Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Gdzie mozna kupic ladne przyciski, najlepiej dotykowe

Hikari 17 Sty 2009 18:59 5032 9
  • #1 17 Sty 2009 18:59
    Hikari
    Poziom 10  

    Hej,

    Czy znacie jakis sklep internetowy z ladnymi przyciskami do kompa? Bede robil sobie bude z drewna i stali i potrzebuje cos dobrego, tj.:
    - przycisk power
    - przycisk reset
    - 2x najlepiej joystick lub po prostu 4 kierunki + enter do przedniego panelu

    Najlepiej jakby byly to przyciski dotykowe (z nowych klawiatura sa takie), ale pewnie beda mialy kosmiczna cene (zboaczymy).

    Pzdr

    0 9
  • #2 20 Sty 2009 21:00
    Infinyty
    Poziom 12  

    Poszukaj na www.TME.pl
    A największy wybór masz na allegro. :D
    a dotykowe przyciski samemu można zrobić, tylko trochę jest zachodu jest ale da radę :D

    0
  • #3 20 Sty 2009 21:07
    Hikari
    Poziom 10  

    W TME juz patrzylem, ale nie ma nic ciekawego.

    Czy da sie zrobic przycisk dotykowy, ktory dzialalby przez cienka warstwe pleksi (1mm)???

    0
  • #4 20 Sty 2009 21:55
    Infinyty
    Poziom 12  

    HMM nie jestem pewien ale, nigdy niemów nigdy :D
    Trochę wyobraźni, pomysłów i napewno wyjdzie:D

    0
  • #7 20 Sty 2009 22:30
    Infinyty
    Poziom 12  

    Jak dopatrzyłem się na zdjęciu, to aby załączyć urządzenie wystarczy jednym palcem zewrzeć dwa przewody, więc porostu wyprowadzisz sobie te przewody na zewnątrz. :D
    Albo poczytaj o klawiaturach foliowych, jeśli masz sporo kasy to są firmy które robią na zamówienie takie klawiaturki, Np firma qwerty Link

    0
  • #9 30 Sty 2009 15:22
    mateur
    Poziom 14  

    Witam

    Jeżeli "przyciski" maja działać przez plexi można by zastosować diodę IR a nad nią (albo gdziekolwiek w pobliżu) zamontować element (fototranzystor, fotodioda) który reaguje na fale długości promieniowania IR. Prąd diody należało by wyregulować w taki sposób aby przy zbliżeniu na określoną odległość od diody palca odbiłby on promienie IR i nasycił optoczuły element.
    Dalej małe wzmacniacze na tranzystorach i wyprowadzenia do odpowiedniego układu -> np sterującego mikrokontrolera.

    Pozdrawiam

    0
  • #10 30 Sty 2009 22:11
    Hikari
    Poziom 10  

    masster90 napisał:
    Jeśli konstrukcja z drewna i stali to może coś takiego: http://www.tme.eu/przelacznik-przycisk-wandaloodporny-off-on-dl28mm/arts/pl/a25/ps28b.html
    W innych sklepach można je znaleźć taniej ok 4zł
    Lub to:
    http://www.tme.eu/przelacznik-piezoelektryczn...szczelny-no-srebrny/arts/pl/ZMIANY/pbar1.html
    Przycisk piezoelektryczny - dotykowy.


    Fajne!
    Tu jest jeszcze dobry wybor: http://www.euroelektronika.pl/

    Pytanie: czy przycisk pizoelektryczny moze zadzialac jako reset/wlacznik do komputera? Potrzebuje jeszcze troche przyciskow do panelu sterujacego tez powinny dzialac na zasadzie zwyklego styku (tj. tak jak reset).

    0