Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Mondeo 1.8 - stag 300 - gaz dziala / nie dziala.

19 Sty 2009 01:10 12340 20
  • Poziom 9  
    Witam
    mam problem z gazem STAG 300, sekwencja.
    samochod Ford Mondeo 2005 , silnik 1.8.

    Nie wiem kiedy samochod dziala mi na gazie , a kiedy nie!

    Podczas jazdy jak wcisne przelacznik / albo automatycznie
    wlacza mi sie gaz i slysze charakterstyczny "pstrykniecie" :)
    lampka na kontrolce mi nie miga i swieci sie caly czas.
    czujnik pojemnosci wskazuje 75%+. i wszystko powinno byc picus glancus.
    PRoblem w tym ze np. wczoraj przejechalem 300km i na wskaznik paliwa zdecydowanie opadl. A kontrolka pojemnosci caly czas swiecila 3/4 diod.
    Temperatura na zewnatrz 5'c, a predkosc jazdy 160 - 200km/h.
    czy to ma jakies znaczenie ?

    Podczas jazdy po wylaczeniu gazu i po chwili ponownie zalaczeniu.
    Wydaje sie ze wszystko jest wporzadku, a mimo to komputer pokazuje coraz mniej kilometrow pozostalych do tankowania i wskazowka paliwa spada nadal.

    Poprzedni tydzien jezdzilem caly czas i gaz dziala bez problemu.
    Nie wiem co jest przyczyna, czy jakas wada czy cos.
    Prosze o pomoc.

    Druga sprawa czy sa jakeis proporcje zuzywania paliwa podczas jazdy na gazie. ? Zauwazylem ze przy przejechaniu blisko 3000km , wskaznik benzyny wskazywal 1/4 baku. Czy to normalne ?

    prosze o pomoc.
    pozdrawiam
    crashownik
  • Poziom 26  
    jaki przebieg czy tak bylo zawsze.w stagu jest funkcja pomagania benzyna jesli instalacja gazowa nie wyrabia.wystepuje najczesciej z powodu zbyt slabego reduktora lub przytkania zasilania gazem np.zatkane filtry.podlaczenie pod komputer w celu sprawdzenia jest niezbedne.mozliwe jest jescze puszczanie wtryskiwaczy benzyny lub wyciek.
  • Poziom 9  
    - auto zasadniczo nowe 35000 km przebiegu wiec puszczanie wtrysków odpada. (na dodatek w baku zawsze paliwka jest pod dostatkiem i pompy nie wylaczam!)

    - wyciek odpada tez bo by gubil benzyne, a tak nie jest.

    - Instalacja swiezo zakladana ( grudzien 08). wiec filterki sa nowe
    (jakby co to mam 2 komplety).

    1. w piatek zrobilem 300km na gazie i predkosc jazdy jakies srednio 140km/h. i nie bylo problemu !! (faktycznie! podczas szybkiej jazdy wyglada na to ze jest wspierany troche paliwkiem, na to nie narzekam).

    Przynajmnien wiem dlaczego ;) - hehe moja ciezka stopa.

    2. w niedziele wracalem ta sama trasa nieco szybciej 170km/h, i juz widzialem ze cos chyba sie nie tak robil z gazem, zuzylem tylko 9 litrow gazu, reszta to paliwo :(.

    3. dzisiaj (poniedzialek) jade do pracy, ruch miejski.
    Gaz nie leci wogole (chyba) i tylko na benzynce, mimo ze kontrolka sie swieci ciagle.

    Na dzien dobry rano wymusilem odpalenie na gazie!
    troche szarpalo przez chwile bo zimno bylo , po chwili sie ustabilizowalo.
    i jechalem do pracy. No i wlasnie w takim ruchu miejskim leciala mi sama benzynka. nie wiem co jest grane.

    Kolega doradzal ze moze cos tam przerywa, niestyka. jakas luzna wtyczna czy cos. / bezpiecznik.


    Dziwne jest to ze dzialal mi gaz w weekend a juz dzisiaj nie.
    I mam takie dni ze jakby dziala / nie dziala.
    Cos faktycznie moze tam poluzowac.

    Prosze o mozliwie szczegolowe porady, bo nie jestem w te klocki dobry ;)

    pozdrawiam
  • Poziom 26  
    no wiec ewidentnie swiadczy to o wspomaganiu benzyna przy max mocy.swiecaca ciagle kontrolka swiadczy o pracy na gazie.wskaznik gazu mozna zle podpiac,ustawic lub zaprogramowac tak iz zrobimy np.400km z zapalonymi wszystkimi kontrolkami a na nastepnych 10km.wszystkie zgasna wiec bez sprawdzenia jego poprawnego dzialania nie sugerowal bym sie nim.na podstawie czego zakladasz ze silnik pracuje na benzynie gdy swieci kontrolka od gazu?domowym sposobem mozna to sprawdzic odpinajac pompe paliwa(kostka na zbiorniku,bezpiecznik)lub sluchac czy pracuja wtryski gazu.z doswioadczenia prawdopodobnie masz reduktor tomasetto do 90 koni i wtryski koloru czerwonego lub niebieskie(3Ω).podbieranie benzyny swiadczy o nieprawidlowej pracy instalacji o ile taka praca nie zostala uzgodniona z klijentem.
  • Poziom 17  
    Bez podłączenia się ze sterownikiem wiele nie podpowiemy, może reduktor umarł/zacina się i czasem daje za małe ciśnienie?
    W stagu mozna ustawić obroty powyżej/poniżej których pracuje na PB.
    Monter mógł ustawić żeby na niskich obrotach pracował na PB bo masz za wolne wtryskiwacze a na wysokich na PB bo masz za słaby reduktor... tyle że to jest tylko gdybanie.
  • Poziom 9  
    witam.
    zdjecia instalacji sa tutaj link do galerii

    reduktor chyba mam lepszejszy (zdjecie 9)
    znalazlem w necie ze one sa mocniejsze.

    te wtryskiwacze mam czerwone (zdjecia 11,12,13)

    a wiec po eksperymentowalem troche:

    wczoraj - rano na zimny silnik wymusilem start na gazie,
    troche nieregularne mialem obroty, ale przez chwile.
    potem sie ustabilizowalo. wiec happy jade do pracy, a tu nic.
    ciagnie benzyne.:(

    Dzisiaj - rano odpalam silnik otwieram maske, silnik sobie smiga na benzyce, po nagrzaniu recznie dodaje gazu ;) i slysze jak sie elektrozawor otwiera i zaczynam slyszec charakterystyczne "prykania".
    Zamyka mache i jade ;) i jade na GAZIE :) hurra.

    Wracajac z pracy auto jade na GAZIE.
    w polowie drogi dotankowuje sobie do pelna.
    I jade do domku i wszystko nalezycie dziala.

    Dzisiaj wieczorem - jade na zakupy, odpalam zalacza sie gaz i zonk....
    znowu na benzynie jedzie. Po powrocie.

    Odpalam auto na benzynie! (centralka wylaczona) i mam wrazenie ze
    slysze charakterystyczne "pyrkanie" !!. (to mozliwe !! ??)


    Wlaczam centralke i wciskam gaz, silnik byl nagrzany wiec slysze elektrozawor, gaz sie wlacza. Praca silnika taka sama !!.
    Nie slysze nic charakterystycznego.

    Wiec na zywca wyciagam bezpiecznik pomiedzy STAGiem a akumulatorem (zdjecie 3) i nic sie nie dzieje !!.
    moze w ulamku sekundy slysze jakies obnizenie obrotow.
    ale silnik pracuje dalej i wydaje ten sam dzwiek !!!!
    i charakterystyczne pyrkanie dla wlaczonego gazu.

    Ma ktos jakies pomysly co to moze byc ??.

    W sobote jade do gazownika na komputer zeby sprawdzic co jest grane.
    Mam nadzieje ze to jakis czeski blad!

    Dodano po 20 [minuty]:

    wladla mi do glowy jedna mysl... (moze byc glupia wiec sie nie smiac)
    a czy mozliwe ze jakis czujnik gazu podaje ze gaz jest za zimny ?? i wtedy przelacza na paliwo ??

    w sumie to w ciagu dnia jest cieplej niz pod wieczor , gdy temperatura spada do 2'c . (w ciagu dnia 10'c)

    Dodano po 10 [minuty]:

    w instrukcji od STAG 300
    w dziale z bledami znalazlem:

    Wtryskiwacze gazowe całkowicie otwarte !!,
    Sprawdź sondę lambda przy pełnym obciąŜeniu – nastąpiło zapętlenie się wtrysku gazu tzn. podczas trwania wtrysku gazu przyszedł następny wtrysk gazu. JeŜeli sonda lambda w tym czasie kiedy pojawia się ten komunikat jest „bogata” to moŜna zignorować ten błąd w innym przypadku.

    czy to moze wytlumaczyc te pyrkanie gdy gaz jest wylaczony ?
  • Poziom 26  
    jesli z jakiegos powodu temperatura fazy lotnej spadnie ponizej 0°C(o ile ktos tego nie zmienil) silnik wruci na benzyne.po wyciagnieciu tego bezpiecznika instalacja jest odcieta i nie wyda zadnego dzwieku a spadek obrotow w chwili wyciagniecia swiadczy iz silnik pracowal na gazie.jedyny sposob aby wiedziec na czym pracuje silnik to podpiecie do kompa lub wylaczenie pompy paliwa.pomiedzy reduktorem a filtrem jest czujnik pomiarowy a powinien byc pomiedzy filtrem a listwa wtryskowa.nie jest on powodem twoich obecnych problemow ale w przyszlosci przy szybkiej jezdzie moze zniszczyc ci silnik wiec natychmiast poprawic zgodnie z instrukcja!!!!!! zapetlenie wtryskow nastepuje przy duzym obciazeniu w czasie jazdy i jest bezglosne.napisz ile masz koni i jak bedziesz u gazownika zapytaj jakie masz dysze.najlepiej gdybys porobil zrzuty z ustawien jak bedziesz na przegladzie to by wszystko wyjasnilo.
  • Poziom 11  
    W chwili gby podejżewasz że pracuje na Pb a światełko świeci że na lpg odłącz kabelek od elektrozaworu przed reduktorem za chwilę powinien skończyć się gaz a instalacja powinna zapiszczeć i przełączyć się na benzynę ( dioda mruga) .Jeśli się tak stanie to chodził na gazie. Może też wystepować problem ze wskazaniem poziomu pb, podobnie jak w francuzach, gdzie wskazanie poziomu na desce jest uaktualniane na podsawie przejechanych km , prędkości czyli z komutera a nie fizycznie tylko z pływaka. Kiedyś poćwiczyło mnie takie auto. Zatankuj benzynę do pełna pod korek , następnie gaz do pełna i wyjedź gaz do końca . Wskaźnik benzyny jeżeli będzi pokazywał że to ona głównie została zużyta zweryfikuj to na stacji dolej pb do pełna i sprawdzisz czy weszło tyle ile według niego ubyło. Np pokaże żę nie masz połowy baku a wejdzie ci tylko 5l. W tym renault które robiłem tak się działo a po zatankowaniu tych 5l znów pokazywał pełny bak. Radą na to był specjalny emulator wskazania baku.
  • Poziom 9  
    dzieki za porady.

    1. po przelaczeniu na gaz, odlaczylem wtryczke czerwoną (wstrysk)
    i instalacja zaczela piszczec. wiec niby dziala na gazie.

    2. zatankowalem potworka do pelna, gaz i benzyna.

    3. CZESKI BLAD KUŚWA - mialem za malo plynu w chlodnicy :(
    gadalem z gazownikiem co mi instalacjie robil, powiedzial ze
    instalacja nie piszczy i nie przelacza sie na miganie np. w przypadku przegrzania / problemu z chlodzeniem. No i wlasnie to sprawdzilem. .

    dolalem troche wody destylowanej zeby bylo ponad MIN. a w domu
    dolalem koncentratu(czerwony wg. specyfikacji Forda) i troche wody jeszcze raz.
    od razu go odpalilem i zrobilem rundke po autostradzie z 15 km.
    Mile spadaly na cyfrowym wyswietlaczu, analogowa wskazowka jest na maxa.
    Cyfrowy glupieje to wiem, wiec trzymam kciuki ze bedzie wszystko gralo.
    Jutro zrobie jakies 170KM.
    wracajac podjade na ta sama stacje i ten sam dozownik i zaleje go na maxa i wtedy napisze co i jak mi wyszlo.
  • Poziom 9  
    problem rozwiazany ;)

    chodzilo faktycznie o ten plyn w chlodnicy.
    bylo bo lekko ponizej MIN i nie dzialal poprawnie.
    dolalem do MAX i teraz smiga ze az wióry leca ;).


    that's a shnizzle my nizzle ;)
  • Poziom 9  
    a jednak lipa :cry:


    prze weekend przejechalem 430km
    ciagle na "wlaczonym gazie".

    zajechalem na stacje bo pojawila sie sie 'rezerwa' na gazie.
    i tankuje

    32.5 LPG + 17.5 PB

    jezdzilem szybko po autostradzie 140 - 160 i zajezdzaielm tylko do centrow handlowych.

    przy takiej jezdzie wyszlo by ze spalalem z 10L pb / 100km i z 12 lpg / 100km.

    wszystko cacy, ale czemu przelaczal mi sie na paliwo :( ?
    i nic o tym nie wiem. Na odpalenie i rozgrzanie silnika przez 3 dni nie zuzylbym chyba 17 litrow zupy. ;) .

    Dzisiaj zauwazylem ze przy przyspieszaniu na 5'ce. pomiedzy 140km -> 160km cos jakby zamulilo poczulem jakby zaslabl silnik i po chwili (pol-sekundy) dalej juz ciagnal. Dioda sie swieci caly czas.

    Ktos napisal na forum wczesniej ze STAG 300 jak wykryje ze gaz nie daje wystarczajaco mocy to dodaje paliwa do mieszanki.

    Moj gazownik mowil ze to raczej nie mozliwe zeby dzialal na 2 paliwach bo by sie silnik zadlawil.


    Moje przemyslenia ze moze jakies problemy ma instalacja
    jak mocna cisne pedal do podlogi. i moze jakies cisnienie spada czy cos.
    i system sie "awaryjnie" ze wzgledow bezpieczenstwa przelacza na paliwo.

    jak na razie musze zrobic 2 rzeczy.

    1 - podlaczyc pod komputer
    2 - odlaczyc pompe i na gazie poprzyspieszac troche
    i zobaczyc co sie dzieje.
  • Poziom 26  
    powrotem problemu zaskoczony nie jestem a gazownik nie zabardzo zna instalke.w parametrach jest "wylacz przy pierwszym" i nalezy to odznaczyc inaczej w razie spadku cisnienia czesc wtryskow zostanie przelaczona na benzyne.dodatkowo mozna ustawoc zakres pracy na gazie np.1100-4000 co powodowalo by iz powyzej i ponizej pracowal by na benzynie to tylko przyklad i nie musi u ciebie tak byc.przy podpieciu kompa zrob zrzuty ustawien lub zdiecia to rozwieje watpliwosci.ze wzgledu na jak mi sie wydaje bardzo dynamiczny styl jazdy przypominam o zmianie miejsca montazu czujnika pomiarowego zanim silnik powie pa pa co bardzo prawdopodobne
  • Poziom 9  
    Witam,

    Caly ten watek umiescilem jako kopia na oddzielniej stronie
    www.astralarts.co.uk/lpg


    Zdecydowalem sie na zakup kabelka do Stag 300 i wlasnoreczne przeanalizowanie sytuacji.
    Z tego wzgledu ze kabelek byl tani, a sama wizyta u mechanika kosztowala by mnie wiecej ;).


    Prosilbym bardzo o obejrzenie calego filmiku ktory nagralem .
    Trwa on 18 minut ma 45MB i wymagane jest Flash.
    (odtwarzanie strumieniowe)
    link do filmiku www.astralarts.co.uk/lpg


    Skrypt do video:

    1:10 lambda1 zaczyna wariowac, podczas gdy lambda2 jest ok.
    moge dodac ze zapalila mi sie kontrolka silnika (zolta) i mam to juz od jakiegos czasu.
    Zdarza mi sie czasami ze na neutralnym obroty mi wariuja i spadaja do 400-500 i potem wskakuja na 1100 - 1200, taka hustawka.
    Raz mi sie tak zdarzylo ze az kontrolka akumulatora (czerwona) sie zapalila. i malo co silnik nie zgasl.
    Przypuszczam ze po prostu trzeba wymienic czujnik lambda 1.

    5:00 - temperatura GAzu spada do -1 i nadal spada. ?
    czy jest to jakis problem zeby miala ponizej 0'c , -5'c ??

    5:12 - cisnienie gazu gwaltownie spada z 2.54 do 0.95 i zaczyna pomalu sie wznosic.
    Czas wtryskow dla "GAZ" z 0 do 20ms tylko przez chwile potem wartosc powraca do 0.

    5:20 - ustawiam tempomat na 160km/h (4200rpm). I jade plynnie bez przyspieszania ani hamowania.

    5:40 - znowu cisnienie gazu najpierw momentalne wzrasta a potem spada.

    6:35 - wylaczam tempomat i dodaje gazu 210km/h (5000rpm)

    9:20 - postoj na poboczu i sprawdzenie pozostalych zakladek.
    Podczas tej 9-minutowej jazdy w pewnym momencie poczulem gaz w kabinie.
    Nie jestem tego 100% pewien bo moge byc juz przeczulony na tym punkcie.
    Ale tak mi sie wydawalo.


    10:20 - startuje ostro i rozpedzam sie do 210km/h


    17:30 - juz na postoju, recznie przelaczam na benzyne
    i potem obrotami przelaczam na gaz. Co ciekawe
    czas wtryskow pokazuje wartosci dla GAZ niskie, ale caly czas wieksze niz 0.


    ------------------------------------------------------------------------------

    Warto dodac ze gaz dzialal przez 99.9% filmu i momentalnie tylko uzywalem benzyny przy rozruchu.
    Zatem po przejechaniu trasy powinienem miec sladowe zuzycie paliwa.
    Wylaczam silnik , nastepnie wlaczam go. I uruchamiam program do Stag 300 i odpalam informacje.
    W okienku pojawia mi sie ze samochod dzialal na benzynie przez 5m i 3sekundy. ? Jak to mozliwe.??
    Zalaczam 2 obrazki.

    przed:
    Ford Mondeo 1.8 - stag 300 - gaz dziala / nie dziala.

    po:
    Ford Mondeo 1.8 - stag 300 - gaz dziala / nie dziala.


    Prosze o pomoc co z tym fantem zrobic.
    Dlaczego kontrolka ciagle swieci sie wlaczona a zdarza sie ze zuzywa paliwa a nie gazu.
    Skad mogl sie wziasc ten blad wtrysku 4.
    i co mogloby powodowac ewentualne wydostawania sie gazu do kabiny.
    Przy ostatniej jezdzie mialem blad:
    "Wstryki calkowicie otwarte - sprawdz cos tam"
    nie pamietam dokladnie tresci bledu.
  • Poziom 26  
    no wiec wszystko jasne i cieszyc sie nie ma czym.mapa jest porazka calkowita widac zbyt male dysze lub niewydolne wtryski.nikt nawet nie probowal jej regulowac.sonda po nagrzaniu ma szybko oscylowac od 0 do 1V (pierwsza).czujnik temperatury reduktora prawdopodobnie niewlasciwy najlepiej rano podlaczyc kompa i ustawic tak czujniki aby pokazywaly temperature zgodna z otoczeniem.na koniec deser czyli problem z temperatura fazy lotnej ktora nie moze schodzic ponizej 0°C (tak masz ustawione w parametrach) bo wtryski tego nie wytrzymaja i gaz nie odparuje calkowicie.zavoli ciagnie 150koni wiec dziwne ze wystepuje taki problem.zapytaj gazownika czy nie "odrobaczyl"reduktora(usunol miedziane sprezyny podgrzewajace gaz) co uniemozliwia dostateczne podgrzanie gazu i kfalifikuje reduktor do bezwzglednej wymiany.jesli czas wtrysku gazu pokazuje 0 to pracuje na benzynie(nie dotyczy chamowania silnikiem gdy czas wtrysku benzyny 0)wiec naliczony czas na benzynie nie powinien dziwic.w parametrach odznacz "wylacz przy pierwszym".jesli zdobyles program zdobadz instrukcje(link jest w temacie "stag 300 mnoznik" lub moge podeslac) sa tam wytlumaczone komunikaty i sposob prawidlowej regulacji.
  • Poziom 12  
    Podłącze sie z pytaniem o temperature gazu.
    W zimie niezaleznie od temperatury reduktora (załączania gazu), początkowo gaz ma okolo 0C (tak jak otoczenie), moje watpliwości budzi bardzo powolne ogrzewanie sie gazu, temeratura rosnie od 0 do 20C przez jakieś 15 minut, w tym czasie, zwlaszcza na początku 0-5C silnik nie pracuje dobrze potrafi zgasnąć.
    Nawet jesli przelączenie na gaz zrobię przy reduktorze 60C to czas w którym gaz osiąga 20C jest długi ok 15 minut.
    Czy nadal szukać ratunku w korekcjach temperaturowych?
  • Poziom 9  
    Nie znam sie co do tej mapy. Ale wydaje mi sie ze jest ustawiona standardowo. Ja nie chce nic grzebac przy tym bo nie chce stracic gwarancji.
    Poza tym instalacja byla robiona w Polsce a ja obecnie przebywam w Anglii.

    Moze na wielkanoc przyjade do Polski to zajade do gazownika i poprosze o naprawe wadliwych elementow.

    w kazdym razie dziekuje za pomoc.
    Przynamniej wiem co jest grane.
    Przekaze te wskazowki gazownikowi co mi to zakladal.

    pozdrawiam
  • Poziom 26  
    zapoznaj sie z instrukcja a wszystko stanie sie jasne.
    do GRZEM o jakiej instalacji mowa?
  • Poziom 12  
    OMVL

    czujnik przy liswie wtryskowej, i drugi temperatury reduktora.
    Mam dostęp do korekcji temperaturowych w sofcie.
    Podchodząc do sprawy na logikę, wyzerowałem korekcje wzg temp reduktora, ale się dowiaduję że ze wzrostem temp red spada ciśnienie i już nie mam pewnosci czy nie próbować równiez tym parametrem.
    Z drugiej strony nie wiem napewno, czy centralka w locie koryguje czasów wtrysku lpg wzg. ciśnienia czy nie?
  • Poziom 26  
    czujnik powinien mierzyc temperature gazu a nie listwy wtryskowej wiec bez rozdzielenia listwy i czujnika ciezko cos poradzic.temperatura reduktora jest potrzebna do zalanczania instalacji i nie wiem czy ma jakis wplyw na korekcje.plywanie cisnienia ze zmiana temperatury reduktora swiadczy o jego niedoskonalosci i moze o to chodzi w tej korekcji.napewno to korekcja temperatury reduktora a nie cisnienia?
  • Poziom 12  
    Czyli czujnik temberatury gazu jest u mnie obarczony sporą bezwładnością listwy?
    Czy ktoś z praktyki mogłby potwierdzić, ze z gorącego parownika otrzymujemy podgrzany gaz od razu, a nie tak jak pokazuje mój czujnik po 10-15 minutach?
    Korekcje po temperaturze reduktora są w OMVL napewno, niezależnie od progu załączania, opartego też na temp reduktora.
  • Poziom 26  
    napewno z rozgrzanego reduktora wychodzi podgrzany gaz.czujnik temperatury umieszczony w strudze gazu wydostajacego sie z reduktora o temperaturze 60°C pokaze wzrost temperatury od 0°C do ok. 40°C w czasie ok.1 minuty przy srednim przeplywie.zmierz parametry swojego czujnika i dobierz podobny.umiesc pod przewodem gazowym w strudze gazu i podlacz do kompa zamiast orginalnego a zobaczysz zmiany.jak zmienia sie czas wtrysku gazu przy zmianie korekcji temp.reduktora w czsie pracy na stabilnych wolnych obrotach.