Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

obrotomierz celica-podłączenie

dalmatyn 03 Apr 2004 17:24 2564 3
  • #1
    dalmatyn
    Level 15  
    witam

    posiadam obrotomierz od toyota celica rocznik '84 (benzyna oczywiście), zapłon elektroniczny.
    potrzebuję podłaćzyć to do innej toyoty z zapłonem bez cewki zapłonowej.

    oznaczenia podłączeń na obroromierzu: ground, ign+, ign-.
    dwa pierwsze wiem co znaczą, ale gdzie mam szukać ign-. jak rozumiem oznacza to minus zapłonu. skąd ten impuls wytrzasnąć??

    pomóżcie proszę

    pozdrawiam
  • #2
    autosuper
    Level 24  
    Podejrzewam ze musisz miec tam cewke zaplonowa . tylko niekoniecznie musi byc okragla jak w starszych autach , moze ksztaltem bardziej przypominac transformator i byc np. zespolona z modulem sterujacym . Ale jezeli rzeczywiscie nie mas tam nic takiego ( byloby to bardzo dziwne) to mozesz sprobowac podlaczyc obrotomierz po alternator , tak jak jest to rozwiazywane w starszych typach diesli !
  • #3
    slaw39
    Level 12  
    IGN+ i IGN- to poprostu oba zaciski na zwykłej cewce zapłonowej.IGN- to impulsy generowane przez różne urządzenia w zależności od modelu i rocznika.Jak nazwa wskazuje impulsy te musza być ujemne.Teraz wszystko zależy od twego modułu zapłonowego i cewki zapłonowej(następnym razem niepisz że nie masz takiej bo się ośmieszasz)Zpraktyki mogę Ci powiedzieć że raczej niekombinuj z montowaniem takich nietypowych rzeczy do nowszych modeli bo to może się skłucić z całym układem zapłonowym i dopiero se dogodzisz w formie dziwnych objawów podczs pracy silnika(duże spalanie ,nierówna praca itd.itp.)Poszukaj w schematach napewno ma gdzieś takie orginalne wyjście bo wiązki są takie same dla uborzszych i pełnych wersji nieraz.w schemacie podrugie będziesz widział też poprostu rozwiązanie orginalne i tym będziesz mógł si.ę poeprzeć przy podróbce.
  • #4
    dalmatyn
    Level 15  
    dzięki za podpowiedzi.
    pisząc, że nie ma cewki zapłonowej miałem na myśli brak klasycznej puchy,do której biegnie przewód wysokiego napięcia i podłaczony jest przerywacz. wtedy łatwo zlokalizować wyprowadzenia :)
    u mnie jest to zespolone z aparatem zapłonowym, jak w corolli 2E.

    moje auto jest gaźnikowe, bez jakiejś zaawansowanej elektroniki, rocznik 90.

    pozdrawiam