Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak działa regulator silnika indukcyjnego? (rower elektr.)

18 Sty 2009 10:07 5981 18
  • #1 18 Sty 2009 10:07
    16072
    Użytkownik usunął konto  
  • #2 18 Sty 2009 10:36
    dugi.1985
    Poziom 20  

    Jeżeli jest to silnik prądu przemiennego to dobrze kombinujesz.

    0
  • #3 18 Sty 2009 10:40
    16072
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 18 Sty 2009 10:45
    dugi.1985
    Poziom 20  

    A te hallotrony zliczają w nim obroty? Może pokombinuj przy nich trochę tak żeby falownik "myślał" że silnik wolniej się obraca. A tak w ogóle, jeśli chcesz po prostu przyspieszyć ten rower, to nie było by prościej poeksperymentować z przekładnią?

    0
  • #5 18 Sty 2009 10:47
    16072
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 18 Sty 2009 10:48
    dugi.1985
    Poziom 20  

    Daj zdjęcie tego silniczka. Z rowerka elektrycznego silnika nie widziałem jeszcze. W poprzedniej pracy miałem silniki z pleciarek elektrycznych EJE zasilanych prądem z falownika 3x17V 70A

    0
  • #7 18 Sty 2009 10:50
    16072
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 18 Sty 2009 10:59
    k4be
    Poziom 31  

    Co prawda nie odpowiem na pytanie autora, ale...

    eltom napisał:
    To silnik indukcyjny z magnesami neodymowymi.
    W silniku indukcyjnym pole magnetyczne jest wytwarzane przez indukowany w rotorze prąd elektryczny. A skoro przez magnesy, to nie przez indukowany prąd :)
    Powinno być: silnik prądu przemiennego z magnesami stałymi :) Silniki tego typu są powszechnie stosowane w sprzęcie komputerowym - do obracania płyt cd, dyskietek, wentylatorów itp.

    0
  • #9 18 Sty 2009 11:00
    dugi.1985
    Poziom 20  

    To Chyba Zostaje ci ingerencja w sterownik silnika. lub poeksperymentujesz z przeróbkami roweru (zmniejszyć opory toczenia, zwiększyć średnice koła napędowego jeżeli rama na to pozwoli)

    0
  • #10 18 Sty 2009 11:03
    16072
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 18 Sty 2009 11:08
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Po pierwsze jest to silnik z komutacją elektroniczną tzw BLDC.
    Po drugie halotrony służą do "pokazania" sterownikowi w jakiej pozycji jest w danej chwili wał, a sterownik w odpowiedzi załączy odpowiednią "fazę".
    Po trzecie sterowany PWM.
    Po czwarte - nie możesz "bezkarnie" zwiększać" obrotów.

    Po PIĄTE i najważniejsze - ZOSTAW go w spokoju bo za chwilę będziesz pisał "jak naprawić sterownik takiego silnika".

    0
  • #12 18 Sty 2009 11:17
    dugi.1985
    Poziom 20  

    Dlatego jak kolega napisał lepiej zostaw w spokoju sterownik i spróbuj pobawić się konstrukcją mechaniczną rowerka. Ciężko chyba będzie zmienić średnice koła, a zmiana opony na taką z wyższym profilem przy takich prędkościach da nie zauważalną różnice. Chyba nic z tego nie będzie

    0
  • #13 18 Sty 2009 11:17
    16072
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 18 Sty 2009 11:26
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Ponieważ moc silnika (każdego) to iloczyn momentu i prędkości obrotowej.

    0
  • #15 18 Sty 2009 13:34
    16072
    Użytkownik usunął konto  
  • #16 18 Sty 2009 13:47
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Nie chce mi się tłumaczyć takich prostych rzeczy.
    Weź już lepiej zmień ten opornik lub kondensator i rowerek będzie śmigał aż miło.

    0
  • #17 18 Sty 2009 14:18
    16072
    Użytkownik usunął konto  
  • #18 17 Paź 2009 16:41
    wsuder
    Poziom 13  

    witam
    dysponuje może ktoś schematem takiego sterowania silnikiem ? schemat roweru z takim silnikiem , schemat sterownika, zasade odczytu pozycji wału

    0
  • #19 18 Paź 2009 13:38
    turboarek
    Poziom 2  

    Jeżeli chodzi o twój silnik to jest to silnik BLDC po polskiemu silnik bezszczotkowy prądu stałego. Są dwie drogi zwiększenia obrotów takiego silnika. Pierwsza to zwiekszenie napięcia zasilania oczywiście jeżeli twój sterownik może pracować z wyższym napięciem. Drugi sposób to zmiejszenie ilości zwojów silnika żeby zwiększyć ilość obrotów na volt (współczynnik kv).
    Tylko pierwszy sposób polecam bo przezwojenie silnika to nie jest prosta sprawa. Oczywiście musisz mieć pewność że sterownik może chodzić na wyższe napięcie bo inaczej będzie bum i po sterowniku. Zwiększając napięcie zwiększy się też moc silnika ale BLDC są odporne na przeciążenie przynajmniej 2-krotne. Możesz zobaczyć w ekonapędy.com mają różne sterowniki BLDC do rowerów na różne napięcia.

    0