Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

astra 1.6 kombi x16sz kontrolka aku żarzy

piterwkc 20 Sty 2009 13:07 2432 16
  • #1 20 Sty 2009 13:07
    piterwkc
    Poziom 8  

    Witam.Sprawdziłem połaczenia przewodów miernikiem ponieważ od pewnego czasu żarzy mi kontrolka aku-coraz mocniej pod większym obciązeniem.Bylem u elektryka i powiedział że altek dobrze działa:
    A więc sprawdziłem miernikiem po wielkich trudach i o to efekty:
    Sam akumulator +- 12.71
    Włączona stacyjka-akumulator 12.71 i spadało
    Włączony silnik na luzie - akumulator 14.47
    Włączony silnik,światła i nawiew 2/3 14.08 i spadało ciutke do 14.05

    Połączenie akumulator + aku+ na włączonym silniku na luzie 0.10
    to samo ale na światłach i nawiew 2/3 0.32

    Połączenie akumulator - aku- na właczonym silniku na luzie 0.02
    to samo ale na światłach i nawiew 2/3 0.07

    Altek +/- niewłączony silnik,bez kluczyka w stacyjce 12.84
    altek +/- z uruchomioną stacyjką 12.70 i spadało ciut
    altek na włączonym silniku na luzie 14.62-14.59
    altek na światłach i nawiew 2/3 14.50-14.48
    To wszystkie pomiary jakie wykonałem i czekam na opinie co może by przyczyną-tak jak wcześniej opisywałem-kontrolka żarzy coraz mocniej gdy uruchomione więcej rzeczy.Kilka opisów wyżej w wypowiedziach

    byłem u mechanika i powiedział że altek ma dobre parametry wiec nie wie czemu kontrolka sie żarzy.podłączyłem dodatkowy przewód i nic-nadal lekko świeci.Czysciłem połaczenie na akumulatorze i altku.Co jeszcze sprawdzić?Czy coś innego moze powodować żarzenie sie kontrolki?Jestem nowy więc prosze o jasne wyjaśnienie i porady.

  • #2 20 Sty 2009 14:32
    Michu10
    Poziom 32  

    Kontrolka która żarzy się podczas pracy silnika to oznaczać może przerwę w diodzie dodatniej lub ujemnej , zwarcie stojana , regulator napięcia

  • #3 20 Sty 2009 14:36
    piterwkc
    Poziom 8  

    Jesli byłyby takie usterki to czy na mierniku miałbym takie wskazania?Facet-elektryk po zobaczeniu pomiaru mówił że altek dobrze fafa.Myslałem że te dodatkowe przewody pomogą-troche pomogły ale jeszcze kontrolka żarzy.Moze jeszcze coś miernikiem sprawdzic?

  • #4 20 Sty 2009 14:41
    bartek_j
    Poziom 35  

    Ladowanie masz w normie, najprawdopodobniej masz spadek napiecia w zasilaniu zegarow. Zmierz jakie napiecie masz po obu stronach kontrolki....

  • #5 20 Sty 2009 14:42
    enauto
    Poziom 29  

    Zmierz napięcie między masą (obudową) alternatora i zaciskiem do którego podłączony jest przewód idący do akumulatora, następnie taki sam pomiar tylko między obudową a zaciskiem do którego podłączony jest cienki przewód do kontrolki. Mierzysz ostrożnie na pracującym silniku. Wyniki powinny być takie same. Jak się różnią to napraw alternator.

  • #6 20 Sty 2009 14:52
    piterwkc
    Poziom 8  

    Jeśli dobrze rozumiem-pierwsz pomiar masa alternatora -akumulatora
    drugi masa alternatora i + alternatora (śruba do której jest przykręcony) przewód od wzbudzenia tak? a jak moge sprawdzić te kontrolki same?

  • #7 20 Sty 2009 14:59
    enauto
    Poziom 29  

    Pierwszy pomiar
    masa alternatora - B+ (wyj. na aku)
    drugi pomiar
    masa alternatora - D+ (wyj. na kontrolkę)

  • #8 20 Sty 2009 16:57
    piterwkc
    Poziom 8  

    a wiec pomiar:
    kontrolka-masa aku na luzie 14.66-14.62
    to samo na światłach i nawiew 14.56-14.53

    wejście od aku-masa altek na luzie 14.53
    to samo na światłach i nawiew 14.46

    połaczenie masa altek minus aku na luzie 0.01
    to samo na światłach 0.05

    wejście od aku masa altek nie włączony silnik-13 i spada

  • #9 20 Sty 2009 17:45
    bartek_j
    Poziom 35  

    Pisze ci jak komu dobremu, masz problem od drugiej strony najprawdopodoboniej. W zasilaniu kontrolki od strony zegarow mianowicie. Wyjmij zegary i zmierz co tam slychac.

    Kontrolka wpieta jest jedym koncem do plusa po pluczyku zasilajacego zagary a drugim koncem odzie od altka. Przenalizuj prosze przypadki kiedy konrtolka moze swiecic..

  • #10 22 Sty 2009 13:50
    piterwkc
    Poziom 8  

    Jeszcze jedno-czy walnięty stojan lub mostek diodowy może dawac takie objawy?Czy warto sprawdzić żarówka kabel od kontrolki (podłączam żarówke i do altka-jak żarzy to znaczy że altek walnięty?

  • #11 22 Sty 2009 17:48
    SklepAltera
    Użytkownik obserwowany

    Chodzi o to, żebyś podłączył własną kontrolkę w obwód alternatota. Jeżeli będzie ją gasił, to tak, jak napisał bartek problem masz z drugiej strony.

  • #12 22 Sty 2009 22:02
    dareek1000
    Poziom 9  

    Jeżeli świeci kontrolka to masz walnięty alternator,bo od tego ona jest.Twój elektryk to zwykły partacz.Miernik nie pokaże ci tętnień jeśli walnięta jest dioda.Składowa stała będzie 14,5V.Druga sprawa jest taka,ze jeżeli jest to alternator Delco to najbardziej tępy elektryk w tym kraju wie,ze padają w nich na potęgę prostowniki.Setki rocznie.Astry,Vectry B,Tigry.To klasyka gatunku.Delco są w wersjach 70 i 100 A.Bosche 55 i 70A.Regulator działa na 1mln procent.Ps.przepraszam za ostre słowa o elektryku,ale to człowiek który z tego żyje i mówienie,że "nie wie dlaczego" to kompromitacja.Te alternatory to niesamowita prościzna.Dla profesjonalisty oczywiście.

  • #13 22 Sty 2009 22:22
    wopor
    Poziom 32  

    witam, żarzenie kontrolki to typowy objaw uszkodzenia diody wzbudzenia, powodzenia

  • #14 22 Sty 2009 23:23
    gimak
    Poziom 35  

    Nie wiem jak jest w innych samochodach, ale w moim FSO-150 żarzenie kontrolki ładowania zlikwidowała wymiana kostki w stacyjce. Słaby styk w kostce i przy dużym obciązeniu prądowym był na nim na tyle duży spadek napięcia, że powodowało to żarzenie kontrolki ładowania.

  • #15 23 Sty 2009 00:04
    bartek_j
    Poziom 35  

    Panowie, ale wy wszyscy pitolicie bez sensu.
    Temat błachy i prosty a tutaj prawie doktorat na tym powstaje.

  • #16 23 Sty 2009 12:20
    piterwkc
    Poziom 8  

    a wiec altek jest bosha gc 70A 0123 120 001 pq 90 413 760.Dzis autko odbiore z warsztatu i sprawdze jutro.W związku z tym ze sprawdzenie zegarów to dla mnie magia to puszcze kabelek od plusa aku do wejścia na aku od kontrolki podłączając zaróweczke ( jak w podświetleniu pokręteł nawiewu tą mała w5w podajze ) na kablu.Jak zaświeci to wiadomo że altek.Oczywiscie odłącze tamten kabel.szybko dowiecie sie o wyniku

  • #17 23 Sty 2009 13:58
    viper555
    spec od auto-elektro

    W tym typie prostownik do wymiany ,padnięta główna dioda.P

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson