Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mój pojazd DZ-19 praca konkursowa

7dejs 19 Sty 2009 17:12 22196 56
  • #31 19 Sty 2009 17:12
    ArturAmstaff
    Poziom 12  

    Ja na Twoim miejscu 7days dalbym kola na zewnatrz i zrobil gasiennice dajac jeszcze po 2 malutkie kola po bokach do naprezenia ich. Moze moglby po schodach wjechac... (tylko ze przy zjezdzaniu nie potrzeba napedu ale hamulca :P) i ksiazki po szkole wozic :D a zeby na dworze dobrze sie poruszal, zamontowalbym wachacze, wtedy nie probowalby taranowac przeszkod ale chowal lekko kolo i przejezdzal po niej wykonuja trzoche mniejsza prace.

    Prosta styczna majaca punkt wspolny z okregiem w miejscu zetkniecia sie kola z przeszkoda-im mniej ona nachylona to powierzchni po ktorej pojazd porusza sie tym trudniej przejechac nad przeszkoda. Czyli: jesli wysokosc listwy progowej w Twoim pokoju jest wyzsza niz promien kola to nie przejedzie. warto wiec bedzie dodac do gasiennicy jedno male kolo na wysokosci konstrukcji aby siegala ona wyzej i pojazd pokonywal wieksze przeszkody-dokladnie tak jak w czolgach.

  • Relpol
  • #32 19 Sty 2009 22:02
    7dejs
    Poziom 10  

    piorun7890
    "A gdzie kupiłeś te koła i jaką mają one średnice? "

    Koła kupiłem na Allegro a dokładniejsze ich zastosowanie to do taczek. A średnica koła to 25cm.



    marcin253
    "A masz jakiś schemat regulatora który zrobiłeś , bym był bardzo wdzięczny ponieważ w moim ''robociku'' mam problem ze sterowaniem silników "

    Ja u siebie zrobiłem regulacje obrotów silnika za pomocą uC gdzie mam dwa porty PWN. Na każdy silnik dałem po jednym PWN i żeby mógł regulować szybkość w przód i w tył to dałem dodatkowe układy scalone a dokładniej bramki AND.



    pidpawel
    "Jeszcze jedna sprawa, którą teraz zauważyłem - nie warto łączyć akumulatorów o różnych pojemnościach. Mogą się w ten sposób zniszczyć ;/ Załatwiłem tak 2;/ "

    W tym co mówisz to jest jakaś prawda bo jak miałem wcześniej akumulatory różnych pojemności i niestety straciły pojemność. A teraz jak widać na nowszych zdjęciach zastosowałem 8 akumulatorów o tej samej pojemności i myślę że powinno być ok.



    totka_i
    " Bardzo fajna konstrukcja:)
    Jeszcze sterowanie z komórki i programik co "widzi" kamerę i super sprawa, zresztą tutaj ograniczenie stanowi tylko ludzka wyobraźnia:)
    Gratuluję pomysłu "

    Pomysł całkiem niezły ale z realizacją to trochę by było gorzej. :-)



    Fenix100
    "A mnie się mało podoba to coś, co nazywasz robotem. Nie chciałbym ostro oceniać całej roboty, żeby cię nie zniechęcać - ale kilka "cech" tego toczydła wypada podkreślić.
    1. Część kolegów zaczęła tu piać z zachwytu, ale jak dla mnie to jest strasznie kowalska robota!! Nie ma tu nic z finezji w konstrukcji. Kiedyś jak będziesz miał okazję, koniecznie obejrzyj starannie ramę choćby jakichś taczek budowlanych i porównaj ją ze swoją "pancerną", kowalską ramą. Na taczki można załadować bez problemu kilkaset kilogramów (np. kilka worków cementu), a ty się chwalisz, że obciążyłeś to "coś" 130 kg.
    2. Wszystkie 6 kół zamocowałeś "na sztywno" do ramy, co eliminuje już na wstępie jazdę po nawierzchni innej niż beton, czy równiutki asfalt. W naturalnym terenie nie da sobie rady.
    3. Coś tam koledzy pisali o pływaniu==> pewnie mieli na myśli co najwyżej wędrówkę po dnie bajora, bo taka "cegła" za chiny nie zechce utrzymać się na powierzchni. Ale tu z kolei trzeba pod uwagę wziąć te 6 sztywnych kół: przy jakiejkolwiek nierówności dna - część kół będzie wisieć w powietrzu, będzie mieszać wodę a nie ciągnąć do przodu.
    4. Napęd też jest przecudny! Potężne łańcuchy i zębatki - jakby nie z tej parafii... Można było to rozwiązać w oparciu o nowsze materiały i rozwiązania (przecież to już XXI wiek, a nie ciągle dziewiętnasty!!): może jakieś paski zębate, albo napęd hydrauliczny? Nie wiem - to zależy ile masz kasy.
    5. No i sama nazwa ==> robot - jest nieprawidłowa. Można tu mówić co najwyżej o manipulatorze samobieżnym (ale to musiałyby być zamontowane jakieś mechanizmy wykonawcze). To co pokazywali swego czasu w "Robotica" na kanale Diskovery - też nie jest prawidłowoo nazwane: to też nie są roboty (bo ktoś nimi steruje, myśli za nich).




    7. I jeszcze jedno pytanie: jeśli ty za to toczydełko dostałeś tak wysoką ocenę, to co to za szkoła? Co pakazali inni uczniowie?
    6. A to że staranne spawy? No fakt - to trzeba podkreślić, staranna, fachowa robota. Można też podkreślić to, że starannie zamocowałeś wiązkę przewodów do środkowej podłużnicy. I coś tam - czego w tej chwili nie pamiętam.
    Pozdrawiam z Nowym Rokiem.

    Acha, jeszcze jedno: ktoś z kolegów sugeruje ci zastosowanie akumulatorów ołowiowych. A ja myślę, że tu akurat dałeś baardzo dobre rozwiązanie: pozbyłeś się ryzyka zachlapywania (np. elektroniki) kwasem siarkowym.
    Tu akurat bardzo dobrze rozwiązałeś "problem" i tego raczej nie zmieniaj! "

    1) Jak dla mnie z tą taczką masz rację. Ale jednak jestem bardzo zadowolony że osiągnąłem taki wynik bo przy masie całkowitej to aż 200Kg i tylko małe silniczki od wycieraczek.

    2)Być może ale zobaczymy jak będzie zachowywał się po zmianie silników na inne.

    3)No ale w tym przypadku to pływanie a nawet zabezpieczenie elektroniki przed wodą byłoby bardzo trudne.

    4)Co do tych pasków to za bardzo nie mam zaufania. A łańcuchy to według mnie może niezbyt dobry pomysł ale mi to nie przeszkadza.

    5)Tak masz racje zmienię tę nazwę bo mi wszyscy to wypominają. Ale myślę że za jakiś czas do tej nazwy będziemy mogli powrócić.

    6) Dzięki bo myślałem że już nic nie powiesz dobrego o tej konstrukcji.

    7)Tak ale nie miałem zbytnio przeciwników z którymi mógłbym konkurować.


    W tym przypadku z akumulatorami nic nie będę zmieniał. gdybym zmieniał lub modyfikował ramę to będę mógł bez problemu je rozmieścić inaczej,



    GruX
    " W którym silniku Ci się odłamał gwint, pewnie w tym nie fiatowym?? Te oba silniki mają swoje wady, fiatowski ma słabą zębatkę przekładni ślimakowej, a drugi gwint osi ;/ Zastosowałem te same silniki w swoim manipulatorze, i właśnie przez te dwie wady tych silników trochę poległem...

    Sama ide czegoś takiego jest mi bardzo dobrze znana, bo znajomy robił dokładnie coś takiego tyle że na drewnianej ramie i na czterech kołach, ale finalnie ograniczyli się do dwóch kół dla większej skrętności

    Co do konstrukcji, zdecydowanie zbyt masywna, czemu nie alu?? Te silniki spokojnie są w stanie uciągnąć człowieka siedzącego na robocie;) Jak dla mnie to tej elektroniki tam za dużo trochę, albo po prostu pcb są jakieś za wielkie, wszyscy dążą do miniaturyzacji, a te pcb są po prostu bycze:P "

    A więc odnośnie ramy to nigdy nie spawałem aluminium, i myślę że to o wiele drożej by mnie to wyniosło. Cos wspominałeś o elektronice że za wielkie płytki PCB, zastosowałem takie duże z myślą rozbudowy w przyszłości o parę elementów.



    jamtex
    " Konstrukcja bardzo ciekawa, i widzę tutaj mocny wpływ programu "Robotica", ten "robot" to chyba Viper ? Trochę podobny był też Panzer Mk I . Konstrukcja idealna do zdalnie sterowanej bitwy robotów, ale do innej zabawy juz trochę mniej. Proponowałbym odciążenie konstrukcji, i wprowadzenie większego prześwitu. Warto pomyśleć o jakiejś amortyzacji (resory przy kołach, sprężyny). W obecnej chwili zwiększenie prędkości grozi poważnymi uszkodzeniami udarowymi elektroniki (złamanie płyty). Kilka zmian i będziesz miał fantastycznego robota. "

    Dobrze mówisz niestety wszyscy komentują dlaczego to tak a nie inaczej albo zrób to. Chciał bym przypomnieć że na zrobienie pracy na konkurs 2 i pół miesiąca ale to nie jest moja wymówka. A z tym obciążeniem to myślę, że nie będę musiał bo i tak coś czuję, że jak będę dorabiał jakieś rzeczy to waga sama wzrośnie.



    armacomp
    " Jeśli mogę pomóc ...
    trochę brutalna metoda ale w moim robocie się sprawdziła.
    Stop tych fiatowskich silników robiłem niezależnym przekaźnikiem, który po prostu zwierał przewody od silnika.
    Oczywiście jak nie było już sterowania z mostka H...
    Ułamek sekundy po tym jak mostek nie podawał juz napięcia wysterowywany był przekaźnik, który robił zwarcie na silniku i silnik stawał praktycznie w miejscu ... Można dodać rezystor ograniczający prąd zwarcia silnika co wydłuży czas hamowania .
    Metoda brutalna ale jaka skuteczna!
    Przez rok czasu jak bawiłem się moim podwoziem już po obronie pracy dyplomowej nadal działał ten przekaźnik także myślę, że o trwałość styków nie ma się co martwić ....
    Przekaźnik jaki stosowałem cewkę miał 5V a obciążalność styków 25A / 250V

    fotka mojego robota :
    Link
    P.s. dostał wyróżnienie na TMMT stopnia ogólnopolskiego
    Pozdrawiam
    Marek "

    Praca bardzo ciekawa, ale szkoda że już nie ma prac dyplomowych bo dla mnie byłoby o wiele łatwiej zdać Technika.



    ArturAmstaff
    " Ja na Twoim miejscu 7days dalbym kola na zewnatrz i zrobil gasiennice dajac jeszcze po 2 malutkie kola po bokach do naprezenia ich. Moze moglby po schodach wjechac... (tylko ze przy zjezdzaniu nie potrzeba napedu ale hamulca a zeby na dworze dobrze sie poruszal, zamontowalbym wachacze, wtedy nie probowalby taranowac przeszkod ale chowal lekko kolo i przejezdzal po niej wykonuja trzoche mniejsza prace.

    Prosta styczna majaca punkt wspolny z okregiem w miejscu zetkniecia sie kola z przeszkoda-im mniej ona nachylona to powierzchni po ktorej pojazd porusza sie tym trudniej przejechac nad przeszkoda. Czyli: jesli wysokosc listwy progowej w Twoim pokoju jest wyzsza niz promien kola to nie przejedzie. warto wiec bedzie dodac do gasiennicy jedno male kolo na wysokosci konstrukcji aby siegala ona wyzej i pojazd pokonywal wieksze przeszkody-dokladnie tak jak w czolgach. "




    Tak masz racje ale z gąsienicami do takiego czegoś to było by ciężko. Ale takie coś widziałem na targach edukacyjnych , tam politechnika poznańska prezentowała.

  • Relpol
  • #33 19 Sty 2009 22:17
    wojto15-05
    Poziom 18  

    Witam
    solidna konstrukcja, elektroniki tez troszkę "napchane" (ale o to tu chodzi :D ) osobiście sądzę że dobrze i bezpiecznie było by obić go aluminiowa blachą.
    Co do kamerki, umieścił bym ją tak aby można było ją obrócić i aby mogła służyć jako kamera cofania.
    I taka myśl mi właśnie przyszła do głowy (ostatnio był zza granicy projekt "odśnieżarki") aby przyczepić do konstrukcji siłownik (opcjonalnie od zamka centralnego) i założyć do niego plastikową szufle :D
    Szkoda że nie mam takiego doświadczenia w elektronice bo strasznie mnie "jarają" projekty robotów...
    Może autor pokaże jakiś filmik robota w akcji ?
    Pozdrawiam i czekam na foty ukończonej konstrukcji.

  • #34 21 Sty 2009 19:20
    dj_max84
    Poziom 13  

    witam
    wyglada dosyc solidnie. jaka nosnosc maja same kola? czy 130kg to max waga przy jakiej to testowales? jak zachowywaly sie kola przy tej wadze? czy bardzo usiadly?

  • #35 24 Sty 2009 16:39
    gemiel
    Poziom 21  

    Na jakiej zasadzie to cudo wykonuje skręty?
    Szorując kołami jak czołg gąsienicami?

  • #36 24 Sty 2009 17:20
    wojto15-05
    Poziom 18  

    Hmm czekam i czekam ale filmiku się jak narazie nie doczekałem ....

    sam jestem od jakiegoś czasu zainteresowany zrobieniem czegoś podobnego jednak na gąsienicach, sterowanie pilotem RC + kamerka bezprzewodowa podłączona do TV. Napęd to 2 silniki od wycieraczek bez dodatkowego przełożenia (da to rade ?)
    Rama wykonana z profili aluminiowych wymiary to dł. ok.70cm szer. ok.45cm co o tym sądzicie ? sory za wtrącenie do tematu po prostu nie chciałem zakładać nowego, a autor ma doświadczenie i myślę że mi odpowie.
    Pozdrawiam

  • #37 25 Sty 2009 18:04
    7dejs
    Poziom 10  

    wojto15-05
    "Witam
    solidna konstrukcja, elektroniki tez troszkę "napchane" (ale o to tu chodzi )
    Szkoda że nie mam takiego doświadczenia w elektronice bo strasznie mnie "jarają" projekty robotów...
    Może autor pokaże jakiś filmik robota w akcji ?
    Pozdrawiam i czekam na foty ukończonej konstrukcji. "

    A więc elektroniki może na razie jest dużo ale z czasem odpowiem dlaczego i po co. Ja, zanim zacząłem budować robota, to też byłem bardzo zafascynowany nimi no i powoli coś kombinuję w tym kierunku. Odnośnie filmików to myśle, że jutro coś powinienem zamieścić, bo za bardzo nie miałem do niego dostępu.


    dj_max84
    "witam
    wyglada dosyc solidnie. jaka nosnosc maja same kola? czy 130kg to max waga przy jakiej to testowales? jak zachowywaly sie kola przy tej wadze? czy bardzo usiadly? "

    Waga przy której obciążyłem pojazd to 130kg, a jedno koło max udźwigu ma 136kg. A za bardzo nie chciałem obciążać, bo się bałem o ośki na silnikach. Pojazd za bardzo nie usiadł przy takim małym obciążeniu.


    gemiel
    " Na jakiej zasadzie to cudo wykonuje skręty?
    Szorując kołami jak czołg gąsienicami? "

    Tak

    wojto15-05
    "Hmm czekam i czekam ale filmiku się jak narazie nie doczekałem ....

    sam jestem od jakiegoś czasu zainteresowany zrobieniem czegoś podobnego jednak na gąsienicach, sterowanie pilotem RC + kamerka bezprzewodowa podłączona do TV. Napęd to 2 silniki od wycieraczek bez dodatkowego przełożenia (da to rade ?)
    Rama wykonana z profili aluminiowych wymiary to dł. ok.70cm szer. ok.45cm co o tym sądzicie ? sory za wtrącenie do tematu po prostu nie chciałem zakładać nowego, a autor ma doświadczenie i myślę że mi odpowie.
    Pozdrawiam "


    Myślę, że z tym przełożeniem dasz radę jeśli za bardzo nie obciążysz. A przy skręcaniu pojawią się pewnie jakieś problemy. Wymiary ramy jak najbardziej będą dobre no i tak jak mówiłeś rama w tym przypadku najlepiej gdyby była aluminiowa. A z tym doświadczeniem to cały czas się ucze na błędach.

  • #38 25 Sty 2009 22:40
    dj_max84
    Poziom 13  

    czy masz plynna regulacje obrotow silnikow czy tylko wlacz/wylacz ?
    jaki prad pobieraja silniki podczas pracy i na jak dlugo wystacza zestaw akumulatorow od pelnego naladowania?
    jak sa zamocowane zebatki i kola pasowe do kol napedowych? rozumiem ze toczone oski sa przymocowane na stale do ramy (nieruchome) a kola z zebatkami sie na nich obracaja?

  • #39 10 Lut 2009 20:38
    Kuczus
    Poziom 19  

    Wciąż czekamy na filmik prezentujący możliwości tego "DZ-19" :)

  • #40 25 Kwi 2009 21:54
    orzech0180
    Poziom 10  

    Jeżeli masz jakieś fotki pojazdu wyglądającego na dzień dzisiejszy to chętnie bym zobaczył (filmik też:D). Buduję coś podobnego więc chciałem się trochę po wzorować na twoim projekcie.

  • #41 26 Kwi 2009 13:37
    rafi_xd
    Poziom 10  

    Witam.
    Też mam zamiar zbudować taki pojazd i zastanawia mnie czy jest sens dawania 6 kół czy wystarczą 4. Jak ktoś wie to proszę o odpowiedź
    .

  • #42 26 Kwi 2009 15:08
    orzech0180
    Poziom 10  

    Opisz dokładniej jaki byś chciał zrobić pojazd, z jakich części, jakiej wielkości ma być to w tedy będzie wiadomo ile warto wstawić kół.

  • #43 26 Kwi 2009 15:45
    rafi_xd
    Poziom 10  

    wielkość ok. 120cm długości, 70cm szerokości.
    koła o średnicy 34 cm
    silniki od hulajnogi elektrycznej 250w 24v
    prędkość jaką pojazd miałby osiągnąć to 25 - 30 km/h ( nie zależy mi na mocy tylko na prędkości)

  • #44 26 Kwi 2009 16:16
    orzech0180
    Poziom 10  

    To proponował bym ci zrobić na 4 kołach. Z tyłu napęd, a z przodu skręt bo napęd działający na zasadzie czołgu (czyli lewy silnik napędza lewą gąsienice/koło, a prawy silnik prawą gąsienice/koło) to nie za bardzo nadaje się do pojazdu który miał by szybko jeździć.

  • #45 02 Sie 2009 20:25
    7dejs
    Poziom 10  

    Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Chciał bym oznajmić że projekt „DZ-19 praca konkursowa” Upadł a dokładniej po głębszych przemyśleniach pojazd DZ-19 został rozebrany na części. Choć są plany nad nowym pojazdem sterującym DZ-21. Pojazd DZ-21 ma się opierać na tym że tylnie koła będą na osi wspólnej i będzie jeden silnik napędzający. A przednie koła będą skrętne. I tu mam małe pytanko chciał bym zastosować silnik od elektrycznej hulaj nogi: http://magma.sklep.pl/pl,product,120013,silni...yczny,z,przekladni,24v,250w,skutera,nowy.html i niewiem za bardzo czy ta przekładnia wbudowana razem z silnikiem nada wystarczającą moc. Pojazd zakładam że będzie ważył jakieś niecałe 50Kg a koła które chciał bym zastosować to są średnice 26,5cm.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • #46 03 Sie 2009 00:18
    GruX
    Poziom 18  

    Zapewne należałoby zastosować jeszcze przekładnie łańcuchową- czyli duża a zębatka na napędzanej osi i spięcie obydwu zębatek łańcuchem pewne i solidne połączenie;) można by także zastanowić się nad wykorzystaniem wariatora ze skutera- rodzaj bezstopniowej przełożenia, ale to już trochę trudniejsze w wykonaniu;/

  • #47 03 Sie 2009 06:24
    7dejs
    Poziom 10  

    Witam zastosowanie łańcucha to był by najprostszy sposób, ale według mnie to jest zbyt sztywne połączenie. Połączenie jest nie bezpieczne dla silnika więc bym chciał zastosować połączenie paskowe, czyli pasek klinowy i przy okazji przekładnię.

  • #48 03 Sie 2009 11:11
    GruX
    Poziom 18  

    Cytat:
    czyli pasek klinowy i przy okazji przekładnię


    w tym momencie jak najbardziej proponuje wariator- bezstopniowa przekładnia i sprzęgło w jednym;)

  • #49 03 Sie 2009 14:24
    7dejs
    Poziom 10  

    Jak najbardziej tylko mam jeszcze jedno pytanko czy ta przekładnia, która jest już razem z silnikiem zapewni odpowiednią moc i prędkość dla pojazdu.

  • #50 03 Sie 2009 15:22
    GruX
    Poziom 18  

    z ta przekładnią silnik będzie miał jakieś 358 rpm bez obciążenia, nie wiem jak się ma do obrotów pod obciążeniem. Ciekawy jestem ile zębów maja zębatki stosowane w tych elektrycznych skuterach na kołach, bo z takiej wiedzy już można coś wywnioskować.

  • #51 03 Sie 2009 18:04
    7dejs
    Poziom 10  

    Mam jedną zębatkę od skutera która przychodzi na koło więc wieczorem mogę policzyć ile zębów ma dla czystej ciekawości.

    Dodano po 2 [godziny] 24 [minuty]:

    Sprawdziłem tą zębatkę którą mam w domu i ona ma 65 zębów.

  • #52 10 Sie 2009 18:04
    radzu
    Poziom 12  

    Hej, planuję wykonać nieco podobną konstrukcję:
    - 4 koła z taczki 267mm,
    - przełożenie na oba koła za pomocą pasków klinowych,
    - napęd 2 silniki z wycieraczek od Poloneza,
    - główny pojazd oparty o skrzynkę amunicyjną stalową,
    - zasilanie z 12V akumulatora samochodowego,
    - moduł radiowy Bluetooth BTM222,
    - kamera na podczerwień 2,4Ghz.

    Później dojdzie komplet czujników, oświetlenie itp.

    Ale nie o tym chciałem mówić :P

    Chciałem zapytać jaki jest średni prąd tych silników z wycieraczek gdyż od tego w dużym stopniu będzie zależeć zasilanie, zależy mi żeby pojazd jeździł minimum 30 minut, a najlepiej ponad godzinę na pełnym akumulatorze.

    Duga sprawa to czy nie zostały ci jakieś filmiki gdy "robot" jeździ na pełnej prędkości, albo czy ktoś inny nie ma filmików z napędem opartym o silniki z wycieraczek gdyż bardzo ciekawi mnie jaką można osiągnąć na nich prędkość przy zastosowaniu oryginalnego przełożenia, wcześniej podane 5km/h jakoś do mnie nie przemawiają, było to jakoś dokładnie mierzone ? bo osobiście to stawiam że jakieś 2-3km/h.

  • #53 13 Sie 2009 09:30
    7dejs
    Poziom 10  

    Witam serdecznie a więc odnośnie filmów to niestety niema. Ale mam pytanie jedno czy te moduły bluetooth BTM 222 udało ci się oprogramować by można było bez problemu wymieniać dane pomiędzy pojazdem a urządzeniem sterującym. Zapewne przy stosowaniu silników od wycieraczek będziesz miał problem z założeniem, jakiego kolwiek koła pasowego lup zębatki.


    Pozdrawiam
    Piotr

  • #54 13 Sie 2009 15:25
    radzu
    Poziom 12  

    Dopiero czekam na ten BTM222 ale nie powinno być większych problemów z oprogramowaniem go, na początek i tak jest ustawiony jako transparentny RS więc można by go nawet nie ruszać.

    Co do tych silników z wycieraczek to oglądałem je wstępnie na allegro jak i założone w samochodzie i nie powinno być z nimi problemu, planuję na osi osadzić grubszą blachę tak jak jest normalnie założone te cięgno, a później do tej blachy przykręcić koło pasowe, wstępnie mam na oku takie z alternatora fiata 126p.

  • #55 02 Sty 2010 22:06
    kuba1tacz
    Poziom 2  

    mógłbyś podać dokładne wymiary odstęp między kołami itp.
    na twoim miejscu wydłużyłbym konstrukcje i dał 8 kół zamiast 6 zmniejszyło by ciężar na każde koło i dało by lepszy skręt
    koła powiłeś niżej jedna k zamatować bo 10cm prześwitu to dużo na płaskim terenie ale na dnie jeziora by nie ruszył a po pierwsze by musiał tam dojechać
    projekt nawet fajny
    też mam zamiar zrobić pdobny

  • #56 05 Sty 2010 18:05
    Noshi
    Poziom 9  

    kaytec napisał:

    Z drugiej strony, np robot kuchenny nie jest autonomiczny... ;)

    to jest sucha nazwa ;) choć może w przyszłości (a może już) powstały/powstaną roboty kuchenne z prawdziwego zdarzenia, którym np. wciśniesz guziczek "rób naleśniki" to sam odpowiednio dobierze skład i upichci :D
    Chociaż faktycznie, narazie to jest tylko 'platforma jezdna', aczkolwiek niesamowicie imponująca ;)

  • #57 05 Sty 2010 18:13
    GruX
    Poziom 18  

    Noshi napisał:
    kaytec napisał:

    Z drugiej strony, np robot kuchenny nie jest autonomiczny... ;)

    to jest sucha nazwa ;) choć może w przyszłości (a może już) powstały/powstaną roboty kuchenne z prawdziwego zdarzenia, którym np. wciśniesz guziczek "rób naleśniki" to sam odpowiednio dobierze skład i upichci :D
    Chociaż faktycznie, narazie to jest tylko 'platforma jezdna', aczkolwiek niesamowicie imponująca ;)


    i tak wtedy będzie to automat, a nie robot:P