Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Serwerowe OpowieściSerwerowe Opowieści
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU

alfa-technika 15 Kwi 2011 09:46 76107 176
  • #121
    jackkpl
    Poziom 12  
    Podepne sie do tematu i zadam pytanie. Gdy podlaczam sie interfejsem do mojego komputera , to mam tak jak na screenach u kolegi szare opcje konfiguracji przelaczania gaz-benzyna.

    Posiadam mocny 4 cylindrowy silnik turbo i nie chce inwestowac w instalacje LPG, ktora bedzie kosztowala majatek, a i tak nie obsluzy 300 koni. Chcialbym miec mozliwosc konfiguracji przestawiania LPG->PB przy duzym obciazeniu. Czy brak tych opcji (wyszarzone) wynika z jakiejs ubogiej wersji komputera?

    Moze ktos z Was ma komputer, ktory ma aktywne opcje przelaczania LPG->PB i chcialby sie zamienic (za doplata ;)).

    Dysze mam juz rozwiercone na 3.5mm, reduktor mam 180 lub 220 konny (nie moge odczytac z reduktora modelu, wiec sugeruje sie dokumentem z lista komponentow instalacji). Mnoznik mam 1.3-1.4 na mapie LPG i okolo 3500-4000rpm przy gazie w podloge wtryski LPG juz nie wyrabiaja. Po 2-3 sekundach jazdy na ubogiej mieszance (13.5-14:1) instalacja sama przelacza sie na PB. Chcialbym zmusic ja do wczesniejszego przelaczania.

    Pozdrawiam
  • Serwerowe OpowieściSerwerowe Opowieści
  • #122
    manio123
    Poziom 34  
    do tak dużej mocy nie wystarczy jeden reduktor, potrzeba dwa i odpowieni zawór wieloczerpalny , czy przewód gazowy. Podświetlone na szaro opcje nie są obsługiwane dla firmware , które obsługuje Twój silnik . Poczytaj instrukcję , zagadnienia przełączania na benzynę są szczegółowo opisane
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1760985.html]Link[/url]
  • Serwerowe OpowieściSerwerowe Opowieści
  • #123
    jackkpl
    Poziom 12  
    manio123 napisał:
    do tak dużej mocy nie wystarczy jeden reduktor, potrzeba dwa i odpowieni zawór wieloczerpalny , czy przewód gazowy. Podświetlone na szaro opcje nie są obsługiwane dla firmware , które obsługuje Twój silnik . Poczytaj instrukcję , zagadnienia przełączania na benzynę są szczegółowo opisane
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1760985.html]Link[/url]


    To, ze trzeba miec wydajniejszy reduktor, lepsze elektrozawory i moze wtryskiwacze to wiem. Ta instalacja wyrabia mi do okolo 180-200 koni, dlatego nime chce jej zmieniac. Wole spalic 1 litr pb przy pilowaniu,anizeli wymieniac pol instalacji.

    Nie bardzo wiem, jaki zwiazek jest miedzy firmware, a silnikiem. Czy chodzilo Ci o moj sterownik gazowy (on ma firmware, ktory nie obsluguje przelaczania na benzyne)?

    Link bardzo pomocny, dziekuje. Instrukcja dosc wyczerpujaca, wczesniej jej nie znalazlem.
  • #124
    manio123
    Poziom 34  
    firmware to program wykonawczy do sterownika ( dostarczany z softem do programowania) , który można aktualizować. Należy więc wgrać nowszą jego wersję, ale widziałem takie tylko do silników 4 cylindrowych , przy których działają wszsystkie opcje
  • #125
    jackkpl
    Poziom 12  
    manio123 napisał:
    firmware to program wykonawczy do sterownika ( dostarczany z softem do programowania) , który można aktualizować. Należy więc wgrać nowszą jego wersję, ale widziałem takie tylko do silników 4 cylindrowych , przy których działają wszsystkie opcje


    Wiem, co to firmware, tylko pytalem, jaki to ma zwiazek z moim silnikiem ;). Nie wiesz, skad moge wziac jakis nowszy firmware do stelli nord ? Bardzo potrzebne mi to przelaczanie na pb pod obciazeniem.
  • #126
    manio123
    Poziom 34  
    a aktualizowałeś firmware dostępne z programem ? Jaki masz aktualny numer wersji?
  • #127
    jackkpl
    Poziom 12  
    manio123 napisał:
    a aktualizowałeś firmware dostępne z programem ? Jaki masz aktualny numer wersji?


    Tego nie robilem. Mam wersje 6.0.2
  • #128
    manio123
    Poziom 34  
    to numer wersji softu do obsługi instalacji , a nie numer wersji firmware :D:D:D musisz zrobić upgrade :D , doczytaj w instrukcji :D bo nadal nie jarzysz o czym piszę
  • #129
    jackkpl
    Poziom 12  
    manio123 napisał:
    to numer wersji softu do obsługi instalacji , a nie numer wersji firmware :D:D:D musisz zrobić upgrade :D , doczytaj w instrukcji :D bo nadal nie jarzysz o czym piszę


    Ciesze sie,ze chcesz mi pomoc, ale musze przyznac, ze sie wymadrzasz. W Twojej wypowiedzi pisales o firmwarze i programie, a nastepnie zapytaes o wersje. Musisz pisac tak, zeby rozumieli Cie rowniez inni.

    Wersji firmware nie znam i pewnie nie poznam (jest ona w ogole gdzies wyswietlana po podlaczeniu Pc do komputera lpg)?


    Czy firmware jest dolaczany do programu elpigazn ? Jesli tak, to wgram ten , ktory jest w katalogu programu i problem z glowy.

    Przez 3 dni rozmawiamy o firmwarze, a nadal nie wiem, skad go wziac. Napisz konkretnie (albo podaj linka) do kompletnego opisu. Niestety w tej instrukcji (ktora przeczytalem 2 razy) jest wyraznie napisane,ze firmware jest na dysku instalacyjnym i tyle. Oczywiscie takiego dysku nikt nie posiada (poza renomowanymi zakladamia Elpigaz)
  • #130
    manio123
    Poziom 34  
    to dlatego ,że nie czytasz instrukcji a potem masz pretensje : razem z softem masz na dysku najnowszy dostępny firmware . Użyj opcji upgrade i będziesz miał najnowszą wersję - co nie musi znaczyć ,że akurat wszytko zadziała - tu miej jednak pretensje to autora softu - nie wszystko jest jeszcze gotowe i nie bardzo wiem dlaczego w niektórych konfiguracjach wszystkie opcje są aktywne. Nie ma nowszego firmware niż ten dostępny z softem , który masz.
  • #131
    jackkpl
    Poziom 12  
    manio123 napisał:
    to dlatego ,że nie czytasz instrukcji a potem masz pretensje : razem z softem masz na dysku najnowszy dostępny firmware . Użyj opcji upgrade i będziesz miał najnowszą wersję - co nie musi znaczyć ,że akurat wszytko zadziała - tu miej jednak pretensje to autora softu - nie wszystko jest jeszcze gotowe i nie bardzo wiem dlaczego w niektórych konfiguracjach wszystkie opcje są aktywne. Nie ma nowszego firmware niż ten dostępny z softem , który masz.


    Jak dla mnie , to to co napisales wcale nie wynika z instrukcji. Dlatego zadalem pytanie. Wole zapytac 2 razy, niz cos spieprzyc za pierwszym razem :). Licze sie z tym, ze software, ktory mam do dyspozycji nie pochodzi z oficjalnego zrodla, a zatem moze byc jakos "uposledzony"

    Dzieki za informacje.
  • #132
    manio123
    Poziom 34  
    nie obawiaj się, zwróć tylko uwagę na pewność połączenia w trakcie aktualizacji, naładowane baterie w lapku, zasilanie itd - przerwanie transmisji w trakcie aktualizacji prowadzi do zawieszenia systemu sterownika i konieczność jego naprawy w serwisie - fora gazowe są pełne takich wątków.
  • #133
    ElpigazN
    VIP Zasłużony dla elektroda
    jackkpl napisał:
    manio123 napisał:
    to numer wersji softu do obsługi instalacji , a nie numer wersji firmware :D:D:D musisz zrobić upgrade :D , doczytaj w instrukcji :D bo nadal nie jarzysz o czym piszę


    Ciesze sie,ze chcesz mi pomoc, ale musze przyznac, ze sie wymadrzasz. W Twojej wypowiedzi pisales o firmwarze i programie, a nastepnie zapytaes o wersje. Musisz pisac tak, zeby rozumieli Cie rowniez inni.

    Wersji firmware nie znam i pewnie nie poznam (jest ona w ogole gdzies wyswietlana po podlaczeniu Pc do komputera lpg)?


    Czy firmware jest dolaczany do programu elpigazn ? Jesli tak, to wgram ten , ktory jest w katalogu programu i problem z glowy.

    Przez 3 dni rozmawiamy o firmwarze, a nadal nie wiem, skad go wziac. Napisz konkretnie (albo podaj linka) do kompletnego opisu. Niestety w tej instrukcji (ktora przeczytalem 2 razy) jest wyraznie napisane,ze firmware jest na dysku instalacyjnym i tyle. Oczywiscie takiego dysku nikt nie posiada (poza renomowanymi zakladamia Elpigaz)


    Firmware jest dołączane do praogramu. Niemniej Elpigaz posiada tzw. "inżynierskie" wersje, których nie udostępnia klientowi, w tych firmwarach są opcje ogólnie niedostępne w zwykłym programie ElpigazN.
  • #134
    gizmo232
    Poziom 9  
    Witam serdecznie
    Mam mały problem ze swoim autkiem
    Jest to Vectra B z silnikiem 2.0 16V reszta informacji jest na zdjęciach mam nadzieję że wystarczające.
    Silnik na gazie nie chodzi tak jak przed wymianą listwy trysków gazu.
    Czy ktoś widzi w czym jest błąd.
    Dodam że po autokalibracji raz dysze są za duże raz za małe

    POMOCY
    Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU
  • #135
    ElpigazN
    VIP Zasłużony dla elektroda
    gizmo232 napisał:
    Witam serdecznie
    Mam mały problem ze swoim autkiem
    Jest to Vectra B z silnikiem 2.0 16V reszta informacji jest na zdjęciach mam nadzieję że wystarczające.
    Silnik na gazie nie chodzi tak jak przed wymianą listwy trysków gazu.
    Czy ktoś widzi w czym jest błąd.
    Dodam że po autokalibracji raz dysze są za duże raz za małe

    POMOCY
    Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU


    Jaką masz teraz liswę wtryskową? Reduktor masz 0,95 bara a wykręcony na 1,09.
  • #136
    gizmo232
    Poziom 9  
    Jaką masz teraz liswę wtryskową? Reduktor masz 0,95 bara a wykręcony na 1,09.[/quote]

    Listwa teraz 3 omy Valtek. A z tym reduktorem co mogę zrobić z ciśnieniem??
  • #137
    ElpigazN
    VIP Zasłużony dla elektroda
    gizmo232 napisał:
    Jaką masz teraz liswę wtryskową? Reduktor masz 0,95 bara a wykręcony na 1,09.


    Listwa teraz 3 omy Valtek. A z tym reduktorem co mogę zrobić z ciśnieniem??[/quote]

    Zmnejsz ciśnienie do 0,95 bara. Poczekaj aż reduktor osiągnie 60 stopni, włącz autokalibrację (przy autokalibracji wyłączone światła, klimatyzacja, inne odbiornii prądu). Po autokalibracji jeżeli pokaże, że dysze za małe trzeba rozwiercić.
  • #138
    gizmo232
    Poziom 9  
    [/quote]

    Zmnejsz ciśnienie do 0,95 bara. Poczekaj aż reduktor osiągnie 60 stopni, włącz autokalibrację (przy autokalibracji wyłączone światła, klimatyzacja, inne odbiornii prądu). Po autokalibracji jeżeli pokaże, że dysze za małe trzeba rozwiercić.[/quote]

    Dzięki za poradę ale dopytam się czy tą regulację robię w kompie czy tylko i wyłącznie przy reduktorze???
    Dzięki z góry za podpowiedź
  • #139
    ElpigazN
    VIP Zasłużony dla elektroda
    gizmo232 napisał:


    Zmnejsz ciśnienie do 0,95 bara. Poczekaj aż reduktor osiągnie 60 stopni, włącz autokalibrację (przy autokalibracji wyłączone światła, klimatyzacja, inne odbiornii prądu). Po autokalibracji jeżeli pokaże, że dysze za małe trzeba rozwiercić.[/quote]

    Dzięki za poradę ale dopytam się czy tą regulację robię w kompie czy tylko i wyłącznie przy reduktorze???
    Dzięki z góry za podpowiedź[/quote]

    Tylko na reduktorze.
  • #140
    gimof
    Poziom 27  
    Dzień dobry.
    Od jakiegoś czasu walcze z instalacją gazową w moim aucie: opel omega 2.5 v6.
    Zaczne od początku- przy odratowaniu ją odzezłomowania nie paliła na benzynie na dwa cylindry - winna była cewka zapłonowa. Natępnie zająłem się gazem, uszkodzony wąż do wtryskiwaczy i natychmiastowy wypływ paliwa po zatankowaniu. Teraz sama instalacja - zachowuje się tak jakgdyby nie paliła na wszystkie cylindry, ma niskie obroty, za mała dawka gazu? trudno określić, w każdym bądź razie bardzo wysokie zużycie paliwa - niska moc. Gdy ściągam przewody z każdego wtrysku po kolei to czuć różnice w pracy silnika.
    Instalka to oczywiście elpigaz, sterownik eliza stella, oryginalne wtryski stella- tak samo reduktor. Wtryski trochę pstrykają podczas pracy. oczywiscie dwie listwy po 3 na strone.
    Zczytałem mape: Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU

    Co mogę zrobić by poprawić pracę gazu? Autokalibracja nic nie daje. Dodam, że na instalacji jest zrobione ok 60kkm oraz komponenty owej są oryginalne - wpis w książce serwisowej elpigaz.
  • #141
    jackkpl
    Poziom 12  
    ale to zle ci chodiz na lpg, a na pb jest ok ? Masz odczyt lambdy, gdy chodzi na pb i na lpg ? Jesli nie ma nieszczelnosci, to albo wtryski sa rozjechane (kazdy leje troche inaczej, najbardziej to sie odczuwa na jalowym lub przy hamowaniu silnikiem, gdy jeszcze komputer wtryskuje paliwo), albo masz tak rozjechane mnozniki, ze mieszanka jest poza mozliwosci adaptacji komputera.

    Czy wyskakuje ci CheckEngine ?

    To ze wtryski cykaja to normalne. Ja sie uzeralem z elpigazem (valtek) i w koncu zmienilem na hany h2000. Duza poprawa, czasem jeszcze szarpnie na jalowym,ale duzo mniej niz na wtryskiach elpigaz.
  • #142
    gimof
    Poziom 27  
    Na pb chodzi idealnie. Nieszczelność na 99% odpada. Check wyskakuje na gazie od czasu do czasu, chwile świeci i gaśnie. Nie mam odczytu lambdy w ogóle. Prawdopobodnie nie są podpięte, przy czym są sprawne ponieważ sprawdzałem je już wcześniej miernikiem.
    Objawy są najbardziej widoczne właśnie na biegu jałowym i hamowaniu silnikiem!
    Jak sprawdzić wtryski ?
  • #143
    jackkpl
    Poziom 12  
    Poszukaj na allegro kalibracja wtryskow - sa ludzie, ktorzy maja mierniki przeplywu. Moga wyregulowac valteki tak,zeby kazdy z nich mial zblizona wydajnosc. Przy valtekach trzeba to robic dosc czesto (pisza ze co 15tys km ).

    Mozesz jeszcze zobaczyc,czy przy przechodzeniu Pb-LPG czas wtrsku benzyny sie zmienia (w programie elpigazu,gdy podepniesz sie pod komputer). Idealnie komputer sterujacy PB powinien niezaleznie od tego, czy lpg czy pb, dawac taki sam czas wtrysku. Wtedy masz dobrze dobrane mnozniki. Trzebaby tak sprawdzic kilka obszarow (tzn 3-5-8-12ms przy 1-3-5 tys rpm), zeby z grubsza dobrac mnoznik. Wartosci pomiedzy mozesz zinterpolowac.
  • #144
    gimof
    Poziom 27  
    Czytałem już wcześniej o zwróceniu uwagi na porównanie czasu wtrysków i wczoraj na to też spojrzałem :) Mapa - czasy wtrysków się nie zmieniają.

    Szukałem Twojego hasła w allegro i kalibracji w mojej okolicy nie widzę.
    Zastanawiam się czy nie prędzej i lepiej było by wymienić moje wtryskiwacze?
    Czy po kupnie nowych sam dobiore dysze? Co kupić do tego silnika i instalacji? hana?

    Jeszcze pytanie, czy uszkodzone mogą być membrany w parowniku w jakiś sposób? Stąd problemy z poprawną pracą?
    Dziękuje za pomoc :)
  • #145
    jackkpl
    Poziom 12  
    http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=kalibracja+valtek

    W okolicy nie, wysylasz wtryski,za 2 dni dostajesz spowrotem.

    Nowe tanie wtryski moga niewiele dac, ja tak zrobilem i utopilem 150zl. Na nowych bylo jeszcze gorzej (mocniej telepalo) niz na starych valtekach.

    Dysze to nie problem, zaleca sie,zeby pod obciazeniem mnoznik byl ~1,ale u mnie poprawnie chodzi pomimo mnoznikow 1.2-1.6. Po prostu pod obciazeniem moze czasem przechodizc na PB, gdy wtryski lpg beda juz laly na 100%.

    Poza tym dysze mozna rozwiercac, da to podobny efekt co podniesienie cisnienia na parowniku. A co do membrany, to przejedz sie na lpg, jesli przy obciazeniu i na jalowym masz takie samo cisnienie gazu, to jest ok. Jesli lata o wiecej niz 0.2 bara , to moze byc za mala rurka ze zbiornika, lub reduktor nie wydala.

    Przy kompletnie uszkodzonym parowniku (mialem to u siebie), cisnienie na jalowych 1.1Bar potrafilo skakac do 2 bar gdy przyspieszalem i puszczalem gaz. Mam teraz nowy parownik i trzyma 1.35 na podcisnieniach i przy maksymalnym doladowaniu :).
  • #146
    gimof
    Poziom 27  
    Wieczorem sprawdze ciśnienie o którym piszesz i zdam relacje... Sam nie wiem co gorsze ;)

    btw miałem pożyczone czerwone valteki tj. jedna listwe i oprócz tego, że nie stukaly nie było żadnej różnicy w pracy silnika.
  • #147
    jackkpl
    Poziom 12  
    Moze byc tez zuzyty uklad zaplonowy - stare swiece, przebicia na przewodach, kopulka/rozdzielacz (o ile jest mechaniczny). Na lpg trudniej zapalic mieszanke i niedomagania ukladu zaplonowego wychodza szybciej.
  • #148
    manio123
    Poziom 34  
    Kalibracja valteków polega na ustawieniu identycznego skoku grzybka. Przyrządzik taki ma z pewnością każdy gazownik ( można kupić za 70zł w megapolu. czyli www.drypa.pl ) bo takiej kalibracji wymagają valteki przy każdym czyszczeniu , regeneracji , ale równiż fabrycznie nowe nie są skalibrowane :) . Z tego powodu są ulubione przez gazowników bo zawsze jest jakiś zarobek i klient się cieszy z naprawy :)
    Przytoczone objawy to typowy przykład na rozkalibrowanie/zanieczyszczenie/uszkodzenie - do wyboru lub łącznie. Warto wymienić tłoczki , sprężynki i gumki - po skalibrowaniu będą jak nowe.
  • #149
    jackkpl
    Poziom 12  
    manio123 napisał:
    Kalibracja valteków polega na ustawieniu identycznego skoku grzybka. Przyrządzik taki ma z pewnością każdy gazownik ( można kupić za 70zł w megapolu. czyli www.drypa.pl ) bo takiej kalibracji wymagają valteki przy każdym czyszczeniu , regeneracji , ale równiż fabrycznie nowe nie są skalibrowane :) . Z tego powodu są ulubione przez gazowników bo zawsze jest jakiś zarobek i klient się cieszy z naprawy :)
    Przytoczone objawy to typowy przykład na rozkalibrowanie/zanieczyszczenie/uszkodzenie - do wyboru lub łącznie. Warto wymienić tłoczki , sprężynki i gumki - po skalibrowaniu będą jak nowe.


    Ja swoje kalibrowalem za pomoca mikrometru - wszystkie niby identycznie,a i tak chodzil nierowno. Dlatego lepsze jest kalibrowanie badajac przeplyw gazu przez wtrysk,bo moga byc tez roznice w szybkosci otwierania. Najwieksze znaczenie ma to przy krotkich czasach 4-5ms. Takiego przyrzadu nie ma prawie zaden gazownik.

    ALe moze niekoniedcznie byc to wina wtryskow, skoro podmiana na inne (sprawne) nie wpynela na prace silnika.
  • #150
    gimof
    Poziom 27  
    Cześć ponownie. Dzięki za kolejne podpowiedzi! :)
    Sprawdziłem cisnienie, na jałowym 1.20, rosnące obroty zmniejszają ciśnienie i przy ok 5k rpm mam 0.95. Czyli wychodzi na sprawny parownik.

    Co do świec i kabli (zapłon elektroniczny) faktycznie mogą być nie pierwszej świeżości, ta Vka jest pochylona na jedną strone co juz znacząco utrudnia wymiane świec to jeszcze cewke ma z tyłu za silnikiem i to już stwarza spory problem - ale jeżeli uważacie, że warto wymienić owe części dla lepszej pracy gazu to poświęce weekend i skóre na rękach by to wymienić ;)

    Wychodzi na to, że mam rozkalibrowane\zużyte wtryski. Podmieniałem na wtryski nowe, wcześniej nie kalibrowane stąd może nie być różnicy w pracy silnika.
    Polecane zakłady w których pewnikiem można wysłać wtryski do regeneracji (można sobie reklame machnać ;) )?