Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik nierówno pracuje ,kuleje na wol. obrotach Peugeot 106

macik1 19 Sty 2009 15:12 13094 26
  • #1 19 Sty 2009 15:12
    macik1
    Poziom 9  

    Witam mam problem z moim autem peugeotem 106 natomiast silnik nierówno pracuje na wolnych obrotach, czasami ciężko go odpalić , a czasami bez problemu rok 1994 silnik KDX poj. 1.4 wszystko prawie wymieniłem czytałem inne tematy o podobnych objawach ale nie pomogło czasami lubi sobie zgasnąć jak dojeżdżam do skrzyżowania i muszę stanąć , wszystko po za tym działa dobrze moc ma , wymieniłem cały wtrysk
    czujnik położenia przepustnicy bo był uszkodzony ,silniczek krokowy czujniki sondę ,świece kable wysokiego nawet cewke ,sprawdzałem czy nie bierze lewego powietrza , był już podpinany pod komputer ale nie wykryło żadnego błędu, rozrząd jest dobrze ustawiony. Byłem u najlepszych mechaników ,ale oni rozkładają rence sami się dziwią co to może być ,a i jeszcze cały sterownik podmieniałem i dalej to samo.

  • Fibaro
  • #2 19 Sty 2009 15:51
    Usunięty
  • #3 19 Sty 2009 16:24
    macik1
    Poziom 9  

    z tego co są jakieś przewody podciśnienia to jest od filtra węglowego ale to też sprawdzałem i jest dobrze podpięty i szczelny tak samo jak do serwa i do odmy , są jeszcze przewody na filtrze do otwierania klapki ciepłe/zimne powietrze to też jest sprawne, co się tyczy mechaników to mogli się mylić w wielu sprawach, ale naprawdę trudny przypadek . od początku jak go kupiłem ma takie objawy kupiłem go po pieniądzach z taką wadą myśląc ze sobie poradzę ale nie, już tak prawie dwa lata się mecze z nim bo denerwujące jest jak tak przebiera i gaśnie :cry::cry::cry:

    Dodano po 7 [minuty]:

    sprawdzałem wszystko jest dobrze podpięte tak samo jak na zdjęciu ,
    jeżeli chodzi o gaśnięcie to jak mu się zachce to zapala normalnie a czasami trzeba kręcić.

    Dodano po 5 [minuty]:

    z tego co zauważyłem to gaśnie jak szybko się zdejmie nogę z gazu czasami się opamięta a czasami nie i zgaśnie , ale wykluczam silnik krokowy bo na włączonym zapłonie ruszając przepustnicą normalnie się zachowuje , nie blokuje się

  • #4 19 Sty 2009 16:57
    Usunięty
  • #5 19 Sty 2009 17:13
    macik1
    Poziom 9  

    też wymieniałem na używany chyba że ten używany jest uszkodzony jest możliwość zmierzenia go w jakiś sposób , co się tyczy zalewania to był taki moment że się zalewał ale wymieniłem czujnik temp. i się uspokoiło zalewanie go , zostało tylko te nie równie obroty na jałowym biegu zauważyłem ze już przy 10 tys.Obr/min przestaje kuleć . dodam też że ciśnienie w cylindrach jest równe po 11 atmosfer na każdym jednym cylindrze :cry::cry::cry::cry:

  • #6 20 Sty 2009 11:51
    macik1
    Poziom 9  

    pomyłka z obrotami kolega mnie zagadał. przy 1200 obr/min silnik pracuje równo , dzisiaj podmienię emprom w sterowniku od wenta, ten sam wtrysk to zobaczymy co się będzie dziać :idea: ma ktoś inny pomysł co zrobić z tym fantem :?::|

  • Fibaro
  • #7 20 Sty 2009 12:03
    766630
    Usunięty  
  • Fibaro
  • #8 20 Sty 2009 12:42
    macik1
    Poziom 9  

    jeszcze dzisiaj albo jutro rozgrzebie bestie i zrobię tak jak napisałeś zobaczymy co z tego będzie ????? może faktycznie czepiam się nie wiadomo jakich rzeczy a okaże się że to takie głupstwo , przeważnie tak jest.

    Pozdrawiam macik1

    Dodano po 19 [minuty]:

    A dodam jeszcze może to coś pomoże, zdarzyło mi się rok temu w zimie jak były duże opady śniegu, silnik przestał kuleć na jałowym biegu przez jakiś dzień , może przez to że dostała się woda w te przewody i lepsze było połączenie kto wie ? zrobię tak jak napisałeś wtedy będziemy wyciągać wnioski z tego .

  • #9 22 Sty 2009 14:09
    macik1
    Poziom 9  

    Witam ponownie ,wczoraj wyciągnąłem całą wiązkę kabli do sterowania silnika całą rozłożyłem na warsztacie rozwinąłem cały oplot tych kabli przelutowałem wszystkie masy styki i inne połączenia, które nie wymagały lutowania bo wyglądały na zdrowe , ale nie! zrobiłem to dla zasady .żeby nie było się czego czepiać , przepaczyłem miernikiem przejścia po 3, 4 razy żeby mieć pewność.wszystko ok. przejścia są, zwinołem całą instalację starannie .tak jak była . 8godzin mi z tym zeszło . zadowolony wkładam instalację z myślą że przestanie silnik kuleć i stawać . założyłem odpalam, jest zapalił :D włączyło się ssanie 1300rpm na razie równo pracuje ale nie robie sobie nadziei że jest ok. bo zaczyna kuleć przy 1100rpm.
    zagrzał się obroty spadają do 900rpm i co słyszę CHODZI TAK SAMO JAK WCZORAJ I TEDZIEŃ TEMU !!! dalej kuleje cały dzień grzebałem rozwijałem zwijałem a tu gówno jak było tak jest:
    Kable nic nie pomogły co teraz zrobić
    z tego co widzę to sam jestem na tym forum piszę do siebie bardzo fajnie :cry:

  • #10 22 Sty 2009 14:28
    Usunięty
  • #11 22 Sty 2009 16:55
    macik1
    Poziom 9  

    witam mam drugi taki sam samochód tylko że po dachu , kupiłem go na części , podpinałem sterownik z ciekawości co będzie się dziać i działa jak na tym "orginalnym" wtyczka jest taka sama to nie było problemu. mam też parę czujników temp. i z ciekawości sprawdzałem czy też nie mają przejścia jak jest zimno okazało się że nie mają , nie wiem źle mierze czy co ? mam pytanie, do czego jest czujnik ten niebieski ? bo ten drugi jest do skali , a zielony do temp. silnika. był podłączany pod kom. i okazało się że jest uszkodzony czujnik położenia przepustnicy wymieniłem na dobry i przestały wariować obroty . ale została ta nierówna praca na wolnych obrotach . podejrzewam że może jest inny sterownik niż powinien być nie wiem .byłem drugi raz żeby podpiąć pod kom. auto, coś tam pogrzebał ale z tego co widziałem to nie mógł się połączyć z sterownikiem a czasu nie miał to powiedział że nie ma żadnych błędów. Może być coś uszkodzone w sterowniku ?

  • #12 22 Sty 2009 17:18
    Usunięty
  • #13 22 Sty 2009 19:18
    SylwekI
    Poziom 13  

    Witam,

    piszesz że wymieniłeś czujnik polożenia przepusnicy (TPS) ale czy go wyregulowaleś?

  • #14 22 Sty 2009 21:02
    macik1
    Poziom 9  

    Witam sprawdzałem napięcie wtyczki od zielonego czujnika zgadza się jest 5V .
    czujnik sprawdzałem tak jak napisałeś między dwoma pinami, czujnik sprawdzałem rano jak silnik był zimny na polu był lekki mróz auto było na polu może przes ten mróz nie było przejścia jak już odpaliłem auto zagrzało się to pojawiła się rezystancja tak jak opisywałem 285Ω.
    dodam jeszcze że w czasie pracy silnika wypiołem wtyczkę z czujnika i obroty zmiejszyły się , wpiołem ją spowrotem a obroty się zwiększyły ,tylko zastanawia mnie to ze mierzyłem 3 czujniki takie same rano i w żadnym nie było przejścia możliwe że są uszkodzone ?

    oznaczenie silnika: KDX PTC
    10F S50

    Odp. Sylwek1


    Witam tak wymieniłem ale nic nie regulowałem ani nie ustawiałem założyłem tak od tak . można to jakoś ustawic przestawić ? w jaki sposób?
    jeżeli się nie da to mogę założyć całą przepustnice z tym czujnikiem nie ruszając czyjnika przepustnicy oczywiście. zauważyłem że są takie same wtryski i przepustnice w passacie czy w wencie albo w polonezie wygłądem zewnętrznym się różni ale rozstaw śrób jest taki sam, najwyżej przełoże :idea:
    Pozdrawiam macik1

  • #15 22 Sty 2009 23:20
    Usunięty
  • #16 23 Sty 2009 08:19
    SylwekI
    Poziom 13  

    Witam,

    Odnosnie czujnika temperatury - to wygląda na sprawny - po wyjęciu wtyczki silnik reagował. A że miernik nie mierzył to albo jakis trefny ten miernik albo nie przełączyłeś zakresów.

    Ten TPS to jaki masz? bosch 2-wu scieżkowy?

    NIe wiem czy już to ktoś pisał, może spróbować zrobić autoadaptacje.

  • #17 23 Sty 2009 11:01
    macik1
    Poziom 9  

    Witam ,
    czujniki mierzyłem miernikiem Metex m-3650 :idea:

    w polonezach czy w wentach lub w passatach i peugeotach są zastosowane wtryski i przepustnice bosch na każdym jednym jest opisany model, i które wymieniałem są takie same nawet silniczek krokowy jest taki sam , dzisiaj rano podmieniłem od wenta na spróbowanie i działa tak samo jak na tym orginalnym to potwierdza że są takie same ,oczywiście przełożyłem spowrotem . :|

    byłem podpinać pod komputer pierwszy raz i wykryło że jest uszkodzony czujnik położenia przepustnicy bo obroty wariowały :arrow:

    Byłem drugi raz po wymianie czujnika, obroty przestały wariować ,tylko zostało to "kulenie" na jałowym biegu, coś tam podłączał ale z tego co widziałem to nie mógł się połączyć z sterownikiem i powiedział że to jest dużo roboty i poprostu mnie zbył :cry:


    sprawdzałem ten opornik co jest pod sterownikiem i faktycznie ma 3Ω ciśnienie też mi mierzył mówił że jest dobre.

    jest jakaś możliwość zresetowania sterownika bo może przez tą przepustnice nałapał błędów i teraz sam nie wie co ma robić , to są moje przypuszczenia :?: :cry:

    Dodano po 15 [minuty]:

    ten opornik pod sterownikiem 3Ω chyba jest po to żeby było zabespieczenie
    podczas nie przewidzianego zwarcia zanim bespiecznik zadziała :idea:

    Dodano po 6 [minuty]:

    Witam,
    odp. SylwekI

    tak mam sterownik boscha nie wiem czy dwu ścieszkowy :cry:

    jak zrobić tą autoadaptacje :?: :?: :?:

  • #18 23 Sty 2009 11:37
    766630
    Usunięty  
  • #19 23 Sty 2009 12:13
    SylwekI
    Poziom 13  

    Hej,

    Ile masz styków do TPS?

    Ale najpierw musisz zresetować ECU i zrobic autoadaptacje.
    Jak wcześniej miał błąd TPS a TY go wymieniłeś a błąd nie został skasowany to tak może być.
    Jak reset i autoadaptacja nie pomoże to napisze jak wyregulować TPS.

    Autoadaptacja:

    Przedmówca napisał że na ciepłym silniku -ja zawsze robie na zimnym- musi się zaadoptować w całym zakresie temp. pracy

    1. Odłącz minusową kleme od akumulatora na kilka minut.
    2. Podłącz ja ponownie.
    3. Uruchom silnik bez dodawania gazu - bardzo ważne !
    4. Pozostaw go samemu sobie do momentu załaczenia wentylatora chłodnicy-na biegu jałowym.
    5. Potym wszystkim możesz pojeździć.

  • #21 23 Sty 2009 13:23
    766630
    Usunięty  
  • #22 23 Sty 2009 13:30
    macik1
    Poziom 9  

    Witam,

    Jak tu opisać dobrze żeby zrozumieć ?

    zapalam rano jak jest zimny obroty 1200rpm zagrzeje się obroty spadają do 800rpm i uczymują się ciągle. silnik pracuje nierówno , "przebiera" tak jak by nie palił na którymś cylindrze , jak dodaję gazu powoli normalnie lub szybko to się zbiera na obroty nic nie mieli ani się nie namyśla , poprostu między 800rpm a 1100rpm przebiera pracuje nierówno po wyżej 1200rpm przestaje przebierać , i pracuje równo bez znaczenia czy jest zimno czy ciepło ma taki urok :cry:

    uszczelki są nowe założone między kolektorem a głowicą pod sprawdzone pod względem szczelności "lewe powietrze" przepaczone wszystko i nie ma. ciśnienie jest na cylindrach po 11atmosfer świece wymieniałem dwa razy i sprawdzałem czy iskra jest dobra , kable wymieniałem .

    jeżeli chodzi o silnik krokowy to , wymieniłem go z rocznika 1999, jest taki sam model dla pewności pomierzyłem go czy przełącznik działa poprawnie w silniczku i działa poprawnie zachowuje się normalnie przy włączonym zapłonie poruszając przepustnicą działa, wykluczam silnik krokowy że może być uszkodzony.

    nie rozumiem co masz na myśli "W tym systemie(KDX = MA3.0 ou MA3.1) nie ma takigo. " :cry:

    co się tyczy czujników to masz rację przekładanie starych czujników nie daje pewności że są dobre z tego co mierzyłem to są dobre tylko został czujnik położenia wału można go jakoś zmierzyć :?:

    Pozdrawiam i dziękuję że poświęcasz mi swój cenny czas
    :D

    macik1

    Dodano po 3 [minuty]:

    ustawić zapłon ale jak :?: nie ma żadnego aparatu jest tylko cewka kable idą od sterownika do cewki , nie ma żadnego ręcznego ustawiania zapłonu

  • #23 23 Sty 2009 13:34
    SylwekI
    Poziom 13  

    czujnik położenia wału-mozna zmierzyć rezystancje ale to i tak nie da Ci pewności że prawidłowo działa.

    Zrób reset i autoadaptacje ECU.
    Możesz sprawdzić szczeline między czujnikiem położenia wału a zebami koła. chyba że posiadasz oscyloskop to mozna dokładnie sprawdzic ten czujnik.

  • #24 23 Sty 2009 13:59
    macik1
    Poziom 9  

    zrobie tak jak napisał georgesgr bo silnik jest już ciepły . jak to nie pomorze

    to powtórzę zbieg rano jak napisał SylwekI bo silnik będzie zimny

  • #25 23 Sty 2009 14:02
    766630
    Usunięty  
  • #26 23 Sty 2009 14:45
    macik1
    Poziom 9  

    ok. sprawdzę lampą zapłon , tylko muszę ją znaleść :D

    Dodano po 14 [minuty]:

    Możesz mi bardziej szczegółowo opisać inicjalizacje adaptacji , "po twojemu"

    pozdrawiam

    macik1

  • #27 27 Paź 2009 11:43
    macik1
    Poziom 9  

    Witam ponownie ,
    Wkurzyłem się na te obroty , założyłem aparat zapłonowy od starszego modelu silnika na spróbowanie czy będzie dalej mu odp.... , co się okazało po założeniu ? że pięknie ,płynnie , równi i czysto silnik pracuje :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D jednym słowem dało mu rady,i zostawiam tak jak jest . prawdopodobnie musi być coś z tym sterownikiem.

    Dziękuję wszystkim zainteresowanym i za pomoc .

    POZDRAWIAM .:D

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME