Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU

alfa-technika 20 Gru 2009 18:49 75018 176
  • #91
    pyotrn5
    Poziom 9  
    krzysiek40 napisał:
    ...z tego co widzę masz za małe dysze.

    Co do dysz to po ostatniej regulacji tak to wlasnie wyglada, zostało zmniejszone cisnienie gazu i wyczyszczone wtryskiwacze - moze to przez to, autokalibracja nie byla robiona a powinna byc? co do rozwiercania to narazie nie mam narzedzi, no i ten ziąb w garazu, wczesniej wygladalo to tak:
    Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU
    i mapa - w miejcu zaznaczonym kropka wystepowalo szarpanie
    Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU
    Sam nie chce za bardzo zmieniac w programie bo sie za bardzo na tym nie znam, ale skoro gazownik nie potrafii dobrze ustawic bede musial jakos sam to zrobic. Szarpanie nadal wystepuje przy delikatnej jezdzie, moze cos z ta instalacja jest nie tak jutro zrobie jeszcze zdjecie instalacji to wkleje. Dodam ze na benzynie chodzi bardzo dobrze zadnych problemow, szarpanie nie jest duze ale troche uciazliwe jako ze jezdze delikatnie jedyna rada narazie to jezdzic dynamicznie wtedy praktycznie tego nie czuc. Co do autokalibracji to skad wziac domyslna mape? jak dobrze zrobic autokalibracje i czy pozniej trzeba zmieniac wartosci w mapie czy powinno byc ok?
    Instalacja jest nowa oczywiscie na gwarancji, tylko do gazownika mam ponad 50 km takze nie usmiecha mi sie jezdzic co chwila na regulacje.
  • Sklep HeluKabel
  • #92
    cucek
    Poziom 11  
    oryginalną mapę będziesz miał wtedy gdy włączysz program bez podpinania centralki i wybierzesz odpowiedni typ wtryskiwaczy. Ta Twoja mapa to kijowo wygląda na moje oko, wogóle duże wartości i dziwny spadek przy czasie wtrysku 6,00 w całym zakesie obrotów.
  • #93
    Aki
    Poziom 11  
    Witam wszystkich uczestników forum.
    Mam mały problem ze swoja instalacją gazową Stella (szczegółów instalacji nie podam, bo na razie nie znam); silnik 4L V6 ze zmiennymi fazami rozrządu -
    1gr-fe Toyoty 249hp. Na gazie nie ma śmocy; gazownicy próbowali to regulować, natomiast nie specjalnie im to wyszło. Instalacja jest świerza, na gwarancji, a mnie zależy, żeby auto jeździło prawie jak na benzynie :) Więc jeżeli sobie nie radzą, może podsunął bym im jakiś pomysł. Brak mocy objawia się wiadomo słabym przyspieszeniem w stosunku do benzyny; czasem zdarzy się, że zapali się Check engine. Jak były mrozy, to ECU benzyny potrafił rozłączyć część wtrysków (tryb awaryjny, który umożliwia kontynuację jazdy), palił 18/100, gdzie benzyny 13-14. Z tym sobie poradziłem: pojechałem do diagnosty i on przez OBD włączył jakieś VVt-i testy, silnik zaburczał, zatrzęsło autem i zaczął w miarę miarowo pracować. Od tamtej pory ECU nie sygnalizuje mi błędów i nawet na mrozie samochód jeździ jak podczas jesieni, wtedy kiedy zakładałem instalację. Pali teraz 15,5-16, ale:
    1) nadal brakuje mocy i to dużo,
    2) czuć każde obciążenie, każdą dziurę na drodze, tak jakby auto było przez nią wyhamowywane,
    3) pomiędzy 1000 a 1500 obrotów auto szarpie, jadąc pod górkę bardziej; szczególnie czuć to na piątce,
    4) na piątym biegu nie jestem w stanie rozpędzić się bardziej niż 140 km/h,
    5) na biegu jałowym silnik nierówno pracuje,
    6) wraz ze zmniejszaniem się ilości gazu w zbiorniku zmniejsza się moc; wprawdzie nieznacznie, natomiast odczuwalnie.
    Czy powodem może być to, że instalacja ma zbyt małą wydajność w stosunku do mocy silnika?
    Proszę o podpowiedzi
  • #94
    darry dooman
    Poziom 14  
    aki, napisz jaki reduktor, jakie wtryski itp...nikt tu wróżyć z fusów nie będze... ;)
  • #95
    Aki
    Poziom 11  
    ECU Elisa/Stella, reduktor Vega-i, wtryskiwacz Stella trzy sekcyjny IG1.
  • Sklep HeluKabel
  • #96
    darry dooman
    Poziom 14  
    reduktor niby do 340KM, generalnie trzeba byloby sie podpiac i przejechac z kompem na kolanach, zobaczyc co sie dzieje...czy przysiada cisnienie itd...moze gdzies przewód miedziany zagięty itp itd...
  • #97
    manio123
    Poziom 34  
    za mała wydajność spowodowana może być : zbyt małą wydajnością termiczna reduktora , szczególnie w naszym zimowym klimacie dane prezentowane przez producentów sa zbyt optymistyczne - to łatwo stwierdzić obserwując temperaturę gazu po dłuższym pociśnięciu w pedał
    Jeśli temperatura nie spada poniżej 20*C ale spada ciśnienie to znaczy że reduktor ma za małą wydajność lub inne elementy stawiają za duże opory. Przewód miedziany od butli do reduktora powinien być φ8mm, dobry filtr fazy lotnej lub najlepiej dwa równilegle , polecam FL02 prod. Czaja - duża pojemnośc, małe opory. Ciśnienia tez łatwo odczytać w czasie jazdy nawet montując manometr na trójniku i z przewodem do kabiny. Sam musisz określić jakie są przyczyny bo gazownik z pewnoiścią to wie ale czeka na wiosnę :D, Przy tej mocy najlepsze efekty daje zainstalowanie dwóch reduktorów np 2 x zavoli N . Taki zestaw to i małe opory i odpwoeidni zapas mocy. Reduktor musi byc dobrany z dużym nadmiare, bo jak każde urządzenie pracuje najlepiej na 75% mocy. Twój reduktor z całą pewnością nie obsługuje deklarowanej mocy, oceniam go na maksymalnie 200 KM.
  • #98
    Aki
    Poziom 11  
    Trzeba będzie kupić kabelek i pooglądać co się dzieje. Będę na bieżąco na forum czytał posty i pisał odpowiedzi w związku ze swoim problemem. W piątek podjadę do gazowników, może coś wymyślą...
    dzięki
  • #99
    darry dooman
    Poziom 14  
    jak sobie nie poradzą a bedziesz przejezdzal kiedys przez glogow to moze cos pokombinujemy... ;)
  • #100
    SEBASTIANS1979
    Poziom 9  
    Zapraszam do wieliczki pojeżdzimy z laptopem i wszystko się wyjaśni.
  • #102
    minek106
    Poziom 2  
    Witam.

    Posiadam program elpigazn 5.0.5 bez możliwości modyfikacji mapy ale jak dla mnie tyle wystarczy. Mam takie pytanie czy te dane w konfiguracji programu zaznaczone na żółto np. rodzaj wtryskiwaczy, liczba cylindrów, typ sądy itd. zostaną ustawione automatycznie po podłączeniu komputera z komputerem gazowym ? Jeżeli nie to czy te dane które wprowadzę ręcznie w komputerze zostaną wysłane do komputera gazowego i na nim zapisane ? Chodzi mi tylko o te dane które są zaznaczone na żółto.

    Pozdrawiam.
  • #103
    darry dooman
    Poziom 14  
    po połączeniu z komputerem gazu następuje zawsze odczyt konfiguracji z kompa gazu...

    ...i dopiero przy połączeniu z komputerem gazowym ktore jest utrzymywane na bieżąco w celu odczytu parametrów pracy silnika każda zmiana opcji w programie powoduje jej ustawienie w komputerze gazowym.
  • #104
    kmielczarek
    Poziom 14  
    Kolega manio ma rację jeżeli chodzi o tą Toyotę. Najlepiej by było zrobić to na dwóch parownikach, wtedy ma prawo to chulać. przy takiej mocy musi być rezerwa. Pozatym przydałby się zrzut ustawień z programu do diagnostyki stelli. Bo nie wszystkie objawy to niedobór gazu

    Pozdrawiam
  • #105
    Aki
    Poziom 11  
    Witam panuff,
    pomijam fakt, że mapa jest ustawiona na oko przez gazowników. Spadek dynamiki auta wraz ze spadkiem ilości gazu w butli świadczy wydaje mi się o braku wydatku układu zasilania gazem. Ale....
    doczytałem, że dla tego silnika przebieg do wymiany świec to ok 30kM ~45tyś km. Dziwna historia z tym silnikiem jest (1GR-FE): Ma on zamontowane na trzech cylindrach świece Denso K20-coś-tam, a na trzech pozostałych NGK. Zasadniczo są dla siebie zamiennikami, ale mają drobne różnice. Zacząłem grzebać w internecie. Nikt nie wie dlaczego tak jest. Nigdzie dla tego silnika nie znalazłem zamienników irydowych, w katalogach Denso dla niego nie ma świec w opcji gazu. Założyłem zatem nowe świece w takiej konfiguracji jak oryginalnie, bo u mnie akurat jest na liczniku 45 tyś km, w tym 10 na gazie. Demontując stare zwróciłem uwagę na stopień zużycia i byłem zawiedziony, bo wyglądały zupełnie przyzwoicie. Jakież moje zdziwienie było, kiedy uruchomiłem silnik... Pracuje o wiele ciszej, bardziej miarowo, słychać tylko takie delikatne burczenie. Czuć wyraźny wzrost momentu w zakresie niskich obrotów.
    Pozostały natomiast wszystkie mankamenty o których pisałem wcześniej.
    Jestem na etapie robienia kabelka. Nie żebym kasy żałował, ale prosty on jest a i wykonanie w wersji LPG/OBD nie jest problemem, a takich kupić już nie można.
    do następnego razu, pozdrawiam wszystkich
  • #106
    minek106
    Poziom 2  
    Witam.

    Mam takie pytanie czy po wejściu w programie elpigazn 5.0.5 w konfigurację, modyfikacja mieszanki dodając np +5 lub zmniejszając np -5 wpływam na czas otwarcia wtryskiwaczy a zarazem na skład mieszanki. A mianowicie czy po dodaniu jakiejś wartości wzbogacam mieszankę a po odjęciu ją zubażam?
  • #107
    ElpigazN
    VIP Zasłużony dla elektroda
    minek106 napisał:
    Witam.

    Mam takie pytanie czy po wejściu w programie elpigazn 5.0.5 w konfigurację, modyfikacja mieszanki dodając np +5 lub zmniejszając np -5 wpływam na czas otwarcia wtryskiwaczy a zarazem na skład mieszanki. A mianowicie czy po dodaniu jakiejś wartości wzbogacam mieszankę a po odjęciu ją zubażam?


    Tak.
  • #108
    kaszpir1
    Poziom 10  
    Witam !

    Samochód Xsara Picasso 1.6i (8v 95KM). Instalacja LPG Elpigaz Elisa (listwa matrix HD344) , reduktor ANA 04.
    Oprogramowanie ElpigazN 5.0.5 (bez ustawień map)

    W tamtym roku po wymianie cewki i listwy matrix (okazało się że bez sensu , bo winowajcą była cewka a nie listwa) byłem u gazownika na regulacji ...

    Z regulacji nie do końca jestem zadowolony. Samochód zaczął trochę więcej palić niż przed wizytą u gazownika , do tego czasami było czuć gaz w kabinie i na zewnątrz samochodu.
    Wymiana przewodów gazowych nie pomogła i dalej było czuć gaz sporadycznie ...

    Dodatkowo czasami po kilkugodzinnym (kilkunasto godzinnym) nie używaniu samochodu samochód po odpaleniu potrafil zgasnąć albo po ruszeniu nie miał mocy (wciśnięty pedał gazu na max a samochód przyśpiesza jak ślimak i do tego skokowo , a po chwili jedzie już idealnie (albo gaśnie i wtedy po ponownym odpaleniu jest ok )

    Przez tydzień zrobiłem małą "zmianę" w ustawieniach i zubożylem mieszankę o 10%. Nie było już czuć gazu i chyba problemy z "ruszaniem" znikły ...

    Kilka dni temu znów wróciłem do ustawień które ustawił mi gazownik i znów problemy (czasami czuć gazem , i czasami problemy z uruchomieniem (np. odpalam i od razu gaśnie , lub ruszam i nie ma mocy aby po chwili wszystko było ok).

    Dziś wykonałem autokalibrację.

    I oto zrzuty:

    1. Regulacja gazownika:

    Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU

    2. Autokalibracja

    Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU

    Które z tych ustawień jest lepsze i bardziej "optymalne" i dla czego.
  • #109
    krzysiek40
    Poziom 22  
    Witam.
    Prośba o ocenę mapy.
    Auto Seat Ibiza 1.6. Reduktor Vega-i ciśnienie 1.1Bar. Wtryski Matrix HD344, dysze 2.5mm. Czujnik temperatury gazu przerobiony tak żeby mierzył temp. LPG tuż przed listwą a nie temp. listwy.
    Generalnie auto ładnie się zbiera. Reakcja na gaz w podłogę ciśnienie spada do ok 1.01Bar, ale lambda cały czas 0.9V.
    Jedyne co to czasy wtrysku gazu są krótsze od benzyny dla dużych czasów wtrysku PB co zresztą można wywnioskować z mapy.
    Na biegu jałowym czas wtrysku gazu ok 0.6ms dłuższy od benzyny ale na max buta na >3 biegu jest krótszy ok 1ms.
    Generalnie po przełączeniu na LPG skraca czas wtrysku PB.
    Z jednej strony to chyba dobrze że czasu krótkie, ale chyba nie o to chodzi.
    Nie pisałbym tu gdyby nie jeden mały problem - od czasu do czasu mam zafalowanie obrotów na jałowym i dlatego prosiłbym o jakieś sugestie odnośnie, ciśnienia, dysz, mapy.
    Z góry dzięki za pomoc.

    Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU

    Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU

    Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU
  • #110
    krzysiek40
    Poziom 22  
    Może do mojego ostatniego postu zadam bardziej konkretne pytania?
    Jak to możliwe, że pokazuje mi prawie "dysze za małe" jeśli mapa jest dość nisko - dla maksymalnych czasów poniżej 128, a czas wtrysku nie przekracza 18ms?

    Mam jeszcze dodatkowe pytanie. Jak to się dzieje, że wyjściowa - wzorcowa mapa jest tak nisko?
    Czy to prawda, że powinienem się zbliżyć do niej możliwie najbardziej czyli dla czasów wtrysku 18ms współczynniki w zasadzie nie powinny przekraczać 100?
    Bo jeśli tak to uzyskiwałem taką mapę tylko, że wtedy przy maks bucie miałem czas wtrysku PB ok 18.5ms a LPG 16ms, a na jałowym czasy te były niemal indentyczne. Czy coś takiego jest dopuszczalne?

    Dodam, że zafalowanie obrotów występuje raczej sporadycznie. Ciekawi mnie natomiast poprawność tej mapy.
  • #111
    grzem
    Poziom 11  
    Z tego " Generalnie po przełączeniu na LPG skraca czas wtrysku PB." wynika, że masz generalnie za "bogatą" mapę, oczywiście jeśli starałeś się obserwować zachowanie czasu wtrysku PB po przełączeniu na LPG w kilku punktach mapy. Od tego bym zaczął tzn.
    Doprowadzić do tego, żeby czas wtrysku PB nie zmieniał się po przełączeniu na LPG w możliwie całym obszarze mapy. Jest to trudne do zrobienia, gdyż trzeba starać się zachować jednakowe obciążenie, stałe obroty przez kilka sekund w czasie jazdy. Łatwe, tylko w obszarze niskich obciążeń.
    Nie ma się co łudzić, że jakakolwiek autokalibracja tego dokona.
  • #112
    krzysiek40
    Poziom 22  
    Czy jest jakiś sposób na zmianę korekt temperaturowych w Elisa/Stella Nord? Widzę że np. w Emmegas jest to możliwe z poziomu programu PC, a tutaj nie bardzo. Korekty jakie w tej chwili serwuje sterownik są kosmiczne, jakies 10%/20C a ja potrzebuje ok 2%/20C. Jak to uzyskać?
  • #117
    matprokop
    Poziom 1  
    Witam
    Problem mojej instalacji polega na tym, ze silnik dławi się przy dodaniu gazu na wolnych obrotach, czasami potrafi przy tym zgasnąć, a po mocnym nagrzaniu (np. pól godziny w korku lub dłuższa jazda) bardzo często gaśnie na wolnych obrotach, wręcz nie da się wtedy jeździć bo prawie każde wciśnięcie sprzęgła i spadek do wolnych obrotów kończy się falowaniem i zgaśnięciem silnika... Problem występuje tylko na gazie.
    Początkowo myślałem , ze to problem zarówno benzyny jak i gazu, ale po awarii map sensora od gazu i jeżdżeniu na samej benzynie problem jak ręką odjął... wymieniłem map sensor, instalacja znowu działa i problem niestety razem z nią powrócił...

    proszę o ocenę konfiguracji i mapy
    Peugeot 406 2.0 16v

    Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU

    Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU


    Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU

    Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU

    Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU

    Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU

    Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU

    Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU

    Dziękuję z góry i bardzo liczę na pomoc
  • #118
    manio123
    Poziom 34  
    błędna autoadaptacja ECU czego objawem były problemy na benzynie, świadczą o skrajnie błędnej konfiguracji sprzętowej instalacji. Gdzieś jest poważny błąd. Peugot nie jest sterowany sekwencyjnie - to pewnie półsekwencja - i to może być przyczyna, ale na oko na podstawie załączonych screenów nie można tego określić i jeśli faktycznie masz wtryski eliza (czyli matrix)to i w sterowaniu sekwencyjnym powinno śmigać Prawdziwy gazownik ogarnie to w 5 minut , chyba że masz np. uszkodzone wtrysk(i) bo to też może być taki objaw.
    W nowej wersji softu masz opcję diagnoza, spróbuj kolejno przełączać wtryski gazowe na benzynowe - w ten sposób możesz namierzyć uszkodzony wtryskiwacz gazowy - bo tu stawiam na przyczynę niedomagań.
  • #119
    enigma
    Poziom 12  
    Witam i podpinam się pod temat.
    Moje objawy to lekka czkawka przy obrotach 2500, 2800 i 3000 w pozostałym zakresie chodzi idealnie.

    Chciałbym się dopytać czy taka konfiguracja jest optymalna i co można poprawić, bo 3x już u gazowników byłem ale czkawka występuje nadal.

    Przez moje eksperymenty nie chcę doprowadzić do sytuacji albo za uboga albo za bogata :)

    W załączniku kilka fotek, konfiguracja Ecu i wykres z jazdy, z przerwami na lpg/pb pod różnym obciążeniem

    Autko Corsa B 1.2 16V, Elpigaz Stella, IG1, Wersja ElpigazN 6

    Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU
    Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU
    Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU
    Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU
    Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU
    Elpigaz stella 4gen MAPA WTRYSKU
  • #120
    manio123
    Poziom 34  
    przyczyna jest sprzętowa , nie oczekuj więc że naprawi to taka czy inna konfiguracja sterownika, mapy itd. Screeny zupełnie nieprzydatne i nic nie mówią o instalacji. Jakie masz czasy na biegu jałowym ? Jak się zachowuje ciśnienie reduktora w czasie problemów? Jaka jest wtedy temperatura reduktora i gazu ? Jakie są wtedy czasy beny i gazu ?Jakie wtryskiwacze i jaka średnica dysz ? To forum techniczne a nie kabalistyczno-wróżbiarskie. Ja nie zgaduję ,w ciemno nie umiem. :D Nie wspomnę już nawet o zdjęciach instalacji bo też trzeba wiedzieć co na nich pokazać :|