznik zmieniłem jakiś rok temu na orginała GM po regeneracji. Bendiks, łożyska, szczotki ok. W chwili rozruchu napięcie na akumulatorze nie spada poniżej 11.5 V. Akumulator pomimo wieku jest w jak najlepszej kondycji i ostatnie mrozy nie były mu strasznie, może dlatego, że to Bosch. Ładowanie też w porządku na poziomie 14,6 V.
    Ostatnio tak z ciekawości sprawdziłem ciśnienie na cylindrach i są one prawie, że jednakowe.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    o to mi chodziło, to tu się nie ma co czepiać. Gazu u Ciebie nie ma? Problem z rozruchem- rozzwiń troszkę, załapuje, milczy?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Może zrobić próbę z plakiem? Wyeliminowałbyś układ paliwowy.

    Dodano po 1 [minuty]:

    A może stary czujnik dobry tylko wiazka już pada, tak bez auta trudno radzić

    Dodano po 1 [minuty]:

    masy w obrębie układu zapłonowego posprawdzane wszystkie?
  • Poziom 10  
    Owszem jest zamontowany gaz, ale odpalam na benzynie i gdy mam gasić silnik przełączam na benzyne i gasze gdy chodzi na benzynie.
    Raz jest tak, że kręcę z 3-4 sekundy i odpali odrazu ładnie chodzi na 1 tys obrotów. A niekiedy jest tak, że chce załapać, ale jakby nie mógł. Podłapie i go przydusi. Albo jeszcze tak że, odpali i trzyma go na 500obr/min i dopiero po 2-3 sek wskoczy ładnie na 1 tys obr/min.

    Podmieniony uzywany czujnik nie wykazuje uszkodzenia na KTSie. Włoże stary, jest błąd. Wiązka odpada. Masy przy zapłonie... hmmmm tego tematu jeszcze nie przerobiłem. Posprawdzam.

    Raczej uszkodzenia mechaniczne, typu źle ustawiony rozrząd itd odpadają bo silnik gdy odpali pracuje bez najmniejszych zastrzeżeń. Obroty nie falują, ładnie przyśpiesza i schodzi z obrotów.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Musisz być pewien na 1500% że nie dostaje gazu razem z paliwem, wszystkie objawy na to wskazują, ale gasisz na benzynie, widzę że bierzesz to pod uwagę. zobacz co będzie się działo jak zamkniesz gaz.
  • Poziom 10  
    Aha. już chyba kapuje, Chodzi Ci może o emulator ? To ustrojstwo co zastępuje rezystancje wtrysków gdy silnik pracuje na gazie. Bo jak to będzie zepsute to w czasie pracy na gazie wtryskiwacze od benzyny będą podawać benzyne a jak będzie pracował na benzynie to będzie podawać gaz? No nic zakręcę sobie jutro butle do gazu i pojeżdze troche na benzynie i zobacze jakie będą efekty. A czy to mogłoby być coś związane z różnicą pomiędzy składami mieszanek ?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    nie, raczej nie, tylko jak jest benzyna i troszkę gazu to komputer głupieje, zmniejsza dawkę paliwa a i tak mieszanka w cylindrach jest za bogata, ma za mało tlenu.
  • Poziom 10  
    no to gites. W takim razie posprawdzam te rzeczy, w środe podepne pod komputer (trza czekać, ale za darmo to nie ma co wybrzydzać :) Dzięki za nakierowanie gdzie szukać problemu :) No to chyba dość na dziś dyskusji, idę spać :) Jeszcze raz dzięki za pomoc.

    Butla zamknięta i gaz z reduktora wypalony. Przejechałem jakieś 120 km na benzynie i silnik odpalałem jakieś 15-16 razy i problem nadal występuje. Wykluczam więc uszkodzenie instalacji gazowej. Czas na sprawdzenie pompy paliwa.

    Witam po przerwie gdyż ostatnio nie miałem czasu na dłubanie przy samochodzie :)

    Problem rozwiązałem można powiedzieć w 50% gdyż ustaliłem co jest przyczyną wariowania silnika i ciężkiego odpalania :) Uszkodzeniu uległ regulator ciśnienia paliwa. Pomimo iż utrzymywał w miare dobre ciśnienie na listwie to poprzez dziurawą membrane i nastepnie przez odme paliwo trafiało do kolektora ssącego, przez co non stop przy rozruchu silnik był "zalewany". Skutkowało to też zwiększonym zużyciem paliwa. Narazie mam to zrobione patentem i działa jak należy ale i tak szukam używki.

    Teraz prośba :D Ma ktoś taki regulator w dobrych pieniądzach ?? Ponoć pasuje każdy 3.0bar od opla astry,tigry,corsy 1.6 16V X16XEL również z silników 1.8 8V ale tylko tych na wielopunkcie oraz od BMW E30 1.8 M10.


    Dorwałem już od omegi :)