Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PLC Fatek
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU

alfa-technika 07 Mar 2012 21:25 72039 176
  • #151 07 Mar 2012 21:25
    jackkpl
    Poziom 11  

    Najpierw zmien swiece, pewnie jakies ngk po 8-12zl/szt wiec nie bedzie tragedii. Nastepnie przewody - mozna pomierzyc omomierzem, powinny miec staly opor na jednostke dlugosci (nie wszystkie,ale wiekszosc przewodow tak ma). Na koniec cewka. Ale z przewodami i cewka bym sie wstrzymal. Cewka nie powinna pasc, jesli swiece byly wymieniane okresowo. To samo z przewodami - najszybciej sie zuzywaja ,gdy swiece sa juz dawno po okresie uzywalnosci.

  • ambtechnic
  • #152 07 Mar 2012 22:07
    gimof
    Poziom 27  

    Cewka jak wcześniej wspominałem jest nowa (zaraz po nabyciu - stara była pęknięta) :) Świece i przewody wymienię w weekend. Potem dam znać co się dzieje. Dziękuje za porady.

  • #153 07 Mar 2012 22:17
    jackkpl
    Poziom 11  

    gimof napisał:
    Cewka jak wcześniej wspominałem jest nowa (zaraz po nabyciu - stara była pęknięta) :) Świece i przewody wymienię w weekend. Potem dam znać co się dzieje. Dziękuje za porady.


    Jak masz za duzo kasy, to od razu rob przewody,a jak nie , to najpierw swiece i testy :). Ciezko wrozyc,ale moze to byc wina albo nierownej pracy wtryskow,albo ukladu zaplonowego. Wiec lepiej podmieniac czesci i sprawdzac efekty, zeby nie wydac worka pieniedzy bez sensu.

  • #154 07 Mar 2012 22:22
    gimof
    Poziom 27  

    Wiesz jak już tyle rozbiore zeby wywalić świece z tej jednej strony to odrazu wymienię przewody. Sprawdzilem w ic przewody bez znizek 400zł (biorąc pod uwage, żeby omege zatankować pb do pełna trzeba 380zł...) więc nie ma tragedi, a tak czy siak trzeba bedzię je prędzej czy później wymienić :)

  • #155 07 Mar 2012 22:34
    jackkpl
    Poziom 11  

    gimof napisał:
    Wiesz jak już tyle rozbiore zeby wywalić świece z tej jednej strony to odrazu wymienię przewody. Sprawdzilem w ic przewody bez znizek 400zł (biorąc pod uwage, żeby omege zatankować pb do pełna trzeba 380zł...) więc nie ma tragedi, a tak czy siak trzeba bedzię je prędzej czy później wymienić :)


    To jesli tak myslisz, to nowe wtryski hana pod 6 cyl z przejsciowkami beda kosztowac jakies 700zl. U mnie auto zaczelo naprawde dobrze jezdzic po zmianie valtekow na hana, koniec z kangurami przy 20km/h na 2-ce itp.

  • #156 08 Maj 2012 15:43
    marcis
    Poziom 10  

    Witam

    skoda Octavia 1.6 75km aee
    parownik ana 04
    wtryskiwacze obecnie niebieskie OMVL

    proszę o pomoc!!! po wymianie listwy zaczęły się problemy z ustawieniem.
    Na początku miałem wstawiona listwę valtek zielone 3omy.
    Było dobrze.
    Polecili mi listwę omvl fast niebieskie, bo są szybkie, maja teflonowe tłoczki.
    Po wymianie listwy i wkręceniu dysz 2.0, auto po kalibracji pokazało mi czas wtrysku gazu 5.80 benzyny 3,35 am co za tym idzie auto pali mi 11litrow gazu gdzie przy listwie valteka 8-9litrow gazu.

    (jak nauczę się wklejając obrazki to podeśle wam screeny)

    Dodano po 4 [minuty]:

    Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU
    Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU
    Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU

    Dodano po 4 [minuty]:

    he he udało się :)
    napisze jeszcze że już próbowałem z dyszami 1,9 to pokazywało ze dysze za małe, natomiast 2.1 za duże, najbardziej optymalne są 2.0 tylko dlaczego taki duży mam czas wtrysku? gdzie w okienku wymiarowanie dysz pokazuje mi w normie. Czyżby listwa była za szybka? proszę o jakieś sugestie.

  • #157 08 Maj 2012 22:08
    jackkpl
    Poziom 11  

    wkrec dysze takie,zeby miec mnoznik przy obciazeniu blisko 1. Teraz masz jakies 1.6. Sprobuj dysze 2.5. Mozna tez korygowac cisnieniem,ale nie az na tyle,zeby z 1.6 zjechalo na 1

  • ambtechnic
  • #158 12 Maj 2012 15:51
    marcis
    Poziom 10  

    po wkręceniu dysz 2,5 i po kalibracji miałem coś takiego :
    (nie mam własnych zdjęć, są zapożyczone z forum, tylko moje dane wpisałem)

    Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU

    a oto wygląd moich parametrów po zamontowaniu z powrotem dysz 2.0
    mnie to zastanawia dlaczego dlaczego jest <<taki duży czas wtrysku gazu>>

    Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU

  • #159 12 Maj 2012 19:04
    jackkpl
    Poziom 11  

    Nie wiem jak on czaruje z tymi dyszami, rozmiarem i kalibracja,ale idea jest taka, ze przy maks przyspieszeniu powino byc okolo 100 (mnoznik 1). Inaczej bedzie ci bral benzyne, bo standardowo przy duzym obciazeniu (maks mocy) wtryski benzyniwe chodza na 75-80%, wiec gazowy bedzie jechal na np 120%. U mnie nawet nie dziala ta kalibracja automatyczna , wszystko robie recznie na bazie odczytu czasu wtrysku benzyny i na bazie odczytu sondy lambda (mam sonde szerokopasmowa).

  • #160 18 Maj 2012 17:48
    marcis
    Poziom 10  

    max obciążenie- o co chodzi? mam jechać przykładowo na biegu drugim i wcisnąć pedał gazu do podłogi i patrzeć jaki jest wtrysk benzyny względem wtrysku gazu i spojrzeć jaka jest wartość na mapie? jak źle rozumiem proszę o poprawienie mnie.

    bo mi już ręce opadają
    obecnie mam dysze rozwiercone na 2,3

    Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU

    czy te ustawienie są prawidłowe?
    co mogę jeszcze zrobić żeby dobrze wyregulować gaz

  • #161 01 Paź 2012 20:08
    biela007
    Poziom 11  

    Kto mi pomoże w regulacji mapy? Podaje wyniki po autokalibracji ale niestety auto się dławi przy przyspieszaniu (obciążeniu) i jakoś słabo wchodzi na obroty. Dodam, że to 5 cylindrów silnik 2.0 154KM. Z góry dziękuję za pomoc bo sam nie umie interpretować tych wyników.

    Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU

  • #162 25 Paź 2012 09:26
    biela007
    Poziom 11  

    Dławienie i przerywanie już rozwiązane - cewka miała przebicie na uzwojeniach. Auto idzie jak burza. Chyba, że ma ktoś jakieś uwagi co do mapy. Pozdr.

  • #163 04 Wrz 2013 09:56
    Berni-lg
    Poziom 10  

    Witam, mógłby ktoś z kolegów skontrolować mi tą mape wtrysków? Jest to ustawienie po wizycie u gazownika w mojej okolicy, całość zajęła mu niecałe 5 minut, ale nie o tym teraz. Jest to civic 1.4 90km instalacja Landi Renzo Omegas, wszystkie elementy oryginalne poza oczywiście filtrami, auto mam od paru dni, poprzedni właściciel wymieniał filtry i robił przeglądy na bieżąco co jest udokumentowane. Poniżej wstawiam kilka screenów (ne wiem ile z nich może być przydatnych) z programu, a może ma ktoś gotowy plik z ustawieniami dla silnika 1.4 90km do programu Omegas? wiem że temat jest o Elpi, ale chyba taka mapka dużo się nie różni? Pomożecie?

    Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU

  • #164 22 Wrz 2013 22:24
    PawelP112
    Poziom 12  

    przy ustawianiu mapy podczas jazdy sugeruj się pracą sondy i według tego najlepiej ustawisz. Po autokalibracji z reguły w stelli wychodzą cyrki. co innego w instalacjach z agc, ale nie o tym mowa, spróbuj kalibrować tak jak wspomniałem wyżej. Pozdro.

  • #166 23 Sie 2014 11:34
    klooz
    Poziom 9  

    Witam,

    kilka miesięcy temu zakupiłem autko z instalacją LPG (Kia Sorento I, 3.5 V6, 196 KM). Niestety, od samego początku borykam się z wysokim spalaniem i mruganiem kontrolki Check Engine.
    Moja instalacja LPG ma już prawie 10 lat i mechanicy mówili mi, że widać, że ktoś w niej już nie raz grzebał w poprzednich latach. Wygląda na to, że pierwotnie zamontowane były wtryskiwacze matrix (obecnie mam Valteki). Z jakiegoś powodu zainstalowane są 2 reduktory (niby dobrze, ale mechanik twierdzi, że u mnie to jest jakoś dziwnie pokombinowane - raczej efekt wtórnych przeróbek niż pierwotnego projektu).

    Autko już kilka razy było na regulacji, ale zaczynam tracić nadzieję w lokalnych ekspertów, więc zakupiłem kable i zainstalowałem program ElpigazN Advanced. Wczoraj podłączyłem się do komputera gazowego i zrobiłem kilka zrzutów. To, co od razu przykuło moją uwagę:
    - względnie "wysoko" ustawiona mapa wtrysków,
    - bardzo długie czasy wtrysku gazu (około dwukrotnie wyższe niż wtryskiwaczy benzynowych),
    - nieco niskie (poniżej 1 bar) ciśnienie gazu,
    - po przełączeniu na gaz, czas wtrysku Pb wzrasta o ok. 0,2ms (co by sugerowało, że mapa i tak jest jeszcze ustawiona za ubogo);

    Dodam, że przed ostatnią regulacją spalanie wynosiło ok. 18 litrów na trasie i 30 w mieście. Po prostu masakra ;/
    Załączone zrzuty to stan po ostatniej regulacji. Jutro sprawdzę jak spala na trasie, ale, szczerze mówiąc, nie liczę na jakąś przełomową poprawę.

    Po prześledzeniu powiązanych postów na tym forum, dochodzę do wniosku, że winowajcą mogą być za mało wydajne wtryskiwacze. Czy w takim razie jedynym sposobem jest ich rozwiercanie albo wymiana? Można ten stan poprawić podnosząc ciśnienie na reduktorze? A może powinienem się skupić na innych aspektach?

    Pozdrawiam,
    Kamil

  • #167 23 Sie 2014 12:57
    enigma
    Poziom 12  

    klooz napisał:
    Witam,

    kilka miesięcy temu zakupiłem autko z instalacją LPG (Kia Sorento I, 3.5 V6, 196 KM). Niestety, od samego początku borykam się z wysokim spalaniem i mruganiem kontrolki Check Engine.
    Moja instalacja LPG ma już prawie 10 lat i mechanicy mówili mi, że widać, że ktoś w niej już nie raz grzebał w poprzednich latach. Wygląda na to, że pierwotnie zamontowane były wtryskiwacze matrix (obecnie mam Valteki). Z jakiegoś powodu zainstalowane są 2 reduktory (niby dobrze, ale mechanik twierdzi, że u mnie to jest jakoś dziwnie pokombinowane - raczej efekt wtórnych przeróbek niż pierwotnego projektu).

    Autko już kilka razy było na regulacji, ale zaczynam tracić nadzieję w lokalnych ekspertów, więc zakupiłem kable i zainstalowałem program ElpigazN Advanced. Wczoraj podłączyłem się do komputera gazowego i zrobiłem kilka zrzutów. To, co od razu przykuło moją uwagę:
    - względnie "wysoko" ustawiona mapa wtrysków,
    - bardzo długie czasy wtrysku gazu (około dwukrotnie wyższe niż wtryskiwaczy benzynowych),
    - nieco niskie (poniżej 1 bar) ciśnienie gazu,
    - po przełączeniu na gaz, czas wtrysku Pb wzrasta o ok. 0,2ms (co by sugerowało, że mapa i tak jest jeszcze ustawiona za ubogo);

    Dodam, że przed ostatnią regulacją spalanie wynosiło ok. 18 litrów na trasie i 30 w mieście. Po prostu masakra ;/
    Załączone zrzuty to stan po ostatniej regulacji. Jutro sprawdzę jak spala na trasie, ale, szczerze mówiąc, nie liczę na jakąś przełomową poprawę.

    Po prześledzeniu powiązanych postów na tym forum, dochodzę do wniosku, że winowajcą mogą być za mało wydajne wtryskiwacze. Czy w takim razie jedynym sposobem jest ich rozwiercanie albo wymiana? Można ten stan poprawić podnosząc ciśnienie na reduktorze? A może powinienem się skupić na innych aspektach?

    Pozdrawiam,
    Kamil


    1. Korekty to jakaś masakra (notabene to nie mapa tylko korekta od obrotów)
    2. valteki się do tego nie nadają, są po prostu za słabe i za wolne (jakie masz?)
    3. podłącz lambdę
    4. co wypisuje ECU PB, podłączyłeś się? podglądałeś korekty OBD? Jakie błędy są zgłaszane?

    Dalej, jakie masz reduktory, ile przejechane na nich? to samo wtryskiwacze - tak czy siak wywal to badziewie, kup matrixy, hanki, baraki.
    To czy czasy są długie a ciśnienie niskie nie ma znaczenia, pod warunkiem że reszta jest skompletowana ok i nie robi korekt.

    Zapodaj zdjęcia z pod machy, zapodaj czasy na jałowym dla PB i dla LPG po resecie błędów i przejechani 5-10km na samym pd.

  • #168 26 Sie 2014 00:33
    klooz
    Poziom 9  

    Hej,

    dzięki za odpowiedź.

    Tak jak sądziłem - jak na razie nie widać znaczącej poprawy w spalaniu. Wczoraj połknął mi jakieś 15,5 litra na trasie 100km, przy bardzo spokojnej jeździe.

    Wtryskiwacze wymienię. Myślałem o Matrixach, ale ciężko mi przełknąć koszty. Najprawdopodobniej wstawię Hany. Boje się jedynie, że mogłyby one uszkodzić sterownik, który dopiero co wymieniałem. Mam dylemat, bo jeden gazownik twierdzi, że sterownik może się spalić ze względu na niedopasowanie impedancyjne, a inny gazownik zapewnia mnie, że od 5 lat montują hany do elpigazu i klienci są bardzo zadowoleni. Tutaj i tutaj też twierdzą, że można spokojnie hanki podłączyć.

    ad.2
    poniżej zdjęcia wtryskiwaczy (dwie listwy wtryskiwaczy Verde)
    Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU
    podłączenie listwy A
    Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU
    listwa A Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU
    listwa B Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU





    ad.4
    wczoraj kontrolka Check Engine zapaliła mi się dwa razy; programem PCMSCAN sprawdziłem kody błędów - wypadanie zapłonu, wpierw cylindra 6tego, a później 3go; przed skasowaniem błędów sprawdziłem zamrożone ramki; zdjęcia poniżej:

    Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU

    Co istotne, ostatnio gazownicy mówili mi, że podczas ich testów cały czas wyskakiwał błąd cylindra 1go. Zamienili ze soba listwy, zeby sprawdzić, czy cylinder 1szy nadal będzie sprawiał problemy. Jak widać, wraz z zamianą wtryskiwaczy, wypadanie zapłonu przeniosło się na inne cylindry.

    Nie do końca rozumiem, o co konkretnie pytasz pisząc o korektach EOBD. dopiero zagłębiam się w te tematykę; zaraz po skasowaniu błędu check engine ruszyłem w drogę i sprawdziłem bieżące odczyty wybranych PID - wpierw zaraz po uruchomieniu silnika (jeszcze na Pb) i chwilę poźniej - po przełączeniu na gaz. Czy o takie odczyty pytałeś?
    odczyt_ECU_gaz_1 Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU
    odczyt_ECU_gaz_2 Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU
    odczyt_ECU_Pb Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU

    Czy te odczyty dają jakieś użyteczne informacje? Nie znam się na tym, ale korekty "long term fuel trim" dla banku 3. i 4. wydają mi się kosmiczne ;|


    Niestety nie dostałem od poprzedniego właściciela dokumentacji od instalacji gazowej, więc nie znam szczegółów co do zainstalowanych części. Gaz był zakładany prawie 10 lat temu (zaraz po zakupieniu auta w salonie), więc samochód przejechał już z tą instalacją ok. 170 tys. km. Sfotografowałem jeden reduktor, ale drugi jest ukryty za pojemnikiem na płyn chłodniczy.

    Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU

    Póki co, nie zrobiłem więcej odczytów z komputera gazowego podczas jazdy, bo program ElpigazN co chwile mi się zawiesza. Co może być problemem? Słabo zaekranowany przewód, którym się podłączam?

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za rady!
    Kamil

  • #169 26 Sie 2014 07:11
    enigma
    Poziom 12  

    klooz: Bez obrazy ale cała ta instalacja wymaga natychmiastowej regeneracji i poprawy. To co jest na fotach to jak teraz Donieck.

    Zwykłe waldemry, one się nie nadają do tego. Koszty nie koszty ale trzeba sobie sprawić nowe wtryskiwacze, najlepiej montowane po jeden, łatwo wstawi blisko nawiertów. Wtryskiwacze 1,9-2ohm wstawi bez problemu. Jedyne co to jak wstawisz wtryskiwacze inne niż z listy elpigazu trzeba będzie skorygować korekty wtryskiwacza ale to da radę zrobić.

    Reduktory do wymiany, wystarczy zakupić jeden a dobry mocowo i obleci spokojnie.

    Wypadanie zapłonów, korekty iście kosmiczne.

    Na dzień dzisiejszy mam do Ciebie jedną prośbę, nie jeździj na LPG bo szkoda silnika.
    Z tym trzeba coś zrobić natychmiast.

    Jak sam nigdy się w to nie bawiłeś to zostaw, jedz do gazownika ale nie tych co byłeś teraz bo nie mają pojęcia co robią.

    Trzeba się będzie liczyć z kosztami: nowe wtryskiwacze x ilość cylindrów, do tego dobry mocowo reduktor, nowe wiltry, i warto wymienić przewody doprowadzające gaz na nowe (to już grosze). Potem regulacja.

    Jak instalacja ma 10 lat, zobacz na termin legalizacji butli!

    Napisz mi na PW gdzie mieszkasz i gdzie jeździłeś teraz. A podeślę ci info co i jak.

    PS
    "bo program ElpigazN co chwile mi się zawiesza. " - na jakim sterowniku masz kabel? Poziomy napięć muszą być 5V, jak masz 3,3V będą jaja. Najlepiej coś na FTDI.

  • #170 27 Sie 2014 09:16
    klooz
    Poziom 9  

    Hej,

    mieszkam we Wrocławiu i tutaj jeżdżę; mam to podane w profilu, więc nie muszę wysyłać w PM ;) Jeśli miałbyś możliwość dosłać kolejne porady, będę oczywiście bardzo wdzięczny.

    Na wymianę wtryskiwaczy jestem umówiony na piątek - gazownicy zamówili dla mnie hany, montowane pojedynczo.
    Podczas montażu sprawdzą także reduktory. Nie chcę się spieszyć z wymianą, bo tak naprawdę nie mam pewności, czy np. nie były one wymieniane już jakiś czas temu. Pamiętam, że poprzedni gazownicy zwracali uwagę, że akurat reduktory ładnie trzymają ciśnienie. Oczywiście jeśli okaże się, że jest inaczej, nie będę miał wyboru i wymienię.

    O butli pamiętam i tak czy owak planowałem jej wymianę na jesień.

    To co mnie jeszcze niepokoi, to korekty "long term fuel trim" dla banku 3. i 4, które były wysokie także w przypadku zasilania Pb. Faktem jest jednak, że odczyt zrobiłem chwilę po tym, jak przełączyłem się na benzynę, więc może ECU był jeszcze rozregulowany wcześniejszą jazdą na gazie. Od wczoraj jeżdżę tylko na Pb i dziś wieczorem ponownie sprawdzę odczyty z ECU.
    Czy dobrze rozumiem, że jeśli odczyty się nie poprawią, to źródło problemu leży gdzieś w silniku/zapłonie, a nie samej instalacji LPG?

    Pozdrawiam,
    Kamil

  • #171 27 Sie 2014 13:49
    enigma
    Poziom 12  

    Odczyty się zmienią raczej na pewno. Pamiętaj że jak silnik pracuje na LPG to dla ECU silnika ma się dokładnie wydawać że jedzie na PB. Korekty się zmieniają ale nie o tyle. Jeśli na PB nie ma błędów nie wywala kontrolki to wina zazwyczaj LPG, przy Twoich wtryskiwaczach to wszystko możliwe jest.

  • #172 13 Maj 2015 00:54
    hellfireCC
    Poziom 11  

    Przepraszam, że ja może z głupim pytaniem, ale chciałbym zrozumieć pewne podstawy :-)

    Co jest na osi pionowej i jaki jest charakter wartości znajdujących się w polach tabeli map wtrysku?
    Bo na osi poziomej wiadomo - obroty silnika.

    Kiedyś sobie myślałem, że w pionie są czasy otwarcia wtrysków benzyny, a w polach tabeli % czasu wydłużenia wtrysku gazu w stosunku do benzyny, ale tak jak widzę tabele które wklejacie to mi się to nie zgadza.

  • #173 15 Maj 2015 12:34
    psooya
    Poziom 36  

    Czas wtrysku PB vs RPM. W polu tej tabeli jest mnożnik czyli czas PB * pole = czas LPG gdzie np 190 w polu daje około 1,9 razy.

  • #174 16 Maj 2015 19:08
    hellfireCC
    Poziom 11  

    No a ten współczynnik 190 to na pewno *1.9 ?
    Bo widziałem informację że współczynnik 128 to 1.0, czyli 190 to by było wydłużenie czasu wtrysku * 1.48 raza

  • #175 17 Maj 2015 06:16
    psooya
    Poziom 36  

    Aż tak nie sprawdzałem bo mi to do szczęścia nie było potrzebne. Chodziło mi o zasadę a czy jest to 1.9 czy 1.7 to mnie nie interesuje bo jak stroje te instalacje to patrze na czas wtrysku lpg i staram się dobrać go tak by nie było zapętlen. Możesz sprawdzić jak to jest, w temperaturze kalibracji odczytaj czas wtrysku pb i lpg i podziel lpg przez pb oczywiście przy ciśnieniu kalibracji.

  • #176 19 Maj 2015 21:52
    hellfireCC
    Poziom 11  

    No tam tych korekt do dzielenia będzie pewnie więcej, bo i temperatura i ciśnienie jeszcze.
    Ale wychodzi mi że 128 = x1.0

    W każdym razie najbardziej dziwi tu, że tak dużo przykładowych map które znajduję w internecie (również będących wynikiem automatycznej kalibracji) zawierają z założenia zapętlenie, czyli czas wtrysku gazu po korekcji będzie dłuższy niż okres pracy silnika (czyli dwa obroty wału).

    Przecież te programy (a na pewno ElpigazN tego nie robi), powinny głośno krzyczeć że do czegoś takiego doszło.

    A wiadomo co w takiej sytuacji robi sterownik?
    Bo to wygląda jak dość prosta droga do zajechania silnika ubogą mieszanką przy pełnym obciążeniu.

  • #177 02 Cze 2015 13:37
    psooya
    Poziom 36  

    hellfireCC napisał:
    Bo to wygląda jak dość prosta droga do zajechania silnika ubogą mieszanką przy pełnym obciążeniu.

    Dokładnie tak jak ciśnienie gazu będzie zbyt małe.