Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BRC Just migające diody

18 Sty 2009 21:09 13421 7
  • Poziom 12  
    Witam. Chciałbym zasięgnąć opinii fachowca co usterki w instalacji wymienionej w temacie.Instalacja posiada wskaźnik (4 diody żółte-wskazanie paliwa,oraz jedną dwukolorową,czerwono-żółtą,wskazującą rodzaj paliwa) Od niedawna zaobserwowałem,że jak zatankuję pełny zbiornik gazu to raz na jakiś czas migają mi 4 diody żółte na raz. Następnym problemem jest to,że wymieniany był akumulator i przy podłączaniu nowego zaiskrzyło lekko na kablu od zasilania instalacji i przy jeździe na gazie występują błędy silnika(znikają po przełączeniu na pb) oraz nastąpiło po dłuższym czasie zapalenie czwartej diody żółtej(tej przy diodzie dwukolorowej) i miganie tej diody dwukolorowej,a przełączanie benzyna-automat-gaz nic nie daje. po ponownym uruchomieniu silnika jest już ok,ale a jakieś 30 km. Co to może być za problem?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 11  
    Cztery mrugające diody oznaczają przepełnienie zbiornika. Bez paniki. Ile wchodzi ci do zbiornika od pustego do pełna . Jak tankujesz ok 80% jego całkowitej pojemności i wybija to wszystko jest ok (tylko szkiełko na wiel. szwankuje), natomiast gdy wchodzi ci tyle gazu ile wynosi pełna pojemność zbiornika lub blisko tego a przy tym często nie odbija wielozawór na zbiorniku to prawdopodobnie uszkodził się on i trzeba go naprawić bądź wymienić.

    Jeśli chodzi o drugi problem (zapalenie się pomarńczowego światełka) to sterownik lpg ma błąd w pamięci np. może stawać sonda lambda. Potrzebne jest podpięcie do kompa i wszystko będzie jasne.
  • Poziom 12  
    Co do pierwszego problemu z przepełnieniem zbiornika,to dopiero teraz zauważyłem,że zapalają się,kiedy jadę pod górkę,lub kiedy ostro zakręcam-więc się tym nie martwię. A ten drugi problem to jakby się naprawił,bo już tego nie ma,a wymigałem sobie błędy(w Oplu mam taką możliwość) to właśnie wyskoczyło mi,że mieszanka za bogata lub za uboga,więc masz kolego w tym racje. Chwilowo jest dziwnym trafem już ok. Czy możliwe,że samo się zaadaptowało i już bedzie normalnie działać?
  • Poziom 11  
    Błędy które wymigałeś pochodzą ze sterownika benzynowego i to często są normalne błędy w samochodzie posiadającym gaz.(pomimo emulacji sondy lambda). Just sterownik lpg też ma pamięć błędów ale sprawdza się ją tylko komputerem. Jeżeli samochód równo chodzi , dobrze przyspiesza i spalanie nie uległo zmianie to nie masz powodów do zmartwień. Pamiętaj tylko ,że właściwie serwisowana instalacja służy długie lata. Więc co 15tyś km powinno się spuszczać olej z reduktora i kontrolować spaliny.
  • Poziom 12  
    Dzięki,tak to błędy z komputera benzyny wymigałem. A co do tego co piszesz,to auto chodzi normalnie,brak jakichś dziwnych objawów i na razie jestem spokojny:)
  • Poziom 11  
    Witam
    U mnie mrugają wszystkie równo i ciągle diody zielone niezależnie ile mam gazu . co to może oznaczać ??
  • Poziom 9  
    Witam.
    Jeżdżę Mitsubishi Galantem z 98
    roku. Mam w nim instalację Just Heavy
    .Nadmienię też że instalacja
    ma już prawie 10 lat. Od jakiegoś czasu wystapiły
    problemy z instalacją.
    Sprawa wygląda w następujący
    sposób. Gdy pierwszy raz odpalam samochud , gdy silnik osiągnie już
    temp odpowiednią do przełączenia się na gaz (temp. optymalna), centralka przełącza się
    (dioda zapala się na zielono)
    ale silnik gaśnie jak by nie dostawał paliwa (gazu). Nim silnik się przełączy
    na gaz muszę kilka krotnie albo odpalac silnik lub przełączać
    przełącznikiem. Gdy już raz przełączy się na gaz , potem nie ma już
    żadnego problemu by , nawet odpalić na gazie. Za każdym
    razem
    zaskakuje. Problem jest tylko przy pierwszym przełączeniu. Kłopoty te
    wystąpiły gdy pojawiły się pierwsze przymrozki w Grudniu.
    Po pewnym czasie okazało się że silnik krokowy był do wymiany.
    Obecnie mam inny problem. Gdy sutko ma się przełączyć na gaz , dzieje się cos takiego , że pierwsza i czwatra dioda mi miga , ta prostokątna też , na przemian zmieniając kolory , ziel , żółt. czerw. Zauważyłem że dzieje się to gdy jadę po równej drodze , ale gdy auto stoi przechylone na bok , wszystko jest OK. Czy to nie jest aby coś z wielozaworem? A może jakiś inny czujnik? Proszę , podpowiedzcie bo nie wiem co zrobić. Zaczynam rozważać wymianę inst na nową. Np na SEQUENT 24.11 Co o tej inst możecie powiedzieć?