Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czujnik kąta skrętu kierownicy G85, jak podłączyć?

18 Sty 2009 14:48 35463 9
  • Poziom 9  
    witam
    Mam problem z czujnikiem kąta skrętu kierownicy.
    Historia: zdjęta została taśma od airbagu i włożona z powrotem.co się okazało?zaczęła palić się kontrolka od ESP. zacząłem czytać na forum i dowiedziałem się, że odpowiedzialny jest za to czujnik kąta skrętu kierownicy G85. rozebrałem to jeszcze raz, aby ustawić właściwie. ale do końca nie wiem jak to ma być, aby było właściwie..
    w jakim położeniu mają znajdować się zaznaczone elementy?
    https://obrazki.elektroda.pl/17_1215370698.jpg
    ustawiłem tak, że gdy kierownica stoi prosto to w okienku jest żółta kropka, w lewo i w prawo można zrobić 2,5 obrotu.
    dalej zgodnie z zaleceniami - zapalony silnik, skręt maksymalny w lewo, maksymalny w prawo, jazda na wprost zatrzymanie, podłączenie VAG i miała być kalibracja. niestety wystąpił błąd - wadliwy czujnik G85.
    nie można było wejść do grupy 060 w nastawach podstawowych - wyskakiwał błąd.
    nie wiem czy został on uszkodzony czy może wadliwie go założyłem bądź nie byłem u właściwego człowieka z Vagiem. zaznaczam, że przed rozebraniem nie było żadnych problemów.
    proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.
    z góry dziękuje
  • Poziom 18  
    Widze pełna desperację.
    Proponuje sprawdzić na Vagu wartość konta skrętu jego wartosć posina byc bliska zeru jesli bedzie to 360 stopni w plusie badz w minusie nie ma szans na to by czujnik przeszedł kalibrację w takim przypadku trzeba ręczniu ustawić czujnik na "0" a nastepnie dołozyc taśme Airbag by była ustawiona na środku.
  • Poziom 9  
    Masz rację, pełna desperacja. za odpowiedź dziękuje, jest to już jakiś trop - tylko co to znaczy ta pozycja "0" i taśma airbagu na środku - podejrzewam, że to właśnie tego nie umiałem zrobić.
  • Poziom 18  
    a masz mozliwośc podłacznia komputera pod autko i sprawdzenia na bloku pomiarowym jaki kat jest przy kołach ustawionych na wprost?
    i czy ta "zółta kropka jest w okienku"?
    Jest bardzo wazne by zółta kropka pokrywała sie z zerowym katem ustawienia czujnika kata skrętu który mozesz sprawdzić na vagu inaczej nie uda Ci sie zrobić kalibracji czujnika i kontrolka nie zgasnie.
  • Poziom 2  
    Witam
    mam ten sam problem w touranie. Zamieniałem kierownice na multifunkcje sciągnąłem tasme i czujnik kąta skrętu i zamontowałem nowy sterownik oznaczenie 1K0 953 549 AQ. Potem pojawiła sie tan nieszczesna kontrolka ESP. Problem w tym ze po podłaczeniu Vaga wyskakuje bład czujnika skretu G85 a na bloku pomiarowym nie widac zmieniających sie kątów gdy ruszam kierownicą. Po podłaczeniu starego sterownika wszystko ustepuje, kalibracja przebiega normalnie. Prosze o pomoc nikt nie jest w stanie mi pomóc z mojej okolicy.
  • Poziom 9  
    witaj baster187
    udalo ci sie rozwiazac ten problem w czujnikiem G85?
    pzdr
    saintos
  • Poziom 9  
    witam
    tak udało się rozwiązać. pojechałem do fachowca z prawdziwego zdarzenia i od razu się udało - powiedział, że padnięty jest czujnik - wymienił na drugi i problem zginął.
    widocznie wszystko robiłem tak jak należy, a wina leżała po stronie czujnika.
    pozdrawiam
  • Poziom 12  
    u mnie było to samo po zabawie z wymianą taśmy padł ten czujnik, albo sie zablkował bo też ustawiałem to na VAG i kąt skrętu przekroczył 720 stopni.
  • Poziom 27  
    używki z naszego rynku ,wyjęte ze śmietnika europy

    Dodano po 1 [minuty]:

    takie uszkodzone elementy trzeba zniszczyć młotkiem po naprawie auta jak się ma pewność ,ale nie u nas jeszcze się sprzeda
  • Poziom 12  
    ale pocieszający jest że Polak próbuje i kombinuje i przez to się uczy.
    U Niemca sie nie da tam kupujesz całość i całośc wymeniasz najlepiej tylko na nowe. Prze to oni sa barany a my ...