Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z odpalaniem po dłuższym postoju (Golf IV 1,9 TDI)

18 Sty 2009 21:05 7404 13
  • Poziom 9  
    Panowie mam problem z odpalaniem mojego golfa po dłuższym postoju, szczególnie z rana i to niezależnie od temperatury otoczenia. Dłuższy czas muszę go kręcić a jak już odpali to pracuje normalnie tylko czasem jak jest zimno to po odpaleniu puści biały dymek. Dodam że po załączeniu zapłonu miga mi przez chwile na pomarańczowo kontrolka od oleju. Prawdopodobnie jest uszkodzony czujnik, czy to może mieć coś wspólnego
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 13  
    Ja proponuje na początek sprawdzić świece zapłonowe, za odpalania może być także odpowiedzialna pompa wtryskowa, ewentualnie slabe ciśnienie w cylindrach...
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 9  
    Świece żarowe są w porządku. Jak wspomniałem problem pojawia się niezależnie od temp. otoczenia a jak jest na plusie to świece żarowe chyba nie mają na to wpływu.
  • Poziom 11  
    sprawź czy nie zapowietrza się gdzieś układ paliwowy U mnie przyczyną była wymiana filtra paliwa na nowy który był źle zakuty i ciągnął powietrze a po odpaleniu chodził ok.
  • Poziom 9  
    Na początku też o tym myślałem. Sprawdzałem czy np. w wężyku nie ma bąbli powietrza i czy się nie pojawiają podczas odpalania. Okazało się że jest ok. Dlatego wykluczyłem tą opcję.
  • Poziom 34  
    a jaki to silnik, na pompie wtryskowej czy pompowtryskiwaczach ?
    jeśli na pompie wtryskowej to do sprawdzenia kąt wyprzedzenia początku tłoczenia - sprawdza się jego wartość VAG-COMem (optymalna wartość wynosi od 46 do 51 jednostek), jeśli będzie potrzebna korekta tego kąta to ustawia się go ruszając kołem pasowym pompy po zdjęciu plastikowej obudowy rozrządu i poluzowaniu 3 śrub koła pasowego pompy i sprawdza wskazania w tym czasie na VAG-COM;
    jeśli silnik na pompowtryskiwaczach to w pierwszej kolejności podpiąć VAG-COM i sprawdzić wartość kąta synchronizacji pomiędzy wałkiem rozrządu a wałem korbowym (optymalna wynosi 0 z tolerancją +/-3 jednostki) oraz sprawdzić czy pokazuje błąd uszkodzenia lub przerwy/zwarcia na czujniku G40 - jego usterka powoduje trudny rozruch silnika.
  • Poziom 9  
    Silnik na pompie wtryskowej 90 koni. A ta mrugająca na pomarańczowo kontrolka oleju to sygnalizacja uszkodzonego czujnika ?. Mruga ona ze trzy razy po przekręceniu zapłonu potem gaśnie
  • Poziom 34  
    kargolf napisał:
    A ta mrugająca na pomarańczowo kontrolka oleju to sygnalizacja uszkodzonego czujnika ?. Mruga ona ze trzy razy po przekręceniu zapłonu potem gaśnie


    to nie jest sygnalizacja uszkodzonego czujnika tylko sygnalizacja, że masz pociągnąć za dźwignię otwierania maski, wyjść na zewnątrz, podnieść maskę, wyjąć bagnet, wytrzeć go szmatką, ponownie włożyć na 2-3 sekundy i wyjąć a następnie sprawdzić wskazanie poziomu oleju i uzupełnić jego brak :D
    a wszystkie powyższe czynności zrobić najlepiej na zimnym silniku przed jego odpaleniem i z samochodem stojącym na równej poziomej powierzchni.
  • Poziom 9  
    Nie wiem czy mam rację ale słyszałem że jak jest nieodpowiedni stan oleju to kontrolka pali się na pomarańczowo a nie mruga. Stan oleju jest ok a ta kontrolka mruga mi za każdym włączeniem zapłonu
  • Poziom 11  
    A może elektrozawór gaszenia na pompie się zacina i po chwili od dostania napięcia puszcza paliwo?? odkręć rurkę na wtrysk i sprawdź czy pompa daje paliwo od pierwszego zakręcenia czy dopiero później.
  • Poziom 34  
    kargolf napisał:
    Nie wiem czy mam rację ale słyszałem że jak jest nieodpowiedni stan oleju to kontrolka pali się na pomarańczowo a nie mruga. Stan oleju jest ok a ta kontrolka mruga mi za każdym włączeniem zapłonu


    kolego zwracam honor !
    od początku miałeś rację z tą kontrolką, jeśli świeci na żółto to jest za mały poziom oleju ale jeśli mruga na żółto to sygnalizuje to uszkodzenie czujnika poziomu oleju, chylę czoła :please:
  • Poziom 9  
    andy1969 napisał:
    A może elektrozawór gaszenia na pompie się zacina i po chwili od dostania napięcia puszcza paliwo?? odkręć rurkę na wtrysk i sprawdź czy pompa daje paliwo od pierwszego zakręcenia czy dopiero później.


    Sprawdzę to

    A co do tej uszkodzonej kontrolki oleju, to orientuje się ktoś czy to może mieć jakiś negatywny wpływ na działanie układu zapłonowego ?
  • Poziom 12  
    Kolego! Musi być nie szczelny układ zasilający. To jest powodem schodzenia paliwa z układu po dłuższym postoju.Czytając wypowiedzi nikt tego nie wziął pod uwagę a to podstawa.Pozdrawiam.
  • Poziom 34  
    kargolf napisał:
    A co do tej uszkodzonej kontrolki oleju, to orientuje się ktoś czy to może mieć jakiś negatywny wpływ na działanie układu zapłonowego ?


    tym razem możesz mi uwierzyć, że żadnego bo takiego układu w Twoim samochodzie nie ma :wink: