Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

kopie pralka

jannaszek 03 Kwi 2004 21:46 4923 16
  • #1 03 Kwi 2004 21:46
    jannaszek
    Poziom 39  

    kopie pralka wirpool awg 650 zaczęła wywalać różnicówkę to wypiąłem ochronny no i żona stwierdziła lakonicznie że grzmotnęła ja.
    pralka ładowana z góry problem z rozebraniem - czy to silnk miałby przebicie?

    0 16
  • #2 03 Kwi 2004 21:49
    Robert B
    Poziom 43  

    Uziemienie nieskuteczne!
    http://intel3.republika.pl/ochrona.html
    http://www.dawel.prx.pl/wylrp.htm

    0
  • #3 04 Kwi 2004 00:45
    camco
    Poziom 14  

    prawdopodobnie nie masz uziemienia
    potrzebujesz dobre uziemienie podlacz uziemienie starym indianskim sposobem grubym drutem do kranu ja czasami uzywam kable od rozruchu samochodu w zime

    0
  • #4 04 Kwi 2004 01:06
    pan_slonik
    Poziom 22  

    hej koledzy przeciez facet pisze ze odpiąl prewód ochronny! to jest uziemienie! i jest ono sprawne poniewaz roznicowka przed odpieciem uziemienia wywala. po odpieciu kopnelo jego zone! oznacza to ze gdzies jest jakis przebicie. jesli wczesniej nie wywalalo to oznacza pojawienie sie przebicia. byc moze silnik, mozliwe takze ze filtr przeciwzakluceniowy w róznych pralkach rózny czasami dwie cewki czasami konensator. nalezy rozkrecic pralke i sprawdzic. tak ja to widze. zastanówcie sie nad tematem postu!!!!!

    0
  • #5 04 Kwi 2004 01:14
    elektryk2000
    Specjalista urządzeń chłodniczych

    Podłącz z powrotem przewód ochronny do pralki i odepnij przewody (dwa!!) od grzałki. Sprawdź wtedy czy wywala różnicówka, często grzałka jest powodem, może być też silnik czy filtr ale zacząłbym od grzałki.

    0
  • #6 04 Kwi 2004 10:34
    jannaszek
    Poziom 39  

    pan_slonik napisał:
    hej koledzy przeciez facet pisze ze odpiąl prewód ochronny! to jest uziemienie! i jest ono sprawne poniewaz roznicowka przed odpieciem uziemienia wywala. po odpieciu kopnelo jego zone! oznacza to ze gdzies jest jakis przebicie. jesli wczesniej nie wywalalo to oznacza pojawienie się przebicia. byc moze silnik, mozliwe takze ze filtr przeciwzakluceniowy w róznych pralkach rózny czasami dwie cewki czasami konensator. nalezy rozkrecic pralke i sprawdzic. tak ja to widze. zastanówcie się nad tematem postu!!!!!

    no czasem chłopaki galopują z pomocą nie doczytawszy sedna
    kopie od razu po włożeniu wtyczki niezależnie od innych ystawien
    wszystko sprawdzę chciałem przed rozebraniem[a nie jest to proste w tych pralkach ,najgorszy jest ten kawał betonu]przygotować max wiedzy żeby skrócić rewolucję w domu
    te grzałkę też sprawdzę -a pompka? no dam znać co było ,
    szkoda rodzinę narażać kto by mi prał?
    dziękuje i proszę ewentualnie dalsze rady

    0
  • #7 04 Kwi 2004 11:02
    lechm56
    Moderator

    Przed przystąpieniem do pracy przygotuj:
    1.pojemnik na śrubki,
    2.szmaty lub pakuły,
    3.Używaj odpowiednich narzędzi,
    4.Zapisz co gdzie było podłączone,
    5.Apteczka w zasięgu ręki,
    Powodzenia :wink:

    0
  • #8 04 Kwi 2004 11:38
    jannaszek
    Poziom 39  

    w apteczce co ma być,kamfora?
    wracając to temy-sprawcą wydaje się być filtr napięcie mndz. kranem a obudową sięgało 90 v no to wziąłem i przełożyłem neutralny w msce fazy i vice versa z fazą,-zmierzyłem potencjał ,wyniósł 45 v -dałej podłączyłem ochronny -jest zero nie wywala różnicowego rezystancja mndz kołkami wtyczki a obudową jest bliska nieskończoności -zatem filtr [kondensator ] nie chce mi się rozbebeszać pralki może dokuśtyka do zakupu nowej wszak obudowa po 6 latach jest już mocno skorodowana dzięki za pomoc jaka by nie była kończymy temat pakuły pod wannę i pudełko na śróbki hech

    0
  • #9 06 Kwi 2004 01:12
    macher
    Poziom 15  

    pan_slonik napisał:
    hej koledzy przeciez facet pisze ze odpiąl prewód ochronny! to jest uziemienie! i jest ono sprawne poniewaz roznicowka przed odpieciem uziemienia wywala. po odpieciu kopnelo jego zone! oznacza to ze gdzies jest jakis przebicie. jesli wczesniej nie wywalalo to oznacza pojawienie się przebicia. byc moze silnik, mozliwe takze ze filtr przeciwzakluceniowy w róznych pralkach rózny czasami dwie cewki czasami konensator. nalezy rozkrecic pralke i sprawdzic. tak ja to widze. zastanówcie się nad tematem postu!!!!!


    popieram diagnozę. I dlatego warto mieć różnicówkę na łazienkę (a w nowych chatach nawet sie musi). A widziałem już w łazienkach gniazdka newet bez bolca.Nóżki gumowe dobrze izolują 220V od posadzki. i tak sobie to czeka , pralka pracuje przecież nornalnie - nie wybija termika bo nie ma zwarcia zamykającego obwód. Dotykasz pralki, ale jesteś w pantoflach na jakiejś tam piance - dostajesz przez ręka- noga rez. przejście i ciała dużo mniejsze napięcie dotykowe, może nawet kole bezpiecznego 50V. Trochę kopnie. Ale złapałeś się kranu (pełny uziom), a druga ręka oparła się na pralce, która czasem kopała - masz pełne czysta 220V- ratuje cię gruba skóra na rękach i mocne serce, jeżeli masz szczęście.
    Różnicówka to ok 100zł a moim skromnym zdaniem jest po prostu konieczna.
    Wracając do autora postu bez filtra przeciwzakłóceniowego nic się nie dzieje - tylko trochu źle oglądać telewizję jak akurat pierze.
    8O
    macher

    0
  • #10 06 Kwi 2004 06:22
    camco
    Poziom 14  

    prad musi kopac ale jak cie zlapie to juz nie pusci cie i uzmarzysz sie jak kurczak na roznie i moze jak sie uratuja bedziesz jak roslinka

    0
  • #11 06 Kwi 2004 16:36
    pan_slonik
    Poziom 22  

    tak ponie jannaszek. jesli bylby to faktyczie filtr to dla bezpieczeństwa wypnij go. zamontujesz jak naprawisz albo jak kupisz nowy. Zona, pewnie dzieci a pomyslales kto ci jedzenie bedzie przyrządzał? bo przeciez pralka automatyczna to prawie sama pierze!:)

    0
  • #12 06 Kwi 2004 18:56
    jannaszek
    Poziom 39  

    opralce na razie zapomniałem różnicówka czuwa ale zgodzę się z jednym że prąd to bestia i potrafi płynąć szybko nawet po drucie-akurat dziś mnie potrzepał dobrze widać serce mam ok, ful kontakt neutralny lewa ręka ,faza druga ręka - marzenie .to było przy wymianie lampy w pracy tam też bestia jest nie życząc pokopania pozdrawiam wszystkich i dziękuję , psikusantom też
    ps dobre zerowanie lub uziom [skuteczny] +prawidłowe bezpieczniki też pozwolą przeżyć różnicówka to elektronika.... nie mówię że jest zła- u mnie działa jak się ktoś boi to najlepszy kabel rozruchowy i do kranu

    0
  • #13 09 Kwi 2004 00:07
    macher
    Poziom 15  

    kabel rozuchowy??!
    połączenie wyrównawcze miejscowe - jakieś 6mmm2 spoko wystarcza.
    I dobrze mieć to połączenie do kranu, jeżeli nie ma czegoś innego.
    8O
    macher

    0
  • #14 09 Kwi 2004 00:29
    ciampur
    Poziom 10  

    tak na chwilę pomoże odwrócenie wtyczki . Ale sprawdź skuteczność zerowania.

    0
  • #15 09 Kwi 2004 00:51
    macher
    Poziom 15  

    Jak ma ochronny to nie ma żadnego zerowania.
    To jest sieć TN-S.
    Trzy osobne przewody!
    8O
    macher

    0
  • #16 09 Kwi 2004 21:50
    jannaszek
    Poziom 39  

    macher napisał:
    Jak ma ochronny to nie ma żadnego zerowania.
    To jest sieć TN-S.
    Trzy osobne przewody!
    8O
    macher

    no o kablu to jeszcze z sensem ci wyszło ale z tym drugim postem to ni w .ni w oko[chyba że nie do mnie pisałeś]
    nie zrozumiałeś? no to patrz -pisałem że zerowanie lub uziom + bezpieczniki... iteż to że u mnie dział a różnicówka
    więc po kiego grzyba miałbym zerować czy uziemiać chyba jasne że miałem na myśli kogokolwiek kto ma tylko dwa bolce i zero ochrony -a tacy użytkownicy też są
    odskakuję, bo temat dla mnie zamknięty
    pozdrawiam na koniec

    0
  • #17 17 Kwi 2004 17:16
    adrian k
    Poziom 10  

    jak aktualne to ładuj pranie proszek program włącz wyłączoną z prądi a na koniec włąćz do prądu napewno prąd cie nie kopnie

    0