Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

adsp-2181 i kilka pytań z nim związanych

18 Sty 2009 22:17 1793 8
  • Poziom 13  
    Witam...

Na wstępie chciał bym podkreślić iż nie mam doświadczenia w pisaniu oprogramowania na procesory sygnałowe stąd niektóre pytania mogą się wydać trywialne, ale mimo to proszę o pomoc.
    Pisze programik zaliczeniowy (w C !) na ADSP-2181.. wykorzystuje do tego VisualDSP++ 3.5 16bit. Nie liczę na gotowy kod, a na wskazówki i podpowiedzi (chciał bym się też czegoś nauczyć).

Program to bootloader dla tego procesora, który posiada nastepujące funkcje:

1. Ładowanie programów (hex) do pamięci flash.
    2. Podgląd dowolnych komórek RAM i FLASH.
    3. Podgląd stanu portów we/wy z możliwością ich modyfikacji (zapewne D0-D23)
    4. Start procesora z uruchomionym programem ładowanym w pkt 1.

Moje dotychczasowa walka pozwoliła mi napisać fragmenty kodów do kilku pkt. Wszystko co pisze mam możliwość testowania tylko programowym debuggerem - pan dr. stwierdził ze płytka mi do tego nie potrzebna ;)

ad1)
    Ponieważ nie do końca znam architekturę tego procesora doszedłem do wniosku (czytając manuala) że pamięć flash moge obsłużyć przez BDMA port. Zapisując zawartość hexa w byte memory (BM). Nawet udało mi sie zapisać kilka bajtów do tej pamięci. Nie wiem jednak czy to dobry trop. Jeśli nie, to z czego najlepiej skorzystać ?

ad2)
    Tutaj sytuacja podobna do tej powyzej. Kożystająć z BDMA moge czytać dowolnie BM (flasha?).... wyczytałem ze jest to w stanie czytać również RAM (PM i DM), ale nie doszedłem jak tego dokonać :(. Wszelkie sugestie wskazane.

ad3)
    Tutaj nie wiem zupełnie jak sie za to zabrać. Domyślam się ze odczytywać mam również jakieś komórki pamięci (tylko jakie ?)

ad4)
    Tutaj planuje skorzystać z BDMA booting, tyle że mam problem z implementacją do kodu :(.